Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
5 сеп 2017, 9:13, 2604 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 септември)

Екипът на "Панорама" се опълчи на новия директор на БНТ; В радиоефира звучат две радиостанции с името Z-Rock; Търси се медиа агенция за Българското председателство на съвета на ЕС; Google с нови мерки срещу фалшивия трафик на сайтове; Интернет компаниите са под натиск заради защитата на лични данни; IKEA представи първия си "човешки каталог"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Екипът на "Панорама" се опълчи на новия директор на БНТ

Фотограф: Надежда Чипева

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 септември)

Започна десетото издание на рекламния конурс "Effie България"; JYSK продължава партньорството си с CARAT; Кой ще прави клиповете за българското председателство на ЕС; Какво четат директорите на най-големите рекламни групи

19 сеп 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 септември)

Защо е странно, че Анна Цолова няма да води повече сутрешния блок на "Нова тв"; Рубриката на Миролюба Бенатова в предаването "Комбина" по "Нова" не е ясно дали и кога ще се излъчва; Кризисните казуси на Lidl и Kaufland и важните уроци за комуникацията на компаниите; Инвестор.БГ купи висшето училище по застраховане; "Онтотекст" разработи инструмент за идентифициране на фалшиви новини

12 сеп 2017

Махни, там, кръстовете от църквите

Lidl и Kaufland привлякоха вниманието с два кризисни казуса, в които има важни за уроци за комуникацията на компаниите. Двете вериги създадоха бурни, но, по всичко личи, кратковременни скандали, които едва ли ще имат сериозен негативен ефект за тях

7 сеп 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 август)

Каменаров поема БНТ; Facebook в подкрепа на журналистите; Bloomberg ще предоставя и консултантски услуги; Бизнесът се бори с фалшивите новини; Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

29 авг 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 август)

Фармация и козметика инвестират най-много в телевизия; Шестима отиват на финала на конкурса за генерален директор на БНТ; Маркетингът на влиянието чрез Facebook ще поскъпва; Apple заделя 1 млрд. долара за холивудските си начинания

22 авг 2017

Екипът на "Панорама" се обяви срещу идеята на новоизбрания генерален директор на БНТ Константин Каменаров да премести публицистичното предаване в почивните дни, пише "Дневник". Каменаров даде тази заявка при представянето на концепцията си за управление на държавната телевизия пред медийния регулатор. Миналата седмица той обаче коментира, че окончателно решение предстои да се вземе след обсъждане.

От предаването обявиха, че са категорично "против" тази идея, и посочиха, че имат поне 10 аргумента в подкрепа на тезата "Панорама" да продължи да се излъчва в петък вечер и нито един "против".
"Панорама" се излъчва в петък вечер от точно 20 години, последните 17 от които - в конкурентна среда, в ожесточена битка за вечерния праймтайм. С годините изградихме трайни зрителски нагласи и очаквания", заявиха от предаването и изтъкнаха, че имат един от най-високите рейтинги на БНТ, често най-високия в петъчния ден и във вечерния делничен слот.
Повече по темата може да прочетете тук

В радиоефира звучат две радиостанции с името Z-Rock



От седмица в българския ефир има две радиостанции, които наричат себе си Z-Rock. Едното напомня повече на оригинала - излъчва се на местата, на които и досега, в ефира звучат същите предавания и гласове. Разликата е, че радиото е на нов уебсайт - zrockradio.bg, в нов офис в "Младост" и с нов собственик - "Оберон Радио Макс", който управлява и радиостанциите FM+, Fresh! и Star FM, а отскоро и Melody. Другото Z-Rock пък остава на сайта zrock.bg, но звучи ефирно само в градовете Пазарджик и Гоце Делчев. По него няма да чуете познатите водещи Буги Барабата, Елена Розберг и Краси Москов. Те се преместиха в радиото двойник. Собственикът на старото-ново осиротяло рок радио - bTV, обещава нова програмна стратегия и "в най-кратки срокове да разнообразят, обогатят и обновят съдържанието" му.

Конфликтът между двете нови радиостанции Z-Rock обаче показва две други страни на монетата. Първо, окрупняването на няколко станции в една група е важен лост за пред рекламодателите и рок радиото (макар и с дял от аудиторията от 3.9 пункта за София и 1.9 пункта за страната) е ценен актив и за двете групи - bTV и "Оберон". По-големият брой радиостанции значи по-голям лост за привличане на рекламодатели, защото се покриват повече целеви групи. И второ, деленето на двете огледални радиостанции и конфликтът между тях вероятно е пореден, по-агресивен епизод от битката между собствениците на медийната група CME и миноритарния акционер в bTV Красимир Гергов.
Повече по темата може да прочетете тук

