Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
5 7 ное 2008, 14:14, 8244 прочитания

Да създадеш санаториум легенда

Френският фармацевтичен концерн Pierre Fabre открива центрове за лечение на кожни заболявания в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


През 1736 г. конят на маркиз дьо Рукозел от Южна Франция се спънал в минерален извор, намокрил се и пил от водата, а впоследствие екземите по тялото му изчезнали. След това славата на високопланинското селце Авен се разнесла из Франция, през 1826 г. водата била обявена за благоприятна за кожата, през 1871 г. в селцето пристигнали обгорени от пожар в Чикаго пациенти, които се възстановили, а през 1874 г. с министерски декрет водата била обявена за лечебна.

Такъв документ се получава трудно, защото много термални води имат благоприятни качества и са подходящи за употреба и за СПА центрове, но малко от тях са лечебни. Такава накратко е легендата за един от четирите световноизвестни термални извора във Франция, които имат лечебно въздействие върху кожата - Avene. Впрочем това е само един от митовете за създаването на този лечебен център. Клиниките и центровете на компанията в Тулуза и други райони на Южна Франция са разположени на пътя на поклонниците към Сантяго де Компостела, чиито символ са обърнатите мидени черупки.

Собственикът на извора - фармацевтичният концерн Pierre Fabre, разполага с дългогодишна практика и клинични проучвания за въздействието на термалната вода върху лечението на кожните заболявания и планира през следващата година да отвори в България три болнични центъра за консултация и лечение на атопичен дерматит (най-разпространеният вид кожна екзема). Кабинетите ще се намират в кожните клиники на три университетски болници - Александровска болница, болница "Токуда" и в клиниката в Плевен, съобщи пред "Капитал" генералният директор на Pierre Fabre - България, Нели Николова. През миналата година Pierre Fabre купи българския си дистрибутор. Подобно придобиване френската компания е правила само в още 19 от общо 130 държави, в които присъства. От фирмата установили бум на някои тежки кожни заболявания в България и решили да пренесат своето ноу-хау за лечението им. Продуктите от тази марка са предназначени за пациенти с екземи, псориазис, изгаряния и свърхчувствителна кожа. В Авен компанията има уникален модел на лечение на пациентите си с термална вода и продукти, в които тя е директно вложена. Във Франция лечението се покрива от здравната каса, но в България засега ще се приемат само частни пациенти.

Как се прави балнеолечение

Във Франция има общо 105 термални извора и 12 медицински области, които годишно се посещават от около 500 хиляди туристи. Според директора на термалната станция Авен Мариан Мартенсик термализмът (използването на минералните води за лечебни и възстановителни цели) във Франция постига истински ренесанс в края на XIX век, а през ХХ век замира заради войните. Използването на изворите се възобновява след края на войните, когато правителството решава, че трябва да лекува ранените и инвалидите и отделя специални фондове за тази цел. Вълната обаче подминава труднодостъпния район на Авен. Освен това базата там е прекалено малка - процедури могат да правят около 15 души наведнъж и изворът е популярен само в региона.



След покупката през 1975 г. от Pierre Fabre започват 15-годишни клинични изпитвания, които да докажат, че водата е с постоянен състав и как тя въздейства върху кожните заболявания. През 1990 г. е построена фабриката за минерална вода, тъй като собственикът държи тя да не се обогатява допълнително и да се бутилира на място, за да не изгуби свойствата си.

Преди 2000 г. броят на пациентите, които могат да се лекуват там, е 350 годишно, след това достига 2300, а през 2004 г. е построен изцяло нов център за лечебни процедури. Въпреки това като собственик на земята в околността Pierre Fabre поддържа само хотела до извора и не застроява региона, за да пази природата. Вместо това посетителите се насърчават да ползват стаи под наем в селцето с около 100 къщи, като така осигуряват допълнителни приходи на живеещите там.

"В Авен лекуваме само дерматологични проблеми, целта никога не е била той да бъде превърнат в СПА дестинация или масов курорт. През последните 250 години посетителите са идвали само за такова лечение", казва директорът на термалната станция Мариан Мартенсик.

Вероятно си мислите, че цените на лечението там са изключително високи. За най-дългата триседмична програма при атопичен дерматит, изгаряния, псориазис обаче се оказва, че процедурите струват най-много 450-600 евро. Те зависят от възрастта на пациента и заболяването, но обикновено са около 4-5 на ден с продължителност поне час и половина. Най-малките пациенти са на три месеца и страдат от атопичен дерматит - заболяване, при което кожата се зачервява, подува и силно сърби. Ако не се лекува, води до тежки инфекции и астма. Тъй като се проявява във всяка възраст, 50% от пациентите са с тази диагноза. Другото заболяване, което се повлиява от лечебната вода, е псориазис. Лекуват се и повечето сериозни кожни проблеми. Тъй като клиничните изпитвания върху 4322 души с атопичен дерматит и над 2000 с други заболявания са доказали въздействието си и ефекта си в продължение на месеци и години след това, здравните каси във Франция покриват 65% от стойността на лечението по лекарско предписание. Социално слабите и децата се настаняват и транспортират безплатно.

Центърът е осеян с рисунки на деца и благодарствени писма от пациентите. Най-посещаван обаче е кабинетът за медицински грим, който е изобретение на компанията. Продуктите са хипералергенни (с нулева или минимална опасност да предизвикат алергична реакция) и напълно покриват белези от операции, петна, проблемни участъци.

"Нашата цел е да спрем проблемите с разчесването и да накараме пациентите да се възприемат. Обикновено хората с кожни проблеми мразят огледалата и имат непоносимост не само към кремовете, но и към това да ги докосват", отбелязват в центъра.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къде ми са детските книжки 6 Къде ми са детските книжки

Публикуването на качествена литература за най-малките е мисия за собствениците на издателство "Рибка" Милен Антиохов и Катя Антонова

19 май 2017, 10960 прочитания

Трима мускетари на война срещу полупразната чиния 1 Трима мускетари на война срещу полупразната чиния

След инвестиция от 200 хиляди евро българската "Вилоксофт" пуска нов софтуер срещу разхищението на храна

12 май 2017, 20301 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Имоти Инвестиции»

Бизнес имоти
Бизнес имоти

Тенденции и ревю на бизнеса с недвижими имоти и инвестиции в него.

Кариерен клуб: Финанси »

VIA University College, Дания

Катерина Николова разказва за опита и преживяванията си докато учи "Маркетинг и мениджмънт" в Дания

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Вече имате MBA диплома. Какво следва?

Особености на кариерното развитие след придобиването на дипломата по бизнес образование за мениджъри

5 съвета за успех в конкурса Next Generation

Какво е важно да имате предвид, когато попълвате документите си и се явявате на интервю в конкурса за млади бизнес лидери на "Капитал" и "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (15-21 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Измери, за да пестиш

Енергийният одит помага на фирмите да контролират разходите си

Да асфалтираме пътя към председателството

България се готви да председателства строително бианале, не ЕС

44-етажна тоалетна

Строителната фирма НИКМИ е на път да издигне втори небостъргач на бул."България" въпреки волята на общината и с помощта на съда

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кинопреглед

Няколко берлински киносалона с дълга и вълнуваща история

Siri, какво да облека днес?

Създателят на Siri за новите начини, по които изкуственият интелект навлиза в живота ни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 20.05.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.05.2017

Капитал Daily

Брой 78 // 25.05.2017 Прочетете