Регистрация

// Бизнес / Технологии и наука

11 12 мар 2013, 20:10, 11781 прочитания

Снимахме България и от велосипеди и моторни шейни

Улф Шпицер, програмен директор Google Street View за Европа пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Дупка, завий вляво

Google придоби за малко над $1 млрд. израелската компания Waze, която подпомага шофьорите в реално време

14 юни 2013

Българският бизнес още не разчита на интернет

Едва под половината от фирмите в страната разполагат със собствен уебсайт, показват данните на Eurostat

17 мар 2013

По улиците на България

Google пусна Street View за страната. Услугата обхваща големите градове, исторически и курортни области

7 мар 2013

Умно развитие

Софтуер с изкуствен интелект подобрява услугите на Google

10 окт 2012

А сега накъде...

Apple, Google и Nokia влязоха в свирепа битка за онлайн навигацията

28 сеп 2012

Бизнес, поставен на карта

Една безплатна, създавана от доброволци, услуга разклаща позициите на фактическия лидер при онлайн картографията Google Maps

12 апр 2012

Технологичната "Зона 51"*

Google разработва роботи, космически асансьори и други новаторски идеи в пълна секретност

15 ное 2011


Как се роди идеята за Street View? Каква е основната цел на проекта днес?
- Проектът започна през 2007 г. в САЩ. Работата по него е в две основни направления. На първо място Street View представлява допълнителен слой върху Google Maps. Той предоставя много допълнителни данни, която не се виждат в стандартните карти. Street View uлеснява откриването и на специфична за всеки потребител информация, която би била трудна за намиране по различен начин.

Вторият аспект на проекта е самото правене на картите. Днес практически всяка компанията създава навигационните си продукти по подобен начин. Всички обикалят с автомобили, правят снимки и на тяхна база рисуват и подобряват картите си. Ако искаш да предоставяш добра услуга за навигация на мобилния си телефон, трябват ти очни и актуални карти с много информация. Затова ние използваме снимките от Street View, за да подобряваме качеството на Google Maps. 

Как определяте кои снимки на кое място от картата отговарят? Как проверявате дали са сложени на правилните места в Google Maps?
- Това е доста голямо предизвикателство. На първо място записваме GPS данните за всяка снимка. Събираме и информация чрез лазерни датчици, за да позиционираме фотографиите още по-прецизно. Понякога GPS сигналът се губи и тогава именно лазерите ни помагат да определим точното местоположение. Следва и много обработка, за да сме сигурни, че всяка снимка отговаря на мястото, на която е била направена. За всичко това влагаме доста усилия.

Какъв е бизнес моделът на Google Street View?
Имате ли приходи от тази услуга и как оползотворявате интеграцията с Google API ?
- Бизнес моделът на Street View е еднакъв с този на много други продукти, които Google предлага. По същество той е безплатен за крайните потребители. Правим пари от реклами, които са главно в търсачката на картите. Но понякога може да видите реклама на хотел или ресторант в лентата до самите карти. Същата реклама се появява и при снимките от Street View. Като цяло Street View няма специфичен или самостоятелен бизнес модел. За нас това е просто допълнителна услуга към Maps.
Визитка:
Улф Шпицер е програмен директор Google Street View за Европа, Африка и Близкия изток. Той е водещата фигура в разрастването на Google Street View в Източна и Южна Европа. Преди да се присъедини към екипа на компанията, е бил консултант и съдружник в сферата на интернет услугите. По образование е машинен инженер, което в Google не се приема абсолютно еднозначно, защото там повечето хора са учили компютърни науки, споделя Шпицер. Преди да се присъедини към Google, мениджърът на Street View за региона работи известно време за различни стартиращи онлайн компании.

Може ли чрез Street View да се създават реклами, подбрани на базата на снимките и местоположението?

- В момента не мисля, че мога да обявя нещо в тази посока или че  на такива планове. Но това може да стане благодарение на API (Аpplication programming interface - интерфейс за създаване на собствени софтуерни приложения от трети страни - бел. ред.). Ние окуражаваме хората и бизнесите да създава интересни идеи за API. Този интерфейс е безплатен за употреба при определени условия. Ако например има много голям трафик или употребата е комерсиална, тогава има малка такса.

Имахте ли проблеми при осъществяването на Street View в България?
- Всъщност не. Имахме чудесно сътрудничество с властите. Предварително проверихме законите в тази сфера и направихме така, че да не ги нарушаваме. Говорихме с властите, което беше много ползотворно и имахме тяхната подкрепа и бяхме посрещнати много добре.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Спасия Славова: Стажът е добро начало за промяна

Спасия Славова, студентка във втори курс по "Политически науки" в Университета за национално и световно стопанство (УНСС), разказва за своя стаж в Унгария

Saatchi&Saatchi търси стажанти

Крайният срок за кандидатстване е 11 декември 2014 г.

Facebook отпуска стипендии за докторанти

Крайният срок за кандидатстване е до 6 януари 2015 г.

Какви са възможностите за работа и стаж в евроинституциите

EU Careers организира две информационни събития по темата на 1 и 4 декември 2014 г.

Световната банка набира стажанти

Програмата предлага възможности за обучение и практическа дейност

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне

Тихата война за домейните

Опитите на Amazon да сложи ръка на разширенията .book, .author и други срещат яростна съпротива от различни неправителствени организации