Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
16 мар 2017, 11:01, 12004 прочитания

Новaта формула на Publicis: 3 в 1

Zenith, Starcom и Blue 449 ще споделят общи ресурси и инструменти за медийно планиране и купуване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Рекламният пазар в САЩ удари приходите на Publicis

Ръководството очаква подобрение на резултатите до края на годината

23 апр 2017

Знам къде браузва миналото лято

Високите изисквания на потребителите към рекламното съдържание водят до все по-често включване на ретаргетинг подхода в дигиталните стратегии на компаниите

24 мар 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 март)

Google стартира трета инициатива за подкрепа на дигиталната журналистика; Малки кабелни оператори донесоха глоба от 3 млн. лв. на "БТВ медиа груп"; Започна записването за конкурса за най-добра PR агенция; Snapchat се цели в телевизионния бизнес;

14 мар 2017

Настоящето е мобилно – и в избора на потребителите, и в избора на рекламите

Рекламодателите планират увеличение на инвестициите си в дигитална реклама

10 мар 2017


Десислава Стоянова поема поста главен изпълнителен директор на медийния клъстер Publicis One Media. Основната й цел ще бъде поддържането на по-тясно сътрудничество с експертите от различните звена, част от Publicis One, за да се предложат по-добри цялостни решения на клиентите. Преди да заеме новата позиция, в продължение на повече от 12 години Стоянова е главен изпълнителен директор на медийната агенция ZenithOptimedia, част от комуникационната група на Publicis. Оттoгава е и член на борда на директорите на Publicis. Тя е част от медийните aгенции на холдинга още от стъпването им на бългaрския пазар – през 1996 г. става част от екипа на Optimedia/K+K, a през 2000 г. поема позицията медиа директор.
Весела Апостолова поема съвместното управление на Publicis One Media на позицията заместник изпълнителен директор на клъстера. От 13 години тя е част от комуникационната група на Publicis, като последно заема позицията заместник изпълнителен директор на медийната агенция ZenithOptimedia, където отговаря за ключови клиенти, бизнес развитие и управление на талантите.
38.9 млн. лв. са консолидираните приходи за 2015 г. на "Publicis One България", която обединява 9 агенции под шапката си.
Обединение, споделяне и оптимизация. Това са трите ключови стълба, около които се изгражда новата философия на комуникационната група "Publicis One България". По-малко от една година след преструктурирането й от Publicis Groupe в холдинг с едно главно звено, под шапката, на което оперират всички агенции от групата, "Publicis One България" обяви втората голяма промяна в организацията на бизнеса си. Дружеството обединява трите си медийни агенции на българския пазар в общия клъстер Publicis One Media. Така на практика Zenith, Starcom и новият медиен бранд Blue449 (преди това Equinox - бел. ред.) продължават самостоятелната си профилирана дейност, но вече ще споделят общи ресурси и инструменти при обслужването на клиентите си.

Обединяването на ресурсите в холдинга следват логичната трансформация на медийния и рекламен пазар, където границите между различните канали стават все по-размити, а в основата на успешната комуникация залягат своевременните и персонализирани решения. "През последните години повечето клиенти търсят нещо, което да прави брандовете им отличими от останалите и да ги движи напред по нов начин. Нестандартните решения и повече творчески позиционирания в медийни формати са част от тази тенденция", казва Мария Георгиева, ръководител на агенцията Blue 449, която продължава да обслужва всички клиенти на вече закрития бранд Equinox.

Медийното обслужване продължава да бъде основна дейност и на трите агенции в Publicis One Media, но всяка от тях се позиционира различно на пазара, запазвайки независимото си управление (виж таблицата). "Искаме агенциите да предлагат нещо уникално и различно, което е ценно за рекламодателите. Затова и всяка разполага със специфични инструменти, които използва в процеса на работа", коментира за "Капитал" Весела Апостолова, заместник изпълнителен директор на Publicis One Media. Именно тези ресурси за медиа планиране и купуване ще се обединят в цялостен инструментариум, до който ще имат достъп и ще предлагат на своите клиенти трите бранда от групата. Главният изпълнителен директор на Publicis One Media Десислава Стоянова разказва, че за целта на ниво централа на групата се преценява кои инструменти на агенциите са най-добри, за да бъдат споделени помежду им. Те ги използват абсолютно самостоятелно, за да могат да обслужват бизнеса на клиентите си. "Медийните агенции участват и изцяло индивидуално на конкурси на рекламодатели", добавя тя.

Интегрирани решения

Медийната група ще фокусира развитието си в още две ключови посоки – дигитално и творческо обслужване. Това е визията на клъстера за предоставяне на 360-градусово обслужване на рекламодателите. "Основната ни цел ще бъде намирането на онази форма на дигитално присъствие на пазара, част от медийното планиране, която би била полезна за клиентите, не само имиджово, но и като интернет присъствие, което съответно продава. От гледна точна на продукта искаме по-интегрирани, цялостни комуникационни решения от страна на медийните агенции и доста по-креативни решения за клиентите и техните брандове", обяснява Десислава Стоянова.



Според Весела Апостолова търсенето на различни агенции за отделните комуникационни дейности е следствие от честата практика на някои рекламодатели през последните години да търсят най-ниска цена на обслужване, което обаче невинаги води до желаните резултати. "В годишните стратегии за медийно обслужване на клиентите ни винаги сме залагали по-тясна работа с творческите им агенции - да мислим заедно за комуникацията, да излизаме с цялостни решения, а не от двете страни да има предложения и проекти, които накрая да съединяваме в едно решение. Когато творческата агенция не е част от твоята рекламна група, обслужването и сработването е доста по-трудно. Искаме да покажем каква е разликата в крайния продукт, когато излизаме с предложения към нашите клиенти, които са и творчески подкрепени", разяснява тя. От Publicis One Media прогнозират, че тенденцията на интегрирания модел на обслужване на клиентите ще става все по-търсена, защото комуникационното управление е много по-лесно при по-малко точки на контакт. Как ще повлияе централизираното обслужване на крайната цена за рекламодателите не може да се каже, но от комуникационната група посочват, че не се целят към монетизацията на тази форма на сътрудничество, а към резултати.

Комуникационна революция

Образуването на Publicis One Media е част от глобалната стратегия за преструктуриране на групата на по-малките пазари и споделянето на общи ресурси. В началото на годината моделът започна да функционира в Унгария, Румъния и Турция, като целта на групата е обединението на медийните агенции в един клъстер постепенно да се случи във всички страни от региона, където Publicis One оперира. Структурните промени в големите комуникационни групи целят да отговорят на новите изисквания на рекламодателите. Те повече от всякога търсят цялостни технологични решения и ясна отчетност на резултатите, които да оправдаят инвестициите им. Вече не става въпрос просто за изпълнение на медийни планове, а за цялостно развитие на продукта на клиента и представянето му по иновативен и интересен начин на потребителите. Затова и рекламодателите търсят в лицето на агенциите по-скоро партньори, отколкото подизпълнители. Рекламният бизнес е в процес на трансформация и различните играчи търсят начини как да се адаптират към новата комуникационната революция.
Медийна агенцияСпециализацияРъководителКлиенти
ZenithФокусът й е върху извличане и анализиране на данни и възвръщаемостта от инвестициите.Александър БирцоевRaiffeisen, Molson Coors (Каменица АД), Storck
Blue449Разчита на тесния контакт с външни източници на информация, така че да се превърне в своеобразна креативна медиа агенция.Мария ГеоргиеваRenault, Ferrero, Omega Pharma, BNP Paribas
StarcomВ основата си залага на потребителите и предоставя подробна информация за техните навици и поведение.Велислава АнастасоваSandoz, Аvon, Brown-Forman
Медийният пазар през 2017 г.

След като през 2016 година цените на рекламното време в телевизията паднаха драстично и много на брой малки рекламодатели успяха да запълнят инвентара на основните телевизионни групи - "БТВ медиа груп" и "Нова броудкастинг груп", логично инфлацията в цените тази година не закъсня. Десислава Стоянова коментира, че и двете телевизионни групи обявиха двуцифрена инфлация за 2017 г., което според нея е следствие от няколко фактора. "Търсенето на телевизионно време се увеличи, а показателят за обща гледаемост намаля. Съответно телевизиите увеличиха цените си, за да могат да доставят планираната аудитория в рамките на кампанията на рекламодателите." Тя добавя, че тази година очакванията й са да няма липса на инвентар, а инвестициите в телевизия, особено във фармация, ритейлъри и храни, да отбележат ръст с около 5% спрямо 2016 г. "С увеличаване на цените в телевизия очакваме да се насочат инвестиции в останалите рекламни канали – дигиталния, външната реклама, радио", прогнозира Стоянова.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмични новини за маркетинг и реклама Седмични новини за маркетинг и реклама

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата; Без изненади в конкурса за генерален директор на БНТ; Renault представи новия си електрически автомобил с активация към най-младата аудитория; Великобритания ще се бори със сексистките стереотипи в рекламите; Revlon избра Grey за своя международна творческа агенция

25 юли 2017, 124 прочитания

Задаващата се война: Браузъри срещу рекламното замърсяване 4 Задаващата се война: Браузъри срещу рекламното замърсяване

През следващата година ще наблюдаваме голяма офанзива от Google и Apple срещу най-тъмните страни на рекламния свят. Очаквайте много жертви. Но цялата екосистема ще спечели от тези инициативи

21 юли 2017, 3429 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Собственикът на "Нова" продаде прибалтийския си бизнес

Купувач е инвестиционната компания Providence Equity Partners

Трибуналът на улица "Черковна"

Зад прехвърлянето на делата срещу министри, депутати и магистрати към специализираните съд и прокуратура няма нито един аргумент, базиран на факти

Пътно сдружение

Споделеното пътуване облекчава трафика, спестява разходи и щади природата. Сега вече има и мобилно приложение

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Френски междузведни войни

Люк Бесон за скъпото удоволствие да се върнеш към детството

Born in the USA

Номинираният за "Пулицър" писател Дейв Егърс за това как София напомня за Бруклин и защо не смята да променя адреса си въпреки Тръмп

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.07.2017

Капитал Daily

Брой 112 // 25.07.2017 Прочетете