Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
5 18 авг 2017, 14:56, 4594 прочитания

Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV

Главният изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

По много от същото

Есенният телевизионен сезон залага на познати формати

21 сеп 2017

Рок драмата на bTV

В радиоефира звучат две радиостанции с името Z-Rock, докато bTV и бившият директор на радиогрупата им Васил Димитров спорят за марката

31 авг 2017

Оптимизъм в отчетите на MTG и CME

Цената на телевизионната реклама ще продължи да се увеличава, прогнозират медиа агенциите

28 юли 2017

bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата

Финансовият резултат през второто тримесечие е намалял с близо 50%

26 юли 2017

Отново промени в мениджмънта на bTV Media Group

Компанията назначава правния директор Господин Йовчев за член на Борда на директорите

29 юни 2017
Флориан Скала е главен изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" от 13 декември 2016 г. Преди да оглави една от водещите медийни групи в България, заема длъжността директор "Продажби" на Markiza Group в Словакия, която също като bTV е част от групата на Central European Media Enterprises. В продължение на няколко години е заемал и водеща позиция в RTL - Австрия. Флориан Скала е изучавал "Медиен мениджмънт" в Университета за приложни науки "Св. Пьолтен" в Австрия

В какво състояние заварихте bTV във финансово, търговско и програмно отношение?

Много съм доволен от състоянието на bTV днес и от представянето ни през първата половина на 2017 г. Представянето ни през пролетния сезон беше много силно, всичките ни ключови програми надминаха предишните си сезони по отношение на качество и аудиторен дял. Продукционното качество на програми като "Гласът на България" и Masterchef е много високо и налага нови стандарти на българския телевизионен пазар. Виждаме положително развитие на пазара на телевизионна реклама и успяхме да обърнем тенденциите в цените. Загубите от предишни години поради непрекъснатата дефлация в цените на телевизионна реклама постепенно се възстановяват. Това е положителен знак за българската икономика, от която и ние сме неразделна част. Възнамеряваме да запазим позицията си като лидер на българския телевизионен пазар. Увеличаваме аудиторния си дял, както показват данни на ГАРБ. Имаме брандове, които хората обичат и за които говорят, модели за подражание, bTV разполага с най-силната емоционална връзка с публиката. Ще продължим да инвестираме във първокласни програми и да развиваме иновативно съдържание по най-високите стандарти за качество.

След като СМЕ сключи сделка за телевизионните си канали в Хърватия и Словения, можем ли да очакваме оттеглянето на компанията и от българския пазар? Върви ли към продажба bTV?

Подобни слухове се носят на пазара много преди моето идване и се съмнявам, че ако кажа нещо днес, това ще предотврати нови слухове утре. Имаше ясно изявление на мениджмънта на СМЕ в обръщението към инвеститори през второто тримесечие, че компанията няма планове да продава своя бизнес в други територии и че смята да развива останалите си пазари. СМЕ е наясно, че телевизията е локален бизнес. Ние сме българска компания на българския пазар и оставаме тук.



Каква беше причината да прекратите отношенията си с медиа шопа "Пиеро 97"? И какъв е ефектът за компанията от тази стъпка?

Не мога да коментирам неприключили процедури, но като цяло бизнес практиките на "Пиеро 97" не бяха здравословни за целия пазар в миналото. Бизнес моделът на "Пиеро" просто създаваше непрозрачност за клиентите. "Пиеро" дори не разполагаше с пряк контакт с повечето клиенти с изключение на няколко директни клиента. "Пиеро" все още има дългове за милиони левове към нас, въпреки че клиентите са платили за кампаниите, но не сме получили парите от "Пиеро". По очевидни причини това направи по-нататъшна съвместна дейност невъзможна.

Какви са отношенията ви с миноритарния собственик в bTV Красимир Гергов? Срещали ли сте се с него?

Не съм се срещал с него лично до момента.

Един от натрупаните с години проблеми на българския рекламен пазар е наличието на две пийпълметрични агенции. Предприели ли сте вече конкретни стъпки за преодоляването на тази ситуация и според вас от какво зависи установяването на една метрика?

Съществуването на две системи толкова дълго време е безпрецедентно по отношение на всеки друг пазар по света. То поражда съмнение в индустрията като цяло и поставя под въпрос доверието в нея и ефекта за клиентите. Наличието на една система за измерване трябва да е един от ключовите приоритети за цялата рекламна индустрия, включително собственици на медии, агенции и клиенти. Доставчикът следва да бъде избран след прозрачна селекция и въз основа на ясни критерии и най-важното – да започне да работи на пазара след провеждане на независим одит. Също така трябва да бъде приет от всички участници.

Кои бяха най-неотложните мерки, които предприехте, след като заехте сегашната си позиция, и защо?

На първо място, стартирането на процеса за засилване на пазарната позиция на компанията. Увеличихме инвестициите в ключовите програми и възприехме стратегия за синергия на всички наши бизнес направления. Заедно с това актуализирахме търговската си политика и цени. Развиваме се в добра посока.

Каква е вашата лична цел като мениджър на водещата българска телевизия?

Целта ми е да поддържам каналите, проектите и съдържанието на bTV Media Group във възможно най-добра форма, както и да повиша бизнес резултатите, тъй като това е съществено, за да продължим да предоставяме телевизия с високо качество. Освен това ще продължим да развиваме дигиталната си стратегия, за да направим водещото си съдържание достъпно на всички платформи.

Още с идването си, започнахте промени в търговската политика на bTV, като направихте персонални промени в екипа и увеличихте цените на тв реклама. Няколко месеца по-късно как оценявате ефекта от тези промени? Как реагираха рекламодателите и медиа агенциите на увеличението на цените?

Корекцията в цените беше необходима след спада им през последните години. По всичко личи, че сме на прав път. Предлагаме първокласен продукт, подобрили сме представянето си, а направените корекции бяха приети от пазара. Независими проучвания показват, че фокусът върху качество, а не върху количество, и корпоративната социална отговорност допълнително увеличават стойността на бранда на компанията, и това е правилният начин за задълбочаване на лоялни партньорства и връзката с потребителите.

Очаквате ли увеличение на приходите от реклама за bTV Media Group до края на годината? Предвиждате ли допълнителен скок в цените на тв реклама?

Резултатите ни за първата половина на годината следват тенденцията на тези от първата половина на 2016 г. За остатъка от годината е рано да се дават точни прогнози.

Има ли яснота кой ще бъде новият директор "Продажби" в bTV след раздялата ви с Весела Димова? Предвиждате ли още промени и преструктурирания в търговския отдел на медиата? Ако да - защо?

Екипът ни, отговорен за продажбите, е страхотен и настоящата структура функционира отлично.

Според последния финансов отчет на СМЕ за първите шест месеца на 2017 г. bTV увеличава леко приходите, но намалява значително печалбата си. Каква е причината за това? Как възнамерявате да го компенсирате?

Приходите нараснаха с 1.6% през второто тримесечие, което е в резултат на изключителния обхват, който предоставяме. През 2017 г. успешно въведохме нова търговска политика на пазара и успяхме да увеличим цените за телевизионна реклама след дългогодишна дефлация. Паралелно с това bTV Media Group увеличи инвестициите си в популярно съдържание и в силна програмна стратегия за пролетния сезон, комбинирайки популярни телевизионни брандове с локално съдържание, което беше ключов фактор за допълнителното увеличаване на интереса към програмите на bTV Media Group в сравнение със същите периоди на 2016 г. (както второто тримесечие, така и първото полугодие), и отново засилихме водещата си позиция на българския телевизионен пазар. Въз основа на данни от единствената система за измерване, преминала независим международен одит, засилените програмни инвестиции са увеличили дела от публиката за праймтайма и като цяло с повече от четири процента за тримесечието, но същевременно са повлияли на приходите. В допълнение, имахме и еднократни разходи през първото и второто тримесечие. (бел. ред: В началото на годината, когато СМЕ представи финансовия си отчет за 2016 г. представител на компанията обясни, че разходите на компанията се увеличават, основно заради "лош дълг, отписан през четвъртото тримесечие на 2016 г. заради една агенция [на българския пазар], поради което дружеството е взело решение да прекрати сътрудничеството си с нея". В случая се има предвид "Пиеро 97", но еднократните разходи през първата половина на 2017 г. вероятно също са свързани с отписване на дългове.)

Какво е съотношението между приходите на bTV Media Group от реклама и от такси за разпространение? Предвиждате ли увеличение на приходите от разпространение и ако да - защо?

През първата половина на 2017 г. приходите от абонаменти и разпространение спрямо общите приходи представляваха приблизително 26%, което е малко повече от дела им за същия период от миналата година. Това е в резултат от стратегията за първокласно съдържание и инициативите ни в дигиталната област.

Конкурентите ви от "Нова тв" разшириха влиянието си на българския пазар, придобивайки най-голямата онлайн компания "Нетинфо". Предвиждате ли разрастване на bTV Media Group в тази посока? Имате ли интерес към придобиването на онлайн медии в България?

bTV Media Group има ясна стратегия за развитие на дигиталното си присъствие и портфолио. Тя се основава на създаването на собствено съдържание и смятам, че това е ключово предимство за групата ни, тъй като програмите на bTV и екипът има ноу-хау да произвежда значимо, интересно и увличащо съдържание. Стратегията ни е да продължим да развиваме собствени платформи и да осигурим растежа им чрез развитие на продукти и интензивни кампании в медийната ни група.

Предвиждате ли увеличение на приходите си от дигитални продажби? Как оценявате потенциала на пазара на онлайн реклама в България и в какъв тип формати сте избрали да фокусирате вашата дигитална стратегия?

Наблюдавайки световните тенденции, смятам, че българският пазар на онлайн реклама ще продължи да расте в следващите години. Развитието на дигиталния бизнес е наш приоритет и ще се фокусираме основно върху първокласния видеоинвентар. Като основен създател на съдържание на пазара ние се виждаме във водеща роля и в дигиталната сфера в бъдеще. Също така ще развием възможностите за програматик и нейтив реклама.

Какви инвестиции в съдържание планирате до края на тази година? Кой беше най-успешният ви телевизионен проект през 2017 г. и защо?

Предстои ни сезон на новото начало, какъвто е и слоганът на предстоящия сезон на "Фермата". Сезон, който комбинира качествено развлекателно съдържание, журналистика с високи стандарти и силни социални инициативи, които добавят стойност към програмата ни и обществото като цяло. Като лидер на пазара ние не просто правим бизнес според най-високите стандарти, но и добавяме стойност в живота на хората, обществото и пазара. Ключовият ни програмен проект през есента ще бъде третият сезон на "Фермата", зрителите ще видят изключителен кастинг, съдържание и недокосната природа. Освен това подготвяме излъчването на новия ни български всекидневен сериал. Той е най-мащабната инвестиция за всекидневен сериал, правена на българския пазар досега. Ще предоставим съдържание, невиждано досега по отношение на размах и кинематографично изживяване, качество, сюжет и участници. Качеството, а не количеството, е ключовият критерий за програмната стратегия на bTV. А качеството изисква време и ресурси, но скоро ще започнем излъчването на сериала.

Интервюто взе Весислава Антонова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 ноември)

Агенциите от Publicis One няма да участват в рекламни фестивали за една година; Кои са на най-големите рекламни компании в страната; EasyPay представи новата си платформа за онлайн реклама; Discovery Networks започва партньорство за продажба на реклама с The Sales House; NEXT-DC поема рекламното обслужване на 24Kitchen; "Нова тв" подкрепи Виктор Николаев и Анна Цолова; DDB Sofia и Tribal Worldwide Sofia лансираха празничен рекламен клип за "Теленор Унгария";

21 ное 2017, 1032 прочитания

Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа" 8 Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа"

Той е поканен от собственика на медиата - оръжейния търговец Добрин Иванов, който през лятото помогна на Пеевски и държавата в битката за превземане на "Дунарит"

20 ное 2017, 4627 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
СЕМ започна изслушването на кандидатите за генерален директор на БНТ

Смятаните за фаворити ще се представят във вторник

Невидимият таван на растежа

Българската икономика расте устойчиво, но на сравнително ниски нива и вероятно скоро ще надхвърли потенциала си

Симеонов на абордаж в БМФ

Собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев няма да успее да си спести неустойки от 55 млн. лв. след решение на ВКС

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

С бебета на път

Полезни съвети за пътуване с малки деца

Широк екран

Акцентите в афиша на "Киномания 2017"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.11.2017

Капитал Daily

Брой 180 // 23.11.2017 Прочетете