Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 18 окт 2017, 15:42, 5880 прочитания

Предай нататък картите

Новият проект на Dextrophobia предизвиква хората да играят в реална градска среда чрез интерактивните карти Cards2Go

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Млади компании със зелени идеи могат да участват в надпреварата на БАКБ

Крайният срок за кандидатстване е 20 ноември, а победителят ще получи финансиране от 20 хил. лв.

26 окт 2017

Кои компании спечелиха първия конкурс за иновации за чист въздух в София

Столичната община ще започне тестове и евентуални пилотни инсталации на проектите

21 окт 2017

Българската MClimate получи инвестиция от 1 млн. лв.

Kомпанията, която разработва умни устройства, ще използва средствата за разрастване на портфолиото си от продукти

11 окт 2017

Twin Ray e победител в регионалното състезание PowerUp!

Компанията за електрически самолети ще представи България на финала в Будапеща

9 окт 2017
Младата компания Dextrophobia разчупва стереотипите за забавление в съвременния дигитализиран свят. След като екипът преди близо три години въведе за пръв път в България концепцията за стаи-игри, отваряйки нова бизнес ниша на пазара, сега компанията отново предизвиква хората да излязат и да играят в реална градска среда. За целта младите предприемачи създават интерактивните карти Cards2Go, които поставят притежателите им пред различни предизвикателства, а след изпълнението им всяка карта се предава на произволен човек.

Истински преживявания

Според основателите на Dextrophobia новият им проект е логично продължение на бизнеса им, който е насочен към внедряването на активни, иновативни забавления. Така съвсем целенасочено младите предприемачи, паралелно със стаите-игри, започват да проучват проекти, реализирани на други пазари, които биха могли да се адаптират към досегашния профил на клиентите им. "Вниманието ни грабнаха именно тези карти, които видяхме в подобна форма, реализирани в САЩ преди няколко години, но там не са имали голям успех, защото пазарът е пренаситен от иновативни продукти. А за да имат необходимия ефект, трябва да станат масово много популярни сред хората", разказва пред "Капитал" Александър Грозданов, един от съоснователите на Dextrophobia.

Така екипът на компанията привлича с проекта интереса на дизайнери и художници, които измислят дизайна на Cards2Go. Предизвикателствата и заданията на всяка от картите пък от Dextrophobia измислят според профила на потенциалните им потребители. Целевата аудитория на предприемачите е ясна – млади, активни хора, от големите градове в страната, които са любители на игрите и иновативните начини за забавление.

Как се играят



Във всяко тесте Cards2Go има общо 49 карти, разделени в шест категории според типа предизвикателства. В категорията "Опознай" например притежателят на картата е предизвикан по различни начини да общува с нови хора и да създава нови познанства и приятелства. Творческото мислене на хората се провокира през категорията "Създай", а през "Познай" всеки може да зададе или отговори на загадка. Сред видовете карти има още "Развий" за придобиване на нови умения и "Играй" за нетрадиционни игри. Може би обаче категорията, която най-добре характеризира Cards2Go, е "Предай". В нея играчите са предизвикани да правят различни добри постъпки, чрез които биха зарадвали околните.

Във всяко тесте Cards2Go има общо 49 карти, разделени в шест категории според типа предизвикателства

Фотограф: Юлия Лазарова


Играта обаче не приключва само с изпълнението на дадено предизвикателство, защото целта е всеки да предаде картите си, така че те да продължават да се разиграват във времето между хората. "В началото тези предизвикателства са отправени към притежателя на тестето, който след използването на всяка карта я предава на друг човек, който също може да я предаде след изпълняване на задачата, и т.н.", обяснява Александър Грозданов.

В допълнение на играта в реалната офлайн среда всяка от картите на Cards2Go има и интерактивна история. Всеки от собственици на тесте или карти може да проследи пътя им на предаване чрез уникален код, който регистрира в сайта на играта. "Така всеки може да види какъв е бил пътят им, да добави снимка, коментар или друго, когато картата е у него, и да види предишните й собственици. Може да види местоположението й и пътя, който е изминала на картата в сайта ни", обяснява още пред "Капитал" съоснователят на Dextrophobia.

Бизнес с кауза

В периода на предварителни продажби от младата компания са продали общо 100 тестета, всяко на цена от 29.90 лв. По 5% обаче от цената на всяка продажба отиват към неправителствените организации "Заедно в час" и Time Heroes, като клиентите сами решават към кого да насочат дарението си. Двете структури са и партньорите в новия проект на Dextrophobia. Според Грозданов това е начин да бъдат полезни и на други организации, които споделят техните възгледи. В замяна "Заедно в час" и Time Heroes помагат на проекта Cards2Go чрез отразяване и комуникиране и в техните мрежи.

Първоначалната инвестиция на младите предприемачи в проекта е между 20 и 25 хил. лв., осигурени от бизнеса им със стаите-игри. И макар Cards2Go да изглежда като атрактивен канал за спонсорства и реклама, засега бизнес планът на компанията е да развива проекта самостоятелно, захранвайки го през продажбите на тестета. Към момента те могат да бъдат закупени онлайн, както и в стаите на Dextrophobia. Скоро ще се предлагат и в книжарници в страната и специализирани магазини за настолни игри. До края на тази седмица пък официално ще бъде лансирана и онлайн платформата за регистриране и проследяване на картите.

"Целта ни е до края на годината да направим 1000 продажби на тестета, като през този период ще работим и по втората партида от тези карти или по отделни по-малко на брой карти, които да бъдат подходящи за конкретна група хора – за ученици, за предприемачи и др. Сега важното е да видим кой ще си купи продукта, за да преценим към кого да се обърнем и след това", казва в заключение Александър Грозданов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Българската Printivo е победител в състезанието Betapitch Sofia 2017 Българската Printivo е победител в състезанието Betapitch Sofia 2017

Компанията разработва 3D биопринтер за създаване на човешки тъкани

20 ное 2017, 1462 прочитания

Трима български предприемачи станаха част от международната мрежа на Endeavor Трима български предприемачи станаха част от международната мрежа на Endeavor

Те управляват компаниите EnduroSat и HelloHungry

6 ное 2017, 2714 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Кои компании спечелиха първия конкурс за иновации за чист въздух в София

Столичната община ще започне тестове и евентуални пилотни инсталации на проектите

Проблемите на малките

Няколко извода от "Гепард" - годишната класация на "Капитал" за най-динамичните малки и средни дружества

Мълчалив отказ от независимост

Правителството не разреши на германски кораб да прави научни изследвания за газ в морето, където има огромен потенциал в т.нар. газови хидрати

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

С бебета на път

Полезни съвети за пътуване с малки деца

Широк екран

Акцентите в афиша на "Киномания 2017"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.11.2017

Капитал Daily

Брой 180 // 23.11.2017 Прочетете