Търси се медиа агенция за Българското председателство на съвета на ЕС

Министерство за Българското председателство на Съвета на Европейския съюз 2018 обяви обществена поръчка за избор на агенция за медийно обслужване за популяризиране на председателството и представяне на резултатите от него в печатни, интернет и социални медии. Основните задължения на агенцията ще бъдат да изготви медиа план спрямо целите на проекта, подготовка, организация и разпределяне на информация и публикации, както и да представя месечен рипорт за постигнатите резултати. Стойността на поръчката е 375 хил. лв., а периода за изпълнение в от 1 януари до 30 юли 2018 г. Традиционно сред критериите за избор с най-голяма тежест е цената на предложението от страна на кандидатите. Желаещите да се включат трябва да изготвят съкратен проект на медиен план, ориентиран към широко разясняване на значението, разнообразието и възможностите на Българското председателство и отправяне на послания към всички целеви групи. Сред изискванията са също участниците да са реализирали минимален оборот в размр на 450 хил. лв за последните 3 финансови години, както и да са работили по сходни проекти през същия период. Крайният срок за подаване на оферти към министерството е 5 октомври.
Повече тук

Дигитален бизнес

Google с нови мерки срещу фалшивия трафик на сайтове

Интернет гигантът може да се наложи да възстанови суми за реклами, които са разпространявани на сайтове с фалшив трафик, пише The Wall Street Journal (WSJ). За да намали риска, Google е процес на разработка на нов инструмент, който дава по-голяма прозрачност на рекламодателите за това къде се публикуват техните рекламни съобщения. Компанията майка - Alphabet, е информирала редица компании и рекламни агенции за случаи на невярно регистриран трафик, още наричан рекламна измама. Рекламите са закупени през платформата на Google DoubleClick Bid Manager основно през второто тримесечие на годината.

Сумите, които Google може да възстанови, са само малка част от цената на рекламите, показвани в сайтове с нереален трафик. Компанията предлага да върне парите единствено от таксата за използване на платформата, която според агенции и рекламодатели е в порядъка на 7% до 10% от общата инвестиция за покупка на рекламно пространство, допълва още WSJ. В допълнение на мерките за насочване на рекламите интернет гигантът работи и върху технологията, която би могла да гарантира, че рекламодателите автоматично ще получат пълно възстановяване на инвестициите си от страна на Google и нейните партньори, в случай че възникнат инциденти.
Повече тук

Facebook започва да прилага мерки срещу фалшивите новини

Фотограф: Dado Ruvic

Социалната платформа представи по-строги мерки против разпространението на фалшиви новини. Компанията дори е готова да се лиши от част от рекламните си приходи, но да се справи с тази заплаха. Поради това интернет гигантът обяви, че ще блокира реклами от медии, които споделят фалшиви новини.

Допълнителната "предпазна стена" на платформата ще отсява фалшивото съдържание и ще определя източника, ако засече, че той публикува такива новини повече от веднъж. За целта Facebook ще използва услугите на други фирми, които да проверяват съдържанието. И досега социалната мрежа имаше действащи правила за реклами с фалшиво съдържание, но сега се налагат по-строги мерки. Решението ще има два основни ефекта върху медиите, разпространяващи фалшиви новини. Първият е, че тази дейност ще спадне, а вторият - директно ще повлияе на трафика на тези уебсайтове, което означава, че техните приходи също ще се свият.
Повече по темата може да прочетете тук

Интернет компаниите са под натиск заради защитата на лични данни

Технологични, медийни и телекомуникационни компании разкриват, че са подложени на двойно по-голям натиск от страна на правителствата на САЩ и Великобритания за предоставяне на лична информация на разследвани лица, пише Financial Times.

Общо 26 компании, сред които Facebook, Google и LinkedIn, смятат, че все по-често е невъзможно да се поддържа балансът между предаване и защитаване на поверителна информация. По данни на консултантската компания Deloitte освен социалните мрежи компании като интернет медията AOL и телекомуникационната AT&T е трябвало да асистират при разследвания над 700 хил. пъти само за 2016 г., а три години по-рано подобните случаи са били 350 хил.

Данните за 2016 г. показват, че една компания е получавала средно по 27 хил. молби за година, или по 74 на ден. Но доклад на Facebook например посочва, че за миналата година компанията е получила над 60 хил. допитвания от правителствата на САЩ и Великобритания.

Става ясно още, че повечето молби от страна на двете правителства са под формата на съдебна заповед, която обаче изисква само базова информация (изпращач на имейла или датата на писане). Малко над 10% са заповедите за обиск, които позволяват на властите да разглеждат съдържание като снимки, видео, документи.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

BuzzFeed връща рекламните банери в сайта си

Американската онлайн медия BuzzFeed обяви, че лансира дисплей реклама в сайта и мобилното си приложение въпреки дългите години, в които отричаше този рекламен формат. През годините управляващите директори на платфомата защитаваха идеята, че най-добрият и работещ онлайн формат, от който има нужда индустрията, е native рекламата, или т.нар. платено редакционно съдържание. Сега обаче ръководството добавя към стратегията си и дисплейната реклама с цел да разшири възможностите за рекламодателите и да монетизира по-успешно съдържанието си. Закупуването на рекламна площ в BuzzFeed ще става основно през платформите на Facebook и на Google - съответно Audience Network и DoubleClick Ad Exchange. "Нашите цели са както тактически, така и стратегически. Програматик рекламата се подобри по отношение на времетраенето за зареждане, мобилното преживяване и качеството на рекламите, което ни дава възможност да монетизираме огромната ни аудитория. Тази стъпка е също част от глобалната ни стратегия за генериране на приходи от пазарите, където все още нямаме физически екипи", коментира през Business Insider изпълнителният директор и основател на BuzzFeed и основателят Йона Перети.
Повече тук

Рекламен бизнес

IKEA представи първия си "човешки каталог"

Шведската компания за мебели IKEA лансира поредната нестандартна рекламна кампания. Този път под прожектора поставя новия каталог с колекцията си за 2018 г., представен не под формата на хартиено издание, а дословно цитиран от двукратната световна шампионка по запаметяване Янжа Уинтерсоул. Тя е наизустила всичките 400 артикула от 328-те страници на годишния каталог на IKEA. Именно по този начин рекламната агенция BBH в Сингапур решава да комуникира новото издание, обявявайки я за първия "човешки каталог" на компанията. В специално изготвено видео редица служители проверяват способностите за запаметяване на Уинтерсоул, питайки я за артикулите на произволни страници или за малки и почти незабележими подробности от декорацията и подредбата на мебелите от илюстрациите. Сред въпросите включително е да посочи на кои страници от каталога някои от заснетите модели имат нужда от очила. А отговорите на шампионката по запаметяване са повече от впечатляващи.



Publicis ще си партнира с Capgemini в дигиталната трансформация на McDonald’s

Фотограф: Jacky Naegelen

Дигиталното звено Publicis.Sapient, част от комуникационната група Publicis Groupe, започва съвместно партньорство с френската консултантска и технологична компания Capgemini за изготвяне на дигиталната трансформация на McDonald’s. Фокусът им ще бъде адаптирането на компанията към бъдещето на храненето, включително и поръчките на място, през мобилни устройства и приложения. "Благодарни сме за възможността да позиционираме нашия бранд зад McDonald's, за да поставим нова летва на потребителското преживяване в дългогодишна индустрия, поставяйки клиента в центъра на бизнеса", коментира пред изданието AdWeek Тим Бриджис, ръководител на глобалните продукти, ритейл и дистрибуция в Capgemini. Партньорството между френската компания и Publicis.Sapient за създаването на дигитални иновации във веригата за бързо хранене ще бъде дългогодишно, пишат още от изданието.
Повече тук

Тайланд забранява рекламата на бебешко адаптирано мляко

Като мярка за стимулиране на естественото кърмене Тайланд планира да забрани рекламирането и маркетинга на изкуствените адаптирани млека за бебета, съобщава Reuters. Необходимите промени в закона ще влязат в сила още от следващия месец и са определяни като огромна крачка към решаването на проблема на страната с ниския дял на кърмещите майки, макар че според експерти ще са необходими и още държавни усилия, допълва световната информационна агенция.

Забраната от следващия месец трябва да спре всякакви преки и непреки начини за промотиране на изкуствените заместители на кърмата, включително и разпространяването на безплатни мостри в родилните отделения, което е масово.
Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

Обявена е вакантна позиция за Social Media Manager, отговорен за проекти на Coca-Cola.

AMI Communications Bulgaria обяви вакантна позиция за Account Executive.

"Икономедиа" обяви вакантна позиция за Уеб дизайнер.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 септември)

"Мобилтел" ще работи под бранда А1; Вяра Анкова стана генерален директор "Информация" и член на мениджърския съвет на "Нова телевизия"; Есенният сезон на двете най-големи телевизии в страната залага на познати формати; Новият генерален директор на БНТ номинира членове на управителния съвет на медията; "Макдоналдс" афишира сътрудничеството си с "Добрев"

26 сеп 2017, 989 прочитания

По много от същото 3 По много от същото

Есенният телевизионен сезон залага на познати формати

21 сеп 2017, 2633 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Махни, там, кръстовете от църквите

Lidl и Kaufland привлякоха вниманието с два кризисни казуса, в които има важни за уроци за комуникацията на компаниите. Двете вериги създадоха бурни, но, по всичко личи, кратковременни скандали, които едва ли ще имат сериозен негативен ефект за тях

Интернет университет

Онлайн курсовете по икономика и финанси стават все повече и все по-сериозни

Данъчно техно

Десет страни от ЕС, включително България, подкрепят идеята IT компаниите да бъдат облагани върху оборота вместо върху печалбата, за да не могат да избягват данъци

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Тънка планинска линия

С 15 км/ч по един от най-опасните планински проходи в света

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.09.2017

Капитал Daily

Брой 147 // 27.09.2017 Прочетете