Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 4 авг 2017, 17:10, 12271 прочитания

Намали малко!

Как Spotify решава проблема с шумната музика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Рецепта за Де-спа-хит

Песента Despacito унищожи конкуренцията за летен хит през тази година

18 авг 2017

Spotify подготвя ново лицензионно споразумение с Warner Music

Възможно е намаляване на таксите за лиценз към американския лейбъл

25 юли 2017

Дигитални модели

Познай лицето ми; Елате на интервю в 17.00 ч.; Инвестирай 5 долара

21 юли 2017

Приходите от стрийминг на музика ще надминат тези от физически носители

Стрийминг услугите вдигат постъпленията си с 37% през тази година, сочи изследване на PwC

7 юни 2017

Spotify се насочва към директно листване на борсата

Нетрадиционният подход крие рискове при определяне на цената на акциите

15 май 2017

Warner Music подобрява резултатите си заради стрийминга

Новият албум на Ед Шийрън също помага за увеличението на печалбата на музикалната компания

10 май 2017

Spotify търси начин да започне да печели от бизнеса си

Досега шведската компания, предлагаща стрийминг на музика, беше насочена към разширение

4 дек 2016


Надали има нещо по-дразнещо от това съседът ви да слуша шумно музика, независимо дали става дума за дома ви или градския транспорт. Най-разпространената платформа за слушане на музика също има проблем със силата на звука, но е на път да го разреши.

В края на май Spotify направи промени в силата на звука на всички 30 милиона песни на платформата си. Специалистите от бранша приветстваха решението на компанията, макар обикновените слушатели едва ли да са забелязали разликата. Тя обаче съвсем не е малка.

Използвайки приложението Dynameter, което измерва динамиката на звука в една музикална компoзиция по различни показатели, група музиканти от Skonrokk Studios са тествали песни от различни жанрове (Red Hot Chili Peppers, Whitesnake и Miles Davis), за да установят, че всички те са станали осезаемо по-тихи от преди.

Изглежда, за да се случи това, инженерите на Spotify са взели предвид стандарт на Европейския съюз за силата на звука на телевизионни и видео програми, наречен LUFS - "умна" единица за гръмкост, която отговаря на човешкoто възприемане на звук по-добре отколкото децибелите например. Навярно всеки е имал инфарктната ситуация, когато буквално се налага да тича за дистанционното на телевизора, за да намали звука от рекламите. Това е и пръвоначалната идея на LUFS - да синхронизира гръмкостта на съдържанието по телевизията, като също така предпази потребителите от вредните за слуха нива на шума. Според данни на Световната здравна организация над 1 млрд. деца и млади са застрашени от частична загуба на слуха заради неправилна употреба на устройства за музика и поради високите нива на допустим шум по време на концерти. От първоначалните -11 LUFS Spotify e преминал на -14, каквито са и стандартите в бранша - видеата в Youtube отговарят на -13 LUFS, hifi музиката в Tidal на -14 LUFS, а файловете в Apple Music на -16 LUFS.

Освен, че е предпазва слуха ни, решението на Spotify ще прекрати и компресирането на музикалните файлове на платформата с цел повишаване звука на песента. Една от основните техники за това е именно чрез компресиране на файловете. Както издава името, при този процес се поставя изкуствен "таван" върху високите тонове в песента за сметка на самото ѝ качество. Подобно на ефекта на менгеме, компресирането покачва силата на звука, но води до "загуба" на информация от оригиналния файл. За последните няколко десетилетия средното ниво на звука при всеки един жанр се е покачило в пъти, достигайки критично вредни за слуха нива. Всичко това се случва с една единствена цел - изпъкване на пазара и по-високи продажби. На нас (и слуха ни) остава единствено да се надяваме, че и други ще последват примера на Spotify.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

App-ове на седмицата App-ове на седмицата

"Капитал" ви представя мобилните приложения, които ни направиха най-силно впечатление

25 сеп 2017, 844 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Край на автомобилните ключове; Големите амбиции на Slack; Изправи се, не ръкомахай

21 сеп 2017, 1877 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: ИКТ »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
App-ове на седмицата

"Капитал" ви представя мобилните приложения, които ни направиха най-силно впечатление

От Лондон, през Клуж, до София

Джон Котерел, изпълнителен директор на софтуената Endava, пред "Капитал"

Маневри на 10-ия етаж

Новият генерален директор на БНТ номинира членове на управителния съвет на медиата

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Изяж София

Първият уличен гурме фестивал в България StrEAT Fest е за всички, които искат да се докоснат до нов вид преживяване и да опитат световните кухни, представени тук

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете