Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
8 5 юни 2017, 18:33, 27160 прочитания

Иконом за твоя автомобил

Стартиращата фирма "АвтоИконом" се грижи за сервизното обслужване на автомобила вместо собственика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Български обувки, харесани от Vogue

Валентина Безуханова, Сабина Гьошева и Деница Бумбарова създават модния бранд By FAR миналата година и вече продават в 35 магазина от висок клас във Франция, САЩ, Англия, Белгия, Испания, Австралия, Русия, Украйна, Дубай

30 юни 2017

"Теси" започна да изнася своя "умен бойлер" на три пазара

Компанията ще инвестира 8 млн. лв. през тази година в нови технологии и разширяване на производството

30 май 2017

Седморката на здравословното хранене

Конкурсът "Новите успели" на фондация LocalFood.bg връчи своите първи годишни награди на седем микропредприятия, започнали дейността си през 2016 г.

26 май 2017


"Жена ми" – колата – остана много доволна." Мнението е на клиент, който вече е ползвал услугата "грижа за автомобила" на стартиращата фирма "АвтоИконом". "В основата на името е иконом, т.е. доверен човек, на когото може да разчиташ", обясняват съдружниците Емил Ставрев и Тодор Гигилев.

Идеята се ражда преди година и половина. Емил Ставрев е с богат опит в областта на предприемачеството, бизнес развитието и оперативния мениджмънт. Занимава се със софтуерни иновации, социални мрежи и интернет маркетинг, управлява програми и проекти в големи международни компании. Плюс всичко друго обича да шофира. "Автомобилът се нуждае от диагностика и регулярна поддръжка, от ремонтни дейности, от технически преглед. А това изисква време и ресурси. Приятелите ми често ме търсят за помощ и консултация: "Падна ми акумулаторът", "Препоръчай ми сервиз". Реших, че може да се направи бизнес с натрупаните познания и опит", обяснява раждането на идеята Емил Ставрев. Свързал се с Тодор Гигилев, който е софтуерен консултант и предприемач, бакалавър по софтуерно инженерство, магистър по технологично предприемачество и изобретения в информационните технологии и изпълнителен директор на софтуерна фирма.
Съдружниците изследват пазара и потребителското поведение, изграждат модел на работа. Първата базова версия на мобилното приложение "АвтоИконом" е готова преди година, следва серия от тестове на функционалността, техническата част, процедурата. Официалният старт на фирмата и приложението е преди два месеца.

С калцуни в колата

Заявка за услугата - например смяна на масло, на дискове, на гуми, отстраняване на повреда, технически преглед, може да бъде направена през сайта на "АвтоИконом", чрез мобилното приложение или по телефона. Независимо как е направено запитването, координаторът на фирмата задължително се свързва по телефона с потенциалния клиент, уточнява от какво точно се нуждае и връща обаждане за цената на услугата. Ако клиентът одобри офертата, се уговаря удобен за него ден и час. На имейла си той получава съобщение с името на шофьора на "АвтоИконом". Служебният автомобил на компанията пристига в уговорения ден и час. Прави се снимка на колата на клиента, слагат се предпазни найлони на седалките, на волана, на скоростния лост. Изготвя се приемно-предавателен протокол, а собственикът издава пълномощно за управление на автомобила. Монтира се камера на предното стъкло, която позволява на притежателя да следи чрез компютъра или телефона си движението на колата. След всичко това служебният шофьор откарва автомобила до сервиза.

Услугата се извършва в оторизирани сервизи, с които "АвтоИконом" има сключен договор. След приключване на работата по колата служебният шофьор я откарва до собственика й в уговорения ден и час. Клиентът плаща на място в брой (има преносим касов апарат) или с карта (чрез наличен ПОС терминал). В случай на инцидент "АвтоИконом" поема разноските по ремонта и осигурява на клиентите си автомобил за временно ползване, обясняват съдружниците.



Безплатно за хора с увреждания

Цената на услугата по извозването на автомобила до сервизите партньори е 25 лева, за майки с деца е 21 лева, а за хора с увреждания е безплатно. "Ако клиентът има доверен сервиз, ние ще се съобразим с неговото желание и ще откараме колата там, но цената за откарване ще е по-висока заради допълнителната нужда от координация", уточнява Тодор Гигилев. "Ние не сме "Пътна помощ" нито Съюз на българските автомобилисти. Нашата услуга е за поддръжка, а не за авария, но ако това се случи, ще се погрижим да намерим "Пътна помощ", която да извози автомобила за ремонт", уверява Емил Ставрев. "АвтоИконом" ползва преференциални цени за обслужване в партньорските автосервизи. "По правило задължително искаме оферти от няколко сервиза и избираме най-добрата", уточнява Емил Ставрев.

Засега стартиращата компания работи с пет сервиза, но списъкът ще се разширява. Нещо повече: "Не е тайна, че в този бранш има много сива икономика. Имаме амбицията да направим рейтинг на сервизите на базата на обратна връзка от клиентите. Смятаме, че това ще помогне да се изсветли секторът", казва Тодор Гигилев.
"Работим само с автосервизи, в които има видеонаблюдение. При нужда винаги може да се проследят записите от работата на автомеханиците. Ако нещо не е направено както трябва, ако възникне проблем, сервизът ще загуби не един, а всички клиенти, които водим или бихме водили при него", уточнява Емил Ставрев.

