Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 авг 2017, 7:45, 3110 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 август)

CARAT стана глобална медийна агенция №1 в света за девети път; bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата; Discovery е на път да купи кабелната мрежа Scripps за 12 млрд. долара; Печалбите на Google са застрашени от нарастващите разходи; Facebook продължава възхода си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата
Флориан Скала, изпълнителен директор на "БТВ медиа груп"

Фотограф: Цветелина Белутова

bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата В официалния отчет на CME се отбелязва, че за второто тримесечие на годината медийната група в България отбелязва лек ръст в приходите от 1.6% в сравнение със същия период 2016 г., достигайки близо 20.8 млн. долара. За периода януари – юни обаче постъпленията на "БТВ медиа груп", макар и с малко, намаляват до 36 млн. долара в сравнение с 36.3 млн. долара през същия период на 2016 г.

Далеч по-различно е положението с оперативната печалба преди обезценки и амортизации - тя отбелязва двуцифрен спад за всеки от отчетните периоди. От началото на годината до юни намалението е с 37%, до 4.4 млн. долара. През второто тримесечие тя е била 3.07 млн. долара, като се е понижила с близо 50% в сравнение със същия период 2016 г.

От "БТВ медиа груп" коментираха за "Капитал", че са повишили инвестициите си в програмно съдържание през пролетния сезон, което е довело и до увеличение на гледаемостта в праймтайм слота и на дела на целодневната гледаемост. "В същото време се отразиха и на OIBDA [оперативната печалба преди обезценки и амортизации] заедно с еднократни разходи през първото и второто тримесечие на годината", добавят още от компанията.
Повече по темата може да прочетете тук



Havas е избрана за медийна агенция на Michelin

Фотограф: Benoit Tessier

Компанията - производител на автомобилни гуми, Michelin избра Havas Media за своята глобална медийна агенция. Договорът влезе в сила от юли 2017 г., като стойността на рекламните бюджети е 100 млн. долара.

Havas Media ще отговаря за всички активности, свързани с медиа купуване и мeдиа планиране, за различни пазари на компанията, сред които са България, САЩ, Мексико, Канада, Франция, Испания, Германия, Великобритания и Китай.

Изпълнителният вицепрезидент и член на Изпълнителното бюро на групата Michelin Клер Дорлан-Клозел коментира, че Havas Media ще помогне на Michelin и чрез стратегии, основани на съдържание и използване на данни.

Повече по темата може да прочетете тук

Българско киностудио снима реклама за "Toyota Европа"

[Toyota]

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 август)

Кампанията за избор на генерален директор на БНТ влиза в разгара си; "Нова броудкастинг груп" стартира инициатива за борба с фалшивите новини; SiteMedia Consultancy е финалист в конкурса на PR News; Google влиза в конкуренция със Snapchat; Twitter продължава да губи приходи от реклама и увеличава загубата; Etsy има нова рекламна стратегия

8 авг 2017

Безстрашните момичета* от рекламния фестивал в Кан

Cannes Lions разширява програмата си със социално отговорни инициативи и проблемни теми за индустрията.

4 авг 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юли)

"WWF България" лансира рекламна модна колекция срещу застрояването на Пирин; "Saatchi&Saatchi София" е новата рекламна агенция на Chivas Regal; Absolut провокират с мистериозни житни кръгове край София, а Facebook пусна реклами и в Messenger

18 юли 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 юли)

All Channels е новата творческа, дигитална и BTL агенция на Jameson; Proximity Sofia/BBDO Group с кампания за TELUS International, насочена към българите в чужбина; дъщерно дружество на Sony придобива компанията за дигитална реклама Httpool; a Google финансира проект за журналисти роботи във Великобритания и Ирландия

11 юли 2017

Новият рекламен клип на Toyota Yaris "Почувствай енергията на новия Yaris", който се върти в телевизионния ефир от май тази година, е сниман в България. Клипът е продукция, поръчана от eвропейското подразделение на автомобилната компания Toyota Motor Europe и за пръв път е показан по време на автомобилното изложение в Женева през март.

Оригиналното 90-секундно видео е режисирано от Антон Никовски от Papaya Film Studios. Акцентът в рекламния клип се поставя върху хибридното задвижване на Toyota Yaris, както и върху новия бензинов двигател на автомобила. Продуцент - изпълнител на проекта в България, е софийската агенция Made in Sofia, оглавявана от Искра Петрова.

"Имахме свободата да избираме измежду няколко варианта за телевизионна кампания на новия Yaris. За нас е чест, че можем да комуникираме модела с видео, което е заснето в България", коментира бранд мениджърът в "Toyota България" Михаела Радкова.

Изпълнителният продуцент Искра Петрова споделя, че клипът е сниман през най-дългия и най-студен зимен период за последните 20 години. "За нас беше огромно постижение това, че успяхме да осигурим екипа и необходимото количество консумативи за почистване на снимачната площадка, които трябваше да бъдат търсени и доставени от различни градове на страната", разказва Петрова
Актьорското присъствие в клипа също е изцяло българско – за участие в нощните улични сцени са наети 50 души, а главната роля в клипа е на танцьорът Петър Иванов, инструктор в танцовата хип-хоп школа uMove - София.

Творческото задание от Toyota е да се улови модерното усещане на новия Yaris, който е насочен към по-младата аудитория, с активен градски стил на шофиране.

Мениджърът на кампанията на Toyota Europe Стефан Ридлевски коментира, че с Yaris Hybrid 2017 компанията е искала аудиторията да почувства енергията, която носи управлението на колата. "Papaya Film го направи блестящо. Гарантирано 100% хибридно забавление", смята Ридлевски

Toyota Motor Europe NV/SA (ТМЕ) отговаря за продажбите на едро и маркетинга на всички автомобили, части и аксесоари за Toyota и Lexus, както и за производствените и инженерингови дейности на Toyota в Европа.

"Мейд ин София" ООД е българска продуцентска къща, създадена през 2008 г. oт Искра Петрова – продуцент, и Патрик ван Хаутем – режисьор. Компанията принадлежи към международната верига от продуценти Made in World (www.madeinworld.net). В последните години "Мейд ин София" обслужва предимно чужди аудио-визуални продукции, реализирани в България. Клиентите на компанията са продуценти, агенции и рекламодатели от цял свят. Сред тях Англия, Аржентина, Белгия, Германия, Гърция, Испания, Мароко, Полша, САЩ и др.

Дигитален бизнес

Facebook продължава възхода си

Фотограф: Philippe Wojazer/REUTERS

Приходите и печалбата на социалната мрежа нараснаха значително през изминалото тримесечие и надхвърлиха очакванията на анализаторите. Постъпленията са скочили с 45% до 9.3 млрд. долара, а нетната печалба – със 71% до 3.89 млрд. долара. От компанията отдават отличните си резултати на постъпленията от онлайн реклама, които са нараснали с 47% за периода, утвърждавайки социалната мрежа като предпочитана от рекламните компании платформа, съобщава Financial Times.

Акциите на компанията поскъпнаха с около 4% в часовете след края на редовната борсова сесия, достигайки 172.5 долара, което е ръст от 44% от началото на годината. В резултат на това пазарната капитализация на компанията достигна почти половин трилион долара.

Активните дневни потребители на социалната мрежа са нараснали до 1.36 млрд., отчитайки ръст от 17% спрямо същия период на миналата година. С подобен темп са се повишили и месечно активните потребители и те вече наброяват 2.1 млрд.

Повече информация можете да прочетете тук

Печалбите на Google са застрашени от нарастващите разходи

Общите приходи на Google за второто тримесечие на годината са достигнали 26.01 млрд. долара, което е с 21% повече спрямо същия период на миналата година при променливи валутни курсове. Оперативната печалба на компанията е 4.13 млрд. долара, а нетната й печалба е 3.52 млрд. долара.

От компанията отчетоха приходи, изключващи плащанията към партньори, на стойност 20.92 млрд. долара, които съответстват на очакванията на анализаторите, но разочароват някои по-оптимистично настроени инвеститори. Прогнозните стойности за постъпленията на компанията варираха между 20.55 и 21.6 млрд. долара по данни на Bloomberg, като се отчита глобата в размер на 2.7 млрд. долара, която Google получи от Европейската комисия.

Основният бизнес на Google, който включва приходите от онлайн реклама в различните подразделения на компанията, а също и други интернет услуги, е генерирал 22.67 млрд. долара. От тази сума обаче 22% е изплатена на партньори, използващи услугите на Google, под формата на разходи за пренасoчване на трафик т. нар. traffic acquisition costs (TAC).

Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Discovery е на път да купи кабелната мрежа Scripps за 12 млрд. долара

Американската компания Discovery Communications е на път да купи кабелната телевизионна мрежа Scripps Networks Inveractive Inc, твърдят източници на Reuters. Преговорите все още не са официални, но източниците на агенцията твърдят, че до края на другата седмица е много вероятно да е сключена сделка за около 12 млрд. долара.

Някои от най-известните канали от мрежата на Scripps са HGTV, Travel Channel и Food Network. Към този момент акциите на Scripps са оценявани на 84.07 долара, като офертата на Discovery е за 90 долара.

Ако сделката приключи успешно, Discovery ще има достатъчно канали, за да може да създаде телевизионни пакети, които да предлага през американските телевизионни оператори Comcast и Charter Communications.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

CARAT стана глобална медийна агенция №1 в света за девети път
Глобалният президент на Carat Уил Суейни


Carat е обявена за медийна агенция №1 в света от международната изследователска компания RECMA, която представи традиционния си доклад Network Diagnostics – Qualitative Evaluation report в края на миналата седмица.

Агенцията заема първа позиция в класацията без прекъсване от 2013 г. насам и е определяна за първенец девет пъти в последните 10 доклада на организацията, която оценява работата на медийните и дигиталните агенции в световен мащаб.

Класацията се базира на анализ на работата на над 700 агенции, опериращи в 46 страни. Компаниите се оценяват по 18 критерия, включващи придобиване на нов бизнес, запазване на настоящи клиенти, награди, развитие на таланти, както и ключови ресурси, вложени в дигитални медии и развитие на разнообразен медиа микс.

От доклада става ясно, че Carat е увеличила оценката на качествените си параметри до +238 точки от февруари 2015 г. досега, както и дистанцията пред следващата агенция в класацията на RECMA с цели 11%.

Глобалният президент на Carat Уил Суейни коментира, че оценката на агенцията е ясно свидетелство за способността й постоянно да предефинира начина, по който работят медиите, с единствената цел да постига по-добри резултати за своите клиенти.
В България Carat присъства от шест години и успя да се развие до една от най-успешните медийни агенции на пазара със силен дигитален профил и голямо портфолио от локални и глобални клиенти.

RECMA е международна изследователска агенция, която оценява работата на дигиталните и медия агенции в световен мащаб.

Майкъл Фелпс срещу голямата бяла акула

Най-успешният състезател в историята на олимпийските игри - Майкъл Фелпс, срещу най-опасния хищник на океаните - голямата бяла акула - това беше рекламният тийзър на научнопопулярната серия "Седмицата на акулите" по "Дискавъри". И докато голяма част от зрителите очакваха да бъдат свидетели на истинска надпревара, тя всъщност се оказа компютърна симулация в плуването между Фелпс и голямата бяла акула, виртуално поставени един до друг в съседни коридори. Все пак акулата победи Фелпс на 100 метра в открити води, като измина разстоянието за 36.1 сек. Американецът, който прекрати кариерата си миналото лято след игрите в Рио, финишира за 38.1 сек.

Самото "състезание" предизвика недоволство сред част от зрителите. В социалните мрежи те изразиха разочарование, че въпреки мащабната реклама не са станали свидетели на реално състезание, и я определиха за "фалшива".

Екипът на "Дискавъри" действително е измерил времето, за което двамата "участници" са изминали разстоянието в открити води край Южна Африка, но не и едновременно.

Свободни позиции:

Дигиталната агенция Xplora обяви вакантна позиция за Pay Per Click Specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Тоталното преобразяване на рекламните агенции Тоталното преобразяване на рекламните агенции

Оборотите на най-големите рекламни компании в страната са над 62 млн. лв.

17 ное 2017, 739 прочитания

Ново мобилно приложение "Kапитал PRO" Ново мобилно приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

15 ное 2017, 2303 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Предизборната кампания за генерален директор на БНТ влиза в разгара си

Засега само Иван Гарелов е активен в нея, останалите кандидати, изглежда, търсят подкрепа по друг начин

Ценни книжа без бъдеще

Държавата няма ясна идея какво да се прави с компенсаторните инструменти, от които активни на пазара са близо 0.5 млрд. лв.

Проблемите на малките

Няколко извода от "Гепард" - годишната класация на "Капитал" за най-динамичните малки и средни дружества

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Широк екран

Акцентите в афиша на "Киномания 2017"

1001 стоки

"Под знака на Меркурий" разглежда търговията в София от античността до наши дни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете