Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
15 авг 2017, 9:13, 1916 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август)

The Smarts спечелиха дигиталното обслужване на PURINA; "Нова" освободи директорката "Новини и актуални предавания" Дарина Сарелска; Facebook пусна нова видеоуслуга за следене на шоупрограми и сериали; Disney навлиза в стрийминга на съдържание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 август)

Фармация и козметика инвестират най-много в телевизия; Шестима отиват на финала на конкурса за генерален директор на БНТ; Маркетингът на влиянието чрез Facebook ще поскъпва; Apple заделя 1 млрд. долара за холивудските си начинания

22 авг 2017

Бари Бранд: България е като стартъп, има толкова енергия да се развива

Главният директор "Иновации" в "Saatchi & Saatchi София" пред "Капитал"

11 авг 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 август)

Кампанията за избор на генерален директор на БНТ влиза в разгара си; "Нова броудкастинг груп" стартира инициатива за борба с фалшивите новини; SiteMedia Consultancy е финалист в конкурса на PR News; Google влиза в конкуренция със Snapchat; Twitter продължава да губи приходи от реклама и увеличава загубата; Etsy има нова рекламна стратегия

8 авг 2017


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

The Smarts спечели дигиталното обслужване на PURINA

Независимата българска агенция The Smarts започва съвместно партньорство с производителя на храна за домашни любимци PURINA, част от портфолиото на Nestlé. Агенцията ще работи в посока подсилване на дигиталната комуникация на брандовете ProPlan, Felix, Gourmet, Friskies, част от PURINA. В официално съобщение до медиите Елизабет Гранвил-Попова, старши бранд мениджър на PURINA, коментира, че са избрали The Smarts заради стратегическото им мислене, креативността и познаването на динамичните процеси в дигиталния свят. "Определено сме вдъхновени да работим за тези брандове и смятаме, че можем да допринесем
за успехите им. Имаме и по-дългосрочна цел – да представим храната като важна част от цялостната грижа за домашните любимци", добавя Надя Балабанова, директор "Клиенти" в агенцията.

"Нова" освободи директорката "Новини и актуални предавания" Дарина Сарелска



В съобщение до медиите "Нова тв" обяви, че Дарина Сарелска вече не е директор "Новини и актуални предавания" в "Нова броудкастинг груп". Позицията поема Силва Зурлева, член на борда на директорите, която ще се занимава с всекидневното оперативно управление на новините в сътрудничество със съществуващия екип.
В прессъобщението не се посочва причината за раздялата със Сарелска. През април дългогодишният журналист в "Нова" Васил Иванов напусна шумно телевизията, като обвини Дарина Сарелска в "системна цензура". Тогава медията защити директора си "Новини и актуални предавания".

През последната година Кошлуков е бил програмен директор на телевизия "Алфа"

Фотограф: Надежда Чипева

През последната година политикът и журналист Емил Кошлуков е работил като програмен директор на телевизия "Алфа". Това е записал самият той в документите, с които кандидатства за генерален директор на БНТ, твърдят три независими източника от Съвета за електронни медии (СЕМ) - държавният орган, който провежда конкурса.
Въпреки че е с "информационно-образователен" профил, телевизия "Алфа" е собственост на партия "Атака". Излиза, че работодател на Емил Кошлуков е била политическа формация. Това влиза в противоречие с правилата за избор на генерален директор на обществената БНТ, в които е посочено, че кандидатите не трябва да имат икономически и политически зависимости.

Преди да бъде програмен директор на телевизия "Алфа", Кошлуков беше за кратко и изпълнителен директор на TV7 и News7, която бе обявена в несъстоятелност и беше спряна от СЕМ. Преди това политикът беше в управителния съвет на медията.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Facebook пусна нова видеоуслуга за следене на шоута и сериали

Интернет гигантът направи най-значимия си ход досега в посока на видеопазара, пускайки новия си продукт Watch, който позволява на потребителите да гледат предавания - от риалити до спорт на живо.

Watch е "място, където можете да откриете какви шоута гледат приятелите ви и да следите любимите си предавания и техните създатели, за да не пропускате нито един епизод. Ще можете да си чатите и да се свързвате с други хора, докато гледате, и да се присъедините към групи на хора, които харесват същите предавания", написа създателят на компанията Марк Зукърбърг във "Фейсбук".

В Watch ще присъстват както професионално създадени шоупрограми, така и видеа, заснети от потребителите. Новият продукт е достъпен за малък брой хора в САЩ засега.
Повече по темата можа да прочетете тук

YouTube лансира нова програма за премахване на екстремистки видеа

Платформата за споделяне на видеа YouTube е критикувана заради нова, базирана на изкуствен интелект програма, която трие видеа, смятани за "екстремистки" по съдържание, пише "Дневник". Причината е, че според организации, наблюдаващи конфликти в различни точки на света, и няколко медийни организации методът унищожава материал за извършени "военни престъпления" в Близкия изток или такива, които биха могли да послужат в бъдещи съдебни процеси.

Само дни преди програмата да заработи, компанията майка на Google обяви лансирането й в YouTube и каза, че тя ще може да открива и отбелязва "екстремистки" видеа без никаква човешка намеса, които после се изтриват от архивите. Групите, които самостоятелно разследват потенциални случаи на военни престъпления, обаче предупреждават, че така вече са били премахнати както текущи доказателства и материали, изобличаващи доказани зверства, така и съдържание, което може да послужи в бъдещи случаи.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Netflix купи комиксовата компания Millarworld

[Reuters]

Kомпанията за стрийминг на видео Netflix ще купи производителя на комикси Millarworld, като така ще си осигури услугите и на известния автор Марк Милър, който е създател на бранда. Милър е автор на редица от най-известните комикси в последните години, които по-късно бяха адаптирани в кино блокбъстъри. Чрез закупуването на Millarworld Netfilx няма да има достъп до цялата библиотека на бранда, защото правата за някои заглавия вече са закупени и реализирани като филми.

Това е първата покупка в 20-годишната история на Netflix. Стрийминг компанията се опитва да създаде своя собствена библиотека от оригинални сериали и чрез закупуването на Millarworld ще се опита да повтори успеха от екранизациите на шестте сериала на комикс гиганта Marvel, които продуцира в момента.
Повече по темата може да прочетете тук

Disney навлиза в стрийминга

Walt Disney ще прекъсне част от връзките си с Netflix, като направи свои две платформи за стрийминг. Едната ще бъде насочена към спортните фенове, докато по другата ще могат да бъдат гледани семейните филми на компанията. Disney ще се опита да се възползва от променящите се тенденции. Традиционната телевизия отстъпва все повече място за стрийминг услуги и Disney ще навлезе сама в индустрията, като досега нейните продукции бяха пускани основно през гиганта в сферата Netflix.

Решението на най-голямата медийна компания в света показва, че тя приема сериозно промените, които настъпват с все по-големия брой клиенти, които предпочитат да гледат любимите си шоупрограми и филми онлайн. "За нас е ясно, че бъдещето на тази индустрия ще бъде изградено върху директната връзка между създателите на съдържание и потребителите", коментира Боб Айгър, изпълнителен директор на Disney, цитиран от Financial Times.
Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Странни срещи с непознати по време на почивка, представени в новата реклама на Droga5 за Secret Escapes

"Дори не трябваше да съм тук." Така започва всеки от поредицата диалози, част от рекламната кампания на британската туристическа фирма Secret Escapes, която предлага луксозни почивки с големи намаления. Във всеки от трите хумористични клипа основният разказвач се явява човек с невероятна житейска история или поредица от фантастични случки, които подробно разказва на непознат, случайно застанал до него, нищо неподозиращ турист. Накрая в разговорът за кратко се включва и тихият събеседник, който споделя единствено, че и той не е трябвало да бъде на почивката, но при 70% намаление не е имал друг избор. Кампанията е дело на рекламната агенция "Draga5 Лондон", а всичките клипове са заснети за един ден в туристически курорт в Хърватия. "Само по себе си времето за почивка изглежда като лукс", разказва пред специализираното издание AdWeek Дейвид Колубз, главен творчески директор на "Droga5 Лондон". "Когато се настаниш в приятен хотел и някой ти подаде чаша шампанско за добре дошъл или хотелският персонал сгъва дрехите ти за теб, когато си не си в стаята си, ти се чувстваш като фалшив герой. Това е моментът, в който си казваш "дори не трябваше да съм тук". След това екипът имаше идеята да контрастира този възглед с историите на хората, които избягват смъртта - хора, които всъщност не би трябвало да са тук", допълва Колубз.
Повече тук





Свободни позиции:

All Channels Communication обявиха вакантна позиция Digital Account Executive.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 септември)

"Мобилтел" ще работи под бранда А1; Вяра Анкова стана генерален директор "Информация" и член на мениджърския съвет на "Нова телевизия"; Есенният сезон на двете най-големи телевизии в страната залага на познати формати; Новият генерален директор на БНТ номинира членове на управителния съвет на медията; "Макдоналдс" афишира сътрудничеството си с "Добрев"

26 сеп 2017, 989 прочитания

По много от същото 3 По много от същото

Есенният телевизионен сезон залага на познати формати

21 сеп 2017, 2633 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV

Главният изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" пред "Капитал"

Българският Лас Вегас

Доскоро познат като градът на митниците, Свиленград постепенно смени бизнес модела си и се превръща в хазартен център

ОББ и Сибанк: Ефектът за клиентите от сливането

Три месеца след придобиването на ОББ от KBC вече са факт и първите стъпки по обединяване на продукти и услуги

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Тънка планинска линия

С 15 км/ч по един от най-опасните планински проходи в света

Бандата на Содърбърг

Обикновеният човек надхитря системата в криминалната сатира "Късметът на Логан"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.09.2017

Капитал Daily

Брой 147 // 27.09.2017 Прочетете