Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 21 апр 2017, 14:38, 13479 прочитания

Открий с кола: Мостар, Сараево, Синая, Брашов, Измир

Защо си струва посещението с автомобил на тези близки, но донякъде непознати дестинации

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Снимка на деня: Скокът на Лоренц Листо в Мостар

Победителят в традиционното състезание по скок във вода печели надпреварата за 11 път

31 юли 2017

Колко ти харчи

Сравнение на разхода за гориво за 50 хил. км на няколко вида популярни масови автомобили

31 мар 2017

Нов автомобил, стара технология

Невинаги годината на производство показва колко модерна е една кола

10 мар 2017

Нов или "почти" нов автомобил

Какво да гледаме и имаме предвид при покупката на кола

3 фев 2017


За всяка дестинация

Осведомете се предварително за пътните регулации и закони. Пътувайте с технически изряден автомобил и спазвайте правилата за движение. В Румъния има полицай в почти всяко село, а междуградските пътища минават през населените места. В Турция градският трафик е умопомрачителен, както и поведението на шофьорите. В Сърбия и Босна винаги взимайте ценностите от колата със себе си.
Нетрадиционни и интересни - Мостар, Сараево, Синая, Брашов, Измир са непознати за много българи, но крият огромен потенциал, и то не само за туризъм. По много причини Босна и Херцеговина, Румъния и Турция са близки или важни за България и по-доброто им познаване може да се окаже полезно в редица аспекти. Избрахме трите държави, тъй като най-лесно могат да бъдат посетени с автомобил. Ако пътуващите разчитат на влак, автобус или дори самолет, достигането до тези градове ще бъде най-малкото сложно. А с кола всеки от маршрутите ще струва между 150 и 500 лв. за път. За тези, които изпитват удоволствие от шофирането - Top Gear и самият Джеръми Кларксън обявиха Transfagarasan в Румъния за най-добрия път за преминаване с кола в света. Пътуването с автомобил ще възнагради със спиращи дъха гледки на скали и долини, вечнозелени гори и сини крайбрежия. Преминава се през населени места, където всеки може да се докосне до местната действителност, която понякога е твърде близка на българската.

Румъния: Търговище, Синая и Брашов, 300 км от Русе
(подходящ, ако се пътува от Северна или Централна България)

Google ще предложи да се прекоси Дунав чрез ферибот на Оряхово. Той обаче се движи един или два пъти дневно и ще допадне само на онези, които си падат по апокалиптични сцени. Ако по някаква причина този маршрут бъде предпочетен, е хубаво пътниците да проверят графика и да се свържат с ГКПП за информация. В зависимост от колата и броя на пътниците ще са нужни 20 - 50 лв. за преминаването, а с чакането всичко отнема около час, но пък може да се почива, защото пунктът е почти празен. От румънска страна следва междуградски път с прилично качество.

Дунав мост при Русе остава по-добрият начин за прекосяване на реката. Оттам до Букурещ се стига бързо, а после следва малък участък магистрала до началото на планината. Синая е планински курорт в подножието на Карпатите, като несъмнено основната забележителност е замъкът Пелеш (Peles). Храната и гледките са чудесни, цените са подобни на българските. В Румъния официалната валута е румънска лея (1 leu е прибл. 0.44 лв.). Задължително е купуването на винетка на границата, която е електронна, а цените са съпоставими с тези у нас.
Ако са планирани две или по-малко нощувки, вероятно ще се насладите на Синая и Търговище, но ще "изпуснете" Брашов (Brasov), който е забележителен град в центъра на Карпатите. А и пътят Transfagarasan е съвсем близо.

Босна и Херцеговина: Сараево и Мостар, 650 км от Калотина
(подходящ, ако се пътува от Западна или Централна България)



Мостар, Босна и Херцеговина

Мостар, Босна и Херцеговина

[Shutterstock]
Основният маршрут минава през Ниш и Крагуевац (Сърбия). В Босна и Херцеговина се използва кирилицата. Магистрали няма, пътищата приличат на българските, шофьорите също. Пътуването по продължителност (и формат) напомня на София - Варна по "Хемус". Ако това не притеснява - Сараево е всепризната културна столица на Балканите. Центърът на града е впечатляващ, цените са идентични или по-ниски от тези в България. В Босна и Херцеговина всеки посетител ще се чувства комфортно, дори и чуждите езици да не са му силата. Подходящо е да се планират по една или две нощувки в Сараево и Мостар и достатъчно време за път от и до България. Разходите са между 200 и 500 лв. Дестинацията е подходяща за умерено темпо на шофиране и разходка. Паричната единица в Босна е конвертируемата марка, която е изравнена с бившата дойче марка, а оттам и с българския лев. Няма да се налага да "конвертирате" цените. За Босна и Херцеговина задължително е нужна зелена карта към полицата "Гражданска отговорност" и е много препоръчително собственикът на колата да бъде сред пътуващите. Пълномощните вършат "някаква" работа на границата, но епизодите, в които сръбският граничен патрул иска "подарък", все още са ежедневие, а за неопитните шофьори това може да е изпълнено с неприятни емоции. Великден, Гергьовден или просто дълъг уикенд - Босна и Херцеговина може да бъде изключителна дестинация. Мостът "Стари мост" в Мостар просто трябва да се види и преживее, а историите от местните - да се чуят. Лесно ще намерите хубаво вино и храна.

Турция: Измир, Ефес, 580 км от Свиленград
(подходящ, ако се пътува от Южна или Централна България)

Ефес, Турция

Ефес, Турция

[Shutterstock]
От България до Чанаккале и Измир. Разстояние през Чанаккале - 700-800 км.

Един забележителен маршрут, който в последните 10 години много се разви, но въпреки това не е натоварен през пролетните и есенните месеци. Пътуването през България се осъществява по автомагистралите "Тракия" и "Марица", като се пътува леко. От турска страна следва кратко пътуване по магистрала и след това препоръчваме отбиване покрай Одрин и пътуване на юг, до ферибота на Чанаккале. Там ще трябва да се платят около 30 турски лири за половинчасово преживяване на борда на кораб за около 30 автомобила. Турският чай на палубата и снимките са част от преживяването. Маршрутът продължава, но вече на континента Азия, като следват забележителни 400 км четирилентов път, на който позволената скорост е 90 км/ч, но буквално може да се поддържа с часове. Храната по пътя е превъзходна, местата за почивки също са много, а дори през април времето обикновено е топло и слънчево.

Веднъж стигнали до Измир, има достъп до Eфес, Шириндже, Чешме и още десетки дестинации, всяка от които може спокойно да поеме и цял ден. Маршрутът е подходящ, ако пътуващите имат на разположение поне 3 пълни дни, които да прекарат в Измир. Към днешна дата 1 турска лира (1 YTL) струва по-малко от 50 стотинки, което прави цените на някои стоки и услуги в Турция изгодни. Горивото е по-скъпо от това в България, съветваме колата да се зареди догоре преди Турция. 
Защо Google maps нищо не разбира от балкански маршрути
До Синая (Румъния)
Според "Капитал":
>Sinaia - Targoviste - Gaesti - Ghimpati - Ruse, 222 км. Има 3-4 отбивки, но пътят не е натоварен, здрав е и има приятни гледки. Targoviste е забележителен град, особено откритата кръчма на името на Дракула (Влад), в която са налични хиляди литри прясна бира от над 10 вида.

Според Google:
>Sinaia - Ploesti - Bucharest - Ruse, 219 км.Освен че околовръстното шосе на Букурещ е като северната дъга на софийското, маршрутът е много натоварен и зле регулиран.

До Измир (Турция)Според "Капитал":
>Свиленград - Одрин - Кешан - Чанаккале - (ферибот) - Измир, 580 км.
Чудесен нов четирилентов път, без никакви такси за магистрала, 30 мин. ферибот и след това безкрайна гледка от над 300 км покрай средиземно-
морския бряг.

Според Google:
>Свиленград - Istanbul - Tekirdag - (много ферибот) - Balikesir - Izmir, 520 км. Тежък трафик, такси за магистрали, мост или тунел между Европа и Азия, без следа от крайбрежни маршрути.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новите роуминг алтернативи Новите роуминг алтернативи

Предплатени международни карти позволяват да се ползва по-евтин интернет извън ЕС

18 авг 2017, 165 прочитания

Още дози доходност за SOFIX Още дози доходност за SOFIX

Финансовите резултати на публичните компании за полугодието донесоха още ръст за акциите им

17 авг 2017, 1413 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Моят капитал" Затваряне
Комбинирай и депозирай

Банките излизат на пазара с нов продукт, който търси по-висока доходност от стандартния влог, залагайки на капиталовите пазари

Тайната на здравословното хранене

Надя Русенова, съосновател и изпълнителен директор на "Топ Форма", пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Хали Бери и наглите

Гневът на майката в стегнатия трилър "Отвличане"

Имало едно време Даяна

20 години от смъртта на принцесата на Уелс

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 32

Капитал

Брой 32 // 12.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете