Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 26 окт 2010, 9:00, 16411 прочитания

Как да направим онлайн магазин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Онлайн плащания за 1.75 млрд. лв. е регистрирала ePay.bg за 15 години

През платформата се обслужват основно битови сметки

26 ное 2014

За какво ни е интернет

Потребителите ползват глобалната мрежа най-често за банкиране, пазаруване и търсене на работа

4 апр 2012

Poke me*

Рекламодателите постепенно увеличават инвестициите си в дигитален маркетинг и гледат с любопитство към социалните мрежи

21 яну 2011

Какви са правата на онлайн купувачите

Задайте въпрос относно търговията в интернет на адвокат Нели Недкова от Wolf Theiss, а тя ще ви отговори в коментарите

10 дек 2010

Мишките в атака

Онлайн пазаруването в България набира скорост, но големият ръст предстои

10 дек 2010

Черен петък vs. кибер понеделник

Предколедната статистика сочи, че онлайн търговията бавно, но сигурно, печели потребителите на своя страна

3 дек 2010


Как да настроим плащанията
В България около 90% от клиентите предпочитат да плащат в брой, но има група от клиенти, които искат да плащат електронно. Едно добро начало за всеки електронен магазин е да предложи на клиентите си възможност да плащат през еpay.bg и paypal. Интеграцията се постига чрез добавки (plugins) към софтуерната платформа и конфугуриране. Разходите при epay.bg са 1% от сумата, а при paypal около 2.5%, които са за сметка на търговеца.

Съществуват и много други онлайн платформи за разплащане като може да използвате и преносим POS терминал за клиенти, които не искат да се регистрират в онлайн сайтове за разплащания. За съжаление може да предложите тази услуга само в града, в който се намирате и ако доставяте със собствени служители.

Някои клиенти ще предпочетат да вземат продуктите от вашия офис и е добре също да имате наличен POS терминал. Интересна друга възможност за транзакции е плащането на месечни вноски чрез стоков кредит или кредитна карта от типа Euroline. Тогава е необходимо да сключите договор със съответната банка и тя ще ви обучи на процеса за одобрение на кредита.
Днешната статия е от Дарий Кутелов. Той има опит от разработката на онлайн магазини като gsmzamen.com, buylaptop.bg, ibebe.bg, illka.com.

Най-подходящи за онлайн търговия са леки продукти с голямо търсене и висока цена като мобилни телефони например. Подходящи са и марки с голям асортимент, защото в офлайн магазините обикновено се предлага ограничена селекция, за да не се ангажират много пари и скъпо пространство от стелажите. Други добри стоки за онлайн търговия са продукти с ограничена дистрибуция извън София, защото клиентите няма откъде да ги купят.

Избягвайте тежки стоки, които са евтини. Такива са всички основни продукти като ориз, захар, безалкохолни напитки, бира. При тях средната цена на  рафта в магазина за 1 кг продукт е между 2-3 лева, а куриерски разходи при 5 килограмова пратка например са 2 лева на килограм, което означава, че клиентът плаща двойно цената на продукта. Единственият модел за печеливш онлайн бизнес с подобни стоки е ако се доставят от собствени служители в рамките на града, в който се намирате.

Лесен начин да разберете дали има интерес към вашия продукт онлайн е да попитате SEO специалист колко пъти хората търсят вашия продукт в Google на месец. Желателно е да ви отговорят, че има поне няколко хиляди търсения.

Ако нямате опит в създаването на онлайн магазини, през първата година трябва да инвестирате поне



8000–10 000 лева в изграждането на услугата

реклама и оптимизация за търсачките. Ако работите с наложени уеб агенции, бюджетът лесно може да надхвърли 20 000 лева.

Ако вече имате сайт с информационно съдържание, който е добре позициониран в търсачките, не трябва да слагате онлайн магазина на основния домейн. Началните страници на магазините нямат много текст, а търсачките класират страници с много текстове на предни позиции.

Можете да разположите магазина или в поддиректория на сайта (www.ime-na-sait/magazin) или в субдомейн (www.magazin.ime-na-sait.bg). При първия вариант магазинът ще помага на позиционирането на основния ви домейн в търсачките, а при втория може да присъствате на първа страница в Google с два листинга - на основния домейн и на субдомейна.

Добра идея е основният домейн да съдържа ключови думи, свързани с предлаганите продукти. На началната страница задължително направете секция с текстово съдържание като новини или представяне на нови продукти.

Сложете ключовите думи в alt таговете на логото, image файловете на продуктите на началната страница и банерите, както и в основната навигация като имена на категории продукти. Например хората търсят в интернет "биохрани" - написано слято и така трябва да се нарече категорията с био храни в магазина, а не "био хранителни продукти" или само "храни".

Хубавото е, че

софтуерните платформи за онлайн магазини са безплатни

Аз лично препоръчвам Magento Commerce, защото е изключително надежден софтуер с отлични възможности. Други популярни и също много добри варианти са OS Commerce, VirtuеMart и ZenCart. При избора на софтуерна платформа важно е да вземете предвид дали съществуват упътвания за работа с нея, дали е добра за оптимизиране и дали съществуват модули за интеграция с водещите фирми за електронни разплащания.  

Сравнително добър и евтин вариант е да използвате шаблон за дизайна и да платите на програмисти да го инсталират заедно със софтуера и кирилизацията. Ако искате да имате уникален дизайн и да правите промени в стандартните екрани, ще трябва да наемете уеб агенция като внимателно трябва да напишете какво очаквате.

Следва разучаването как да работите със софтуерната платформа и въвеждането на продуктите, което е трудно. Особено ако трябва да въведете 2000 продукта и всеки от тях отнема по 15-20 минути на опитен човек. В повечето случаи ще ползвате готови снимки, но може да се наложи да заснемете някои продукти, ако няма добри налични снимки. За доброто позициониране на бъдещия магазин в Google,

слагайте поне 250 думи описание на продукт

с таргетирани ключови думи. В никакъв случай не копирайте описания на продукти от други магазини.

Бързо можете да привлечете клиенти в новия магазин чрез платена реклама в Google AdWords (Pay Per Click - реклама на клик) с бюджет 300-500 лева на месец. Може да управлявате сами рекламните си кампании или да наемете специализирана агенция, която ще ви увеличи разходите с 10%. Google много бързо "изяжда" рекламните ви пари и ще отнеме време да разберете кои ключови думи ви носят реални продажби.

Може да рекламирате във Facebook, но имайте предвид, че хората в социалните мрежи предимно се забавляват и лесно кликат на рекламите без да търсят нещо конкретно. Желателно е да направите фенстраница във Facebook, където чрез интересна информация да изграждате познаваемост и имидж на марката на сайта. Повечето собственици на онлайн магазини просто публикуват продукти на страниците си във Facebook, чрез което не постигат нищо.

Полезно е да направите блог като поддомейн или директория, в който да публикувате продуктови ревюта или статии със сравнения на цени и марки. Те са богати на съдържание /500-1000 думи/, което Google "харесва" и пълни с таргетирани ключови думи. Чрез блога можете дългосрочно да привлечете много ценен трафик от хора, които търсят конкретен продукт и вероятно искат да го купят онлайн.

Избягвайте многото предложения за банерна и каталожна реклама, с които ще ви атакуват след като отворите интернет магазина. Тя е скъпа и от моя опит не носи достатъчно трафик към сайта от пазаруващи клиенти.

Първоначалната SEO оптимизация

на онлайн магазина ще ви струва към 1000-1500 лева, след което ще трябва да предвидите 100-200 лева такса на месец. Резултатите от оптимизацията ще се появят след третия месец. Докато не излезете на първа страница в Google по желаните ключови думи не очаквайте сериозен трафик. Потърсете SEO специалист, който вече е постигнал първа страница с други сайтове по целевите ключови думи.

Трябва да решите как да позиционирате ценово вашия магазин спрямо другите онлайн и офлайн магазини. Обикновено интернет търговията се развива, защото предлага по-ниски цени в рамките на 3-5% от офлайн магазините. Причината е в по-ниските оперативни разходи.

Клиентите също очакват да купят стоките по-евтино от интернет. Не разрушавайте ценовите равнища на другите онлайн магазини, а подберете няколко интересни продукти и им направете промоционални цени, за да стимулирате клиентите да пробват вашия магазин. Може да попаднете на вносители или производители, които задължават всички да продават на еднакви цени. В тези случаи ще трябва да стимулирате клиенти чрез програми за лоялност.

Цената на доставка е много важен лост за привличане на купувачи.

Клиентите предпочитат безплатна доставка


и често ще поръчат допълнителни продукти само, за да достигнат определената от вас сума и да се класират за безплатна доставка. Внимателно определете този праг, който да е малко над средната ви поръчка, за да генерирате допълнителни продажби. За платените доставки (под прага на безплатната доставка) определете фиксирана цена и не занимавайте клиентите с куриерски тарифи. По-добре използвайте реномирана куриерска служба като с времето ще постигнете добри отстъпки.

Бъдете търпеливи, защото ще започнете да усещате ползите от вашия онлайн магазин поне шест месеца до една година след като той заработи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лекторите на DigitalK 2015: Хедър Ръсел Лекторите на DigitalK 2015: Хедър Ръсел

Предприемач и основател на Rinkya.com

11 май 2015, 7009 прочитания

Лекторите на Digitalk 2015: Блейк Макълдауни Лекторите на Digitalk 2015: Блейк Макълдауни

Основател, Zinc

6 май 2015, 6412 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Имоти Инвестиции»

Бизнес имоти
Бизнес имоти

Тенденции и ревю на бизнеса с недвижими имоти и инвестиции в него.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Digital|k" Затваряне
Войната за шахтите

КРС неадекватно глобява LAN доставчиците за висящите им кабели без да дава алтернатива

Инженерът, който стана мениджър

Йонуц Фаркаш, регионален мениджър на Schneider Electric за България, Албания, Македония и Косово, пред "Капитал"

Електрически и яростни

Електромобилите ще дойдат по-бързо, отколкото очакваме

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Siri, какво да облека днес?

Създателят на Siri за новите начини, по които изкуственият интелект навлиза в живота ни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 20.05.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.05.2017

Капитал Daily

Брой 78 // 25.05.2017 Прочетете