Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 28 юни 2011, 12:23, 3968 прочитания

Играта продължава

Върховният съд на САЩ приравни компютърните игри с произведения на изкуството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Give me 5!*

HTML5 е надеждата на свободния интернет в битката срещу мобилните приложения

24 юни 2011

Наследството на краля

Nintendo Wii U ще се конкурира за хардкор геймърите

16 юни 2011

Играй и учи

Студентски учебни компании правят генерална репетиция за големия бизнес

10 юни 2011

SonyLeaks

Хакерска атака срещу игралната мрежа PlayStation Network изложи на риск данните на 77 млн. потребители

29 апр 2011
Кървища, вътрешности и черепи хвърчат навсякъде, а чудовища изстрелват ракети от очите си. Така накратко може да се опише една обичайна сцена от компютърна екшън игра. В много държави по света игрите с извънредно количество насилие са забранени. В Калифорния дори местното правителство гласува закон, който криминализира продажбата на игри, съдържащи каквото и да било насилие, на лица под 18 години.

Предвид факта, че индустрията на дигиталните забавления е една от най-бързо развиващите се в света (с прогнозни годишни приходи от 48.9 милиарда долара за 2011 г. според доклад на PricewaterhouseCoopers), не беше особена изненада, че Върховният съд на САЩ вчера отмени забраната. Производителите на игри могат да си отдъхнат, след като най-големият пазар за продуктите им няма да попадне под строгата щатска регулация.

Макар и решението на Върховния съд да беше по-скоро с мисъл за вредата върху икономиката, която забраната щеше да доведе, отколкото за ограничаването на личната свобода на подрастващите, съдът се позова на Първата поправка в американската Конституция, която защитава свободата на словото. Според съдия Антони Скалиа "никое местно правителство няма право да ограничава идеите, които достигат до подрастващите".

Скалиа направи и интересно сравнение между игрите, съдържащи насилие, и голяма част от световните литературни класики, които се изучават в гимназията. Според него съдържанието на "Божествена комедия" на Данте Алегиери и това на Mortal Kombat (една от най-популярните игри - бел.ред.) не се различава особено що се отнася до описанието на насилие, кръв и вътрешности. "Разликите между двете са културни и интелектуални, но не и конституционни", заяви Скалиа.

По този начин игралната индустрия, освен че запази най-големия си пазар – този на подрастващите калифорнийчета – се сдоби и с правото гордо да носи същия статут като произведенията на изкуството, които са защитени от цензура.

В България, където самата концепция за "плащане за софтуер" е малко или повече непонятна за масовия потребител, дебатът относно насилието в компютърните игри никога не е събирал особена публичност. Към момента малцината, които закупуват игрите си легално от официалните разпространители, не биват питани за тяхната възраст. А и няма защо – рейтинговата система на ESRB (Борд за оценка на развлекателен софтуер) е изцяло консултативна и не налага никакви законови ограничения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

App-ове на седмицата App-ове на седмицата

"Капитал" ви представя мобилните приложения, които ни направиха най-силно впечатление

20 мар 2017, 1478 прочитания

Дигитални модели 1 Дигитални модели

Американската компания Hubble предлага абонаментна онлайн услуга за доставка на контактни лещи; Социалната аудиомрежа Anchor FM привлече нова инвестиция за 2.8 млн. долара; Образователният стартъп Nearpod използва привързаността на децата към смартфоните в учебния процес

17 мар 2017, 2194 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Тежка Индустрия»

Тежка Индустрия
Тежка Индустрия

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

Кариерен клуб: ИКТ »

Стажове, стипендии, конкурси (20-26 март)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Стажове, стипендии, конкурси (13-19 март)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Стажове, стипендии, конкурси (6-10 март)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Курсове за професионално усъвършенстване (март 2017 г.)

Преглед на актуалните възможности за безплатни курсове, насочени към кариерно развитие и усъвършенстване в различни професионални области

Стажове, стипендии, конкурси (27 февруари - 5 март)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Какво обичате?

Новият портал на Google вече е достъпен, макар и да не е официално обявен

Готова ли е България за битка с "Газпром"

Когато дава с едната ръка, руската компания обикновено взима с другата - отстъпките за цена, вероятно ще дойдат за сметка на преначертване на газовите транзитни маршрути.

Не плащаме, ама и не учим

През последните години България отделя по-малко средства за образование за сметка на сектори като сигурност и строителство на инфраструктура. Ключовият въпрос, обаче, е в ефективността на инвестициите

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Бъдеще незабравимо

Димана Трънкова за изследващия болните места на настоящето роман "Празната пещера"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 18.03.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.03.2017

Капитал Daily

Брой 47 // 23.03.2017 Прочетете