Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 6 окт 2017, 12:41, 8756 прочитания

Новият рекламен партньор на БТК

Havas Group ще работят върху творческото и медийното обслужване на оператора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Приходите и печалбата на БТК растат през третото тримесечие

Средният приход от мобилен абонат намалява през периода, въпреки увеличаването в броя на абонатите

14 ное 2017

Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги

Около 70% имат смартфон и мобилен интернет, показва проучване на "Теленор" за дигиталните навици

31 окт 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 октомври)

"Каменица" АД преизбра Zenith за своя медиа агенция; NEXT-DC спечели златно отличие на фестивала Ad Black Sea в Грузия; Управителният съвет на БАПРА остава още една година; Българската 3CON е включена в изданието Top Case Studies Quidebook на PR News; Политическата позиция на Eminem и др.

17 окт 2017

NEXT-DC спечели златно отличие на фестивала Ad Black Sea в Грузия

Това е единствената награда за българска агенция в тазгодишния конкурс

16 окт 2017

Кои ключови показатели за ефективност са най-важни за медиите

Изборът на мерките винаги е показателен за бизнес приоритетите (или за липсата им)

13 окт 2017

Кои са победителите в конкурса на Българската асоциация на рекламодателите

В тазгодишното издание се включиха общо 18 компании

6 окт 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 октомври)

Започна кандидатстването за IAB MIXX Awards; Миа Сантова се завръща в NOVA като водеща на следобедната емисия новини; Започва втората вълна на кампанията "Силата е в теб"; Българската шевица брандира бутилките на "Кока-Кола"; СЕМ утвърди управителния съвет на БНТ; Cartoon Network стартира кампания срещу тормоза в училищата

3 окт 2017

Мария Гергова: Уменията на хората, които завършват PR сега, са крайно недостатъчни

Изпълнителният директор на United Partners пред "Капитал"

29 сеп 2017
Пластовете на българския рекламен пазар претърпяват нови размествания. След продължителни летни конкурси един от най-големите рекламодатели в страната - БТК, избра комуникационната група Havas Group . В следващите две години агенцията ще управлява голяма част от рекламния бюджет на телекома, тъй като двете компании са подписали договор както за творческо, така и за медийно обслужване.

В основата на новото партньорство ще бъде изготвянето на специфична комуникация за различните целеви аудитории, която ще се разгърне под мотото "Различни заедно", обявиха от Havas. Така в БТК искат да отговорят на засилващата се конкурентна среда, където телекомите на пазара са поставени пред предизвикателството да задържат и увеличат потребителската си база както в мобилния, така и във фиксирания сегмент.

Всички за един

Изборът на нови агенции се случи след изтичане на договорите за обслужване на БТК с творческата New Moment New Ideas и медиа агенцията FCB Sofia, което доведе и до провеждането на редовен конкурс, продължил няколко месеца. Главният директор "Маркетинг" и член на управителния съвет на БТК Димитрис Лиупис коментира пред "Капитал", че брифът към участниците е бил стратегическа задача, но не спомена кои са били останалите компании в конкурса. "Трябваше да се разработи комуникационна платформа, която адекватно да позиционира бранда VIVACOM в съответствие с ценностите на компанията, нейните реални позиции на пазара, както и с бъдещите й стратегически приоритети за развитие", уточни Лиупис.

От телекома коментират, че са избрали Havas за партньор заради предложените дългосрочни решения за запазване на цялостта на бранда, от една страна, в комбинация с разработването на индивидуален подход в комуникацията, от друга. "Целта ни е да достигнем по най-ефективния начин до разнообразните си таргет групи. Постоянното търсене на най-добрите канали и най-правилните послания, с които да спечелиш клиента в днешния пренаситен от информация свят, е голямо професионално предизвикателство", обясни за "Капитал" Диана Симеонова, директор "Маркетингови комуникации" в БТК.



Димитрис Лиупис, главен директор "Маркетинг" и член на управителния съвет на БТК

Фотограф: Капитал
И макар целта на БТК да не е била да обединят творческото и медийното си обслужване в една комуникационна група, според Димитрис Лиупис това носи допълнителни позитиви - по-ефективен работен процес и разгръщане на творческия и стратегически потенциал на партньорството между клиент и агенция.

Иванка Кючукова, изпълнителен директор в Havas Group - България

Фотограф: Капитал
Това е първият телеком в клиентското портфолио на Havas в България и ще бъде обслужван медийно и творчески от различни специалисти в групата, обединени в един екип. "Хората в агенцията, участващи в екипа на БТК, са над 20 души, утвърдени специалисти в рекламата и медиите. Голяма част от тях с над 15 години опит в работата за телекоми и международни комуникационни агенции", коментира Иванка Кючукова, изпълнителен директор в Havas Group - България. Тя допълва, че съвместните цели на двете компании са свързани със запазване на лидерската позиция на телекома, като едновременно с това променят възприятието за сектора като цяло. "Резултатът, към който се стремим, е брандът VIVACOM да се възприема не само като доставчик на услуги, а като връзка между хората, която ги прави по-близки", добавя Кючукова. Агенциите ще се възползва и от международната експертиза на френската Havas Group, която от края на миналата година присъства директно на българския пазар, след като дълги години оперираше през франчайз.

Още телевизия

В комуникационната стратегия на БТК телевизията ще продължава да бъде основен медиен канал, като не планира резки промени в обема на бюджета си. Като причини за това посочват гарантираната най-ниска цена на контакт, както и все още високото потребление сред най-младата целева аудитория. Според данни на мониторинговата агенция ГАРБ брутните инвестиции на БТК в телевизионна реклама през първото полугодие на 2017 г. се равняват на 8 млн. лв., или с близо 10% повече спрямо същия период година по-рано. Другите два телекома - "Мобилтел" и "Теленор", насочват по-големи инвестиции в телевизия, които също нарастват. Техният брутен бюджет от януари до юни е съответно 10.1 млн. лв. и 8.1 млн. лв. Диана Симеонова коментира, че от БТК планират силно присъствие и в интернет предвид креативната стратегия и потенциала на този медиен канал. "Основен приоритет през 2018 г. ще бъде да развиваме онлайн канала ни за продажби", допълва още тя.

Диана Симеонова, директор "Маркетингови комуникации" в БТК

Фотограф: Капитал
БТК разполага с нужните финансови ресурси да развие подобна кампания. Операторът отчете ръст на приходите през първото полугодие на 2017 г. с 0.6%, достигайки 432 млн. лв. Общата печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за полугодието е 161.2 млн. лв., което е с 2.53% повече в сравнение със същия период на 2016 г. Мобилните абонати на компанията от януари до юни също отбелязват ръст с 2.35% до 3.14 млн. души, а най-голямо повишение групата отчита при мобилните се услуги.

Поредица от промени

От началото на годината в телеком индустрията се случиха поредица от смени на обслужващите агенции и размяна на големи комуникационни бюджети. Началото постави БТК, които избраха за своя PR агенцията "ОТ-ДО консулт", приключвайки договора си с United Partners, които от своя страна няколко месеца по-късно започнаха работа с "Мобилтел". По-рано през май пък операторът, част от австрийската Telekom Austria Group, подписа договор за обслужване със Saatchi&Saatchi, част от комуникационната група на Publicis One. Другият телеком на пазара - "Теленор", дългосрочно работи с агенцията "DDB София", която тази година разработи и цялостна рекламна кампания и за телекома Telenor Hungary.

Освен конкуренти на телекомуникационния пазар трите големи компании се надпреварват и на рекламния в опитите си да спрат миграцията на потребителите, а само времето ще покаже кои комуникационни стратегии са успешни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Добрата година на най-големите дигитални агенции 4 Добрата година на най-големите дигитални агенции

Компаниите в ТОП 20 отчитат ръст в приходите от над 28%, достигайки 35.5 млн. лв. за 2016 г.

7 дек 2017, 4857 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 декември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 декември)

"Нестле България" избра New Media за своя медийна агенция; Бивш управленски кадър на TV7 стана програмен директор на БНТ; Бившият търговски директор на bTV Весела Димова създаде нова агенция; Втората вълна на рекламната камания "Краварката в левия ъгъл"; Nielsen представи годишната си стратегия; Вече е възможен директен абонамент за HBO GO; Само два консорциума с връзка между тях искат поръчка за рекламно обслужване на тотото за 10.8 млн. лв. и др.

5 дек 2017, 1537 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Даниел Томов: Трудете се, не се отказвайте, учете постоянно, вярвайте в себе си, мечтайте

"Пет минути със..." съоснователя на фонда за рискови инвестиции Eleven, в които той разказва за кариерата си, начина си на мислене и дава полезни съвети на личностно и професионално развитие

MBA е на фокус в новото специално издание на "Кариери"

Четете анализи, съвети и практична информация в новия брой на в. "Капитал"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кои са победителите в конкурса на Българската асоциация на рекламодателите

В тазгодишното издание се включиха общо 18 компании

Приходите скачат, акциите не

Финансовите отчети на публичните компании продължават да се подобряват, но това не се отразява на фондовия пазар

Малка, но важна подкрепа за еврозоната

ЕК пооткрехна вратата към валутния съюз и предлага помощ за реформи в България

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Национализъм.bg

Адела Пеева за посветения на съвременния национализъм документален филм "Да живее България"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 09.12.2017 Прочетете
Капитал Daily, 12.12.2017

Капитал Daily

Брой 190 // 12.12.2017 Прочетете