Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 24 авг 2017, 14:14, 2382 прочитания

Facebook на помощ на журналисти

Компанията се опитва да намали разпространението на фалшиви новини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Facebook започва да прилага мерки срещу фалшивите новини

Социалната мрежа няма да позволява на медиите, разпространяващи такава информация, да се рекламират в платформата ѝ

31 авг 2017

Бизнесът се бори с фалшивите новини

Starbucks е поредният случай, в който фалшива кампания в социалните мрежи вреди на имиджа на компания

23 авг 2017

Facebook и Google погълнаха 60% от пазара на дигитална реклама

Инвестициите в интернет реклама са нараснали с 27% през 2016 г. според "IAB България"

7 апр 2017


Социалната мрежа Facebook променя политиката си за разпространяване на новини в опит да е "по-добър партньор" на новинарските организации. Интернет платформата ще интегрира различни приставки към обичайния си news feed, които ще удостоверяват медията. Нововъведенията са плод на няколко срещи между Facebook и представители на новинарската индустрия през последните месеци като част от започнатия през януари журналистически проект (Facebook Journalism Project).

"След като все повече хора четат новини в платформи като Facebook, ние сме длъжни да създадем информирано общество", написа изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг в личния си профил.



В помощ на медиите

От началото на тази седмица популярните новини имат логото на медията, която ги е публикувала. Целта на социалната мрежа е да се намали обемът на фалшивите новини и да "се повиши доверието към журналисти". Макар засега опцията да е само за най-често четените и за търсени статии, Facebook ще се стреми всички новини да имат лого.



"Преди никой не говореше за бранд, а сега не минават и 15 минути, през които да не чуя думата бранд в контекста на журналистика и журналисти", коментира колумнистът на The New York Times Франк Бруни в една от срещите на индустрията с Facebook.

Социалната платформа ще се опита да увеличи абонаментите към медиите. "Ако хората сключат абонамент, след като прочетат някоя статия във Facebook, парите ще са директно за издателите, които работят здраво, за да разкрият истината. Facebook няма да вземе никаква част от печалбата", написа още Зукърбърг. Тази приставка все още е в тестов период, като до края на годината социалната мрежа ще започне да работи по този модел с няколко медии от САЩ и Европа.

Журналистическият проект на Facebook

Социалната мрежа започна проекта, който би трябвало да помогне на медии да се справят с нарастващия проблем около разпространяването на фалшиви новини, в началото на 2017 година. Проведени са няколко срещи с водещи медии от индустрията, сред които Washington Post и The New York Times.

Идеята е Facebook да си сътрудничи с новинарските агенции, да се наложат нови платформи за разпространение на новини, както и да се обучат журналисти и потребители да различават на кои източници може да се вярва, като проектът се развива паралелно в три сфери.

Част от промените, които Facebook обмисля, са нови приложения за по-интерактивно съдържание – например повишено използване на незабавни новини, повече публикации във формат 360 градуса и Live видеопредавания, както и безплатно приложение, което дава данни на медиите за успеваемостта им на различни социални платформи. Освен това към вече съществуващите обучения на мрежата ще се добави електронно обучение на журналисти на девет езика, което ще е съпроводено със сертификат. Американската компания е член на First Draft Partner Network, която се опитва да верифицира истинността на потребителски кадри, затова и ще продължи да разработва приложения в тази насока.

"Проблемът с фалшивите новини е по-голям от всяка платформа и е важно за всички нас да работим заедно, за да можем максимално да намалим ефекта", написа продуктовият директор на Facebook Фиджи Симо в блога на компанията при старта на журналистическия проект.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 септември)

"Мобилтел" ще работи под бранда А1; Вяра Анкова стана генерален директор "Информация" и член на мениджърския съвет на "Нова телевизия"; Есенният сезон на двете най-големи телевизии в страната залага на познати формати; Новият генерален директор на БНТ номинира членове на управителния съвет на медията; "Макдоналдс" афишира сътрудничеството си с "Добрев"

26 сеп 2017, 872 прочитания

По много от същото 3 По много от същото

Есенният телевизионен сезон залага на познати формати

21 сеп 2017, 2611 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Защо Каменаров поема БНТ

Каква е визията му за развитието на телевизията

По остриетo на ханджара*

Референдумът в иракски Кюрдистан

Какво ще стане с ЕС след германските избори

Заедно с френския президент Еманюел Макрон Меркел ще започне внимателни реформи в еврозоната, отбраната и финансите на съюза

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Тънка планинска линия

С 15 км/ч по един от най-опасните планински проходи в света

Изяж София

Първият уличен гурме фестивал в България StrEAT Fest е за всички, които искат да се докоснат до нов вид преживяване и да опитат световните кухни, представени тук

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете