Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 17 фев 2012, 12:57, 25925 прочитания

Не био, а просто вкусно

Магазините "Хляб и сирене за приятели" и "Хляб и вино за приятели" не искат да са "зелени", а да предлагат стойностни местни продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Вкус нерушимый*

Руските магазини Берёзка в България вече са 13, а собствениците на марката не се притесняват да мислят за нови обекти. Защо?

2 мар 2012

Чиста работа

Търговците на биопродукти разширяват и разнообразяват бизнеса си, заради нарасналото търсене

13 май 2011

Месарницата е зад ъгъла

Тази седмица ще ви разкажем за бизнес модела на специализираните магазини за месо. Споделете впечатления

5 окт 2010

Магазинът и златните рибки

Гръцката Salonica fish планира да открие 10 магазина за прясна риба в България

13 авг 2010




Можем да перифразираме популярната мисъл: "Днес знаем цената на храната, но не и стойността й." И наистина насред наредените на рафтовете в супермаркета продукти с етикетчета с цени човек трудно може да се ориентира в качеството им. Но все повече хора опитват да търсят стойностни храни, а все повече предприемачи са заинтересовани да я създават. Този бум на био производството, търговията и потреблението на био стоки постепенно се преселва от Западна Европа и в България и създава нови нишови възможности за предприемачи.

Една такава е търговията с продукти, произведени от малки ферми или стопанства, които не са сертифицирани като био, но отговарят на високи стандарти за качество. Тони Владимиров е управител на два магазина, които залагат на този модел. "Хляб и сирене за приятели" и "Вино и сирене за приятели" съществуват от по-малко от година, но смело намират мястото на пазара въпреки конкуренцията на големите вериги и бутиковите магазини за храна. Защо?

Деликатес по качество, а не по цена

Първият магазин "Хляб и сирене за приятели" в София (на ъгъла на ул. "Парчевич" и ул. "Цар Асен") скоро ще навърши една година от откриването му, а вторият (на ъгъла ул. "Цар Иван Асен II" и ул. "Ракитин") "Вино и сирене за приятели" е открит малко след него.
Концепцията е да се предлагат качествени стоки на малки производители, които не могат да намерят място на щандовете на големите вериги, защото се оскъпяват многократно заради плащането на входни и други такси. "Продукти като киселото мляко и сиренето, което продаваме тук, във веригите ще имат толкова високи цени, че ще бъдат непродаваеми", казва собственикът и управител на магазините Тони Владимиров. "Стоките са бутикови, но заради качеството им, а не заради цената. Когато хората си купуват сирене рокфор, то струва точно колкото трябва да струва сирене рокфор заради стойността му", допълва той.

Както и името на магазините подсказва, сиренето и други млечни продукти дават лицето на бранда. Това обаче не означава, че там се продават само такива стоки. Тони постоянно се запознава с нови и нови продукти благодарение на клиентите си, които питат и се интересуват от определени храни. Но не задължително био. "Много се злоупотреби с това зелено, био и т.н. в България. Мога дори да ви кажа, че клиентите имат резерви, защото много се надценяваха нещата", обяснява Тони.



Според мнението му се получава така, че всеки хубав продукт се продава с голяма надценка било заради вноса, или заради таксите на веригите, или защото е био. "Ние опитваме да вървим в обратната посока, нямаме допълнителни тежести, искаме разумни цени", казва той.
Освен това целта е хората да могат да се запознават с нещата, с които се хранят, да задават своите въпроси, да получават информация, която търсят. Това практически е невъзможно в големите вериги. Магазините "Хляб и сирене за приятели" и "Хляб и вино за приятели" спокойно могат да се наредят до магазините за деликатеси, какъвто е "Дар от боговете", но те не са пряка конкуренция. "Залагаме на българска стока, а ако е вносна, гледаме да не е надценена. Това е разликата. Ние работим в съвсем друга ниша", казва Владимиров.

Изберете местното

Владимиров разказва, че около две години той и партньорите му обмисляли каква да бъде формулата, добрият баланс за бизнеса. Идеята е магазинът да не е за суперлуксозни стоки, да не е само за ценители, а за всеки, който просто иска качество. Решението е да се работи с голям процент български стоки. "Искаме, ако има български добър продукт, било вино, сирене или месо, да присъства на щанда. Това ни различава от другите магазини в нашия клас. Те разчитат основно на внос", споделя той.

Това помага и цените на да се запазват на поносими нива, няма допълнителни разходи за импорт, освен това е много по-лесно да се намери историята на една стока, а после са бъде разказана на клиента.
Българските марки сега са 60-70% от асортимента. Много се разчита на виното. "Първоначално го мислехме като добавка към сиренето, но всъщност то си намери самостоятелно място", констатира Тони.
Сиренето и млечните продукти са от мандрата "Добрев". Тони е работил там 7-8 години и е на мнение, че реално това са продуктите с най-високо качество на пазара в момента. Навсякъде наричат Антон Владимиров Тони Добрев, защото неизменно го свързват с мандрата. Там той се е занимавал с търговското представяне на продуктите. Други партньори са производителят на хлебчета и кроасани "Кю енд бред къмпани" винарските изби "Мараж" и "Загрей", колбасите са от свинекомплекс в село Голямо Враново.

Владимиров моли всички български малки производители да се свържат с него. "Има семейства, които живеят в села и квартали и правят там мляко, хляб, масло или друго. Избрали са такъв живот. Всеки от тях може да предложи продуктите си, искаме магазинът да стане лице на продуктите на малки производители. Така ще им подадем ръка, защото много често те не могат да намерят място за реализация", смята той. Тук обаче е редно да се спомене, че в концепцията на магазините "...за приятели" не се вписва сивият сектор. "Ще дадем път на производителите, които си плащат данъците", допълва Владимиров.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайският път на Момчиловци 12 Китайският път на Момчиловци

От седем години държавната Bright Dairy произвежда в Шанхай кисело мляко Momchilovtsi, като продажбите вече са за 100 млн. долара годишно

23 сеп 2017, 22790 прочитания

Българските разказвачи на светлинни истории Българските разказвачи на светлинни истории

Компанията MP Studio вече има над 160 проекта в цял свят

15 сеп 2017, 4705 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Таксите на пенсионните фондове ще бъдат намалени

Разрешение за участие в първични публични предлагания също е част от предложенията за промени в Кодекса за социално осигуряване

По остриетo на ханджара*

Референдумът в иракски Кюрдистан

Неизбежната канцлерка и нейният партньор

Решението на Меркел с кого да управлява в четвъртия си мандат ще повлияе на реформите в ЕС

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

Бандата на Содърбърг

Обикновеният човек надхитря системата в криминалната сатира "Късметът на Логан"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете