Регистрация

// Блогове / Досиета / Представям ви

30 7 авг 2010, 14:40, 7752 прочитания

Евтим Костадинов: Проверката на МВР показва, че ръководни полицейски кадри са изтласкани за сметка на бивши служители на ДС

До края на 2010 г. ще приемем около 85 процента от всички архиви на ДС, казва председателят на комисията по досиетата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Държавна сигурност като настояще в МВР

Тотална подмяна на ръководния полицейски състав с кадри на ДС е извършена от вътрешния министър Румен Петков през 2006 г.

20 авг 2010

Идва ред на агентите на Държавна сигурност в ДАНС

От отчетния доклад на комисията "Костадинов" в парламента става ясно в кои институции предстои осветяването на хората на ДС

3 авг 2010

Държавна сигурност присъства с 21 процента в ръководния състав на МВР

Общо 1346 сътрудници на ДС са били на ръководни постове във вътрешното министерство в периода 1990-2010 г.

27 юли 2010

Защо е важно споразумението за архива на МВР

Направена е финалната крачка за безпрепятствен достъп до документите на ДС и полицейските досиета преди 1944 г.

10 май 2010
В края на юли 2010 г. комисията по досиетата приключи проверката на МВР за присъствието на бивши служители от ДС в ръководния му състав. Тя се превърна в най-мащабната проверка, извършвана досега в държавна институция. В продължение на пет месеца – от март до юли комисията провери над 6000 лица и излезе с 15 доклада, с които бяха обявени над 1300 служители в МВР, които са заемали или заемат ръководни постове от 1990 г. досега. Приключването на проверката  е поводът за разговора с председателя на комисията Евтим Костадинов.

 
Г-н Костадинов, каква беше нагласата на комисията при започване на проверката за принадлежност към Държавна сигурност (ДС) на ръководния състав на МВР?
Нагласата ни беше рутинна. Както и при другите проверки, и при МВР стремежът ни е да спазваме закона. Целта ни беше колкото се може по-бързо да извършим проверката, защото първоначалните цифри показваха, че става въпрос за твърде сериозна група лица – над 6000.

Този голям брой на проверяваните служители промени ли по някакъв начин подхода ви?
Когато се обобщиха данните за това колко лица подлежат на проверка и се видя големия брой ние преценихме, че не може да излезем с едно или две решения. Затова подходихме по друг начин – решихме проверката да се извърши по азбучен ред. Това беше най-обективният подход. А не да вадим отделни имена, за които от МВР вече бяха пристигнали данни.

От МВР бяха ли коректни с предоставянето на архивите, които комисията е изискала?
Ръководството на МВР съвсем коректно, точно и в график предоставяше документите. И тях ги затрудняваше тази проверка, но от министерството се стремяха да помагат при извършването й. В процеса на работа се наложи на няколко пъти да отправяме допълнителни искания за нужното окомплектоване на документи, удостоверяващи принадлежност към ДС на някои лица. При тези случаи нямаше добро оформяне на документите в архива и затова се налагаше да изпращаме допълнителни писма с конкретни искания за издирване на необходимите материали. Знаете, че законът дава право на комисията да изисква допълнителни данни, за да може да се излезе с обективно решение за всяко едно от проверяваните лица.

Голяма част от проверяваните са бивши щатни служители на ДС, което се установява от техните кадрови дела в архива, съдържащи документи за назначаването и кадровото им израстване в йерархията на различни структури на ДС. Можете ли да кажете обаче дали в архива на ДС се пазят и техните работни дела, по които да се установи с каква дейност точно са се занимавали?
За един 20 или 25-годишен трудов стаж в ДС на оперативен работник е трудно да се съберат данни за дейността му в едно такова работно дело. В интерес на истината не знам защо твърдението, че оперативните работници имат работни дела навлезе в обръщение. Работни досиета има агентурата на ДС, секретните сътрудници. Но няма събрана на едно място в отделно дело информация, обобщаваща дейността на щатните служители на ДС.

Какво показва анализът ви за извършената проверка, която се оказа най-мащабната и в същото време отбеляза и най-висок ръст на принадлежност от ръководния състав на държавна институция досега – над 21 процента?
Като бивш служител от МВР и преди съм споделял, че особено впечатление прави факта, че след промените у нас на ръководни длъжности в системата на вътрешното министерство са назначавани бивши служители на ДС, а не професионално подготвени кадри на полицията. Би трябвало да е обратното – в йерархията да бъдат издигани именно професионално подготвени полицейски служители, а не лица, които в своята професионална кариера са се ръководили от други принципи. Тук става въпрос за не малък брой от ръководния състав на министерството. Излиза така, че полицейските кадри до известна степен са били изтласкани в кариерното си развитие за сметка на бившите служители от ДС.

Данните от проверката на ръководния състав на МВР показват, че най-заемната ръководна длъжност в системата на МВР от бивши ДС-служители е началник на сектор. Бихте ли разяснили къде в йерархията стои тази длъжност и какво е нейното значение?
Това е една от най-важните длъжности в системата на МВР. Началникът на сектор ръководи няколко оперативни работници и обобщава тяхната дейност. Може да се каже, че длъжността е възлова, тя е в основата на дейността по документиране и установяване на извършваните престъпления, които полицията разследва. Служителят, който заема този пост, отговаря за набелязване на мерките и оперативните мероприятия за разкриване на дадено криминално престъпление и съответно мерките при другата дейност на МВР – охранителната и безопасното движение по пътищата.

Бивши служители на ДС са били назначавали на ръководни постове в МВР при всички правителства след промените у нас. Проверката обаче разкрива, че сериозен брой назначения и преназначения на бивши ДС-кадри на ръководни длъжности е станало в периода 2005-2007 г. по време на правителството на Станишев, когато министър на вътрешните работи беше Румен Петков. В комисията забелязахте ли тази тенденция?
Благодаря за този въпрос. Да, данните, които излязоха при проверката, потвърждават този факт и на нас също ни направи впечатление. Какви са били мотивите за тази политика на тогавашното ръководство на министерството би следвало да ги обясни то. Във всеки случай ако целта е била да се подобри дейността на МВР при борбата срещу организираната престъпност и корупцията, тя не е изпълнена, защото знаете, че в този период МВР беше сериозно критикувано точно по тези показатели. И тук пак може да се върнем на въпроса защо вместо да са издигани професионално подготвени полицейски кадри се е давало път на служители, които по времето на кариерата си в ДС са се занимавали със съвсем различни неща от приоритетите и задачите на полицията днес.

Какво бихте казали на противниците за разкриване на сътрудниците на ДС, които твърдят, че комисията по досиетата огласяна кадрови служители на ДС, които и преди промените са работили за националната сигурност?
Неправилно е да се отъждествява понятието национална сигурност, такова каквото то е за съвременната българска държава с дейността на Държавна сигурност преди 10 ноември 1989 г. Целите на съвременните специални служби и на МВР са разписани в редица закони и механизмите на контрол върху тях е много по-различен от онова, което е било преди 21 години. Виждате, че днес актуалните задачи на МВР е да противодейства на престъпността и корупцията. Това са задачи, които са в интерес на цялата държава и общество. Затова паралелът с реалността преди 10 ноември е неуместен. В своята дейност комисията изпълнява закона, такъв, какъвто е приет с мнозинството от Народното събрание, с гласовете на управляващите и на опозицията. Изводите от данните, които излизат официално с нашите решения, могат да бъдат направени самостоятелно от всеки, бил той гражданин или държавен ръководител.

