Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 20 юли 2017, 11:59, 3749 прочитания

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата

Собственикът MTG отчита подобрение на резултатите през второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата

Финансовият резултат през второто тримесечие е намалял с близо 50%

26 юли 2017

Добър вечер, другарки и другари

Докъде стигна БСП с проекта си за телевизия и дали инвестицията ще си заслужава - какво показва опитът на съществуващите партийни медии

14 юли 2017

Собственикът на bTV продава тв канали заради дългове

Американският собственик на bTV Media Group сключи сделка за телевизионните си канали в Хърватия и Словения

14 юли 2017


"Нова броудкастинг груп" отбелязват двуцифрен ръст в приходите и увеличение на печалбата, става ясно от официалния отчет за второто тримесечие на 2017 г. на собственика на българската група - шведската компания Modern Times Group (MTG). В него е отбелязано също, че делът на аудиторията в България намалява на годишна база, но пазарът на телевизионна реклама се очаква да остане стабилен.

MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е предстaвена в групата на международния развлекателен бизнес на MTG, в който влиза също френският канал Trace. Конкретни данни за представянето й обаче няма.

Силно представяне на скандинавския бизнес

Компанията майка MTG продължава да отбелязва ръст в приходите и печалбата както за периода април – юни, така и за първото полугодие на 2017 г., показват данните от отчета. Общите приходи на шведската група за първите шест месеца от годината се равняват на 7.95 млрд. шведски крони, или около 831 млн. евро, което представлява увеличение от близо 13% в сравнение със същия период през 2016 г. В отчета се посочва, че ръстът се дължи основно на доброто представяне на скандинавския бизнес на групата, където в допълнение се отчита увеличение на цените за реклама и на цените за абонамент.

Печалбата преди плащане на лихви и данъци на MTG за второто тримесечие на 2017 г. е в размер на 391 млн. крони, докато година по-рано е била 360 млн. крони. Печалбата за първото полугодие на шведската група се равнява на 359 млн. крони, което представлява малко над 1% увеличение в сравнение със същия период 2016 г.



Президентът и главен изпълнителен директор на MTG Йорген Линдеман обяснява, че поредният ръст в приходите и по-високата печалба са доказателство за добрата стратегическа трансформация на бизнеса. "Нашите продукти са по-добре позиционирани от всякога, възползвайки се от промените в потребителското поведение", допълва той.

Поредица от продажби

Годината се очертава динамична за шведската компания след редицата промени и преструктурирания, които настъпиха. В началото на 2017 г. MTG продаде дела си в размер на 50% от чешката медийна група FTV Prima Holding, оценена на 237.4 млн. евро. По-късно договори продажбата на бизнеса си в Прибалтика. Сделката е в размер на 115 млн. евро (1.094 млрд. шведски крони), срещу която купувачът Providence Equity Partners придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио. Именно това са страните, които влизаха в един регион заедно с България при представянето на бизнеса на MTG.

Сега данните за "Нова броудкастинг груп" са представени в групата на международния развлекателен бизнес на MTG, където общите приходите за полугодието на 2017 г. нарастват със 7.5% на годишна база, достигайки до 571 млн. крони. Печалбата за първите шест месеца на годината пък бележи лек спад от 2.7%, равнявайки се на 71 млн. крони за 2017 г.

Целта на шведската компания е чрез преструктурирането да започне да излиза от пазара на традиционна телевизия и да се позиционира като дигитална видеоплатформа, освобождавайки се от бизнесите с цел да набави свеж ресурс за новите си планове. Именно заради това през април шведското издание "Дагенс унустри" публикува информация, че MTG ще продаде българския си бизнес, оценявайки сделката на около 1 млрд. крони, или близо 100 млн. евро. Към момента обаче все още няма развитие.

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема", както и дигиталната компания "Нетинфо". Комуникационните канали се допълват от радиото NOVA NEWS, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кино дистрибуторската компания, с която "Нова Броудкастинг Груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 септември)

"Мобилтел" ще работи под бранда А1; Вяра Анкова стана генерален директор "Информация" и член на мениджърския съвет на "Нова телевизия"; Есенният сезон на двете най-големи телевизии в страната залага на познати формати; Новият генерален директор на БНТ номинира членове на управителния съвет на медията; "Макдоналдс" афишира сътрудничеството си с "Добрев"

26 сеп 2017, 872 прочитания

По много от същото 3 По много от същото

Есенният телевизионен сезон залага на познати формати

21 сеп 2017, 2611 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Задаващата се война: Браузъри срещу рекламното замърсяване

През следващата година ще наблюдаваме голяма офанзива от Google и Apple срещу най-тъмните страни на рекламния свят. Очаквайте много жертви. Но цялата екосистема ще спечели от тези инициативи

Българският Лас Вегас

Доскоро познат като градът на митниците, Свиленград постепенно смени бизнес модела си и се превръща в хазартен център

Какво ще стане с ЕС след германските избори

Заедно с френския президент Еманюел Макрон Меркел ще започне внимателни реформи в еврозоната, отбраната и финансите на съюза

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Изяж София

Първият уличен гурме фестивал в България StrEAT Fest е за всички, които искат да се докоснат до нов вид преживяване и да опитат световните кухни, представени тук

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете