Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 май 2017, 16:41, 8402 прочитания

NEXT-DC в бизнеса с преживявания

Дигиталната агенция разширява портфолиото си от услуги чрез новата компания The Kontakt, фокусирана върху събития и спонсорства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Преди месец NEXT-DC пое и дигиталното обслужване на брандовете BMW и MINI.

Още по темата

"Параграф 42" е новата PR агенция на българския пазар

Компанията е част от портфолиото на The Smarts

22 май 2017

All Channels спечели най-много отличия в "PR приз" 2017

В конкурса се включиха общо 74 проекта

22 май 2017

Vivendi преговаря за обединяване на бизнеса си с рекламната група на Havas

Групата притежава мажоритарен дял в "Havas Group България"

21 май 2017

Кои са международните лектори във ФАРА 2017

Шестима световни специалисти в сферата на комуникациите ще участват във фестивала

17 май 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 май)

Антония Велева става търговски директор на "Нетинфо"; Новата кампания на Decathlon Bulgaria: Бокс в офиса; Млади рекламисти могат да кандидатстват в състезанието New Stars; United Partners организира състезание за проекти за борба с фалшивите новини; Zenith внедрява нова методология на работа и бранд идентичност; Fanta представи новото си лого и бутилка; "Saatchi София" попада в топ 50 на най-ефективните агенции в Европа според класацията WARC 100

16 май 2017
Нова агенция в групата. Нова ниша на рекламния пазар. И нови клиенти. В офиса на независимата дигитална агенция NEXT-DC първата половина от годината е гореща на идеи и проекти. От скоро екипът добави в портфолиото си новосъздадената компания The Kontakt, през която ще обслужва на идейно и технологично ниво събития и спонсорства на рекламодатели. Преди по-малко от месец агенцията привлече дигиталното обслужване на автомобилния гигант BMW заедно с бранда MINI, а от началото на годината се грижи и за онлайн активностите на KFC и NaturProdukt с бранда Pharma Hyaluron. Тази година екип от агенцията беше избран и да представлява България на международния фестивал Cannes Lions във филмовото състезание за млади таланти. Разговаряхме с основателката на агенцията Мария Тодорова и директора "Дигитални проекти" Иван Ралчев за новите посоки на развитие и проекти на NEXT-DC, както и как се отглеждат и задържат качествени специалисти в рекламната индустрия.

Концепцията зад The Kontakt

Сред приоритетите на NEXT-DC за годината е развитието на самостоятелно технологично звено, както и натрупването на експертиза в създадената в началото на годината компания The Kontakt. Тя ще се фокусира върху събития и спонсорства, като творческият й директор ще бъде Георги Янакиев, а директор обслужване на клиенти - Христо Петков.

Целта е новата агенция да застъпи нишови за пазара услуги като комуникация на спонсорства, продуктово позициониране, как адекватно и успешно да се използват рекламни лица и избор на такива, сценография за събития и др. "The Kontakt ще помага на марките с идеи за спонсорства и партньорства, както и ще създава дългосрочни платформи, събития и активности за тях, чрез които да се доближават до таргет аудиторията си", обяснява Мария Тодорова, управляващa директорка и основателка на агенцията. Именно заради това и компанията няма да се позиционира като традиционна BTL агенция, а като такава, предлагаща технологични решения. Екипът на The Kontakt вече има няколко проекта зад гърба си, сред които представянето на колекцията на H&M и KENZO и лансирането на новите паралакс рекламни формати в обновения сайт на "Дневник".

Нови клиенти и проекти



Най-новото попълнение в клиентското портфолио на агенцията е автомобилният гигант BMW заедно с бранда MINI. "Преди месец от международната дигитална агенция на компанията Virtual Identity ни поканиха да се включим за social media обслужване на двете марки. Имахме среща в Мюнхен, на която се комуникира стратегията на BMW и MINI за Централна и Източна Европа. В партньорство с тях ще работим с лидери на мнение, чрез които ще създаваме локално съдържание за двете марки с релевантно за пазара съдържание", разказва Мария Тодорова.

А от началото на годината NEXT-DC започнаха работа и с KFC и NaturProdukt с бранда Pharma Hyaluron, за които изготвят цялостна онлайн стратегия, включително и изработване на сайт. "Спечелихме и проект за Visa съвместно с AMI Communications, като в основата му е създаването на специално генерирано съдържание, навлизайки в необичайна за бранда територия", разказва Иван Ралчев, директор "Дигитални проекти" в NEXT-DC.

Отново с PR компанията AMI Communications NEXT-DC работят и по организирането на комуникацията на тазгодишния "София прайд", предоставяйки безвъзмездно услугите си. Социално отговорните проекти и необходимостта компаниите да формират адекватна позиция по социални въпроси са едни от тенденциите, които Мария Тодорова очертава като значими през тази година. Според нея марките имат реален шанс активно да участват в решаването на социални казуси, да взимат позиция и да подкрепят своите потребители, не да ги използват. "Така те могат да се превърнат в своеобразни социални ментори, но без да преминават определени граници - визирам Pepsi като много лош пример как се използва общественото недоволство за комерсиални цели", дава пример тя. "Брандовете ще се научат, че не могат да яхват социални вълни повърхностно и необосновано."

NEXT generation

В началото на месеца стана ясно и че Яница Добрева и Александър Антонов от екипа на NEXT-DC са победители в конкурса Young Lions Bulgaria 2017 – Film, който цели да отличи млади таланти до 30-годишна възраст в сферата на рекламата. Така те ще представят България на международното състезание по време на най-големия рекламен фестивал в Кан през юни. За управляващата директорка Мария Тодорова фестивалът в Кан няма аналог като място за вдъхновение, мотивация и знание. "Първото нещо, което направих, когато основах NEXT-DC, е да отделя средства и да изпратя хора на фестивала, и то не само тези от творческия екип, а и от акаунта и social звеното. За един млад човек, който започва работа в този бранш, е важно да видят мащабът и възможностите на тази индустрия, за да се почувства пълноценен и информиран професионалист", казва тя и допълва, че вярва в свободата на изразяване и колаборацията между различните специалисти и индивидуалности с различен поглед върху нещата. Според Ралчев пък именно това е причината в агенцията да работят хора с много широк кръг от интереси, които успяват да се вдъхновят от средата и да произвеждат изключително добри идеи.

Агенцията организира и националното състезание за млади таланти в сферата на рекламата New Stars, част от тазгодишния рекламен фестивал Ad Stars в Пусан. Победителите ще имат възможност да премерят сили с млади таланти от цял свят на големия финал на събитието в Южна Корея. Очакванията на управляващия директор на NEXT-DC са участниците да предложат добре разработени решения със смисъл – нещо, което се прилага и в работата на екипа от агенцията. "Това, на което учим всеки, който идва в NEXT-DC, е да не дава самоцелни криейтив решения, а да инвестира време в мислене и разучаване на проблема на брифа. Не трябва да подценяваме и качеството на екзекуцията, която е от съществено значение за едно добро представяне - снимане, монтаж, типография, избор на музика и др."

Междувременно NEXT-DC се готвят и за предстоящия най-голям рекламен фестивал в България ФАРА, на който тази година ще трябва да защитават титлата си за творческа агенция на годината, която спечелиха през 2016 г. В тазгодишното издание на конкурса, който ще се проведе между 15 и 17 юни в Пловдив, агенцията ще подаде по-малко заявки и ще участва с общо три кампании, изготвени за най-големите й клиенти. "Едната кампания е за "Теленор" - Finding Emo, направена за деня на безопасност в интернет. Другата е Cabinets of Wisdom на Finlandia. Третата кампания, с която участваме, е за Heineken и УЕФА Шампионска лига, която се казва The Phone Call", разказва Мария Тодорова.

Целта на всички тези нови посоки, казва основателката на NEXT-DC, е агенцията да се различава от традиционните компании за дигитално обслужване, а проектите, които създават, да носят преживяване на хората и да удовлетворят техните нужди в дългосрочен план, а не само по време на дадена кампания.
Мария Тодорова основава дигиталната независима агенция NEXT-DC през 2010 г. с фокус върху иновациите. Преди това тя в продължение на няколко години заема позицията творчески директор в Ogilvy Sofia. Нейната професионална кариера в областта на рекламата пък започва в McCann Erickson България, където израства до позицията Senior Art Director.

През годините NEXT-DC печели редица награди, сред които най-добра Медийна агенция 2013-2014, най-добра българска творческа рекламна агенция през 2016 на фестивала ФАРА, Дигитална агенция на Forbes E-volution Awards 2013, 2015 и 2016, както и няколко златни отличия на IAB Mixx Awards.
Иван Ралчев заема позицията директор "Дигитални проекти" в NEXT-DC. Преди да се присъедини към екипа на дигиталната агенция, Ралчев работи 4 години във Fibank, като участва активно в разработването на мобилните и уеб приложенията на банката и разработва дигиталната й стратегия. Заедно с творческия и техническия екип на NEXT-DC той работи върху технологичните и дигиталните проекти на агенцията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Според КЗК "Музикаутор" злоупотребява с господстващо положение Според КЗК "Музикаутор" злоупотребява с господстващо положение

Становището на регулатора бе оповестено седмица след като БНР и сдружението за колективно управление на права подписаха споразумение

26 юни 2017, 1467 прочитания

Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си 2 Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си

Агенцията, част от групата на Publicis One, спечели ФАРА 2017 г. и ще се стреми към излаз на международни фестивали

23 юни 2017, 9839 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (26 юни - 2 юли)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Биляна Панталеева: Продължавайте да се обучавате, вярвайте в себе си и бъдете проактивни

Кариерното ориентиране е важно още в ранна детска възраст, смята създателката на инициативата "Бъдители", в която професионалисти се срещат с ученици и студенти, за да им помогнат да разберат повече за различни професии и възможности за реализация

10-те най-вредни работни навика и как да се отучите от тях

Паралелното вършене на няколко задачи може да намали ефектнивността ви

MDV-Капитал Business School осигурява 5 стипендии за млади специалисти по финанси

Конкурсът е отворен за студенти в края на академичното си образование или наскоро дипломирали се млади професионалисти

Как да си направим кариерна самооценка

С времето в наш основен пътеводител се превръщат оценката на другите и обществения статус, за сметка на връзката със собствените ни желания, мечти и истински копнежи

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Vivendi преговаря за обединяване на бизнеса си с рекламната група на Havas

Групата притежава мажоритарен дял в "Havas Group България"

Санирането в България: Гори ли стиропорът

След пожара със 70 жертви в саниран блок в Лондон, един въпрос витае наоколо: безопасна ли е изолацията? Отговорът е тревожен.

София 2018: Само с резервации

Градският туристически бизнес в София се готви за рекордна година

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Пяната на дните

Джон Брус от холандската пивоварна De Molen

Open Office

Алтернативи на работното място през летните месеци

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.06.2017

Капитал Daily

Брой 96 // 27.06.2017 Прочетете