Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 12 мар 2013, 20:10, 13208 прочитания

Снимахме България и от велосипеди и моторни шейни

Улф Шпицер, програмен директор Google Street View за Европа пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Дупка, завий вляво

Google придоби за малко над $1 млрд. израелската компания Waze, която подпомага шофьорите в реално време

14 юни 2013

Българският бизнес още не разчита на интернет

Едва под половината от фирмите в страната разполагат със собствен уебсайт, показват данните на Eurostat

17 мар 2013

По улиците на България

Google пусна Street View за страната. Услугата обхваща големите градове, исторически и курортни области

7 мар 2013

Умно развитие

Софтуер с изкуствен интелект подобрява услугите на Google

10 окт 2012

А сега накъде...

Apple, Google и Nokia влязоха в свирепа битка за онлайн навигацията

28 сеп 2012

Бизнес, поставен на карта

Една безплатна, създавана от доброволци, услуга разклаща позициите на фактическия лидер при онлайн картографията Google Maps

12 апр 2012

Технологичната "Зона 51"*

Google разработва роботи, космически асансьори и други новаторски идеи в пълна секретност

15 ное 2011


Как се роди идеята за Street View? Каква е основната цел на проекта днес?
- Проектът започна през 2007 г. в САЩ. Работата по него е в две основни направления. На първо място Street View представлява допълнителен слой върху Google Maps. Той предоставя много допълнителни данни, която не се виждат в стандартните карти. Street View uлеснява откриването и на специфична за всеки потребител информация, която би била трудна за намиране по различен начин.

Вторият аспект на проекта е самото правене на картите. Днес практически всяка компанията създава навигационните си продукти по подобен начин. Всички обикалят с автомобили, правят снимки и на тяхна база рисуват и подобряват картите си. Ако искаш да предоставяш добра услуга за навигация на мобилния си телефон, трябват ти очни и актуални карти с много информация. Затова ние използваме снимките от Street View, за да подобряваме качеството на Google Maps. 

Как определяте кои снимки на кое място от картата отговарят? Как проверявате дали са сложени на правилните места в Google Maps?
- Това е доста голямо предизвикателство. На първо място записваме GPS данните за всяка снимка. Събираме и информация чрез лазерни датчици, за да позиционираме фотографиите още по-прецизно. Понякога GPS сигналът се губи и тогава именно лазерите ни помагат да определим точното местоположение. Следва и много обработка, за да сме сигурни, че всяка снимка отговаря на мястото, на която е била направена. За всичко това влагаме доста усилия.

Какъв е бизнес моделът на Google Street View?
Имате ли приходи от тази услуга и как оползотворявате интеграцията с Google API ?
- Бизнес моделът на Street View е еднакъв с този на много други продукти, които Google предлага. По същество той е безплатен за крайните потребители. Правим пари от реклами, които са главно в търсачката на картите. Но понякога може да видите реклама на хотел или ресторант в лентата до самите карти. Същата реклама се появява и при снимките от Street View. Като цяло Street View няма специфичен или самостоятелен бизнес модел. За нас това е просто допълнителна услуга към Maps.
Визитка:
Улф Шпицер е програмен директор Google Street View за Европа, Африка и Близкия изток. Той е водещата фигура в разрастването на Google Street View в Източна и Южна Европа. Преди да се присъедини към екипа на компанията, е бил консултант и съдружник в сферата на интернет услугите. По образование е машинен инженер, което в Google не се приема абсолютно еднозначно, защото там повечето хора са учили компютърни науки, споделя Шпицер. Преди да се присъедини към Google, мениджърът на Street View за региона работи известно време за различни стартиращи онлайн компании.

Може ли чрез Street View да се създават реклами, подбрани на базата на снимките и местоположението?

- В момента не мисля, че мога да обявя нещо в тази посока или че  на такива планове. Но това може да стане благодарение на API (Аpplication programming interface - интерфейс за създаване на собствени софтуерни приложения от трети страни - бел. ред.). Ние окуражаваме хората и бизнесите да създава интересни идеи за API. Този интерфейс е безплатен за употреба при определени условия. Ако например има много голям трафик или употребата е комерсиална, тогава има малка такса.

Имахте ли проблеми при осъществяването на Street View в България?
- Всъщност не. Имахме чудесно сътрудничество с властите. Предварително проверихме законите в тази сфера и направихме така, че да не ги нарушаваме. Говорихме с властите, което беше много ползотворно и имахме тяхната подкрепа и бяхме посрещнати много добре.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дейвид д'Суза: Технологиите няма да изместят напълно хората Дейвид д'Суза: Технологиите няма да изместят напълно хората

Ръководителят на британския Chartered Institute of Personnel and Development пред "Капитал"

25 сеп 2016, 6514 прочитания

Войната на изкуствените интелекти 1 Войната на изкуствените интелекти

Oracle, SalesForce, SAP и други IT гиганти започнаха надпреварата в семантични системи при аналитичните програми

21 сеп 2016, 6678 прочитания

24 часа 7 дни

25 сеп 2016, 10742 прочитания

25 сеп 2016, 5337 прочитания

25 сеп 2016, 4858 прочитания

25 сеп 2016, 4478 прочитания

25 сеп 2016, 4465 прочитания

Всички новини

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: ИКТ »

Стажове, стипендии, конкурси (19-25 септември)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Моят стаж в Бундестага

Полина Спартянова разказва за впечатленията и наученото от 5-месечното си стажуване в германския парламент

Кариери в космоса

Преживявания и впечатления от българското посещение в Международния космически лагер на НАСА в Хънтсвил, Алабама

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 август)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Вашингтонският университет в Сейнт Луис, САЩ

Нурхан Реджеб разказва за впечатленията от образованието и преживяванията си във Вашингтонския университет в Сейнт Луис, САЩ, като стипендиант на Фондация "Фулбрайт"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Тихата война за домейните

Опитите на Amazon да сложи ръка на разширенията .book, .author и други срещат яростна съпротива от различни неправителствени организации

Военен Шенген вместо европейска армия

Изграждането на общоевропейска отбрана явно ще се случи "на две скорости"

Малката победа на "Виктория"

Осакатената при фалита на КТБ банка се оказа желана за покупка от осем кандидата и е на път да се размине с ликвидацията

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Лондон е за всеки, който го пожелае

Да бъдеш независима част от града. От който и да е град

Необвързана на 35

Аржентинката Пола Шаргородски в търсене на любов и отговори: в семейството или в свободата е щастието?

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2016 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2016

Капитал Daily

Брой 180 // 26.09.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 38

Капитал Light

Брой 38 // 22.09.2016 Прочетете