Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 авг 2017, 14:53, 3991 прочитания

Безстрашните момичета* от рекламния фестивал в Кан

Cannes Lions разширява програмата си със социално отговорни инициативи и проблемни теми за индустрията.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 август)

Кампанията за избор на генерален директор на БНТ влиза в разгара си; "Нова броудкастинг груп" стартира инициатива за борба с фалшивите новини; SiteMedia Consultancy е финалист в конкурса на PR News; Google влиза в конкуренция със Snapchat; Twitter продължава да губи приходи от реклама и увеличава загубата; Etsy има нова рекламна стратегия

8 авг 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 август)

CARAT стана глобална медийна агенция №1 в света за девети път; bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата; Discovery е на път да купи кабелната мрежа Scripps за 12 млрд. долара; Печалбите на Google са застрашени от нарастващите разходи; Facebook продължава възхода си

1 авг 2017

Clemenger BBDO Melbourne стана агенция на годината в Кан

Технологичните компании все повече засилват присъствието си на рекламния фестивал Cannes Lions

28 юни 2017


Дълго време рекламните фестивали по света се асоциираха от широката аудитория като място, където маркетолози и рекламисти се награждават за добре свършената работа през годината, повишавайки и иначе високото си самочувствие. Днес обаче рекламните събития са се превърнали в платформа за обсъждане и привличане на вниманието към актуалните проблеми на индустрията. Несъмнено най-влиятелното и престижно събитие от бранша е фестивалът Cannes Lions, който през последните години поставя фокуса не толкова върху "лъвовете", присъждани за творческите постижения на агенциите, колкото върху съпътстващата ги програма – лекции, дискусии и професионални уъркшопи.

Именно сред нововъведенията в международния фестивал е и програмата See It Be It (виж карето), която обръща внимание на дисбаланса мъже-жени в рекламната индустрия както в разпределението на ръководните позиции, така и в самите рекламни кампании. За първи път в програмата тази година имаше и българско участие - творческият директор на рекламна агенция Noble Graphics Мария Милушева, която беше избрана за една от 15-те участнички от цял свят. Тя разказва от първо лице за предимствата на социално отговорната комуникация, участието на жените в рекламата и други важни теми, засегнати на тазгодишния фестивал Cannes Lions.


Всички участнички в тазгодишното издание на програмата See It Be It.

Всички участнички в тазгодишното издание на програмата See It Be It.

[Cannes Lions]


Според проучване на над 2000 филма, наградени през последните 10 години в категориите Cannes Lions Film and Film Craft, мъжете получават около 4 пъти повече екранно време и говорят близо 7 пъти повече от жените, като тези цифри не са се променили въпреки многобройните кампании по темата. Освен това изследователите откриват, че мъжките персонажи в рекламите са много по-разнообразни по отношение на възраст, докато в повечето случаи героите от женски пол са представени като млади, слаби, красиви, сексуализирани и едва 1% от тях - като забавни и с чувство за хумор. Което не е особено забавно.

Момиче за милиони



Именно заради това може би най-запомнящата се кампания в тазгодишното издание на фестивала Cannes Lions беше статуята, наречена "Безстрашно момиче" (Fearless Girl), изправено срещу иконичния разярен бик на "Уолстрийт" пред Нюйоркската фондова борса. Статуята е поставена от инвестиционния фонд State Street Global Advisors в нощта срещу 8 март с цел да насърчи повече компании да назначават жени на лидерски позиции. Това е и една от най-награждаваните кампании на всички времена с цели 18 лъва. Простотата, въздействието и силата на "Безстрашното момиче" прескачат географски, езикови и културни бариери и в това се крие гениалността на кампанията, но истината е, че една статуя не може да реши проблема, когато даже бордът на директорите на рекламодателя State Street Global Advisors се състои от 82% мъже.

Добрата новина обаче е, че все повече брандове обръщат внимание на ролята на жените в комуникацията си – тазгодишната вълна от вдъхновяващи кампании като What are Girls Made of (От какво са направени момичетата - бел. ред.) и Da Da Ding на спортния бранд Nike, This Girl Can (Това момиче може - бел. ред.) на британската организация Sport England и много други ясно показват набиращата сили тенденция да се търсят нови начини за привличане на жените и да се показват нов тип модели за подражание. И напълно логично - когато 85% от всички решения за покупка се взимат от жени, повече и по-реалистични женски образи е не просто вярната за бизнеса стратегия, но и вярната картина на света, в който живеем.

Да бъдеш или не бизнес с кауза

Именно защото резултатите са тези, които движат бизнеса, на фестивала в Кан акцентираха на някои важни и определящи политиките на компаниите числа.

- 47% от потребителите купуват по веднъж месечно продукти на брандове, които подкрепят добра кауза.
- 72% от потребителите биха препоръчали марка, която подкрепя кауза, пред такава, която не подкрепя.
- 89% от потребителите заявяват, че при сходни цена и качество биха заменили дадена марка с друга, която подкрепя кауза.
- 90% от потребителите декларират, че са по-лоялни към брандове с кауза.

Изводът е, че доброто и доходоносното не се самоизключват и когато една компания има призвание и цели, по-големи от реализиране на печалби, тя израства. Именно заради това е важно компаниите да не забравят, че добрата и смислена работа води не само нови клиенти, но и по-мотивирани служители, както и по-качествени партньори в лицето на рекламните агенции.


[Cannes Lions]
В лекцията си "How to suck less as a client" ("Как да сте по-малко гаден клиент" – бел. ред.) веригата за бързо хранене Burger King, която е и рекламодател на годината на Cannes Lions 2017, обърнаха внимание на пряката връзка между творческите иновации и комерсиалния успех. Главният маркетинг директор на веригата Аксел Шуон коментира пред публиката, че креативността е задължително условие, ако искаш брандът ти да е привлекателен за потребителите, персонала, медиите, рекламния бизнес.

Рекламата има едно огромно предимство – има платформа за изява. Всеки ден милиони реклами стигат до милиони хора по всевъзможни канали. Когато промениш езика, наратива, героите, променяш нагласи, стереотипи, очаквания, обща култура, дори и чувството за естетика. За да се случи това обаче, е необходимо и рекламодателите, и агенциите да бъдат смели и откровени и все по-често да се опитват да използват гласа и публиката на брандовете за каузи, които ще направят света поне малко по-добро място.
Какво е See It Be It

Програмата е създадена през 2014 г., след като организаторите на Cannes Lions отчитат изключително малкия брой жени, заемащи ръководни постове в рекламния бизнес - близо 25% от творческите екипи на агенциите са жени и само 11% от тях стигат до ниво творчески директор. Целта на програмата е да промени статуквото и стереотипите, като провокира открит разговор по темата и стимулира агенциите да дават шанс на хора на база на възможностите им, а не на пола им. Идеята зад See It Be It е не само да постави жени от индустрията в центъра на вниманието, но и да им предостави най-доброто от фестивала - вдъхновение, контакти, менторски сесии с най-големите имена в бранша, уъркшопи и достъп до ексклузивни събития. В програмата тази година се включиха общо 15 участници от цял свят, избрани сред повече от 650 кандидати след поредица от интервюта и подбор на база портфолио, награди и опит.

* От кампанията Fearless Girl (Безстрашно момиче - бел. ред.) на инвестиционния фонд State Street Global Advisors, изготвена от McCANN NEW YORK | 2017
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По много от същото 3 По много от същото

Есенният телевизионен сезон залага на познати формати

21 сеп 2017, 2437 прочитания

Маневри на 10-ия етаж Маневри на 10-ия етаж

Новият генерален директор на БНТ номинира членове на управителния съвет на медиата

21 сеп 2017, 4912 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 август)

Кампанията за избор на генерален директор на БНТ влиза в разгара си; "Нова броудкастинг груп" стартира инициатива за борба с фалшивите новини; SiteMedia Consultancy е финалист в конкурса на PR News; Google влиза в конкуренция със Snapchat; Twitter продължава да губи приходи от реклама и увеличава загубата; Etsy има нова рекламна стратегия

Неизбежната канцлерка и нейният партньор

Решението на Меркел с кого да управлява в четвъртия си мандат ще повлияе на реформите в ЕС

Еднолична банка "Мавродиев"

Бившият председател на КФН и лоялен негов служител от комисията са избрани за директори на държавната ББР

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете