Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
29 авг 2017, 9:00, 2424 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 август)

Каменаров поема БНТ; Facebook в подкрепа на журналистите; Bloomberg ще предоставя и консултантски услуги; Бизнесът се бори с фалшивите новини; Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Каменаров поема БНТ
КОНСТАНТИН КАМЕНАРОВ

Фотограф: Надежда Чипева

БНТ има нов генерален директор - Константин Каменаров. С близо година закъснение Съветът за електронни медии (СЕМ) в крайна сметка реши кой ще управлява държавната телевизия, натоварена с обществени функции. Той заменя на поста Вяра Анкова, която управлява БНТ два последователни мандата, плюс една година допълнително (общо седем), докато медийният регулатор изчакваше удобен момент да обяви конкурса.

Константин Каменаров беше избран с гласовете на четирима от общо петимата членове на медийния регулатор. Сред аргументите за избора на Каменаров членовете на СЕМ изтъкнаха неговия професионализъм, управленска компетентност, концепция за развитието на БНТ и познаване на телевизията. Все твърдения, които тепърва ще се проверяват и доказват в рамките на тригодишния му мандат.



Засега много хора от БНТ - настоящи и бивши служители, го определят като кандидат на статуквото, от когото не се очаква да направи сериозни промени. Дали това твърдение е основателно ще си проличи от избора му на членове в управителния съвет на медията и от назначенията на другите ключови ръководни позиции в телевизията.

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 септември)

Екипът на "Панорама" се опълчи на новия директор на БНТ; В радиоефира звучат две радиостанции с името Z-Rock; Търси се медиа агенция за Българското председателство на съвета на ЕС; Google с нови мерки срещу фалшивия трафик на сайтове; Интернет компаниите са под натиск заради защитата на лични данни; IKEA представи първия си "човешки каталог"

5 сеп 2017

Каменаров оглави БНТ, революции не се очакват

Новият генерален директор на държавната телевизия беше избран с четири от пет гласа и ще управлява в следващите три години

23 авг 2017

Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

Слабото търсене ще засегне финансовите й резултати

23 авг 2017

Бизнесът се бори с фалшивите новини

Starbucks е поредният случай, в който фалшива кампания в социалните мрежи вреди на имиджа на компания

23 авг 2017

Bloomberg ще предоставя и консултантски услуги

Медийната група усеща тежестта на доминацията на Google и Facebook в рекламната индустрия

23 авг 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 август)

Фармация и козметика инвестират най-много в телевизия; Шестима отиват на финала на конкурса за генерален директор на БНТ; Маркетингът на влиянието чрез Facebook ще поскъпва; Apple заделя 1 млрд. долара за холивудските си начинания

22 авг 2017

По време на целия конкурс дилемата беше не кой ще представи по-добра концепция, а кой ще бъде предпочетен от ГЕРБ. Политическото влияние върху СЕМ, а и върху БНТ, е лесно за обяснение. Членовете на съвета се избират или назначават от политици, а телевизията получава огромна част от финансирането си директно от държавния бюджет. И въпреки че конкурсът приключи с нов шеф на БНТ, опитите да се говори за истинските проблеми на обществената телевизия бяха малко. Някои от кандидатите повдигнаха въпросите за финансовата и редакционната независимост на медията, но нито един политик не пое вдигнатата топка. Така сега изглежда, че едва ли някой ще започне сериозната реформа в обществените медии, така че те да вършат много повече работа на зрителите, а времето ще покаже как се развива това.

Центърът за градска мобилност купи прототипа на карта на градския транспорт в София, изработена от геодезист

Източник: dnevnik.bg
[[img:3032299]]
Стоян Стоянов, който по професия е геодезист, направи карта на целия градски транспорт на София, дейност, убягнала на цялата администрация на Столичната община, съобщава "Нова телевизия". Става въпрос за подробна транспортна схема, на която се виждат всички автобусни, тролейбусни, трамвайни линии и метрото.

Той изработва картата за четири месеца в Пловдив. "Премиерата" на картата ще е след два месеца, а центърът за градска мобилност вече е купил прототипа на схемата и в момента я превежда на английски език.

"Интернет е пълен с информация за населените места, но картата на хартия винаги ще остане модерна", категоричен е Стоянов. По думите му не е шега работа да ориентираш един човек в градската обстановка. Такъв вид карти нямат стандарт, обяснява Стоянов.

"...Нито се ориентирах къде съм, нито закъде съм... Аз познавам езика и горе-долу града. Какво остава за един чужденец", споделя Стоянов за свое пътуване в столицата в социалната мрежа Medium през юни за това как и защо е решил да направи схемата.

Дигитален бизнес

Facebook в подкрепа на журналистите
Марк Зукърбърг, съосновател и главен изпълнителен директор на Facebook

Фотограф: Jose Gomez [Reuters]

Социалната мрежа Facebook променя политиката си за разпространяване на новини в опит да е "по-добър партньор" на новинарските организации. Интернет платформата ще интегрира различни приставки към обичайния си news feed, които ще удостоверяват медията. Нововъведенията са плод на няколко срещи между Facebook и представители на новинарската индустрия през последните месеци като част от започнатия през януари журналистически проект (Facebook Journalism Project), целящ да осигури по-добра информираност на хората и да намали разпространението на фалшиви новини.

От началото на миналата седмица популярните новини имат логото на медията, която ги е публикувала. Целта на социалната мрежа е да се намали обемът на фалшивите новини и да "се повиши доверието към журналисти". Макар засега опцията да е само за най-често четените и за търсени статии, Facebook ще се стреми всички новини да имат лого.

Социалната платформа ще се опита да увеличи абонаментите към медиите. "Ако хората сключат абонамент, след като прочетат някоя статия във Facebook, парите ще са директно за издателите, които работят здраво, за да разкрият истината. Facebook няма да вземе никаква част от печалбата", написа Зукърбърг в социалната мрежа. Тази приставка все още е в тестов период, като до края на годината социалната мрежа ще започне да работи по този модел с няколко медии от САЩ и Европа.

Идеята на журналистическия проект на Facebook e социалната мрежа да си сътрудничи с новинарските агенции, за да се наложат нови платформи за разпространение на новини, както и да се обучат журналистите и потребителите да различават на кои източници може да се вярва.

Медиен бизнес

Bloomberg ще предоставя и консултантски услуги

Медийната група Bloomberg ще разшири бизнеса си, като добави консултантски услуги, пише Financial Times. Тази услуга се предлага и от други медии, но сега Bloomberg ще се превърне в първата голяма група в сектора, която да предоставя консултации. Медията вече е известна с терминалите си за финансова информация. Линиите между медийните консултанти, рекламните агенции и доставчиците на съдържание все повече се размиват, предимно заради търсенето на нови приходи от реклама. Новата услуга ще бъде пусната още през август и ще се конкурира с водещи консултантски агенции в бранша.

Bloomberg вече си е осигурила няколко големи корпоративни клиента. Идеята на проекта е групата да използва информацията, с която разполага, включително и тази oт Bloomberg Terminal и Bloomberg New Energy Finance, за да предоставя по-добри услуги на своите клиенти и в същото време да намери нови източници на приходи. Обявяването на разширението на бизнеса на Bloomberg идва в момент, в който компанията търси такива. Една от големите причини за това е дигиталната реклама, където Google и Facebook установяват все по-голяма доминация. Приходите от реклама трябваше да компенсират и свиващия се пазар на физически издания, но това не се случва. Така и седмичното издание Businessweek ще остане само за платени абонаменти в интернет.

Бизнесът се бори с фалшивите новини
Веригата е поредната жертва на фалшивите новини.

Фотограф: Kim Hong-Ji [Reuters]

Американската компания Starbucks е поредната жертва, за която се разпространиха фалшиви новини, пише Financial Times. Според появили се този месец постове в социалната мрежа Twitter веригата за кафе щяла да раздава безплатни напитки на нелегални американски имигранти с цел да се съберат на едно място нелегални имигранти, а след това да бъде повикана американската Служба по имиграцията.

Оказва се, че измамник е започнал разпространяването на хаштага #borderfreecoffee (кафе без граница), като рекламите са включвали оригиналното лого на компанията, както и разпознаваемия фон и снимка на Starbucks напитки. Американската компания побърза да опровергае туитовете като "напълно фалшиви", които оставят хората "неинформирани". Инцидентът е пореден случай, в който фалшиви новини вредят на реномето на големи американски компании - дефинирано като политически проблем явление, с което компаниите се опитват да се справят.

Рекламен бизнес

Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

Една от водещите компании за маркетинг и реклама в света - WPP, намали прогнозните си финансови резултати, след като големите производители на потребителски стоки намалиха средствата, които отделят за реклама на продуктите си, съобщава Reuters. Британската компания не достигна очакваните резултати за първото полугодие и беше принудена да преоцени представянето си до края на годината.

До голяма степен слабото представяне на маркетинговата компания се дължи на силната зависимост на бизнеса й от дейността на гиганти като Nestle, Unilever и други, които са основните клиенти на WPP. Слабото представяне на компаниите за потребителски стоки обаче директно се е отразило и върху разходите, които те правят за маркетинг и реклама. Средствата за рекламна дейност допълнително намаляват, след като инвеститори активисти започнаха да оказват натиск на компаниите за потребителски стоки, което принуди голяма част от тях да започнат програми за свиването на разходите си.

Netflix използва фалшиви реклами на марихуана в новия си въртящ се около "тревата" комедиен сериал

Фотограф: Mike Blake [Reuters]

Netflix традиционно е известен с това, че не показва реклами по време на оригиналните си предавания. Компанията за стрийминг на филми и сериали обаче прави "изключение" с новия си ситком Disjointed, чиито епизоди редовно са прекъсвани от фалшиви рекламни кампании, промотиращи несъществуващи производители на марихуана. Идеята на рекламните блокове е чисто комедийна и представя пародийни версии на реални компании.

Disjointed, който направи дебюта си в Netflix в петък, играе ролята на Кати Бейтс като жена, която управлява диспансер за канабис, където тя и нейните служители са постоянно напушени. Почти всеки от първите 10 епизода на сериала включва най-малко една реклама за пародия, която изпраща различни популярни рекламни жанрове.

Повече тук.

Рекламата на френски:



Питър Динклидж осъжда съвременната интернет реалност в новата реклама на Cisco

Водещият актьор в хитовия сериал на HBO Game of Thrones поставя под въпрос съвременната хиперсвързаност като лице на рекламната кампания, промотираща новия хардуерен продукт на технологичния гигант Cisco.

Два дни преди очаквания финален епизод на седми сезон на Game of Thrones хардуерният производител се обръща към актьора зад образа на Тирион, за да запознае света с новите си "базирани-на-намерение" мрежови решения, които бяха обявени по-рано това лято. Рекламната кампания се нарича "The Network. Intuitive."

В малко под три минути Динклидж се разхожда в съвременен Лондон, занимавайки се с някои от идеологическите въпроси на модерния свят, свързани с интернет технологиите.


KFC използва VR технологии в обучението на служителите си как се панира пиле

Новият маркетингов трик на американската верига за бързо хранене включва използването на технологии за изкуствена реалност и отговаря на въпроса как да ангажирате обсебения от мобилните технологии персонал с вашия продукт и в същото време да обявите странна маркетингова маневра, която показва, че все още сте една стъпка пред от конкурентите си. KFC се опитва да съчетае и двете със създаването на виртуалната реалност Escape Room, чрез която обучава служителите си как да изпържат пилето по оригиналната рецепта на компанията.

"Трудният път - стая за евакуация за виртуално обучение на KFC" е разработена от творческата технологична група Wieden & Kennedy и е проектирана да бъде преживяна чрез платформата Oculus. Популяризираната с "видеоклип на ужасите" изкуствена реалност предизвиква служителите на веригата да овладеят петте стъпки в пърженето на пиле. И всичко това под зоркия поглед на ужасяваща портретна картина на полковник Сандърс, който "наблюдава" стаята. Само когато успешно усвоят техниките, служителите могат да "избягат" обратно в реалния свят.

Рекламното видео може да видите тук:

Рекламен бизнес

Свободни позиции:

ICT Media обяви свободна позиция на длъжност "рекламен експерт".
BGmenu обяви свободна стажантска позиция в областта на маркетинга.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

21 ноември 2017г.
София хотел Балкан

capital.bg/banks

Пета годишна конференция "Банките и бизнесът"



Теми в програмата:
Готови ли са банките за новите правила за оценка на риска и за провизиране
Да се готви ли бизнесът за смяна на посоката на лихвите
Европейските програми: от грантово финансиране към гаранционни схеми
Пазарът на необслужвани кредити - тенденции на развитие
Как продажбата на портфейлите помага на банките


Прочетете и това

Тоталното преобразяване на рекламните агенции Тоталното преобразяване на рекламните агенции

Оборотите на най-големите рекламни компании в страната са над 62 млн. лв.

17 ное 2017, 739 прочитания

Ново мобилно приложение "Kапитал PRO" Ново мобилно приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

15 ное 2017, 2303 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Рок драмата на bTV

В радиоефира звучат две радиостанции с името Z-Rock, докато bTV и бившият директор на радиогрупата им Васил Димитров спорят за марката

Тоталното преобразяване на рекламните агенции

Оборотите на най-големите рекламни компании в страната са над 62 млн. лв.

Симеонов на абордаж в БМФ

Собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев няма да успее да си спести неустойки от 55 млн. лв. след решение на ВКС

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Талант и предразсъдъци

Режисьорът Константин Божанов за героите аутсайдери и трудното създаване на новия му филм

1001 стоки

"Под знака на Меркурий" разглежда търговията в София от античността до наши дни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете