Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 1 юли 2016, 15:07, 15598 прочитания

Джери Рули и Васил Терзиев: Много от иновациите ни се случват в София и искаме да разширим още уменията тук

Висшите мениджъри в Progress пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Визитки

Джери Рули е в Progress от 2014 г., а през лятото на 2015 г. зае поста главен оперативен директор на американската група. На тази позиция той отговаря за обединяването на бизнес приоритетите и пазарните стратегии на всички бизнес дивизии и оперативната ефективност на компанията. Преди да се присъедини към Progress, Рули е изпълнителен вицепрезидент "Глобални продажби" в Iron Mountain. Преди това заема няколко ключови позиции в Infor Global Solutions – третия най-голям софтуерен доставчик за бизнес приложения в света.

Васил Терзиев основава Telerik през 2002 г. заедно със Светозар Георгиев, Бойко Яръмов и Христо Косев. Има бакалавърска степен по Бизнес администрация от Американския университет в България. В момента е изпълнителен директор "Иновации" в глобалната компания Progress. Той е и сред поддръжниците на българската стартъп екосистема - ментор е във фондовете Еleven и LAUNCHub, и е инвестирал като бизнес ангел в множество млади компании.

Мелиса Пълс е маркетинг директор на Progress от 2014 г. Има над 20-годишен опит в индустрията. Преди това е работила в известни в индустрията компании като Iron Mountain, Infor, Infinium Software и Kronos, Inc. Има бакалавърски степени по маркетинг и психология от Franklin Pierce University.

Още по темата

Михаил Вълков влиза в управлението на "Академията на Телерик"

Той ще бъде генерален мениджър в една от дивизиите й и ще отговаря за стратегическото развитие на обученията за подготовка на младши таланти

18 апр 2017

Основателите на "Телерик" напускат Progress и поемат "Академията"

Центърът за софтуерно обучение остава на сегашното си място в "Младост"

20 дек 2016

Волфрам Йост: Екипът ни в България расте най-бързо

Главният технически директор на Software AG пред "Капитал"

28 окт 2016

Промяната може да се случи само при открита комуникация със служителите

Мария Атанасова, глобален бизнес партньор "Човешки ресурси" в Progress, пред "Капитал":

14 окт 2016

Британската Future Thinking купува "ДжемСийк кънсълтинг"

Българската компания е специализирана в обработката и анализа на данни

9 авг 2016

Търси се дигитален маркетинг специалист

Каква е равносметката от първите курсове по дигитален маркетинг на Telerik Digital Academy

22 юли 2016

Наградите "Капитал 100"

Сред най-големите компании през 2015 г. отличия получиха лидерите в устойчиво растящите сектори

29 юни 2016

Софтуер: Разширяване на хоризонта

Годината донесе нови проекти на разработчиците, а оттам и приятно голям ръст на приходите на компаниите

28 юни 2016

Джери Рули: Купихме Telerik и заради хората, културата и цялата среда

Главният оперативен директор на Progress пред в. "Капитал"

20 ное 2015

Защо IT секторът успя

Или как технологичната индустрия се превърна в една от малкото успешни истории на българската икономика, но рискува да забави растежа си

20 фев 2015
Progress, под който бранд вече оперира Telerik, спечели първото място в сектор "Софтуер" в класацията "Капитал 100" за най-големите български компании. През миналата година приходите на компанията са нараснали с почти 50% до 71 млн. лв. Година и половина след придобиването й от американската група Progress в сделка за 262.5 млн. долара компанията представи новите си ребрандинг и стратегия, които предвиждат увеличаване на служителите в София и строеж на нова сграда. Ще продължи развитието и на "Академията на Телерик", а през май беше добавен и нов курс по дигитален маркетинг. Основна част от новата стратегия на Progress след интегрирането на Telerik е новата платформа Progress DigitalFactory, която ще предоставя цялостно решение на фирмите, с което те да могат да разширят и да разбират по-добре дигиталния си бизнес. За новата стратегия "Капитал" говори с главния оперативен директор на Progress Джери Рули и с един от съоснователите на Telerik Васил Терзиев. Маркетинг директорът Мелиса Пълс пък разказа за ребрандинга на компанията.

Обявихте амбициите си да бъдете т.нар. digital enabler, тоест да подпомагате компаниите в дигиталната трансформация на бизнеса им. Как ще убедите клиентите си да ви се доверят?
Васил Терзиев: Късметлии сме, че имаме голяма клиентска база - както от страна на досегашния Telerik, така и от Progress. Става въпрос за десетки хиляди компании, които използват решенията ни. Така че не сме непознати за тях. Новата промяна е добавянето на възможности, чрез които да предоставяме по-голямо и пълно решение на стратегическите ни партньори. Тези възможности бяха основен компонент от решението ни да тръгнем по този път - как да се възползваме от всичко, което имаме като компании. Защото може лесно да създадеш една визия, която да не бъде разбрана и от служителите, и от клиентите, и да се конкурираш в една нова среда, без да имаш никакви предимства. Другият риск е да комбинираш всичко, което имаш, под една шапка и да търсиш пазар за него. Ние избрахме друг път - да намерим голяма пазарна възможност, като се възползваме от всички силни страни на двете досегашни компании - хората, технологиите, клиентите и партньорите ни, за да можем да предложим нещо различно. Досега клиентите ни нямаха такова пълно решение и повечето от тях са изключително заинтересувани да работят и разчитат на нас в това пътуване. Ако клиентите ти първи дойдат при теб и те молят за нещо, означава, че вече си закъснял за партито. Тоест няма иновация. Докато ние се опитваме да сме техен стратегически партньор, да им помагаме във всяка стъпка - от стратегията, през процесите до технологичните предизвикателства, за да могат да бъдат успешни.

Джери Рули: Само ще добавя, че ще сме успешни, защото не се опитваме да "глътнем целия слон". Много точно идентифицирахме къде сме силни и точно там ще наблегнем. Разполагаме с хората, технологиите, процесите и партньорите, с които да успеем.

В.Т.: И голяма част от най-ранните ни клиенти - около 60 - 70%, са действащи клиенти и в момента, които харесват новата ни визия и искат да работят с нас.

Какви са очакванията ви за новата платформа от бизнес гледна точка?
Д.Р.: Най-важното в момента е да се съсредоточим върху прилагането на стратегията и бизнес плана ни. Пазарът е много, много голям. Очакваме в него да бъдат инвестирани милиарди от компаниите и се надяваме да получим дял от него.



В.Т.: Добре позиционирани сме както от гледна точка на технологиите, така и от тази на връзките с клиентите. Поставихме много добра основа, за да се възползваме от възможностите. Трансформацията се случва не само сред клиентите, но и вътрешно в нашата компания. През последните 18 месеца направихме сериозни инвестиции, за да станем по-гъвкава и бърза обединена организация. Развълнувани сме, защото, от една страна, пазарът е огромен, а от друга, имаме много добри позиции. Защото много от другите пазарни решения, които се опитват да решават същите проблеми, все още покриват отделни функции и възможности. Докато ние се опитваме да предлагаме едно цялостно решение.

Д.Р.: Според мен друг интересен факт, за който не говорим много (върху който в Telerik много се работеше), е лекотата на използване. На пазара днес, на който се позиционира и платформата ни Digital Factory, се харчат милиарди долари - според различните статистики от 70 до 270 млрд. долара. Компаниите са изправени пред много трудности от гледна точка на технологията. И искат продукт, който е изключително лесен за използване. А с много от днешните технологии се нуждаеш от трета страна, която да ти помага да качваш съдържание, да управляваш дигитални активи и т.н. Но фирмите искат удобни решения, които могат да бъдат бързо и лесно използвани от маркетинг отдела им. Така че тази лекота ще бъде основна част от стратегията ни. През следващите месеци Васил и Светозар (Георгиев - бел. ред.) ще се срещат и ще работят тясно с клиенти по този въпрос.

Обявихте, че до 2020 г. екипът ви в София ще надхвърли 900 служители. Как ще се развива центърът тук през следващите години?
Д.Р.: Когато купихме Telerik, бяхме наясно, че освен технологията придобиваме и най-ценния актив - хората. Технологията е страхотна, но се нуждаеш от хората и страстта зад нея. Така че за нас беше много лесно решение да обявим, че ще удвоим площта на офиса в София, като използваме купения преди години от основателите парцел. Сегашният център е добър, но е фрагментиран. Искаме да построим модерна сграда, която изначално е предназначена за офис, в която хората да се чувстват добре. Очакваме екипът ни тук да расте около 10% на година и така да надхвърли 900 през 2020 г. Кой знае, ако след време имаме много служители, може да се наложи да построим и още една сграда.

