Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
25 юли 2017, 9:19, 2201 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (25 юли)

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата; Без изненади в конкурса за генерален директор на БНТ; Renault представи новия си електрически автомобил с активация към най-младата аудитория; Великобритания ще се бори със сексистките стереотипи в рекламите; Revlon избра Grey за своя международна творческа агенция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Оптимизъм в отчетите на MTG и CME

Цената на телевизионната реклама ще продължи да се увеличава, прогнозират медиа агенциите

28 юли 2017

bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата

Финансовият резултат през второто тримесечие е намалял с близо 50%

26 юли 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юли)

"WWF България" лансира рекламна модна колекция срещу застрояването на Пирин; "Saatchi&Saatchi София" е новата рекламна агенция на Chivas Regal; Absolut провокират с мистериозни житни кръгове край София, а Facebook пусна реклами и в Messenger

18 юли 2017

"Мобилтел" избра United Partners за своя PR агенция

Фокус на обслужването ще бъде комуникацията през социалните и дигитални медии

12 юли 2017


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата

"Нова броудкастинг груп" отбелязват двуцифрен ръст в приходите и увеличение на печалбата, става ясно от официалния отчет за второто тримесечие на 2017 г. на собственика на българската група - шведската компания Modern Times Group (MTG). В него е отбелязано също, че делът на аудиторията в България намалява на годишна база, но пазарът на телевизионна реклама се очаква да остане стабилен. MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е предстaвена в групата на международния развлекателен бизнес на MTG, в който влиза също френският канал Trace.

Компанията майка MTG продължава да отбелязва ръст в приходите и печалбата както за периода април – юни, така и за първото полугодие на 2017 г., показват данните от отчета. Общите приходи на шведската група за първите шест месеца от годината се равняват на 7.95 млрд. шведски крони, или около 831 млн. евро, което представлява увеличение от близо 13% в сравнение със същия период през 2016 г. В отчета се посочва, че ръстът се дължи основно на доброто представяне на скандинавския бизнес на групата, където в допълнение се отчита увеличение на цените за реклама и на цените за абонамент.
Повече по темата може да прочетете тук



Без изненади в конкурса за генерален директор на БНТ

Изтече срокът, до който кандидатите за участие в конкурса за генерален директор на БНТ можеха да подадат документи в Съвета за електронни медии (СЕМ). В състезанието ще участват: дългогодишният спортен журналист Сашо Йовков - в момента редактор "Продуцентски център "Спорт" в БНТ, водещият на "Панорама" в миналото Иван Гарелов (през 2008 г. излезе досието му като сътрудник на бившата ДС), бившият генерален директор на БНР Валерий Тодоров, бившият финансов директор на БНТ Тома Иванов, журналистът и поет Стоил Рошкев (работил в БТА, БНР и БНТ), Теодор Ангелов - водещ на публицистично предаване в телевизия СКАТ. Както обикновено, документи е подал и инженер Радослав Главчев, който е вечен участник в конкурса, популярен с по-нестандартните си и екзотични идеи. В последния момент документи са подали и бившият изпълнителен директор на TV 7 Емил Кошлуков и бившият оперативен директор на БНТ Константин Каменаров.

На 2 август СЕМ трябва да реши кой ще е новият генерален директор на обществената телевизия. Ако никой от кандидатите не събере най-малко три гласа още при първото гласуване, се насрочва второ заседание. В случай че и на него не бъде избран генерален директор, следва трето гласуване. Ако и на него не бъде избран директор, процедурата се прекратява. А управлението на БНТ остава в ръцете на досегашния - т.е. Вяра Анкова - до насрочването на нов конкурс.
Повече по темата може да прочетете тук

Renault представи новия си електрически автомобил с активация към най-младата аудитория




Авотомобилният бранд Renault, съвместно с рекламната агенция New Age Media - България, собственост на киноверигата Cinema City, лансира едномесечна рекламна кампания за представянето на новия електрически автомобил Renault ZОЕ. Действията се развиваха в Cinema City Paradise, където беше позиционирана и иновативната детска площадка, наречена ZOE. Целта е чрез специални играчки - клатушки, децата да генерират енергия, забавлявайки се. До детската инсталация е разположен и екран, който отмерва зареждането на батерията в зависимост от отчетените километри. Мотото на кампанията е "Енергия от ново поколение за новото поколение". Кампанията включваше още и излъчване на рекламен клип, дигитални постери между залите с интерактивна визия, даваща интересни факти, както и спот на 37-метровия LED-екран над касите и входа на киното, пишат от рекламната агенция, като допълват, че от началото на август детската площадка ще бъде преместена в столичния парк "Заимов".

Дигитален бизнес

Задаващата се война: Браузъри срещу рекламното замърсяване

В началото на 2018 г. Chrome и Safari, които общо държат 68% от глобалния пазарен дял на браузърите, ще внедрят функции, насочени към възстановяването на приличното потребителско изживяване.

В началото на юни на годишната си световна конференция за дивелъпъри Apple обяви, че следващата версия на Safari ще позволява на потребителите да блокират автоматичното пускане на видеа. Тази стъпка ще елиминира едно голямо дразнение: докато скролвате дадена страница, изведнъж започва рекламно видео с високи децибели. Друга голяма новина около Apple e планът им да блокират способността на рекламодателите да проследяват потребителите от един сайт в друг.

Що се отнася до Google, възползвайки се от доминиращата си позиция на рекламния пазар, компанията засилва усилията си за почистване на рекламната екосистема с две инициативи: чрез интегриране на система за филтриране на рекламите и внедряване на нова система, наречена Funding Choices, продължение на програмата им за сътрудници.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Liberty Media преговаря да купи Univision

Liberty Media Corp проявява интерес да купи цялата или част от испаноезичната медийна група Univision, твърди източник на The Wall Street Journal. Преговорите все още са в начален етап и нищо не е сигурно. Дори и сделката с Liberty да пропадне, американската Univision вече има планове отново да се върне на фондовия пазар. Групата е собственик на множество телевизии, радиа и мобилни приложения.

Потенциалната сделка с медийния магнат и собственик на Liberty Media - Джон Малоун, би могла да извади собствениците на Univision от тежката ситуация. Liberty Media е собственик на различни медии - като телекомуникационният лидер Charter Communications Inc, дистрибуторът на Formula 1 – Formula One Group, образователната мрежа Discovery Communications Inc са само някои от тях.

Потенциалната сделка с Liberty Media не е първият опит на собствениците на Univision да намерят купувач, твърдят източници на Reuters. Предишните преговори са били с американските CBS Corp и Time Warner Inc.
Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Великобритания ще се бори със сексистките стереотипи в рекламите

Рекламите, които насърчават стереотипните роли на мъжете и жените, ще бъдат подложени на строга регулация, обяви Агенцията за стандарти в рекламите в Обединеното кралство, пише "Дневник". В новите стандарти, които изготвя регулаторът, се предвижда ограничаване на образите, които показват мъжете като непохватни в най-простите домакински задачи или жените като принудени да чистят след тях.

В анализ на рекламите и ролята им за насърчаване на стереотипите агенцията отбелязва, че рекламно съдържание, което се подиграва с хора, които не се вписват в социалните етикети за полова идентичност, причиняват "щети на индивидите, икономиката и обществото" и ще са необходими нови правила, които да ги регулират.
Повече по темата може да прочетете тук

Revlon избра Grey за своя международна творческа агенция

Фотограф: Revlon

Американският козметичен гигант Revlon избра Grey за своя международна творческа агенция и разшири дейността на медийната си агенция MediaCom, която вече управлява бюджетите на рекламодателя и в района на Северна Америка, където до сега обслужваща агенция беше Carat. По този начин Revlon консолидира комуникационния си бизнес в международната група WPP, част от която са двете агенции.

В съобщение до служителите, цитирано от изданието AdWeek, президентът и изпълнителен директор на козметичната компания Фабиан Гарсия пише, че Grey ще обслужва редица брандове, сред които Revlon и Elizabeth Arden, защото агенцията има богат опит в индустрията. Той отбелязва, че агенцията е работила с марката Pantene, част от гиганта P&G, в продължение на близо 30 години и е спечелила международното творческо обслужване на Herbal Essences през 2016 г. Глобалният изпълнителен директор на Grey Джим Хийкин написа от своя страна, цитиран от AdWeek, че агенцията ще осигури интегрирани комуникационни услуги, които включват както традиционна, така и дигитална реклама, промоции и различни маркетингови активации.
Повече тук

Популярни личности представят инструкциите за сигурност на British Airways

Повече от 12 години след последното обновяване на видеото с инструкции за сигурност на борда на британската British Airways компанията покани редица популярни личности, комици и актьори да представят правилата по време на полет, както и да запознаят публиката с благотворителната организация Comic Relief и възможностите за дарения. Клипът е с продължителност шест минути и протича като кастинг за заснема на видео за инструктаж. В него известният готвач Гордън Рамзи показва къде трябва да бъде поставен ръчният багаж, а актьорите сър Иън Маккелън и Уоруик Дейвис демонстрират как се поставя кислородна маска. Във видеото участват още Роуан Аткинсън, Чиуетел Еджиофор, Джилиън Андерсън и др. "За нас е изключително важно клиентите ни да се ангажират в нашия видеозапис за безопасност, а включването на някои от най-известните личности в страната ни дава шанс да създадем нещо забавно, което се надяваме хората да гледат от самото начало до края", коментира в официално изявление изпълнителният директор на британската авиокомпания Алекс Круз, цитиран от изданието Independent.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По много от същото 3 По много от същото

Есенният телевизионен сезон залага на познати формати

21 сеп 2017, 2437 прочитания

Маневри на 10-ия етаж Маневри на 10-ия етаж

Новият генерален директор на БНТ номинира членове на управителния съвет на медиата

21 сеп 2017, 4912 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Влюбени в сензацията

Престъпления, бедствия и инциденти доминират новините според изследване на Асоциацията на европейските журналисти в България

Китайският път на Момчиловци

От седем години държавната Bright Dairy произвежда в Шанхай кисело мляко Momchilovtsi, като продажбите вече са за 100 млн. долара годишно

Газови войни

Липсата на комуникация и използването на готови модели спънаха опита за пазарни правила в газовия сектор

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Тънка планинска линия

С 15 км/ч по един от най-опасните планински проходи в света

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете