Регистрация

// Бизнес / Технологии и наука

6 5 май 2011, 12:20, 4455 прочитания

201-ят таблет

Наследникът на Kindle вероятно ще бъде най-сериозният конкурент на iPad досега

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Властелинът на "облаците"

Как тайванският производител на електроника Quanta се превърна в най-големия доставчик на оборудване за дейта центровете на Google, Facebook и Amazon

11 май 2012

Amazon срещу Google

Таблетът Kindle Fire може би ще се окаже по-голяма заплаха за мобилната платформа Android

5 окт 2011

Първа кръв

Германски съд временно забрани продажбата на таблета Samsung Galaxy Tab 10.1 в почти целия ЕС по искане на Apple

10 авг 2011

Гнили къпини

Компанията Research In Motion, създала смартфона BlackBerry, спешно се нуждае от спасяване

24 юни 2011

Nokia схруска ябълката

Apple ще плати солена сума на Nokia, след като двете компании достигнаха до извънсъдебно споразумение.

14 юни 2011

Линк досие

Епъл Apple

Aмериканска корпорация за компютърни ...

Цялото досие
120
млн. бройки могат да достигнат продажбите на таблети през 2012 г. според Хорацио Дедиу.
263
долара ще бъде средната цена на таблет през 2015 г. по изчисления на Gartner. Продажбите на устройствата след четири години могат да надминат 295 млн. бройки.
Встрани от Amazon
За производителите е трудно да извадят на пазара конкурент на iPad и заради изчерпването на електронни компоненти, провокирано от успеха на ябълковия таблет. Екраните, чувствителни на докосване, и флаш паметите например са скъпи заради търсенето от страна на Apple.

Освен това компанията на Стив Джобс налага цените на пазара, затова все още нито един производител не рискува да загуби пари, като предложи по-евтин таблет, анализират журналистите от CrunchGear. Според тях производителите на хардуер са свикнали да произвеждат непрекъснато продукти, независимо дали са добри. В резултат те снижават разходите и произвеждат недотам добри таблети, които биват игнорирани от потребителите, твърдят от CrunchGear.

В опит да опровергаят анализаторите HTC, Samsung и Asus ще пуснат на пазара свои нови таблети. HTC Flyer ($983) има 7-инчов екран, поддържа мобилен интернет и разполага с 32 GB памет. Asus Eee Pad ($627) е с по-голям дисплей и работи с операционна система Android 3.0, правена за таблети. До няколко дни пък ще има българска премиера на 10.1-инчовия Samsung Galaxy Tab ($862).

Междувременно Motorola съобщи, че между януари и март е продала 250 000 таблета от модела Xoom ($799). RIM ще продаде 500 хил. бройки от своя PlayBook ($500) до края на май, според данни на Boy Genious Report. Само за сравнение, Apple ще продаде 28 млн. таблета през 2011 г. по данни на UBS Investment Research.
По-добре е да нямате таблет, отколкото да представите безразличен таблет. Като цяло това е урокът, който получаваха конкурентите на iPad досега. "iPad е съставен от компоненти. За някои от тях лесно се намират доставчици. Това включва памет, микропроцесори и комуникационни части. Други компоненти са по-трудни за намиране. Това са подходящите батерии и екран. Но има компоненти, които са почти невъзможни за възпроизвеждане. Сред тях е софтуерът", коментира за "Капитал" независимият технологичен анализатор Хорацио Дедиу.

Research In Motion (производител на BlackBerry), Acer, Motorola и компания не успяват да привлекат сериозен интерес от потребителите към своите продукти. По думите на Стивън Елоп, изпълнителен директор на Nokia, "на пазара има 200 таблета и само един от тях се справя добре. Предизвикателството за нас е да не покажем 201-я таблет, който хората да не различават от останалите". Финландската компания в момента обмисля стратегията си за навлизане на пазара на таблети.

Най-очакваните премиери до края на годината са тези на HP и Amazon. И докато таблет от HP се очаква вече от година насам, допреди няколко месеца изобщо нямаше каквито и да било  индикации, че Amazon също работи върху свой продукт в този пазарен сегмент. Онлайн компанията е поръчала таблети от тайванския производител Quanta Computer, твърдят източници на Digitmes сред производителите на електроника. По подобен начин изтече първата информация за предстоящата премиера на iPad, така че слуховете могат да се считат за сравнително достоверни.

Kindle има силни продажби в Северна Америка и Европа, но Amazon не е доволен от представянето на четеца на останалите пазари. Затова компанията ще свали цената му, а освен това ще представи и нов таблет, който да се конкурира с iPad 2, допълват източниците на Digitimes.

Предполагаемият таблет на Amazon ще има LCD дисплей от Е Ink Holdings - компанията, която сега произвежда екраните на Kindle. Всичко това се случва, въпреки че през 2009 г. изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос заяви, че цветен Kindle може да има едва след няколко години. Изглежда, че или моментът е дошъл по-рано от очакваното, или компанията работи върху таблет, различен от Kindle. Или и двете.

Очаква се, че първите продукти да излязат от фабриките на Quanta във втората половина на 2011 г. Най-голямата месечна доставка за Amazon ще възлиза на 700-800 хил. бройки, посочват от Digitimes. Quanta е производител на таблети, който работи за компании като Research In Motion и Sony, а в момента преговаря с Lenovo.

"Ако Amazon или Facebook, или Baidu (китайският Google) работят по свой таблет, най-голямата иновация ще бъде в техния бизнес модел. Предполагам, че хардуерът на Amazon ще бъде безплатен или почти безплатен, но потребителите ще имат инициатива да купуват съдържание или други продукти от онлайн магазина. Подобно на други бизнеси, Amazon ще се възползва от таблетите, като ги превърнe в аксесоар към своя основен бизнес. Това ще промени играта, защото хардуерът ще се съобразява със софтуера, който работи върху него. С други думи, устройството ще бъде аксесоар за услугата, а не обратното", смята Хорацио Дедиу.

Според BusinessInsider онлайн гигантът Amazon има няколко важни предимства пред своите конкуренти. Компанията е най-големият интернет търговец в САЩ, така че, ако иска да продава свой продукт, не трябва да се съобразява с дистрибутори. Според анкета сред аудиторията на BusinessInsider например 17% от посетителите на сайта биха си купили таблет от сайта на Amazon. Спекулацията има смисъл, защото Amazon вече има успешен опит с производството на хардуер в лицето на Kindle.

За разлика от сегашните производители на таблети обаче само Amazon поддържа каталог с книги, тв предавания, филми, музика и софтуер. Онлайн търговецът вече има в своята база данни кредитните карти на милиони потребители, което ще улесни налагането на нов хардуерен продукт. Единствената друга компания с подобни възможности е Apple.

В средата на март пък звеното на Amazon, което произвежда Kindle, публикува пет обяви за програмисти на Android и така още повече засили спекулациите, че готви пускането на свой таблет. Преди дни компанията дори представи свой магазин с онлайн приложения за Android, ограничен до територията на САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Amazon Android Asus HTC iOS Samsung Блекбъри Blackberry дистрибутор Епъл Apple

Линк досие

Aмериканска корпорация за компютърни ... Цялото досие

телефон
24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Стартира кандидатстването за "Софтуерна академия Телерик"

Срокът за подаване на документи е до 7 декември 2014 г.

Николай Великов: Искам хората да са по-активни

Николай Великов, студент по право в пети курс в ЮЗУ "Неофит Рилски", разказва пред "Кариери" за своите впечатления и натрупан опит по време на своя стаж в Румъния миналото лято

Започва международният конкурс по програмиране CodeIT

Състезанието няма възрастови ограничения за участниците и протича ежегодно в шест задочни и един финален присъствен кръг

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне

Разкъсана облачност

Спирането на EC2 услугата на Amazon показа, че cloud computing технологиите не са задължително най-стабилната платформа за бизнеса