В.Т.: Такива да са ни проблемите! Плановете показват ангажимента ни към центъра в София. Вълнуващо е, че много от иновациите в глобалната компания се случват в София и имаме шанс да разширим уменията тук с повече функции като продуктов мениджмънт, продуктов маркетинг, потребителско изживяване, което е голямото ни предимство като компания. Това е добре както за офиса в София, така и за успеха на глобалната компания в бъдеще.

Д.Р.: Също така бих искал да напомня, че друг служител на Telerik - Фарис Суайс, който беше главен технически директор на Telerik, стана главен директор "Трансформации" в глобалната компания. Той остана в София, а позицията му обединява ролите на главен информационен директор и главен технически директор на Progress, като докладва директно на изпълнителния ни директор Фил Пийд. Можеше да наемем външен човек, но в София имаме хора със страхотни умения. Постоянно говорим за дигитална трансформация, но безспорно трябва първо да трансформираме собствената си компания.

В.Т.: Разбираме исканията на клиентите ни, защото самите ние го преживяхме в компанията. Например преминаването от триседмичен процес за промяна на банер на уеб страница до петдесет ъпдейта на съдържание и двадесет функционални промени на ден. Преживяхме такава трансформация. Иначе е много трудно да говориш с клиенти за такъв модел, ако самият ти не си минал през него и не го разбираш. Смятаме, че това е и наше конкурентно предимство.

Какво научихте от интеграцията на две различни организации в една обща група?
Д.Р.: Преди Progress бях в компания, където правехме много придобивания. Много от тях не бяха стратегически - просто форсирахме компаниите да се обединяват и да сливат дейности. Когато купихме Telerik, за мен най-големият урок беше, че трябва да си внимателен и да не бързаш, тъй като сделката беше наистина стратегическа. Така започнаха и първите дискусии вътре в компаниите и нищо не се получи насила - хората казваха каквото мислят. Научих се, че е важно да не се бърза и да не налагаш веднага стратегията си.

Другото нещо е, че има важни области, в които искаш да имаш талант - не е важно всички да са на едно място, но трябва да се възползваш от важните центрове - а София е един от тях.

В.Т.: В миналото в Telerik също сме правили малки придобивания, но този път бяхме от другата страна. И научих, че е важно да си търпелив, но да си наясно, че всички замесени имате съгласие по принципните въпроси - че искате да сте една компания, да имате обща стратегия и да промените пазара. Не е важно колко велик си бил вчера, а колко велики ще бъдем заедно утре и на всички нива в компаниите да има ангажимент да се случи това.

Лично аз за себе си също научих, че хората често подценяват каква сила имат да насърчават промените. Често възможностите пред теб за промяна са много по-големи, отколкото си мислил. Всеки проблем може да бъде превърнат във възможност, но за това се иска промяна в мисленето. Така че трансформацията не се случва само в компаниите, но и в главата на всеки от нас.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Край на автомобилните ключове; Големите амбиции на Slack; Изправи се, не ръкомахай

21 сеп 2017, 1365 прочитания

App-ове на седмицата App-ове на седмицата

"Капитал" ви представя мобилните приложения, които ни направиха най-силно впечатление

18 сеп 2017, 2390 прочитания

24 часа 7 дни

23 сеп 2017, 18199 прочитания

23 сеп 2017, 16687 прочитания

23 сеп 2017, 7006 прочитания

23 сеп 2017, 5792 прочитания

23 сеп 2017, 3598 прочитания

Всички новини

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: ИКТ »

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
App-ове на седмицата

"Капитал" ви представя мобилните приложения, които ни направиха най-силно впечатление

По остриетo на ханджара*

Референдумът в иракски Кюрдистан

Какво ще направи Слави Трифонов в политиката

Дори да има успех, той ще е краткосрочен и ограничен, по-интересният въпрос е защо започва сега

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.09.2017

Капитал Daily

Брой 144 // 20.09.2017 Прочетете