В отчетния доклад за дейността на комисията през последните 7 месеца, внесен в парламента, вие информирате, че предстои извършване на проверка на ръководния състав на Държавна агенция "Национална сигурност" (ДАНС). Очаквате ли да възникнат някакви проблеми и дали процентът, регистриран при проверката в МВР, ще се повтори и при ДАНС?
Проблеми не очаквам, защото с новото ръководство на агенцията работим коректно. Колкото до процента на присъствие на бивши кадри на ДС в ръководния състав, предполагам, че също ще бъде висок. Особено като се има предвид начина, по който стартира ДАНС. За да сме коректни обаче нека да изчакаме официалните резултати.

В отчетния доклад подробно са отбелязани различни дейности на комисията, но впечатление прави броя на приетите от комисията архивни материали – с две трети повече от същия период на предходната година.
Да, тази година приемането на архивите на ДС от различни държавни структури е приоритетно за комисията. Знаете, че бяхме забавени с предоставянето на необходимия сграден фонд от Министерския съвет през 2007 г. и  това доведе до забавяне на изграждането на съвременно и отговарящо на всички изисквания архивохранилище в Банкя за централизирания архив на ДС, който по закон комисията трябва да създаде. Тази година обаче ние вече имаме необходимите условия и приемането на архивите на ДС е наша основна цел. С подписването на тристранното споразумение с ръководството на МВР и на Държавна агенция "Архиви" се създаде нужния график и ред. Надявам се, че до края на 2010 г. ще приемем около 85 процента от всички архиви на ДС.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил Сандокан Рейтинг: 811 Неутрално
7 авг 2010 16:54 1
- +Оценка
-2 +58

Човека си го каза в прав текст.
Ключовите позиции в МВР са заети от ДС.
МВР е неспособна да се противопостави на ОП.
Следователно докато няма лустрация няма да има и осъдени престъпници.

_____

Без мъдра мисъл!
 
Преглед на профил donio Рейтинг: 563 Неутрално
7 авг 2010 20:51 2
- +Оценка
-37 +5

Той човека да каже дали тези бивши служители нна ДС са били лоялни към държавния си дългколко от тях са осъдени за престъпления и как изпълняват те сега своитте професионални обязаности както и да ли са подготвени добре професионално щото иначе ще излезе чиста завист,че са назначени кадърни стари кадри.Всичко останало е пропаганда.

 
7 авг 2010 21:25 3

Този коментар беше изтрит в 21:26 на 07/08/2010 от неговия автор.

Преглед на профил BlueWater Рейтинг: 2370 Неутрално
7 авг 2010 21:30 4
- +Оценка
-4 +37

До коментар [#2] от "donio":

"Той човека да каже дали тези бивши служители нна ДС са били лоялни към държавния си дълг"

Всички служители техните роднини и близки са били много щателно проучвани преди назначаването им. Целта е била те да са лоялни на БКП, а не към държавата. Това проучване продължава и до сега дори преди времено назначаване в КАТ.

_____

Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон Максуел
 
Преглед на профил Сандокан Рейтинг: 811 Неутрално
7 авг 2010 23:09 5
- +Оценка
-1 +16

Указ 1467 от 16 юли 1974 г.,
"Чл. 1. (1) Държавна сигурност е специализиран орган на управление, включен в системата на МВР, който има предназначение да обезпечава сигурността на Народна република България и да защитава социалистическия обществен и държавен строй от престъпни посегателства.

(2) Държавна сигурност осъществява своята дейност под ръководството и контрола на Централния комитет на Българската комунистическа партия, респективно на Политбюро и първия секретар на БКП."

Чл. 2 Държавна сигурност провежда своята дейност в изпълнение на решенията на ЦК на БКП, законите и другите нормативни актове."

Лоялност към държавата????

"Проверява по секретен и негласен начин сигнали и данни за противодържавна дейност, като при необходимост използва технически и други оперативни средства, пособия и методи, влизане в жилищни домове и помещения на граждани, учреждения, предприятия и организации, и извършва огледи, освидетелствания, претърсвания и изземвания."

Да ви напомя на сегашната ситуация??? "при необходимост" според задачите от ЦК, а не чрез прокурорска заповед.

1990г.
"Подчертано бе, че въпреки сложната обстановка в страната (има се предвид България), ръководството на НРС е успяло да съхрани личния състав и да извърши минимални съкращения в сравнение с други поделения на МВР. Служителите от НРС като цяло са останали верни на...

Прочитане на целия коментар
марксизма-ленинизма и на социалистическата идея, въпреки деполитизацията и разформироването на първичните партийни организации."

целия текст
http://www.capital.bg/blogove/dosieta/predstaviam_vi/2010/05/21/904368_dokumentite_na_ds_izvor_za_bulgarskata_istoriia/

_____

Без мъдра мисъл!
 
Преглед на профил Johny Рейтинг: 302 Неутрално
8 авг 2010 01:11 6
- +Оценка
-4 +30

Лоялност към бкп не значи лоялност към държавата. Всички служители и на 6-те управления трябва да се третират както служилите в "сс" на немската армия през втората световна война!!!!

 
Преглед на профил donio Рейтинг: 563 Неутрално
8 авг 2010 01:38 7
- +Оценка
-21 +4

До коментар 4 отБлуУотър
Той човека трябва да добави дали тези люде са подписали декларация за деполитизирани като държавни служители.А Джонито от коментар 6 трябва да знае бившите служби на ДС заедо със службите БНД на ГФР
задържаха терористите от Баадер-Майнхоф на Слънчев Бряг през 1985 г. така че когато се касае за борба срещу тероризма няма нищо друго освен професионална колегиалност,а не серсемлици.Освен това компартиите са легални политически организации в ЕС имат депутати в местните парламенти и Европейския парламент.Що се касае до проучването то е задължително дори за е дна чистачка във фирма камо ли за официер от службите.Щото като гледам какво пишат някои не стават даже за осведомитили и явочници камо ли за агенти.

 
Преглед на профил BlueWater Рейтинг: 2370 Неутрално
8 авг 2010 10:05 8
- +Оценка
-4 +15

До коментар [#7] от "donio":

"Освен това компартиите са легални политически организации в ЕС имат депутати в местните парламенти и Европейския парламент."

Сигурно знаете че западните комунистически партии нямат нишо общо с методите на БКП за издевателство над българският народ.

"Що се касае до проучването то е задължително дори за е дна чистачка във фирма камо ли за официер от службите."

Сигурно знаете че проучването преди влизане в БКП и ДС се е правило само с цел да се разбере дали човекът е убеден комунист и ще изпълнява "повелите" на партията, а не дали е лоялен гражданин.

_____

Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон Максуел
 
Преглед на профил cheta Рейтинг: 319 Неутрално
8 авг 2010 10:24 9
- +Оценка
-1 +23

Лустрация означва осветляване - нищо лошо, нещата ще дойдат на място. Така бивши и настоящи служители и сътрудници на службите ще бъдат ограничени да не изтласкват професионали встрани - в МВР, МВнР, науката, енергетиката...Те са навсякъде за жалост, това е принципа на БЕЗКОНТРОЛАТА ВЛАСТ.

 
Преглед на профил Музар Рейтинг: 4726 Неутрално
8 авг 2010 11:18 10
- +Оценка
-1 +15

До коментар [#8] от "BlueWater":

Да те допълня: изискваше се и препоръка/и от партиен член точно за лоялност към идеологията, не към държавата. Както и проверка, дали в рода му има "буржоазни отрепки" :-)

_____

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут."Бъдещето на една илюзия"Зигмунд Фройд
 
Преглед на профил Музар Рейтинг: 4726 Неутрално
8 авг 2010 11:21 11
- +Оценка
-1 +15

И още нещо се сетих - преди да се оженят/ омъжат, проверяваха бъдещия им брачен партньор. Имаше и изискване да е партиен член. Моя колежка по спешност я приеха в Партията, за да може да се омъжи за спец-служител.

