Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 21 апр 2017, 10:52, 20036 прочитания

От глава до пети

След шапките тримата собственици на модния бранд 45 Street започват и производство на облекла

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

45 мига от пролетта

За развитието на уличната мода, made in Bulgaria, от първа ръка

15 мар 2013


Бейзболната шапка с дълга и твърда козирка се появява през 1860 г., носена от играчите на нюйоркския клуб Brooklyn Excelsiors. До 90-те години на ХХ век нейната популярност вече е пораснала толкова, че шапката става почти задължителен елемент на модерната градска култура, носят я поп изпълнители, режисьори и президенти.

Днес дизайнът и производството на такива шапки са фокус в бизнеса на една млада българска компания, която успя да създаде, наложи и развие модна марка само за четири години, а вече се насочва и към нишата на производството на дрехи. 45 Street е независим български бранд, който прави лимитирани количества изделия, с оригинален авторски дизайн и висококачествена изработка. В асортимента преобладават класическите бейзболни шапки, пет-панелните шапки и козирките, но във всяка колекция досега има и по няколко облекла. Продуктите от марката са по-скоро бутикови и се продават в по-високия ценови клас, а основните пазари са в чужбина. Бизнесът на 45 Street не е голям, но обещава развитие. През първите три години брандът изследва и създава пазарите си. В този период и продадените количества не са много. Ключова е 2016 г., когато благодарение на поръчките от чужбина производството се удвоява. Сега 45 Street променя нещата в две посоки – първо, започва да разширява дейността си и към нишата на дрехите, и второ, пуска изцяло дамска линия.

Началото

Собствениците Николай Темелков и близнаците Георги и Димитър Стоилови дават старт на бизнеса и марката през март 2013 г. "Тогава вече бяхме приятели, а идеята дойде случайно. Общо взето мрънкахме на тема шапки и от всичко, което се предлагаше на пазара, и Димитър каза: момчета, дайте да си ги правим сами", разказва Темелков. Тримата започват с инвестиция от 3000 лв. лични средства. Георги Стоилов е завършил Националната художествена академия и прави дизайна на шапките и дрехите, брат му се занимава с анализа и пазарите, следи конкурентни брандове от гледна точка на това, продуктите да не повтарят някой друг, а Темелков се грижи за маркетинга, продажбите и преговорите с клиенти, доставчици и фабрики. Те тримата са собственици с равни дялове на компанията "Улица 45-та", а всеки от тях има странично от бизнеса основно занимание.

Името на марката Николай Темелков вижда татуирано на ръката на Димитър Стоилов, който заедно с Георги от още най-ранните им тийнейджърски години мечтае за собствен бранд. Още тогава двамата измислят името 45 Street. "Иначе няма такава улица", обяснява Димитър Стоилов.



Когато пускат първата си колекция, те нямат особени очаквания. "Бяхме супер стресирани и истината е, че цялото количество, което бяхме произвели, около 100-120 шапки, изчезна за два дни след това", казва Темелков.

Производството

Колекция пролет/лято 2017

Фотограф: Капитал
Собствениците са доволни, че всичко се прави в България. Те работят с три местни фабрики, макар че цените са по-високи от тези в някои държави от Европа и други точки на света. "В България все още се шие по-скъпо, отколкото например в Полша, но ние не сме търсили алтернативи и изобщо не ни е хрумвало да изнесем производството. Стартирахме с концепцията Made in BG и това е нещо много важно за нас", казва Николай Темелков. В производството се използват основно естествени материали като вълна и памук, а платовете се купуват от доставчици за българския пазар. "Имаме вече контакти с много доставчици, които имат създадени марки с картели за платове и ние поръчваме от тези картели топове с метража, който ще ни трябва", обяснява Темелков. По думите му, в набавянето на суровини винаги трябва да има много добро планиране, защото марката представя колекциите си година по-рано. Така например пролет/лято 2017 г. е вече показана през пролетта на 2016 г. "Ако ние не си купим съответните топове с платове, можем да представим една колекция, след което да получим поръчки, но да изпаднем в ситуация, в която не можем да ги обслужим, защото не намираме същия плат", казва още Темелков.

Собствениците на 45 Street признават, че са особено взискателни и към производството на измислените от Георги Стоилов модели и следят процеса отблизо. "Ние сме т.нар. контрол фрийкове и сигурно е много тежко да се работи с нас. Фабриките ни имат доста по-сериозни клиенти, които са по-малко взискателни", отбелязва Николай.

Всяка година компанията пуска по две нови колекции - пролет/лято и есен/зима, като се е случвало да се правят и междинни, например около Коледа. Моделите никога не се повтарят. "Ние правим лимитирани серии, които си имат ограничен във времето живот, един-единствен път ни се е случвало, но като цяло, логиката не е да допроизвеждаш дори при високо търсене на стари модели", обяснява Темелков.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

В помощ на търговците В помощ на търговците

Създаденият от българи лондонски стартъп Heresy развива софтуер, с който посредниците могат да отмерват точно колко стъпки им остават до спечелването на нов клиент

14 юли 2017, 4610 прочитания

Pulse-ът на колелетата 8 Pulse-ът на колелетата

Най-новият български велостартъп се цели към пазара на планинското колоездене

7 юли 2017, 17927 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Осем стартиращи компании завършиха успешно третото издание на UniStart

Програмата цели да преведе екипите през всички етапи от реализирането на бизнес идея

Сбогом, "Младост". Здравей, "Цариградско"

След година българското дружество на американската Progress - "Телерик" ще е в нова сграда: нае 11 хил. кв. м в строящ се офис срещу The Mall.

Горещото лято на яхтения бизнес

Марините и продажбите на лодки в България растат, но държавата не помага на развитието на този вид туризъм

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Born in the USA

Номинираният за "Пулицър" писател Дейв Егърс за това как София напомня за Бруклин и защо не смята да променя адреса си въпреки Тръмп

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 15.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.07.2017

Капитал Daily

Брой 110 // 20.07.2017 Прочетете