Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
22 авг 2017, 9:10, 2469 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 август)

Фармация и козметика инвестират най-много в телевизия; Шестима отиват на финала на конкурса за генерален директор на БНТ; Маркетингът на влиянието чрез Facebook ще поскъпва; Apple заделя 1 млрд. долара за холивудските си начинания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 септември)

Екипът на "Панорама" се опълчи на новия директор на БНТ; В радиоефира звучат две радиостанции с името Z-Rock; Търси се медиа агенция за Българското председателство на съвета на ЕС; Google с нови мерки срещу фалшивия трафик на сайтове; Интернет компаниите са под натиск заради защитата на лични данни; IKEA представи първия си "човешки каталог"

5 сеп 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 август)

Каменаров поема БНТ; Facebook в подкрепа на журналистите; Bloomberg ще предоставя и консултантски услуги; Бизнесът се бори с фалшивите новини; Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

29 авг 2017

Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

Слабото търсене ще засегне финансовите й резултати

23 авг 2017

IT специалисти могат да кандидатстват в първия хакатон на Unicredit

Крайният срок е 24 август, а общият награден фонд е 10 хил. евро

16 авг 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август)

The Smarts спечелиха дигиталното обслужване на PURINA; "Нова" освободи директорката "Новини и актуални предавания" Дарина Сарелска; Facebook пусна нова видеоуслуга за следене на шоупрограми и сериали; Disney навлиза в стрийминга на съдържание

15 авг 2017

Адвокатска кантора на клик разстояние

Българска онлайн платформа дигитализира правните услуги

14 авг 2017

Над 30 български стартъпа са финалисти в CESAwards 2017

Публиката ще има възможност да определи регионалните победители

10 авг 2017
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Фармация и козметика инвестират най-много в телевизия

През изминалата 2016 г. фармацевтичният сектор е увеличил инвестициите си в телевизионна реклама с 16% и със 17% в преса по данни на мониторинговата агенция ГАРБ. От данните й става ясно, че през 2016 г. 194 млн. лв. са били инвестирани от сектора в тв реклама, докато сумата за 2015 г. е била 162 млн. лв. Отчетеният ръст за тази година е 15.8%. Що се отнася до пресата, в хартиени издания са рекламирани лекарствени продукти за 15.3 млн. лв. Като водещо рекламно присъствие в преса имат "Хранителни и диетични добавки", чиито брутни инвестиции през изминалата година са 8.5 млн. лв.



Ако през миналата година категория "Фармацевтика" е отбелязвала скок на инвестициите в медийно присъствие, е важно да се спомене, че най-сериозен е ръстът на лекарствените средства без рецепта (+43.3%), хранителните и диетичните добавки (+21%) и лекарствата на билкова основа (11.3%). Съвсем близо до третите в класацията на четвърто място са лекарствата за външно приложение (11%).

По данни на агенцията в топ 5 на рекламодателите от фармацевтичния бранш първенството през изминалата година държи Natur Produkt, които са увеличили инвестициите си в тв реклама със 73.1%. След тях се нареждат Walmark и Actavis, които са увеличили инвестициите си съответно с 8.9% и 32.8% спрямо предходната 2015. На четвърто и пето място по направени инвестиции в тв каналите се нареждат Sandoz (+40.1%) и Reckitt Benckiser (+4.6%).

Шестима отиват на финала на конкурса за генерален директор на БНТ
ИЗСЛУШВАНЕ НА КАНДИДАТИ ЗА ДИРЕКТОР НА БНТ ПРЕД СЕМ

Фотограф: Надежда Чипева

На заседанието си в сряда Съветът за електронни медии (СЕМ) реши кой от подалите документи за участие в конкурса за генерален директор на БНТ ще има привилегията да участва в събеседване и да представи идеите си за развитието на телевизията. В първия ден на състезанието - 21 август, пред СЕМ се явиха Сашо Йовков, Валерий Тодоров и Тома Иванов. Във втория ден от конкурса концепциите си представят Иван Гарелов, Константин Каменаров, Емил Кошлуков. До третия етап на конкурса не са допуснати Радослав Главчев (инженер), Стоил Рошкев (работил в БТА, БНР и БНТ), Теодор Ангелов - водещ на публицистично предаване в телевизия СКАТ. На 23 август СЕМ трябва да гласува и да обяви кой ще е новият генерален директор на БНТ.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Здраве. Повече по темата може да откриете тук.

Дигитален бизнес

Маркетингът на влиянието чрез Facebook ще поскъпва

Брандовете и рекламните лица ще трябва да се подготвят да харчат повече за платена реклама във Facebook. Причината е въвeдената в сряда опция boost, която позволява на "социалните" звезди да превърнат постовете си от платено в спонсорирано съдържание чрез тагването на компанията, за която работят. От своя страна компаниите ще могат да одобряват профилите, които имат правото да ги споменават в публикациите си, и ще могат да спонсорират публикациите, без да ги споделят предварително. Рекламодателите ще получат достъп и до разнообразна статистическа информация за целите на маркетинга чрез профилите си в социалната мрежа. Данните ще варират от броя на потребителите, за които е достъпна публикацията, до CPM (cost per thousands), най-често използваното съотношение при онлайн рекламата, което съотнася средствата, отделени за рекламата, с броя на впечатленията от нея в хиляди.

На пръв поглед иновацията улеснява рекламирането чрез Facebook, но маркетинговите агенции се опасяват, че в близкото бъдеще социалната мрежа може да реши да потисне публикациите, които не са получили boost от съответната компания, намалявайки приходите на използваните от маркетинга на влиянието лица и увеличавайки разходите за компаниите.

Медиен бизнес

Apple заделя 1 млрд. долара за холивудските си начинания
Еди Кю има големи планове за Apple

Фотограф: Robert Galbraith

Apple си е заделила бюджет от близо 1 млрд. долара за производството на оригинална медийна продукция. Сериозната сума, която най-скъпата компания в света планира да похарчи за заснемането на оригинални филми и сериали, които да предлага на феновете си, е признак, че създателят на IPhone планира сериозно да навлезе в средите на платеното мултимедийно съдържание. За сравнение - средствата представляват половината от бюджета на HBO, един от големите играчи в сектора, за 2016 г. Компанията може да придобие и да произвежда до 10 телевизионни шоупрограми, работейки за осъществяването на визията на старши вицепрезидента на Apple Еди Кю за предлагането на висококачествено съдържание, подобно на сериала Game of Thrones на HBO. Достъпът на потребителите до продукцията ще се осъществи чрез платформата за стрийминг на музика iTunes или ново приложение, насочено изцяло към видео.

Spotify избра UM за медиен партньор
Листването на компанията на борсата се очаква в началото на 2018г.

Фотограф: Christian Hartmann

Лидерът в онлайн стрийминга на музика Spotify е избрал UM за свой международен медиен партньор, съобщава говорител на музикалната компания, без да уточнява условията на договора. Вероятно избраната след конкурс UM, която е част от IPG Mediabrands, ще отговаря за по-голямата част от медийното съдържание на Spotify, което анализаторските компании оценяват като разход за платформата от между 40 и 50 млн. долара годишно. Сред задълженията на UM вероятно ще са активен мониторинг на социалните медийни канали за информация, обикновено проследяване на различни източници на медийно съдържание като блогове, уикита, новинарски сайтове, микроблогове като Twitter, сайтове за социални мрежи, уеб сайтове за споделяне на видео/снимки и други. Споразумението с UM вероятно е част от подготовката на Spotify за листването й на борсата, което се очаква към началото на 2018 г.

Рекламен бизнес

Deloitte придобива Acne Agency като мярка за стимулиране на креативността

Deloitte Digital, подразделението на британската Deloitte, занимаващо се с консултации в областта на креативността и творчеството, придобива творческата агенция Acne Agency. Сделката е част от поредицата придобивания на компанията за професионални услуги, целящи да осигурят по-голям пазарен дял на Deloitte в творческия маркетинг и съответно от средствата на компаниите. Основаната през 1996 г. Acne е ценна придобивка за британската компания, след като творческата агенция получи широко обществено одобрение за хумористичната реклама, която разработи за шведския производител на мебели за дома IKEA. Сред другите известни клиенти на агенцията са Spotify и H&M.

