Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 21 авг 2017, 18:05, 10386 прочитания

СЕМ започна изслушването на кандидатите за генерален директор на БНТ

Смятаните за фаворити ще се представят във вторник

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Каменаров оглави БНТ, революции не се очакват

Новият генерален директор на държавната телевизия беше избран с четири от пет гласа и ще управлява в следващите три години

23 авг 2017

Приключи изслушването на кандидатите за генерален директор на БНТ

Във втория ден от състезанието пред съвета концепциите си за развитието на телевизията представиха Иван Гарелов, Константин Каменаров и Емил Кошлуков

22 авг 2017

БНТ не се нуждае от временно решение

На 23 август БНТ ще има нов генерален директор или ще запази стария

18 авг 2017

Кой ще контролира БНТ

Конкурсът за нов генерален директор на обществената телевизия подготвя почвата за пълното й овладяване от властта. Това ще нанесе огромни вреди, защото БНТ е един от малкото инструменти на гражданите да изискват отчетност от политиците

18 авг 2017
В понеделник Съветът за електронни медии (СЕМ) започна изслушването на концепциите на кандидатите за нов генерален директор на БНТ. Това е предпоследния етап от конкурса, който трябва да приключи в сряда с явно гласуване. Ако членовете на СЕМ изберат нов генерален директор, той ще управлява медиата през следващите три години. В случай, че никой не събере мнозинство, телевизията ще продължи да се управлява от сегашния екип на Вяра Анкова.

По време на първия ден от двудневния конкурс впечатление направи слабия интерес към състезанието и липсата на въпроси, както от страна на служители на БНТ, които присъстваха на конкурса, така и на представители на другите медии.

До момента в състезанието се оформиха трима фаворити - Емил Кошлуков, Иван Гарелов и Константин Каменаров. Всички те, макар и в различна степен, могат да разчитат на подкрепа от страна на ГЕРБ, който контролира Съвета за електронни медии. Според различни източници в началото на конкурса с най-широк политически гръб беше Емил Кошлуков. В последствие стана ясно, че за да отговори на условията за участие в надпреварата - няколко години "управленски опит", той е декларирал, че през последната година е работил като програмен директор на телевизия "Алфа" - каналът на партия "Атака". Преди това Кошлуков участваше и в ръководството на TV7, продуцираше и водеше предавания там. Това, заедно с факта, че той водеше предаване и по "Канал 3" създаде подозренията, че зад неговата кандидатура стои Делян Пеевски и има опасност, в случай че спечели, БНТ да премине към контролираната част от медийния пейзаж.

Кошлуков, Гарелов и Каменаров трябва да представят концепциите си във вторник, а в понеделник бяха изслушани другите трима кандидати - Сашо Йовков, Валери Тодоров и Тома Иванов.

Първи пред медийните надзорници
Сашо Йовков

Фотограф: Юлия Лазарова

представи концепцията си спортния журналист и редактор "Продуцентски център "Спорт" в БНТ Сашо Йовков. Той предлага да се развият и два нови канала освен основния политематичен БНТ1 и БНТ2, който в основната си част дава възможност на регионалните канали да създават програма. Идеята му е да бъде създаден БНТ 3 - специализиран спортен канал, който да е в помощ на българския спорт и БНТ 4 - посветен на култура и образование.



По думите на Йовков има начин БНТ, институциите, държавата и Европейския съюз за радио и телевизия да си поделят разходите за скъпо струващите спортни права.

Според Йовков времето е "бременно" за изцяло нов медиен закон, тъй като сегашния не покрива развития медиен пазар и в него нищо не се казва за създаваното в интернет съдържание. Той смята, че в закона трябва да се промени и времетраенето на мандатите на генералните директори на БНТ, тъй като предвидените в момента три години не са достатъчни един директор да развие концепцията си.

За спортния журналист, историк по образование най-важното за БНТ е технологичното обновление, не само за основните програми, но най-вече за регионалните центрове. Той обърна внимание, че телевизията е получила 7,6 млн. лв. за технологично осигуряване на отразяване на Европейското председателство, което дава добър шанс на телевизията да направи подобрение на технологията си. Той уточни, че в рамките на 3 години на БНТ ѝ се събират още 24 млн. лв. за капиталови разходи, които също ще помогнат за технологичното обновление. Като свой приоритет Йовков посочи намерението да провери как се изразходват парите за домакинството на БНТ на Европейското председателство и до къде е стигнала работата по него.

Според Йовков субсидията от 65 млн. лв. е недостатъчна за БНТ за да покрие всички изисквания, с които е натоварена. "Има работещи финансови модели по-света. Ние само трябва да изберем най-добрия", коментира той, но не даде пример с конкретен.

Според Йовков има остарели стереотипи от преди 20 години за БНТ, според които телевизията е с раздут щат и слаба програма. Тези стереотипи са създадени още тогава, за да може БНТ да бъде изтикана в ъгъла и да се ограничи възможността и да привлича спонсорство и реклама, за сметка на частните телевизии, които тогава са прохождали.

"За БНТ има девет стратегически стъпки, за да се движи тя в правилна посока. Първите шест от тях за развитието на телевизията направи Вяра Анкова, остават още три, за които тласъкът ще бъде даден именно с технологичното обновление", обеща Йовков.

По думите му БНТ е държавна телевизия, защото получава финансирането си от държавата, но през следващите години трябва да се направим всичко възможно тя да се развие като обществена телевизия.

Сашо Йовков не се отнася и отрицателно към идеята за обединяването на БНТ и БНР. Според него има място за създаването на съвместна импресарска къща, която да работи по общи проекти между двете медии. "Нямо нищо страшно да работим като партньори", каза Йовков.

Йовков е работил 27 години в БНТ и започва като репортер в Ефир 2 в екипа на Нери Терзиева и Сашо Диков на които е благодарен и до днес.

Телевизията на новия зрител,

Валерий Тодоров

Фотограф: Надежда Чипева

това бе мотото на концепцията на втория кандидат в конкурса за директор на БНТ - Валерий Тодоров. Кариерата му е свързана основно с БНР, като той бе генерален директор на медиата два последователни мандата. За БНТ бе кореспондент в Москва.

Тодоров се явява на конкурса за генерален директор на БНТ за втори път.
Според него обществената телевизия може и трябва да се превърне в канала на новото поколение. "Светът става все по-голям, а екранът - по-малък. Въвеждането на нови технологии е пътят към развитието на БНТ", категоричен бе той.

Ключови думи в концепцията му са универсалност, общодостъпност, точност и обективност, когато става въпрос за съдържание.

Тодоров обърна внимание, че часовете програма се увеличават, но субсидията на БНТ остава същата и затова е трудно да се създава качествено съдържание. Той смята още, че БНТ не бива да наваксва, а да диктува тенденциите - както в медиите, така и в новините. Освен това телевизията трябва да извади на показ своите най-големи достойнства и качества, като за пример Тодоров даде "Златния фонд" с архивите на медията. Според него този архив трябва да бъде дигитализиран.

Тодоров
предвижда създаване на нов канал - "БНТ-Култура" - в портфолиото на обществената медия. По думите му телевизията трябва да се ориентира и към младите зрители, затова предвижда да бъде създаден още един канал - БНТ+, насочен към децата и младежите.

Друга иновативна идея на Валерий Тодоров е създаването на балканска информационна платформа - "Болкан нюз". За нея ще работят журналисти от всички балкански държави, които през нея ще обменят опит и съдържание. При добро желание и бюджет мрежата може да се превърне в тв канал, смята той.

Според Тодоров БНТ трябва да се развива като съвременна модерна кросмедийна корпорация.

Като един от основните проблеми на БНТ, Тодоров посочи дублирането на програмни дейности.

И той като конкурента си Сашо Йовков геда положително на идеята за обединението на БНТ и БНР. "По отношение създаването на съдържание, двете медии приближават все повече една към друга. Създаването на импресарско продуцентски център например е добра формула за съвместна работа", според Тодоров. Според него обаче би било нелепо да се сливат администрации, защото това ще доведе до двойно и тройно увеличение на административните разходи. "Да има общи структури - в областта на онлайн медийните платформи, разработване на общи проекти без да се засяга програмната независимост на двете медии" , категоричен е той.
Според него е въпрос на политически кураж да започне да се събира от гражданите такса радио и телевизия, но само при добре дефиниран и защитен граждански интерес.

Валерий Тодоров също смята, чее необходим нов медиен закон и увеличаване мандата на генералния директор на БНТ.

БНТ като алтернатива на търговските канали,

Тома Иванов

Фотограф: Надежда Чипева

е основната посока, в която трябва да се развива БНТ, според Тома Иванов последния кандидат, който в понеделник представи пред СЕМ концепцията си. Той акцентира върху богатия си опит вътре в телевизията, в която постъпва през 1990 година като счетоводил, докато стига до поста фиансов директор и и.д. генерален директор за кратко. През последната година Иванов е работил като зам. директор на Информационния център на Министерството на отбраната.

Едно от ключовите обещания на Тома Иванов ако бъде избран за генерален директор на БНТ е да увеличи с 25% собствените приходи на телевизията, да изчисти натрупания финансов дефицит и да увеличи двойно аудиторията и до края на управленския си мандат. Според Иванов БНТ трябва да преразгледа рекламната си политика като предлага адекватни условия на рекламодателите.

Той смята да запази и да продължи да развива четирите основни програми на БНТ: БНТ1, БНТ2, БНТ HD и БНТ Свят. По думите му телевизията трябва да се бори за доверие, а не за висок рейтинг.

Тома Иванов предлага създаването на обществени програмни съвети, в които да влизат доказали се като авторитет фигури от различни области, които ще имат пряко участие при взимане на решения относно разнообразието на съдържанието, което БНТ създава. те ще функционират по модела на обществените съвети към германските обществни канали.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 ноември)

Агенциите от Publicis One няма да участват в рекламни фестивали за една година; Кои са на най-големите рекламни компании в страната; EasyPay представи новата си платформа за онлайн реклама; Discovery Networks започва партньорство за продажба на реклама с The Sales House; NEXT-DC поема рекламното обслужване на 24Kitchen; "Нова тв" подкрепи Виктор Николаев и Анна Цолова; DDB Sofia и Tribal Worldwide Sofia лансираха празничен рекламен клип за "Теленор Унгария";

21 ное 2017, 1031 прочитания

Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа" 8 Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа"

Той е поканен от собственика на медиата - оръжейния търговец Добрин Иванов, който през лятото помогна на Пеевски и държавата в битката за превземане на "Дунарит"

20 ное 2017, 4626 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 август)

Фармация и козметика инвестират най-много в телевизия; Шестима отиват на финала на конкурса за генерален директор на БНТ; Маркетингът на влиянието чрез Facebook ще поскъпва; Apple заделя 1 млрд. долара за холивудските си начинания

Твърде бързо, за да е хубаво

Вече се чуват предупреждения, че препускането на румънската икономика с ръст от 8.6% може да доведе до катастрофа

Европа е тясна за маршалския жезъл на Борисов

Споразумението между 23 - страни членки на ЕС, за засилване на военното сътрудничество е далече от амбициите на българския премиер за европейска армия

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Широк екран

Акцентите в афиша на "Киномания 2017"

Северни пиеси

Новата колекция YPPERLIG представя сътрудничество между ИКЕА и HAY и е истинско събитие

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.11.2017

Капитал Daily

Брой 180 // 23.11.2017 Прочетете