Win-win

"Бизнес моделът е win-win, искаме всеки по веригата да печели", казват собствениците на "АвтоИконом". Фирмата печели на първо място от откарването на автомобила на клиента до сервиза. Собствениците изчисляват, че при четири извозвания на ден могат да покрият разходите за заплати на тримата наети служители (оператор и шофьори), за поддържане на офиса и служебния автомобил, който е чисто нов хибрид. Компанията печели и от сервизите, с които си партнира, тъй като получава процент за всеки доведен клиент. "Чрез мобилното приложение може да се извършва двупосочна комуникация. Ако сервизът иска да пусне съобщение за промоция на смяна на масло например, може да ползва нашата апликация", казва Тодор Гигилев.

"Нашата фирма спестява на клиентите не само време, но и нерви, а в много случаи и пари. Често успяваме да договорим по-ранен ден и час, в който колата да бъде приета в сервиза, отколкото, ако клиентът прави това самостоятелно. Извършваме минимаркетингово проучване за цената на услугата и спестяваме ровенето по форуми в търсене на информация. Наскоро на наш клиент в един сервиз бяха поискали 4000 лв. за една специална част, при това без цената на ремонта, а ние му дадохме около три пъти по-ниска цена", дава пример Емил Ставрев.

Всеки, който ползва "АвтоИконом", има профил в мобилното приложение. Това му осигурява напомняне, че наближава датата за годишния технически преглед например. "На практика клиентът може да поддържа колата си с едно натискане на бутона на компютъра или телефона", обобщава Тодор Гигилев.

На франчайз

Инвестицията на съдружниците досега е около 60 хил. лева – за покупка на автомобил, за заплати, за информационни технологии, за маркетинг и реклама, за изготвяне на процедури, за консултации. Първия месец оборотът на фирмата е 5500 лв., посочва Емил Ставрев. За услугата вече са абонирани големи корпорации, на които "АвтоИконом" дава преференции в цената, а те я включват като бонус в пакетите със социални придобивки на своите служители.

Следващата цел на собствениците е да предоставят на автосервизи и пунктове за технически преглед франчайз права върху платформата. "Те ще получат система за управление на клиенти с разписана процедура и правила за организация на работа. Това е работещ бизнес модел, който е подходящ и за партньори в чужбина", уточнява Тодор Гигилев.

"Автомобилни, лизингови и брокерски компании за щети, както и автомобилни представителства пък могат да купят платформата от нас", посочва Емил Ставрев. По думите му тя ще им осигури по-лесна координация, по-бърза и директна връзка със собствените им клиенти, ще съкрати разходите им, ще им помогне да структурират по-добре начина си на работа.
Q&A
Как определихте цената на услугата?
Тодор Гигилев: Цената е приблизително колкото би струвало да ползваш две таксита - когато трябва да си закараш автомобила в сервиза, да го оставиш, да вземеш такси и да отидеш на работа, а след това с такси да се върнеш, за да си го прибереш. Плюс едно кафе.

За кого е интересна услугата?
Емил Ставрев: Един автомобил се нуждае минимум 4 пъти в годината от техническо обслужване и регулярна поддръжка. Изчислих, че ако живее до 80 години, човек трябва да отдели половин година от живота си, за да се занимава с това. Според нас е по-добре да използва това време за нещо друго. Но има хора, които сами си сменят картера на автомобила пред блока. Има автоманиаци, които не дават колата си на никого. Тази услуга не е за тях.

Какви си първите отзиви от "АвтоИконом"?
Емил Ставрев: Суперположителни. Клиентите не очакват, че някой ще говори с тях и че ще могат да му обяснят какво се е случило с автомобила, от какво се нуждаят. Не очакват, че ще им предложим няколко варианта за избор. Не очакват, че шофьорите ще са с калцуни например или че ще спазим часа на идване и на връщане на колата.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Неправителствена организация изгражда мрежа от споделени офиси 2 Неправителствена организация изгражда мрежа от споделени офиси

Innovator Creative Spaces ще отвори първия във Варна

17 юли 2017, 3373 прочитания

Проект за отглеждане на органик ориз спечели състезанието Chivas Venture Проект за отглеждане на органик ориз спечели състезанието Chivas Venture

Тайландската компания Siam Organic спечели финансиране в размер на 400 хил. долара

17 юли 2017, 2715 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Завърши шестият випуск стартъпи на програмата на Start It Smart

Общо 12 стартиращи компании се включиха в преакселатора, а 6 от тях представиха проектите си

Пътно сдружение

Споделеното пътуване облекчава трафика, спестява разходи и щади природата. Сега вече има и мобилно приложение

Инфографика: Военни игри

България и съседните страни са плацдарм за основните съюзнически учения на натовските армии тази година

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Born in the USA

Номинираният за "Пулицър" писател Дейв Егърс за това как София напомня за Бруклин и защо не смята да променя адреса си въпреки Тръмп

A damn good cup of coffee

За кафето като новото вино: как и защо се променя вкусът ни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.07.2017

Капитал Daily

Брой 112 // 25.07.2017 Прочетете