Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 24 авг 2017, 14:14, 3090 прочитания

Facebook на помощ на журналисти

Компанията се опитва да намали разпространението на фалшиви новини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Facebook започва да прилага мерки срещу фалшивите новини

Социалната мрежа няма да позволява на медиите, разпространяващи такава информация, да се рекламират в платформата ѝ

31 авг 2017

Бизнесът се бори с фалшивите новини

Starbucks е поредният случай, в който фалшива кампания в социалните мрежи вреди на имиджа на компания

23 авг 2017

Facebook и Google погълнаха 60% от пазара на дигитална реклама

Инвестициите в интернет реклама са нараснали с 27% през 2016 г. според "IAB България"

7 апр 2017
Социалната мрежа Facebook променя политиката си за разпространяване на новини в опит да е "по-добър партньор" на новинарските организации. Интернет платформата ще интегрира различни приставки към обичайния си news feed, които ще удостоверяват медията. Нововъведенията са плод на няколко срещи между Facebook и представители на новинарската индустрия през последните месеци като част от започнатия през януари журналистически проект (Facebook Journalism Project).

"След като все повече хора четат новини в платформи като Facebook, ние сме длъжни да създадем информирано общество", написа изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг в личния си профил.



В помощ на медиите

От началото на тази седмица популярните новини имат логото на медията, която ги е публикувала. Целта на социалната мрежа е да се намали обемът на фалшивите новини и да "се повиши доверието към журналисти". Макар засега опцията да е само за най-често четените и за търсени статии, Facebook ще се стреми всички новини да имат лого.



"Преди никой не говореше за бранд, а сега не минават и 15 минути, през които да не чуя думата бранд в контекста на журналистика и журналисти", коментира колумнистът на The New York Times Франк Бруни в една от срещите на индустрията с Facebook.

Социалната платформа ще се опита да увеличи абонаментите към медиите. "Ако хората сключат абонамент, след като прочетат някоя статия във Facebook, парите ще са директно за издателите, които работят здраво, за да разкрият истината. Facebook няма да вземе никаква част от печалбата", написа още Зукърбърг. Тази приставка все още е в тестов период, като до края на годината социалната мрежа ще започне да работи по този модел с няколко медии от САЩ и Европа.

Журналистическият проект на Facebook

Социалната мрежа започна проекта, който би трябвало да помогне на медии да се справят с нарастващия проблем около разпространяването на фалшиви новини, в началото на 2017 година. Проведени са няколко срещи с водещи медии от индустрията, сред които Washington Post и The New York Times.

Идеята е Facebook да си сътрудничи с новинарските агенции, да се наложат нови платформи за разпространение на новини, както и да се обучат журналисти и потребители да различават на кои източници може да се вярва, като проектът се развива паралелно в три сфери.

Част от промените, които Facebook обмисля, са нови приложения за по-интерактивно съдържание – например повишено използване на незабавни новини, повече публикации във формат 360 градуса и Live видеопредавания, както и безплатно приложение, което дава данни на медиите за успеваемостта им на различни социални платформи. Освен това към вече съществуващите обучения на мрежата ще се добави електронно обучение на журналисти на девет езика, което ще е съпроводено със сертификат. Американската компания е член на First Draft Partner Network, която се опитва да верифицира истинността на потребителски кадри, затова и ще продължи да разработва приложения в тази насока.

"Проблемът с фалшивите новини е по-голям от всяка платформа и е важно за всички нас да работим заедно, за да можем максимално да намалим ефекта", написа продуктовият директор на Facebook Фиджи Симо в блога на компанията при старта на журналистическия проект.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 ноември)

Агенциите от Publicis One няма да участват в рекламни фестивали за една година; Кои са на най-големите рекламни компании в страната; EasyPay представи новата си платформа за онлайн реклама; Discovery Networks започва партньорство за продажба на реклама с The Sales House; NEXT-DC поема рекламното обслужване на 24Kitchen; "Нова тв" подкрепи Виктор Николаев и Анна Цолова; DDB Sofia и Tribal Worldwide Sofia лансираха празничен рекламен клип за "Теленор Унгария";

21 ное 2017, 1032 прочитания

Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа" 8 Георги Харизанов е новият изпълнителен директор на тв "Европа"

Той е поканен от собственика на медиата - оръжейния търговец Добрин Иванов, който през лятото помогна на Пеевски и държавата в битката за превземане на "Дунарит"

20 ное 2017, 4627 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Защо Каменаров поема БНТ

Каква е визията му за развитието на телевизията

Симеонов на абордаж в БМФ

Собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев няма да успее да си спести неустойки от 55 млн. лв. след решение на ВКС

Инвестиционният пазар на имоти: Накъде след рекорда от 1 млрд. евро

След сделките за молове с южноафрикански фондове 2018 г. вероятно ще е на офисите, хотелите и построените по мярка на клиента проекти. Инвеститори от Великобритания и САЩ вече оглеждат активи

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Талант и предразсъдъци

Режисьорът Константин Божанов за героите аутсайдери и трудното създаване на новия му филм

1001 стоки

"Под знака на Меркурий" разглежда търговията в София от античността до наши дни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.11.2017

Капитал Daily

Брой 180 // 23.11.2017 Прочетете