Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
7 11 авг 2017, 16:56, 6264 прочитания

Наследникът на Google Reader

Български разработчик на приложения се възползва от нишата, отворила се след спирането на популярното приложение през 2013 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

App-ове на седмицата

"Капитал" ви представя мобилните приложения, които ни направиха най-силно впечатление

7 сеп 2015

Избраха победителите в конкурса "Български награди за уеб"

Общо 102 проекта в дигиталната сфера участваха в състезанието

23 юни 2015
Затварянето на една врата винаги води до отварянето на друга – или поне така гласи клишето. В един конкретен случай с българско приложение, то се оказва вярно. Малко след като гигантът Google решава да спре приложението си Google Reader през 2013 г., насочено към хората, които искат по-добре да сортират потоците си от информация и медии, за една определена ниша сред интернет потребителите започва трескаво търсене на удобен заместител. И мнозина намират решение в лицето на българското Inoreader.

То се ражда, след като тогава на сцената се появява българският разработчик на приложения Йордан Йорданов, който основава фирмата "Иннолоджика". Той е разочарован от решението на Google да сложи край на Reader. "Бях дългогодишен потребител – никога не ми е било удобно да обикалям редица уебсайтове", казва специалистът. Впоследствие започва да търси заместител на приложението, но не намира добра алтернатива и решава сам да си направи такава. Йорданов, който тогава е на 29 години, се занимава с разработка на софтуер от 8 години, когато се захваща с направата на Inoreader. Първоначално прави приложението за себе си, но след това си дава сметка, че е удобен момент да атакува току-що освободена ниша – и го публикува за общо ползване.


Едни закъснели корпоративни договори

Първоначално Inoreader не е замислен като сериозен проект. "Иннолоджика", създадена само месец преди публикуването на приложението през април 2013 г., е с основна насоченост към работа за корпоративни клиенти. Договорите с тях обаче се забавят и Йорданов решава, че е по-добре да не губи време, а да разработи по-сериозно софтуера си за събиране на медийни потоци. "Пуснах приложението и тогава изведнъж видях много сериозен интерес. Оказа се, че много хора са били с моя проблем", коментира той. Йорданов не залага на реклама или каквато и да било маркетинг кампания – разпространението на приложението се случва изцяло органично сред други хора, разочаровани от спирането на Google Reader.

"Иннолоджика"
е създадена почти изцяло от бивши служители на някогашния софийски доставчик на интернет "Мегалан". Въпреки че Йорданов се занимава с програмиране от вече 12 години, той е в технологичния сектор от още по-дълго време. "Преди да започна да правя софтуер, съм работил по изтегляне на кабели, включване и поддържане на клиенти на "Мегалан". Общо работя от около 15 години активно." Ранното започване на работа от страна на Йорданов и бързото развитие на кариерата му не му позволява да завърши образованието си в специалност "Софтуерни технологии" в Нов български университет. Той обаче явно няма нужда от него.



Основателят на "Иннолоджика" Йордан Йорданов първоначално създава приложението само за лична употреба

Фотограф: Надежда Чипева
Монетизиране на приложението

Въпреки че Inoreader се появява на бял свят по-скоро по случайност, и добро стечение на обстоятелствата, в момента той е основният продукт на "Иннолоджика". Първоначално приложението е изцяло безплатно, като Йорданов не иска изведнъж да започне да иска пари за него. И до момента то има безплатна версия наред с няколко типа абонаменти. Всъщност първоначалната версия си остава безплатна, а новите абонаменти носят със себе си само допълнителни функции, които преди това не са присъствали. "Това адски много се хареса на потребителите. Не налагаме на никого да плаща за услугата, но новите функционалности ни откроиха страшно много на пазара", казва Йорданов.

Платените абонати на Inoreader в момента са около 10 хил. души, като те са на различни планове. Освен тях приложението се монетизира и чрез реклами, които имат в свободната версия. Йорданов сам вижда, че е трудно да превърне голям брой безплатни абонати в плащащи, тъй като безплатният модел е достатъчно добър. Именно заради това той вкарва рекламите, като най-ниският план, струващ 15 долара на година, изчиства само тях. Той се използва от около 30% от абонатите на Inoreader. Най-скъпият план, Inoreader Professional, струва над три пъти повече – 50 долара на година. Приходите на "Иннолоджика" за 2016 г. са 600 000 лв. при печалба от 20 000 лв., а служителите са десетина.

Най-големият пазар е САЩ. "Самият тип приложение е много познат там, не се налага да обучаваме потребителите", казва Йорданов. За него това е най-платежоспособният пазар и по американските стандарти Inoreader е евтин вариант предвид функциите, които предлага. На второ място по пазарен дял се нарежда Япония, следвана от други азиатски държави.


Освен големите пазари Inoreader работи все още и на микрониво. Въпреки разрастването си приложението продължава да върши първоначалната си работа. И остава любимото и на Йорданов. "Най-ползваният софтуер на моя телефон е Inoreader, защото ми върши най-много работа. Аз съм от онези хора, които си отбелязват статии и после задължително трябва да изчетат всичко", казва създателят на приложението.
Извън фокуса на Inoreader

Макар и основното, Inoreader не е единственото приложение, разработвано от "Иннолоджика" – друг пример за иновативен продукт, излязъл от фирмата на Йорданов, е Proofy. Апликацията е насочена отново до голяма степен към медийния бизнес. Proofy валидира снимки, като показва точно кога са направени и дали са обработвани. "Когато излезе през 2015 г., още нямаше такива приложения. Тогава имаше бум на снимки, представяни като нови, но всъщност бяха стари и публикувани с цел пропаганда", коментира Йорданов. Proofy обаче не успява да се наложи на пазара така, както Inoreader. Както и с първото си приложение, "Иннолоджика" залага на органично достигане до клиентите, без да има мащабна маркетингова кампания.
Q&A

Имате ли договор с отделните медии?


Имаме договор с Deutsche Welle за дистрибутиране на техни новини. Освен местните новини те имат и глобални новини - технологични, от които се интересуват нашите клиенти. Говорихме с Deutsche Welle за персонализиране на потоци на информация с различни тематики. При нас всъщност ползата е, че на техния уебсайт има наши банери и лога, партньори сме. Не влагаме големи суми и ресурси за маркетинг. Всичко се случва органично.

Имали ли сте проблеми от страна на медии?

Досега сме имали проблем само с Google, който открива съдържанието от нас и го намира за дублирано, но се справихме с този проблем. Не искаме Google да индексира материалите от приложението. Другият проблем, който сме имали, е поява на форуми с нелегално съдържание, като торенти например, и сме направили доста сериозна система за филтриране на съдържание.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Playground Energy: На бизнес люлката от пет години 2 Playground Energy: На бизнес люлката от пет години

Идеята на Христо Алексиев и Илиан Милинов за използване на енергията от играчките на детските площадки идва случайно

20 окт 2017, 1306 прочитания

Софтуер за офиси 6 Софтуер за офиси

Българската компания Office R&D привлече инвестиции за 800 000 паунда

13 окт 2017, 8318 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Работилница за бавни колела

От две години Чавдар Чотов изработва ръчно детски баланс велосипеди и вече търси възможности да разрасне начинанието си

"Динамо софтуер": цена 50 млн. долара, 10 млн. за служителите

Българската софтуерна компания има нов мажоритарен собственик - американския фонд Francisco Partners

Глобалният поход на Uniqlo

Японската верига за дрехи вече е номер четири в света, а целта й е лидерската позиция

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Рони и Nasekomix: уроци по музика и искреност

Изпълнителката, композитор и актриса Андрония Попова почина на 44 години

Кой се страхува от Иван Хаджийски

Невероятната съдба на изчезналия ръкопис "Откъде започнахме ние"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 19.10.2017

Капитал Daily

Брой 160 // 19.10.2017 Прочетете