Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
5 7 ное 2008, 14:14, 7700 прочитания

Да създадеш санаториум легенда

Френският фармацевтичен концерн Pierre Fabre открива центрове за лечение на кожни заболявания в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 1736 г. конят на маркиз дьо Рукозел от Южна Франция се спънал в минерален извор, намокрил се и пил от водата, а впоследствие екземите по тялото му изчезнали. След това славата на високопланинското селце Авен се разнесла из Франция, през 1826 г. водата била обявена за благоприятна за кожата, през 1871 г. в селцето пристигнали обгорени от пожар в Чикаго пациенти, които се възстановили, а през 1874 г. с министерски декрет водата била обявена за лечебна.

Такъв документ се получава трудно, защото много термални води имат благоприятни качества и са подходящи за употреба и за СПА центрове, но малко от тях са лечебни. Такава накратко е легендата за един от четирите световноизвестни термални извора във Франция, които имат лечебно въздействие върху кожата - Avene. Впрочем това е само един от митовете за създаването на този лечебен център. Клиниките и центровете на компанията в Тулуза и други райони на Южна Франция са разположени на пътя на поклонниците към Сантяго де Компостела, чиито символ са обърнатите мидени черупки.

Собственикът на извора - фармацевтичният концерн Pierre Fabre, разполага с дългогодишна практика и клинични проучвания за въздействието на термалната вода върху лечението на кожните заболявания и планира през следващата година да отвори в България три болнични центъра за консултация и лечение на атопичен дерматит (най-разпространеният вид кожна екзема). Кабинетите ще се намират в кожните клиники на три университетски болници - Александровска болница, болница "Токуда" и в клиниката в Плевен, съобщи пред "Капитал" генералният директор на Pierre Fabre - България, Нели Николова. През миналата година Pierre Fabre купи българския си дистрибутор. Подобно придобиване френската компания е правила само в още 19 от общо 130 държави, в които присъства. От фирмата установили бум на някои тежки кожни заболявания в България и решили да пренесат своето ноу-хау за лечението им. Продуктите от тази марка са предназначени за пациенти с екземи, псориазис, изгаряния и свърхчувствителна кожа. В Авен компанията има уникален модел на лечение на пациентите си с термална вода и продукти, в които тя е директно вложена. Във Франция лечението се покрива от здравната каса, но в България засега ще се приемат само частни пациенти.

Как се прави балнеолечение

Във Франция има общо 105 термални извора и 12 медицински области, които годишно се посещават от около 500 хиляди туристи. Според директора на термалната станция Авен Мариан Мартенсик термализмът (използването на минералните води за лечебни и възстановителни цели) във Франция постига истински ренесанс в края на XIX век, а през ХХ век замира заради войните. Използването на изворите се възобновява след края на войните, когато правителството решава, че трябва да лекува ранените и инвалидите и отделя специални фондове за тази цел. Вълната обаче подминава труднодостъпния район на Авен. Освен това базата там е прекалено малка - процедури могат да правят около 15 души наведнъж и изворът е популярен само в региона.

След покупката през 1975 г. от Pierre Fabre започват 15-годишни клинични изпитвания, които да докажат, че водата е с постоянен състав и как тя въздейства върху кожните заболявания. През 1990 г. е построена фабриката за минерална вода, тъй като собственикът държи тя да не се обогатява допълнително и да се бутилира на място, за да не изгуби свойствата си.

Преди 2000 г. броят на пациентите, които могат да се лекуват там, е 350 годишно, след това достига 2300, а през 2004 г. е построен изцяло нов център за лечебни процедури. Въпреки това като собственик на земята в околността Pierre Fabre поддържа само хотела до извора и не застроява региона, за да пази природата. Вместо това посетителите се насърчават да ползват стаи под наем в селцето с около 100 къщи, като така осигуряват допълнителни приходи на живеещите там.

"В Авен лекуваме само дерматологични проблеми, целта никога не е била той да бъде превърнат в СПА дестинация или масов курорт. През последните 250 години посетителите са идвали само за такова лечение", казва директорът на термалната станция Мариан Мартенсик.

Вероятно си мислите, че цените на лечението там са изключително високи. За най-дългата триседмична програма при атопичен дерматит, изгаряния, псориазис обаче се оказва, че процедурите струват най-много 450-600 евро. Те зависят от възрастта на пациента и заболяването, но обикновено са около 4-5 на ден с продължителност поне час и половина. Най-малките пациенти са на три месеца и страдат от атопичен дерматит - заболяване, при което кожата се зачервява, подува и силно сърби. Ако не се лекува, води до тежки инфекции и астма. Тъй като се проявява във всяка възраст, 50% от пациентите са с тази диагноза. Другото заболяване, което се повлиява от лечебната вода, е псориазис. Лекуват се и повечето сериозни кожни проблеми. Тъй като клиничните изпитвания върху 4322 души с атопичен дерматит и над 2000 с други заболявания са доказали въздействието си и ефекта си в продължение на месеци и години след това, здравните каси във Франция покриват 65% от стойността на лечението по лекарско предписание. Социално слабите и децата се настаняват и транспортират безплатно.

Центърът е осеян с рисунки на деца и благодарствени писма от пациентите. Най-посещаван обаче е кабинетът за медицински грим, който е изобретение на компанията. Продуктите са хипералергенни (с нулева или минимална опасност да предизвикат алергична реакция) и напълно покриват белези от операции, петна, проблемни участъци.

"Нашата цел е да спрем проблемите с разчесването и да накараме пациентите да се възприемат. Обикновено хората с кожни проблеми мразят огледалата и имат непоносимост не само към кремовете, но и към това да ги докосват", отбелязват в центъра.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Модерен занаят 1 Модерен занаят

Христо Войводов започва с колани от кожени изрезки, а от две години прави ръчно мъжки обувки

9 дек 2016, 1262 прочитания

Кацнала на един автоцентър Кацнала на един автоцентър

Спортната зала "Арена Исаев" се появи на нетрадиционно място, но в незаета ниша

9 дек 2016, 1214 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Транспорт, спедиция, логистика»

Транспорт, спедиция, логистика
Транспорт, спедиция, логистика

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (5-11 декември)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Елица Моллов: JA StartUp програмата учи младите хора как да продават и презентират - и себе си, и бизнес идеята си

Не се стремим да направим всички участници собственици на малък или среден бизнес, по-скоро искаме да ги насърчим да бъдат предприемчиви и самоинициативни, споделя мениджърът на стартъп програмата на "Джуниър ачийвмънт"

Стажове, стипендии, конкурси (28 ноември - 4 декември)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Новите MBA хоризонти

Пет тенденции в бизнес образованието за мениджъри

Как да увеличите шансовете си за прием в MBA програма

Анализирайте своите качества и умения и подберете примери, които ги илюстрират

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Измери, за да пестиш

Енергийният одит помага на фирмите да контролират разходите си

Кой взе водата на Ботевград

След години нерегламентирано ползване от местното ВиК нивото в язовир "Бебреш" падна до критичния минимум

Модерен занаят

Христо Войводов започва с колани от кожени изрезки, а от две години прави ръчно мъжки обувки

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Страшни работи

Правдолюб Иванов за своята изложба "От грешната страна"

Smokini

Нов ресторант с индустриален дизайн замени емблематичния за Пловдив "Чучура"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 10.12.2016 Прочетете
Капитал Daily, 08.12.2016

Капитал Daily

Брой 228 // 08.12.2016 Прочетете