IKEA получи неочаквано маркетингово съдействие от Game of Thrones
Инструкции в картинки как да си направим мантия от GoT

Фотограф: IKEA

След като информационната медия Quartz откри, че HBO използва черги на IKEA при направата на пелерини за героите от популярния си сериал Game of Thrones, шведският производител на оборудване за дома сега помага на клиентите си да си спретнат мантии в стил "направи си сам". Шведската компания публикува инструкции на Facebook страницата си под формата на колаж как да превърнем продукт на IKEA в автентично наметало на пазител от "Нощен страж" - военна организация, древен орден, който в сериала държи и пази Вала – огромната стена, която разделя северната граница на Седемте кралства от земите отвъд.

Новата антирасистка реклама на Procter&Gamble разстройва бялата част на Америка

Антирасистката реклама, дело на американския производител на потребителски стоки Procter&Gamble, разстройва белите американци. Рекламното видео с продължителност малко над 2 минути въплъщава дългогодишното етническо напрежение, натрупано в САЩ, показвайки кадри от неудобните разговори, които цветнокожите родители са принудени да провеждат с децата си. Докато неловките родителски задължения на белите родители се изчерпват с разговорите за "птичките и пчеличките", цветнокожите родители трябва до подготвят децата си как да се държат, в случай че станат жертва на социална дискриминация. Видеото е озаглавено "Разговорът" и включва няколко трогателни сцени на разговор между цветнокожа майка и дъщеря й.



Щабът за преизбиране на Тръмп пусна първата си реклама

Щабът на Доналд Тръмп за преизбирането му за президент пусна първата телевизионна реклама - 30-секунден клип, отправящ нападки срещу демократите и възхваляващ постиженията му през първите седем месеца на поста, пише "Дневник".

Тръмп обяви, че ще се бори за преизбиране почти веднага след като положи клетва като президент - необичайна стъпка, която обаче му позволи да започне агитация много преди следващите президентски избори през ноември 2020 г.

От кампанията на президента отказаха да посочат колко пари са похарчени за рекламата или защо са решили да я пуснат точно сега. В нея се отбелязва, че Тръмп е създал работни места и е подпомогнал финансовите пазари след идването си в Белия дом.
Повече тук



Свободни позиции:

BGmenu обяви свободна стажантска позиция в областта на маркетинга.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

21 ноември 2017г.
София хотел Балкан

capital.bg/banks

Пета годишна конференция "Банките и бизнесът"



Теми в програмата:
Готови ли са банките за новите правила за оценка на риска и за провизиране
Да се готви ли бизнесът за смяна на посоката на лихвите
Европейските програми: от грантово финансиране към гаранционни схеми
Пазарът на необслужвани кредити - тенденции на развитие
Как продажбата на портфейлите помага на банките


Прочетете и това

Тоталното преобразяване на рекламните агенции Тоталното преобразяване на рекламните агенции

Оборотите на най-големите рекламни компании в страната са над 62 млн. лв.

17 ное 2017, 739 прочитания

Ново мобилно приложение "Kапитал PRO" Ново мобилно приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

15 ное 2017, 2303 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Приключи изслушването на кандидатите за генерален директор на БНТ

Във втория ден от състезанието пред съвета концепциите си за развитието на телевизията представиха Иван Гарелов, Константин Каменаров и Емил Кошлуков

Кевин Хамилтън: Планират се канадски инвестиции в IT и добивната индустрия

Посланикът на Канада за Румъния, България и Молдова пред "Капитал"

Какви рискове може да крие по-евтината застраховка

Въвеждането на системата "Бонус-малус", която възнаграждава изрядните шофьори зависи много от избраната методика

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Талант и предразсъдъци

Режисьорът Константин Божанов за героите аутсайдери и трудното създаване на новия му филм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете