Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 21 юли 2017, 15:55, 5394 прочитания

Задаващата се война: Браузъри срещу рекламното замърсяване

През следващата година ще наблюдаваме голяма офанзива от Google и Apple срещу най-тъмните страни на рекламния свят. Очаквайте много жертви. Но цялата екосистема ще спечели от тези инициативи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Технологичните гиганти засенчват бъдещето на интернет

Вече се чуват гласове, че Amazon, Alphabet и Facebook са прекалено големи и трябва да бъдат разделени

25 юли 2017

Културен шок: Netflix vs. филмовия фестивал в Кан

Отвъд карикатурата, тазгодишният фестивал съсредоточи вниманието ни върху въздействието на стрийминг платформите върху филмовата индустрия

26 май 2017

Репутацията, глупако

Издатели и големи платформи за дистрибуция на съдържание най-накрая решиха да обърнат внимание на проблема с фалшивите новини.

21 апр 2017

Абсурдът на новинарската онлайн икономика

Премиум редакционното съдържание може да се продава на рекламодатели на база ангажираност на потребителите

26 дек 2016
Да го кажем откровено, рекламната общност има по-малко от година, за да почисти бъркотията си, преди браузърите да вземат нещата в свои ръце.

В началото на 2018 г. Chrome и Safari, които общо държат 68% от глобалния пазарен дял на браузърите, ще внедрят функции, насочени към възстановяването на приличното потребителско изживяване.

В началото на юни, на годишната си световна конференция за дивелъпъри, Apple обяви, че следващата версия на Safari ще позволява на потребителите да блокират автоматичното пускане на видеа. Тази стъпка ще елиминира едно голямо дразнение: докато скролвате дадена страница, изведнъж започва рекламно видео с високи децибели. Всички мразим това, но посредниците продължават да продават тази функция, величаейки максималната видимост - и монетизацията. Винаги гладни за краткосрочни приходи и безразлични към недоволството на потребителите, много издатели скочиха върху възможността за автоматично пускане на видео.




Друга голяма новина около Apple e планът им да блокират способността на рекламодателите да проследяват потребителите от един сайт в друг. Наречена ретаргетинг, функцията за проследяване е мощен стимул за рекламодателите. Да речем че търсите в мрежата маратонки за тичане и прекарвате време на различни сайтове за електронна търговия. Това оставя дигитален отпечатък и в продължение на няколко седмици, където и да отидете [в интернет пространството], сте бомбардирани от реклами на маратонки - дори и ако вече сте купили чифт - защото системата няма начин да знае дали и кога сте направили транзакция. Това е една от основните причини да се използват софтуери за блокиране на реклами.



Що се отнася до Google, възползвайки се от доминиращата си позиция на рекламния пазар, компанията засилва усилията си за почистване на рекламната екосистема с две инициативи: чрез интегриране на система за филтриране на рекламите и внедряване на нова система, наречена Funding Choices, продължение на програмата им за сътрудници. И двете са експериментални начини да се компенсират издателите за загубата на рекламни приходи, произлизаща от внедряването на софтуери за блокиране на реклами - страхотна идея, която пострада заради лошата й реализация.

Решителността на Google да разчисти рекламната екосистема е от критична важност за бъдещето на компанията, а оттам и за потока от приходи на издателите.

Да вземем тези зашеметяващи данни:

80% от рекламните мрежи, които искат да се присъединят към платформата DFP (DoubleClick for Publishers- бел.ред.) на Google биват отхвърлени, защото предоставят риск от измама.

Да го кажем другояче - ако утре Google премахне всички предпазни мерки, с които защитава 30-те милиарда реклами, които показва всекидневно, неговата гигантска рекламна мрежа за броени минути ще бъде затрупана с поток от измамни рекламни съобщения.




Потребителите (и регулаторите) са склонни да забравят, че Google следи всичко в интернет и се стреми да защити почтеността му. Спомням си как преди няколко години един голям уебсайт, за който отговарях във Франция, беше отрязан за няколко часа от мрежата от Google. Тяхната система за борба с измамите беше открила един подозрителен файл, намиращ се в отдалечена поддиректория на сървъра, управляван от трети доставчик, за когото никога не бяхме чували.

Google знае по-добре от всеки друг какво е истинското състояние на интернет. А то е грозно.

Ето защо един от най-важните приоритети на платформата е разчистването на отворената мрежа. (Facebook, работейки в изолирана среда, има да се бори с множество притеснения, но не и с това точно.)

