Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 21 апр 2017, 10:52, 20451 прочитания

От глава до пети

След шапките тримата собственици на модния бранд 45 Street започват и производство на облекла

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

45 мига от пролетта

За развитието на уличната мода, made in Bulgaria, от първа ръка

15 мар 2013


Бейзболната шапка с дълга и твърда козирка се появява през 1860 г., носена от играчите на нюйоркския клуб Brooklyn Excelsiors. До 90-те години на ХХ век нейната популярност вече е пораснала толкова, че шапката става почти задължителен елемент на модерната градска култура, носят я поп изпълнители, режисьори и президенти.

Днес дизайнът и производството на такива шапки са фокус в бизнеса на една млада българска компания, която успя да създаде, наложи и развие модна марка само за четири години, а вече се насочва и към нишата на производството на дрехи. 45 Street е независим български бранд, който прави лимитирани количества изделия, с оригинален авторски дизайн и висококачествена изработка. В асортимента преобладават класическите бейзболни шапки, пет-панелните шапки и козирките, но във всяка колекция досега има и по няколко облекла. Продуктите от марката са по-скоро бутикови и се продават в по-високия ценови клас, а основните пазари са в чужбина. Бизнесът на 45 Street не е голям, но обещава развитие. През първите три години брандът изследва и създава пазарите си. В този период и продадените количества не са много. Ключова е 2016 г., когато благодарение на поръчките от чужбина производството се удвоява. Сега 45 Street променя нещата в две посоки – първо, започва да разширява дейността си и към нишата на дрехите, и второ, пуска изцяло дамска линия.

Началото

Собствениците Николай Темелков и близнаците Георги и Димитър Стоилови дават старт на бизнеса и марката през март 2013 г. "Тогава вече бяхме приятели, а идеята дойде случайно. Общо взето мрънкахме на тема шапки и от всичко, което се предлагаше на пазара, и Димитър каза: момчета, дайте да си ги правим сами", разказва Темелков. Тримата започват с инвестиция от 3000 лв. лични средства. Георги Стоилов е завършил Националната художествена академия и прави дизайна на шапките и дрехите, брат му се занимава с анализа и пазарите, следи конкурентни брандове от гледна точка на това, продуктите да не повтарят някой друг, а Темелков се грижи за маркетинга, продажбите и преговорите с клиенти, доставчици и фабрики. Те тримата са собственици с равни дялове на компанията "Улица 45-та", а всеки от тях има странично от бизнеса основно занимание.

Името на марката Николай Темелков вижда татуирано на ръката на Димитър Стоилов, който заедно с Георги от още най-ранните им тийнейджърски години мечтае за собствен бранд. Още тогава двамата измислят името 45 Street. "Иначе няма такава улица", обяснява Димитър Стоилов.



Когато пускат първата си колекция, те нямат особени очаквания. "Бяхме супер стресирани и истината е, че цялото количество, което бяхме произвели, около 100-120 шапки, изчезна за два дни след това", казва Темелков.

Производството

Колекция пролет/лято 2017

Фотограф: Капитал
Собствениците са доволни, че всичко се прави в България. Те работят с три местни фабрики, макар че цените са по-високи от тези в някои държави от Европа и други точки на света. "В България все още се шие по-скъпо, отколкото например в Полша, но ние не сме търсили алтернативи и изобщо не ни е хрумвало да изнесем производството. Стартирахме с концепцията Made in BG и това е нещо много важно за нас", казва Николай Темелков. В производството се използват основно естествени материали като вълна и памук, а платовете се купуват от доставчици за българския пазар. "Имаме вече контакти с много доставчици, които имат създадени марки с картели за платове и ние поръчваме от тези картели топове с метража, който ще ни трябва", обяснява Темелков. По думите му, в набавянето на суровини винаги трябва да има много добро планиране, защото марката представя колекциите си година по-рано. Така например пролет/лято 2017 г. е вече показана през пролетта на 2016 г. "Ако ние не си купим съответните топове с платове, можем да представим една колекция, след което да получим поръчки, но да изпаднем в ситуация, в която не можем да ги обслужим, защото не намираме същия плат", казва още Темелков.

Собствениците на 45 Street признават, че са особено взискателни и към производството на измислените от Георги Стоилов модели и следят процеса отблизо. "Ние сме т.нар. контрол фрийкове и сигурно е много тежко да се работи с нас. Фабриките ни имат доста по-сериозни клиенти, които са по-малко взискателни", отбелязва Николай.

Всяка година компанията пуска по две нови колекции - пролет/лято и есен/зима, като се е случвало да се правят и междинни, например около Коледа. Моделите никога не се повтарят. "Ние правим лимитирани серии, които си имат ограничен във времето живот, един-единствен път ни се е случвало, но като цяло, логиката не е да допроизвеждаш дори при високо търсене на стари модели", обяснява Темелков.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайският път на Момчиловци 12 Китайският път на Момчиловци

От седем години държавната Bright Dairy произвежда в Шанхай кисело мляко Momchilovtsi, като продажбите вече са за 100 млн. долара годишно

23 сеп 2017, 21762 прочитания

Българските разказвачи на светлинни истории Българските разказвачи на светлинни истории

Компанията MP Studio вече има над 160 проекта в цял свят

15 сеп 2017, 4648 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Осем стартиращи компании завършиха успешно третото издание на UniStart

Програмата цели да преведе екипите през всички етапи от реализирането на бизнес идея

Китайският път на Момчиловци

От седем години държавната Bright Dairy произвежда в Шанхай кисело мляко Momchilovtsi, като продажбите вече са за 100 млн. долара годишно

От Лондон, през Клуж, до София

Джон Котерел, изпълнителен директор на софтуената Endava, пред "Капитал"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Тънка планинска линия

С 15 км/ч по един от най-опасните планински проходи в света

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.09.2017

Капитал Daily

Брой 145 // 25.09.2017 Прочетете