Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 авг 2017, 10:50, 1721 прочитания

Държавните петролни компании искат по-големи печалби в сектора

Фирмите променят стратегията, за да отговарят по-бързо на тенденциите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Китай с оферта да купи директно до 5% от Saudi Aramco

Според Reuters PetroChina и Sinopec са изпратили писма до саудитската компания, за да изразят интереса си към такава сделка

17 окт 2017

ОПЕК очаква по-голямо търсене на петрол през 2018 г.

Международната агенция по енергетика предвижда по-балансиран пазар

13 окт 2017

Петролът докосва 60 долара за барел

Цената на суровината се вдигна до най-високото ниво от лятото на 2015 г. заради ОПЕК, по-високо търсене и референдума в Иракски Кюрдистан

26 сеп 2017

Saudi Aramco може да разкрие финансовото си състояние догодина

Саудитската държавна компания иска да набере 100 млрд. долара, но никой не знае как

25 сеп 2017

Saudi Aramco очаква пазарът да я оцени на 2 трлн. долара

За да достигне такава космическа капитализация обаче, саудитстката компания ще трябва да покаже рекордна печалба, а и още нещо

11 сеп 2017

Ураганът "Харви" удари петролния бизнес в САЩ

Цените на бензина достигнаха двугодишен връх

28 авг 2017

Total придобива петролния бизнес на Maersk за 7.45 млрд. долара

Сделката е доказателство за завръщането на сливанията и придобиванията в сектора

21 авг 2017

Норвегия може да се откаже от поле с до 3 млрд. барела петрол

Политически и граждански натиск преди изборите прави бъдещето на проучването и добивите в архипелага Лофотен крайно неясни

9 авг 2017

Големите петролни компании се адаптират към цената от 50 долара

Лидерите в бранша търсят начини за стимулиране на печалбите

28 юли 2017
Държавните петролни компании искат да вземат все по-голяма част от печалбата в сектора, пише Financial Times. Досега те стояха предимно отстрани, докато частните компании правеха големи печалби. Сега обаче държавните фирми искат по-голяма роля на пазара. Конкуренцията между традиционните износители на петрол става все по-голяма, като освен това страните - членки на ОПЕК, влизат във все по-голяма конкуренция със САЩ, която продължава да вдига производството си. Това се отразява на всички, включително и големите производители от Близкия изток като Ирак, ОАЕ и Кувейт.

Цената на петрола продължава да върви надолу за трета поредна година, като дори редицата мерки, взети от ОПЕК и Русия трудно я задържат стабилно над 50 долара за барел. Това прави стратегията на държавните компании да изглежда нестабилна. "Фирмите са още в много ранна фаза на този процес", коментира Роланд Рахстайнер, директор в консултантската агенция Oliver Wyman. "Има обаче едно нещо, в което държавите са последователни – те знаят, че трябва да намерят нови източници на приходи. Това важи особено за Близкия изток."


Промяна в стратегията

Досега държавните компании разчитаха на дългосрочни договори с рафинериите и независимите търговци. С тези дългогодишни договори те си осигуряваха най-голямата част от приходите в държавния бюджет. Сега обаче се наблюдава промяна в стратегията. През последните години консултантите насочваха държавните играчи към сътрудничество с търговци като Vitol и Glencore или силните маркетингови звена на гиганти като BP и Shell. За да атакуват по-бързо пазара обаче, държавните предприятия може да се насочат към по-краткосрочни договори.

Чрез новата си стратегия компаниите могат да станат по-конкурентоспособни на пазара, където по принцип реагират бавно на тенденциите спрямо частните такива. Това важи още повече, когато цените на петрола са ниски.




Нови партньорства

Иракският производител на петрол Somo и търговското звено на руската Lukoil вече са се разбрали за общо предприятие, което да бъде създадено през тази година. Тенденцията за повече партньорства вероятно ще бъде продължена и от други държавни компании, които да търсят помощ от частни играчи. Изключение е енергийният гигант от Саудитска Арабия Saudi Aramco, който вече направи своя търговско звено, без да търси външен партньор.

"Петролните страни вече са намерили правилната стратегия как да продават петрол. Сега са по-креативни от всякога в това отношение, но рафинираните продукти са слабото звено, където те все още имат нужда от помощ", коментира Ферейдун Фешараки от консултантската агенция FGE.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китай с оферта да купи директно до 5% от Saudi Aramco Китай с оферта да купи директно до 5% от Saudi Aramco

Според Reuters PetroChina и Sinopec са изпратили писма до саудитската компания, за да изразят интереса си към такава сделка

17 окт 2017, 1088 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Европейските борси се насочват към най-лошата си седмица за годината

София: революцията се отлага

Вече има външен анализ на най-големите проблеми в центъра на града. Сега общината трябва да покаже какво ще направи с него

Възраждането на Motorola

Lenovo ще трябва да намери начин да наложи отново бранда в Югоизточна Европа

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Новини от север

Фотографката Акейша Джонсън за детството в Аляска и защо Полярният кръг винаги ще я привлича

Нови градски

Събитията Street Wisdom подканват участниците да преживеят града по нов начин

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 14.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 18.10.2017

Капитал Daily

Брой 159 // 18.10.2017 Прочетете