_____

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут."Бъдещето на една илюзия"Зигмунд Фройд
 
Преглед на профил Johny Рейтинг: 302 Неутрално
8 авг 2010 11:37 12
- +Оценка
-2 +16

До Доньо:
Не зная дали ти знаеш, че повечето терористични организации бяха финансирани от служби като ДС. Специално Баадер-Майнхов, както и Червените бригади се считаха за наши братя по оръжие!!!!

 
Преглед на профил james1 Рейтинг: 354 Неутрално
8 авг 2010 11:50 13
- +Оценка
-30 +7

Какво лошо има в това да си ДС? Хората на Филип Димитров, подкупени от САЩ унищожиха разузнаването и сега нямаме нито армия нито полиция като хората. Освен това комунизмът беше справдлива система за разлика от "демокрацията", която е фалшива доктрина и трябва да се ликвидира!

 
Преглед на профил boby1945 Рейтинг: 5625 Весело
8 авг 2010 11:57 14
- +Оценка
-18 +6

Ако ФД и "рИформата" не се упражняваха в това което не разбират през 1992 година, под аплаузите на рестипутска България, нямаше да има Беров, нямаше да има мутри, нямаше да има много от проблемите днес...
При Тато мутри нямаше, стреляха ги много бързо, та не успяваха да се "институционализират"...... а останалото са али бали за наивници .....

_____

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
 
Преглед на профил donio Рейтинг: 563 Неутрално
8 авг 2010 12:01 15
- +Оценка
-7 +8

До Джони
Тука много я обърка приятелю.Слушай сега какво ще ти каже бачо ти Доньо.Тези формации за които говорим се наричат в специалните служби"цигулки".Страно име нали,но са такива тъй като се държат в лявата ръка,но свири дясната.Спомни си кой подкрепяше Червените кхмери,болшевиките в Русия през 1917,а сега и ФАРК в Колумбия както и някои анархистки формации в Гърция,а да не ти изброявам много други по света.Коимпартиите не си и помисляха да контактуват с тях.Помисли си само по дядо Тодорово време, когато не можеше и въздушна пушка да си купиш някой ще разреши вербовката на един ненормален турчин да ходи да гърми папата по Сан Педро и след това да крещи ,че го пратили комунистите.Той и сега си живее добре ама нещо не кашля.

 
Преглед на профил boby1945 Рейтинг: 5625 Весело
8 авг 2010 14:21 16
- +Оценка
-7 +3

До коментар [#15] от "donio":е не си съвсем прав, когато "разведките" намерят общ интерес, те обикновено си стискат ръцете "неофициално" за още едно раздаване, а пък там квото сабя покаже.....
така и с Папа Йоан Павел 2 се получи
( с Папа Йоан Павел 1 също интересно се получи, сега Дискъвъри го "дъвчи" на малки обороти)
Това че флоберките при Тато бяха на разрешителен режим за повечето хора, не значеше че не можем да купим едно пистолетче за подходящ човек, даже ако не е баш "нашият човек в Хавана".....

_____

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
 
Преглед на профил mapto Рейтинг: 2169 Любопитно
8 авг 2010 21:57 17
- +Оценка
-2 +6

До коментар [#7] от "donio":

А ти беше ли там пред горящия партиен дом?
http://www.dailymotion.com/video/xch7ks_yyyyyyyyyy-yy-yyyyyyy-closed-by-pre_news

Да не си някой от ония с бейсболните шапки и късите гащи дето ги пращат от изоставената сграда на Бенковски (51 минута от линка) и ги държат да не набият заблудения пожарникар, който се опитва да гаси (56 минута) изгарящите документи.

А Любен Гоцев обяснява, че не знаел как ставало кадруването в МВР (50 минута) тогава. Майтапчия!

_____

Да зададем посоката на България: http://bulgaria.yrpri.org/
 
Преглед на профил haflinger Рейтинг: 289 Неутрално
8 авг 2010 23:33 18
- +Оценка
+2

До коментар [#13] от "james1": Ти на колко години си? Ако са повече от 30 - обърни се към психиатър!

_____

Нaflinger
 
Преглед на профил donio Рейтинг: 563 Весело
9 авг 2010 00:42 19
- +Оценка
-7 +3

До коментар 17 от МАПТО
не съм бил на пожара пред Партийния дом,гледах го по телевизията.Тогава разбрах,че на България отвънка е отреден път за никъде,а като отиваш за там всички пътища са добри.И до сега се движим по тях.Питам те спомняш лиси един посланик на име Полански и неговата възлюбена мисля че фамилията й започваше с П за него не чухнищо да се говори.Само се чу ,че след пожара много обичал да пее с нея "Последен валс"Май го бяха отзовали предсрочно.А имаше и още
един друг посланик от големия брат,който недолюбваше дяда Тодора.Е сега разбираш за какво става дума.Попитали един американец защо в Америка не може да се организира преврат,а той отговорил:защото няма там американско посолство.Та такива ми ти работи.Хайде,че ракията се стопли.

 
Преглед на профил mapto Рейтинг: 2169 Неутрално
9 авг 2010 10:02 20
- +Оценка
+4

До коментар [#19] от "donio":

Те хората са го казали: „Това дето сам можеш да си го направиш, и най-големият враг не може да ти го причини.“

От Изток и Запад идват разни нареждания, но нашите тайни служби (преди комунистически, сега мафиотски) се оказват прекалено ревностни изпълнители... Защото аз виждам и други държави по света, в които някак си подобни команди не резонират в чак такива институционализирани ексцесии.

А с предишния коментар просто исках да кажа, че ако не се чувстваш директно засегнат, нямаше толкова ревностно и сляпо да защитаваш партийните генерали и все да изкарваш, че те са много мили и съвестни, а отвън са им виновни. Защото за „изпълнението сега на професионални обязаности и за професионалната им подготовка“ ще се говори и днес по новините в контекста на споровете между полиция и съд, както и мълчанието на прокоратурата.

_____

Да зададем посоката на България: http://bulgaria.yrpri.org/
 
Преглед на профил mapto Рейтинг: 2169 Неутрално
9 авг 2010 10:12 21
- +Оценка
+6

А ето е още един пример за силната самоинициатива на българските комунистически послушници и за това как когато от Москва им кажат 2, те викат 200: http://www.youtube.com/watch?v=n2HV71FpBOE&NR=1
Доньо, това ли са твоите съвестни и професионални полицаи? Подготовката им е желязна, но дълбоко сбъркана.

_____

Да зададем посоката на България: http://bulgaria.yrpri.org/
 
Преглед на профил brasnarq Рейтинг: 0 Неутрално
9 авг 2010 16:01 22
- +Оценка
+5

До Джони 12,
На 2 км северно от нос Калиакра, имаше затворена оградена зона. Сега е отворена, нарича се бОлата. Има изградени две вълноломчета, киото струват много, но нямат никакво стопанско значение. Далече от населено място, рибарите си имаха достатъчно други стоянки. Има двуетажна сграда насред нищото.
Пристанището служеше за контрабанда. Сладурите продаваха цигари на турски гемии. Правеха го и от Атия и Созопол. По време на Студената война, "врагът" беше допускан директно във ВМ бази.

 
Преглед на профил brasnarq Рейтинг: 0 Неутрално
9 авг 2010 16:02 23
- +Оценка
+3

До Джони 12,
На 2 км северно от нос Калиакра, имаше затворена оградена зона. Сега е отворена, нарича се бОлата. Има изградени две вълноломчета, киото струват много, но нямат никакво стопанско значение. Далече от населено място, рибарите си имаха достатъчно други стоянки. Има двуетажна сграда насред нищото.
Пристанището служеше за контрабанда. Сладурите продаваха цигари на турски гемии. Правеха го и от Атия и Созопол. По време на Студената война, "врагът" беше допускан директно във ВМ бази.

 
Преглед на профил donio Рейтинг: 563 Неутрално
9 авг 2010 20:13 24
- +Оценка
-1 +2

До коментар 21 от Мапто
Съгласен съм на 50% с тебе и за това не знам как да гласувам както и с Боби от коментар 16.Бъдете здрави.

 
Преглед на профил boby1945 Рейтинг: 5625 Весело
11 авг 2010 19:21 25
- +Оценка
-2 +2

До коментар [#24] от "donio":ами като не знаеш не гласувай.... толкова е просто....

_____

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
 
Преглед на профил Luc Рейтинг: 8 Неутрално
12 авг 2010 17:11 26

Тъй като ДС е давала почти неограничена власт над гражданите* (примамлива цел) и едновременно е била организация за обслужване или, ако предпочитате, слугинстване на висшата номенклатура* на един престъпен тоталитарен режим** (цената, която се плаща за постигане на целта), то е неизбежно "сред стегнатите редици на железния юмрук на партията" да преобладават посредствени от морална гледна точка личности с доминиращи хиено-чакалски наклонности.

*Виж архивите на ДС;
**Биж решението на Европейския парламент.

 
Преглед на профил boby1945 Рейтинг: 5625 Весело
13 авг 2010 13:28 27
- +Оценка
-2

До коментар [#26] от "Luc":ако направиш една екскурзия сред сътрудниците на ДС, които са официално разкрити до днес ще забележиш, че повечето от ДС "хората" са много качествен човешки маТреал:
Има ги Гарелов и Дмитри Иванов, няма го Агов, Радев тути кванти...
Има го Сокола, няма ги Ваньо, ФД, Виденков, БерКов, ББ, РП и луканков ги няма даже ......
Странна зависимост наистина........

_____

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
 
Преглед на профил Luc Рейтинг: 8 Неутрално
13 авг 2010 19:29 28
- +Оценка
+4

До коментар [#27] от "boby1945":

Драги "boby1945", под "стегнати редици" имам предвид офицерите от ДС. Темата за сътрудниците ми се струва различна. Мисля, че всеки би се съгласил, че една голяма част от сътрудниците са жертви. Жертви на офицерите. Очевидно е кои имат интерес да насочват прожекторите върху жертвите и да останат, както са свикнали, на сянка. Под дебелата сянка на медиите, бих казал. Да отбележа, че в-к Капитал е едно щастливо изключение.
Темата за офицерите, обаче, е много по-интересна от тази за сътрудниците. Доколкото става дума за ДС, разбира се.
Извън това, още по-интересна е темата за трансформацията на номенклатурата на БКП в (отново) господстваща класа. И резултатите за България от 20 годишната деятелност на червения елит. Но, това е друга история и за друго място.
А да обсъждаме колко е бил качествен "материала" от страна на доносниците си е направо насочване на разговора в "3-та глуха", да ме прощаваш за израза. За офицерския "материал" писах по-горе. Предполагам, че си съгласен с определенито за преобладаващи "посредствени от морална гледна точка личности с доминиращи хиено-чакалски наклонности"?

 
Преглед на профил boby1945 Рейтинг: 5625 Весело
16 авг 2010 13:24 29
- +Оценка
+1

До коментар [#28] от "Luc":
ти нещо много "изтънко" боравиш с ДС ....
Вербованите умници, Вербоващите глупаци, айде няма нужда де.....
Това го имаше до някъде на ниво фатмаци в ШЗО, общовойсковите които ......

_____

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
 
29 авг 2010 20:02 30

Този коментар беше изтрит в 20:15 на 29/08/2010 от неговия автор.

Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни

60 По пътя към трудното обединение

18 май 2013, 2950 прочитания

8 Фотогалерия: Избрано от седмицата

18 май 2013, 2744 прочитания

14 Горски скелети в гардероба

18 май 2013, 2616 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Представям ви" Затваряне

Тайният затвор на ЩАЗИ

Едно от най-секретните места в Източен Берлин по време на комунизма съхранява паметта за страховитата Държавна сигурност на ГДР и се посещава от над 300 000 души годишно