Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 28 апр 2017, 18:28, 8531 прочитания

Миграцията на спортните права

Телекомите се включват в наддаването за спортни права

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Главният продуцент на продуцентски център "Спорт" в БНТ Методи Манченко:

Телекомите не могат да изземат цялата територия на спортни права.

[БНТ]

Още по темата

Тате, дават спорт по Amazon

Компанията се насочва към излъчването на NFL за платените си абонати

13 апр 2017

2017: Телевизията в джоба ни

Четирима телевизионни мениджъри разказват плановете си за инвестиции в съдържание и технологии, които отговарят на променящите се навици на зрителите

6 яну 2017

Накъде ще тръгне медийният и рекламен пазар през 2017 г.

Видеото на живо, уеб телевизията, виртуалната и добавената реалност са някои от десетте водещи тенденции в сектора според медиа агенция Carat

28 дек 2016

С колко се повишиха лицензионните такси на големите спортни събития, към които вашата компания проявява интерес?

- По принцип това са конфиденциални данни, с оглед на различните договори и организации - МОК, ФИФА, УЕФА, с които БНТ има договори. Увеличаването на лицензионните такси за някои големите спортни събития е в пъти. Например, за правата на следващия цикъл олимпийски игри за територията на Европа Европейския съюз за радио и телевизия (EBU), чийто член е БНТ и участва чрез него в колективната оферта на търга, организиран от МОК през 2015 г., загуби наддаването от американската Дискавъри, която предложи по-висока цена и спечели ексклузивните права за периода на игрите от 2018 до 2024 г.

В резултат на това БНТ още няма договор за излъчването на игрите. Италианската RAI, испанската ТVE също продължават преговорите. Немските обществени телевизии ARD/ZDF например, отказаха да увеличават таксите в размера, който устройва "Дискавъри". Въпросът стигна до немския парламент, но ARD/ZDF за първи път в историята няма да излъчват игрите на територията на Германия. Аудиторията на БНТ, българските спортни федерации, регулатора СЕМ и цялата общественост трябва да са подготвени и за такъв сценарий.

Ще изземат ли територия със спортно съдържание телекомите от телевизионните компании?

- Те я изземат, но в определени спортове, които гарантирано осигурявят качествено съдържание, но и нови, повече и постоянни абонати, готови да плащат допълнително. Това е тенденция във всички европейски страни и мултинационалния характер на телекомите обуславя активността им в тази посока и в България. Не е случайно, че когато се предлагат за продажба права за спортни събития, те са раздробени на различни видове пакети, така че да могат да отговорят на нуждите както на безплатните и платени тв канали, така и на мобилни и интернет доставчици. Така се реализират много по-високи нива на лицензиите.



Но телекомите не могат да изземат цялата територия. Спортът е и социален феномен, който възпитава младото поколение и обединява нацията, което пък е мисия на обществените оператори в Европа. Убеден съм, че телекомите няма да излъчват например младежките олимпийски игри, параолимпийските игри, световни и европейски първенства в България с участието на национални отбори. БНТ върви в крак с тенденцията в Източна Европа, където обществените телевизии от години предлагат на аудиторията си безплатни канали със спортно съдържание. Така е в Полша, Чехия, Словакия, Унгария, Хърватия, Словения, независимо от жестоката конкуренция на търговските телевизии, включително каналите на телекомите. Имам информация, че румънската обществена телевизия, въпреки големите си финансови затруднения през последните години, подготвя пускането на спортен канал.

Кой вид спортни права са стратегически важни за вашата медия и не бихте се лишили от тях?

- Тези, които отговорят на две условия: да са включени в списъка на СЕМ за обществено значими събития и да са част от портфолиото на Европейския съюз за радио и телевизия, които обикновено са закупени с дългосрочни договори (например, такива са правата за световните първенства по футбол, които БНТ ще предава през 2018 и 2022 година, както и световното по лека атлетика това лято, през 2019, 2021 г.).

Списъкът на СЕМ, като и в останалите страни не само от ЕС, но и от цяла Европа, включва олимпийски игри, световни и европейски първенства, световни и европейски квалификации с участието на националния отбор по даден спорт. У нас това са най-вече: футбол, волейбол, баскетбол и традиционните индивидуални спортове, носещи олимпийски медали - атлетика, художествена гимнастика, борба, и т.н. Права за спортни събития, които се организират на територията на България, с подкрепата на държавата: световни първенства и други елитни форуми на Европа: СП по гребане, волейбол, художествена гимнастика (през 2018), турнира по тенис "Гаранти Коза София Опън", купа "Дейвис" световни и европейски купи по ски, сноуборд, мотокрос и други.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 май)

"Параграф 42" е нова PR агенция на българския пазар от създателите на The Smarts; All Channels спечели най-много отличия в "PR приз" 2017; Кои са международните лектори във ФАРА 2017; Европейската комисия глоби Facebook със 110 млн. евро, a Vivendi преговаря за обединяване на бизнеса си с рекламната група на Havas

23 май 2017, 918 прочитания

"Параграф 42" е новата PR агенция на българския пазар "Параграф 42" е новата PR агенция на българския пазар

Компанията е част от портфолиото на The Smarts

22 май 2017, 1076 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Варна, Шумен
Регионален бизнес Варна, Шумен

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

VIA University College, Дания

Катерина Николова разказва за опита и преживяванията си докато учи "Маркетинг и мениджмънт" в Дания

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Вече имате MBA диплома. Сега накъде?

Особености на кариерното развитие след придобиването на дипломата по бизнес образование за мениджъри

5 съвета за успех в конкурса Next Generation

Какво е важно да имате предвид, когато попълвате документите си и се явявате на интервю в конкурса за млади бизнес лидери на "Капитал" и "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (15-21 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Екип от NEXT-DC ще представи България на рекламния фестивал Cannes Young Lions

Те ще разполагат с 48 часа, за да заснемат видео на конкретна тема

Да асфалтираме пътя към председателството

България се готви да председателства строително бианале, не ЕС

44-етажна тоалетна

Строителната фирма НИКМИ е на път да издигне втори небостъргач на бул."България" въпреки волята на общината и с помощта на съда

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Разходка по ул. "Св. св. Кирил и Методий"

Една от най-дългите улици в София е средище на занаяти, работилници, магазини и пазари

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 20.05.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.05.2017

Капитал Daily

Брой 77 // 23.05.2017 Прочетете