Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 17 мар 2017, 10:41, 5912 прочитания

Кои са финалистите в конкурса за социални предприемачи на Chivas

Българската Sea Harmony ще се бори за част от общия награден фонд от 1 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

А hub ще помага на бизнеса да инвестира в социални проекти

Центърът ще среща фирмите с неправителствения сектор

17 апр 2017

Стартъп конференция събира студенти и предприемачи в Благоевград

Събитието ще се проведе на 25 и 26 март

20 мар 2017

За пръв път стартиращи компании от Европа могат да участват в програмата на Visa

Крайният срок за кандидатстване за Everywhere Initiative е 6 април

15 мар 2017
Българска стартираща компания отново достигна до финала в трето издание на международния конкурс за социални бизнес идеи Chivas The Venture, организиран от уиски бранда Chivas Regal. Екипът на Sea Harmony, който разработва вертикални ферми за миди, възстановяващи екологичния баланс в крайбрежните води, ще се състезава със социално отговорни проекти от още 29 държави (виж карето) от цял свят за общия награден фонд в размер на 1 млн. долара. Финалистите бяха избрани, след като експертно жури от всяка от държавите участнички излъчи най-добрите идеи на национално ниво.

Българският проект в надпреварата

Екипът на стартиращата компания Sea Harmony работи в посока решаване на глобалния проблем със замърсяването в моретата и океаните, възстановявайки екологичния баланс в крайбрежните води и спомагайки за населването на т.нар. мъртви зони. За тази цел от компанията разработват подводни вертикални ферми за миди, които по естествен начин пречистват водите от замърсяване и същевременно увеличават производството на черна мида, чието търсене в Европа се увеличава.

Преди финала

Големият финал на конкурса The Venture ще се проведе на 13 юли в Лос Анджелис, където представител от всяка стартираща компания ще разполага с едва 5 минути, за да презентира социалната си бизнес идея пред международното жури от специалисти от сферата на предприемачеството и шоубизнеса. Преди това участниците ще преминат през едноседмичен тренировъчен лагер в Центъра за социално предприемачество Скол към Оксфордския университет. Целта на лагера е да помогне на младите предприемачи да развият своите лидерски умения, да участват в практически упражнения и да се вдъхновят от международни експерти за основните теми на социалните бизнеси.

От 1 май пък всеки ще може да подкрепи българския финалист Sea Harmony, като гласува за проекта в сайта на The Venture. В пет поредни седмици организаторите на надпреварата ще разпределят общо 250 хил. долара между финалистите в състезанието. Размерът на финансирането ще зависи от събраните гласове от публиката – колкото повече са те, толкова по-голям дял от сумата ще получи стартиращата компания. На големия финал останалата част от наградния фонд – 750 хил. долара, ще бъде разпределена между най-добрите млади компании, определени от журито.
Финалистите в Chivas The Venture 2017

Xinca, Аржентина – произвежда спортни обувки от преработени отпадъци. За производството им екипът наема затворници, давайки им възможност за работа.

Words with Heart, Австралия – финансира образователни проекти, продавайки екологични канцеларски материали с мотивационни надписи върху тях. Те са направени от 100% рециклирана хартия, мастила на растителна основа и слънчева енергия.

BeeOdiversity, Белгия – разработва специален инструмент, чрез който консултира фирми и местни власти как да се намали замърсяването и да се повишаване на биоразнообразието. Иновацията е базирана върху пчелите, чрез които се събират проби от милиарди цветя.

Livre, Бразилия – разработва допълнителни части за инвалидни колички, които ги превръщат в триколки с кормило. Хората с увреждания могат да ги използват както за екстремни спортове, така и за по-трудни за преминаване терени.

Sea Harmony, България – екипът разработва вертикални ферми за миди, които възстановяват екологичния баланс в крайбрежните води и спомагат за населване на "мъртвите зони" в моретата и океаните, получени в резултат на замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали.

First Respond, Китай - предлага професионална подготовка по оказване на първа помощ в офис сгради, училища и жилищни квартали. Целта им е да подготвят хората за правилни действия при спешни случаи.

Bioestibas, Колумбия – произвежда палети от отпадъчни части на цветята, които иначе биха замърсявали околната среда. Палетите са оптимизирани да намалят необходимото складово пространство и разходите за транспорт.

SENS Food, Чехия – предлага протеинови блокчета, направени от брашно от щурци. Използването на щурци вместо телешко й позволява да спести 2 тона фураж, 700 хил. л вода и много въглеродни емисии.

Clarke’s Organics, Доминиканска република – чрез обработване на кокосови орехи компанията произвежда органична козметична серия. Наемат основно самотни майки, които са голяма демографска група в Латинска Америка.

Green City Solutions, Германия – компанията разработва иновативно градско дърво, което е покрито с мъх и има ефекта на 275 градски дървета. То филтрира фините прахови частици, азотните окиси и въглеродния двуокис от въздуха.

Laddroller, Гърция – предлага екологичен и иновативен инвалиден стол, който помага на хората с увреждания да бъдат в изправено положение и да се придвижват. Това се случва благодарение на колелата му, които повдигат водача и му помагат да премине през по-трудни терени.

NOW Money, Обединените арабски емирства – стартиращата компания разработва мобилно банково приложение, чрез което хората с ниски доходи имат достъп до финансовата система. Благодарение на него те разполагат с разплащателна сметка и имат възможност да правят парични преводи директно през приложението.

B Y T, Хонконг – компанията прави дрехи и аксесоари под марката BYT от остатъчни луксозни материали от производство. Екипът си сътрудничи със социални предприятия при наемане на работници.

Now Technologies, Унгария – разработва технологични решения за хората с увреждания, които ползват електрически инвалидни колички. Чрез техните устройства те дават възможност на тези хора да ползват компютър и така да повишат възможностите за комуникация, обучение или работа.

Intendu, Израел – разработва технологична платформа, която помага за възстановяване на мозъчната и двигателната активност на хора чрез видеоигри, включващи движението на цялото тяло.

Factelier, Япония – екипът основава онлайн модна марка, която продава дрехи на крайния потребител директно от завода на производство, без да използва посредници. Производителите сами определят цените, а целта на проекта е да засили икономическите дейности в селските райони на Япония.

Sanivation, Кения – срещу месечен абонамент компанията монтира тоалетни в домовете на социално слабите домакинства. Екипът осигурява и санитарните услуги по почистването и събира и преработва отпадъците в чисто гориво.

FOLO Farms, Малайзия – компанията обработва близо 3 тона от всекидневни хранителни отпадъци на хотели и ресторанти, след което ги превръщат в компост за отглеждане на органични зеленчуци.

WeaRobot, Мексико – екипът разработва технологичен екзоскелет, който е евтин и се продава на части, за да е лесно пригодим към индивидуалните нужди на хората с нарушени двигателни способности.

RecyclePoints, Нигерия – компанията разработва система, при която потребителите могат да монетизират отпадъците си. При всяко разделно изхвърляне те получават точки, които впоследствие могат да обменят за стоки на дома или за пари в брой в магазин iRecycle Store.

African Clean Energy, Холандия – екипът създава готварска печка, която работи с незамърсяващи въздуха горива. Същевременно печката произвежда и енергия за осветление и зареждане на мобилни устройства.

NexBio, Полша – компанията използва биотехнологии, които изследват ДНК структурата на агрокултури и може да улови в ранен стадий болести по тях, помагайки да се произвежда повече храна от по-добро качество с по-малко пестициди.

Sun Concept, Португалия – произвежда лодки, които се задвижват чрез слънчева енергия и представляват устойчиво решение за околната среда и за общностите, които ги използват всекидневно.

SOWAT, Румъния – екипът разработва портативна система за пречистване на вода, която може да се използва при всеки воден източник. Тя премахва паразитите и бактериите, но същевременно запазва всички минерали.

SmartHead, Словакия – компанията предлага лесна за ползване онлайн платформа, в която всеки може да разкаже и промотира своите социално отговорни проекти и да набере хора за инициативата си.

iDrop Water, ЮАР – стартиращата компания разработва вендинг автомати, които се поставят в магазини и пречистват вода. Тя се продава на много ниска цена, в опаковки за многократна употреба, като така се намаляват пластмасовите отпадъци.

Sea2see, Испания – екипът произвежда слънчеви очила от пластмасови отпадъци и стари риболовни, събрани от рибари в океана.

Siam Organics, Тайланд – екипът цели да даде достъп на дребните фермери до глобалния пазар на органични продукти, предоставяйки им специални оризови семена и ги обучава на органично земеделие.

Olio, Великобритания – разработва мобилно приложение, чрез което хората да се свързват с близки до тях магазини или със съседи, за да споделят храна с изтичащ срок на годност например.

DayOne Response, САЩ – компанията предлага 10-литрова раница, чрез която може да се събира, обработва, транспортира и съхранява вода.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За пръв път стартиращи компании от Европа могат да участват в програмата на Visa За пръв път стартиращи компании от Европа могат да участват в програмата на Visa

Крайният срок за кандидатстване за Everywhere Initiative е 6 април

15 мар 2017, 4613 прочитания

Български стартиращи компании могат да се включат в конференцията Startup Camp 2017 1 Български стартиращи компании могат да се включат в конференцията Startup Camp 2017

Крайният срок за кандидатстване е 17 март

10 мар 2017, 7694 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Капитал Авто»

Капитал Авто
Капитал Авто

Тенденциите от автосалона в Женева

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (24-30 април)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17-23 април)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (10-16 април)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Стажове, стипендии, конкурси (3-9 април)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Курсове за професионално усъвършенстване (април 2017 г.)

Преглед на актуалните възможности за безплатни курсове, насочени към кариерно развитие и усъвършенстване в различни професионални области

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Стартъп конференция събира студенти и предприемачи в Благоевград

Събитието ще се проведе на 25 и 26 март

Работната ръка на бъдещето

Автоматизацията ще засегне все повече професии, ще реши някои проблеми и ще задълбочи други. Ключът към по-доброто бъдеще остават обучението и образованието.

Как МВР може да изгуби 50 млн. лв.

Проблемите се дължат на микс от корупция и липса на капацитет

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Дяволът в сандвича

The Founder е за драмата на човека, развил "Макдоналдс" до световна верига

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 16

Капитал

Брой 16 // 22.04.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.04.2017

Капитал Daily

Брой 64 // 26.04.2017 Прочетете