За тази цел Google се присъедини - някои казват, че дори инициира – към "Коалицията за по-добри реклами" (CBA), в която влизат голяма група рекламодатели, медиa шопове и издатели, ангажирани с подобряването на рекламната екосистема. По ирония на съдбата, в коалицията влиза и IAB (Interactive Advertising Bureau), чиято работа трябваше да бъде именно да гарантира за почтеността на системата (IAB, създадена през 1996 г., имаше известно време да си мисли по проблема...).

Наскоро след няколко години проучвания (главно направени от Google) CBA излезе с препоръки: набор от рекламни формати, считани за лоши, според група от 25 хил. потребители.

За Google следващата логична стъпка е да бъде наложи тази препоръка, получила широко одобрение. Оттам и внедряването на софтуера за блокиране на реклами, който ще бъде добавен към Chrome от началото на следващата година. Той ще се стреми да блокира реклами, които не спазват препоръките за добро поведение на CBA.

Макар да има ясна пътека, Google ходи по ръба тук. От гледна точка на обществените интереси, този ход ще бъде труден за управление, защото на Google неизбежно ще бъде гледано като на съдник и жури. Вече редица специалисти се оплакват, че Google използва позицията си да филтрира реклами, за да засили господството си. Те удобно пропускат, че Коалицията за по-добри реклами обединява десетки членове, включително Facebook, повечето медиашопове, както и множество големи издатели.

Моята теза е, че сме в началото на масивно прочистване на рекламната екосистема, което ще има големи последици:

- Множество играчи в бизнеса с рекламни технологии ще бъдат сериозно засегнати. Преброено е времето на онези, които градят бизнеси, понякога дори големи, за сметка на потребителското преживяване. Определено е време да се съкратят акциите на някои рекламни технологии. Аз си направих собствен списък (не играя на фондовия пазар), направете вашия.

- По същия начин, както милиони потребители инсталираха софтуери за блокиране на реклами, така мнозина ще гласуват с мишката си. Както каза наскоро Скот Галоуей, професор по маркетинг в New York University Stern School of Business "Рекламата се е превърнала в данък, който плащат бедните и технологично неграмотните." И добавя: "Технологията ни позволява да се откажем от рекламата." След 12 месеца, дали чрез настройка по подразбиране или функция, която се активира с един клик, всеки ще може да се отърве от рекламното замърсяване.

- През следващите 18 месеца браузърите ще се конкурират да включват функции, които се стремят да предлагат по-добра и по-бърза навигация както на настолни, така и на мобилни устройства.

- Ще наблюдаваме множество издатели, които най-накрая ще се пренасочат към най-надеждния бизнес модел за публикуване на новини, предлагайки възможност за абонамент без реклами.

* Фредерик Филу е автор в блога за медии, технологии и бизнес модели Monday Note. В момента е стипендиант на програмата John S. Knight Fellowship в Университета в Станфорд. "Капитал" публикува текста с неговото разрешение.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 ноември)

Агенциите от Publicis One няма да участват в рекламни фестивали за една година; Кои са на най-големите рекламни компании в страната; EasyPay представи новата си платформа за онлайн реклама; Discovery Networks започва партньорство за продажба на реклама с The Sales House; NEXT-DC поема рекламното обслужване на 24Kitchen; "Нова тв" подкрепи Виктор Николаев и Анна Цолова; DDB Sofia и Tribal Worldwide Sofia лансираха празничен рекламен клип за "Теленор Унгария";

21 ное 2017, 1032 прочитания

Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа" 8 Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа"

Той е поканен от собственика на медиата - оръжейния търговец Добрин Иванов, който през лятото помогна на Пеевски и държавата в битката за превземане на "Дунарит"

20 ное 2017, 4627 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (25 юли)

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата; Без изненади в конкурса за генерален директор на БНТ; Renault представи новия си електрически автомобил с активация към най-младата аудитория; Великобритания ще се бори със сексистките стереотипи в рекламите; Revlon избра Grey за своя международна творческа агенция

Мълчалив отказ от независимост

Правителството не разреши на германски кораб да прави научни изследвания за газ в морето, където има огромен потенциал в т.нар. газови хидрати

Европа е тясна за маршалския жезъл на Борисов

Споразумението между 23 - страни членки на ЕС, за засилване на военното сътрудничество е далече от амбициите на българския премиер за европейска армия

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Навик, следвай ме

Как да променим вредните си навици и за колко време става това според последните проучвания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.11.2017

Капитал Daily

Брой 180 // 23.11.2017 Прочетете