Регистрация

// Блогове / Писма

54 1 юни 2012, 13:31, 4894 прочитания

Да запалим по фас за здравето на децата ни

Забраната за тютюнопушене на обществени места няма да откаже никого от цигарите. Но е превенция, за да не започват да пушат други

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Трудната цигарена абстиненция

С идването на зимата се засилва натискът за отмяна на забраната за пушене в заведения

12 окт 2012

Парламентът ще обсъжда смекчаване на забраната за пушене

Независими депутати предложиха проекта по икономически причини

30 сеп 2012

А мога ли да запаля "ей там"?

Как ще се контролира забраната за пушене и как тя да бъде ефективна

1 юни 2012

Защо пълната забрана за пушене издава управленско безсилие

Вместо да въведе справедлив ред, властта избра по-лесното – абсолютна забрана

1 юни 2012

Въпроси и отговори за пушенето

Кои места са обществени, къде може/не може да се пуши, кой ще контролира... плюс останалите важни неща, които трябва да знаете за влязлата в сила забрана

31 май 2012

Две истории без дим (видео)

Забраната за пушене и очакванията на собствениците на заведения

31 май 2012

Пушенето ограничено

Депутатите най-сетне забраниха пушенето на закрито и на някои открити обществени места. Остава законът да се приложи

17 май 2012

Парламентът забрани пушенето на закритo от 1 юни

Забраната ще важи и за дворове на училища, детски градини, стадиони, но не за паркове и спирки на транспорта

17 май 2012
Порокът е искрената радост на човешката душа. Страст, алкохол или цигари – хора сме, грешни сме и се стремим към греха, за да изживеем на този свят до последно удоволствието, успокоявани от християнската религия, че след като се покаем, ни чака задгробен живот, смирение и в крайна сметка още щастие.

Затова и абсолютно разбираема цялата вълна от недоволство, надигнала се сред пушещите братя и сестри. Забраната за тютюнопушене на обществени места прилича на пръв поглед на сбъднало се пъкло – отнемане на единственото човешко удоволствие в този иначе несгоден миг от живота ни, съсредоточено в догарящия фас. И чистилище до гроб, без ясна визия за времето след това.

Ако днес ни отнемат угарката на радостта, то ще ни вземат ли и радостта на рая, какъвто си го представяме?

Забраната на тютюнопушенето на обществени места е политика на световния консенсус, която иска да ограничи вредното влияние на цигарите и цигарения дим върху човешкото здраве. От десетилетия съществуват различни изследвания, статистики и данни, които категорично доказват връзката между многобройни заболявания и навика да изпушиш по кутия на ден. Със съмнение наблюдавам изследванията, търсещи връзка между пасивното пушене и рисковете за здравето, но да – има и такива изследвания. Забраната е последователно въведена в САЩ, в ЕС и в други държави. И навсякъде забраната поражда диспут, ограничен до ръба на личния егоизъм.

За да разберете смисъла на тази забрана, уважаеми пушачи, предлагам да изпушите по цигара, докато четете следната история. Мой добър приятел и съученик завърши висшето си образование в САЩ, университета в Алабама. Когато през 1999 година отиде там, забраната за тютюнопушенето в кампуса беше току що въведена и по неговите разкази създаваше голямо недоволство. Университетът е въвел ограничението, притиснат и от други обстоятелства – изискването за противопожарна застраховка, която задължавала университета да монтира детектори на дим във всички помещения.

Така пушещите студенти се събирали пред сградите на общежитието, вместо в общите части както до този момент, пушели и пиели бирички, забавлявайки се като всички нормални млади хора. Пет години по-късно, когато моят приятел си тръгваше от университета, пред общежитията вече нямаше никой.

Последователната политика на американската държава за всеобхватно ограничаване на пушенето на обществени места беше довело до това, че новите първокурсници са били деца, израснали в свят без постоянен тютюнев дим – и без потребност за социализация с цигарка в ръка.

Постановената от днес забрана за пушене на обществени места няма да откаже никой пушач от цигарите – което намирам за нещо нормално, тъй като никой не може да ти забрани да запалиш един фас, ако това ти доставя удоволствие. Аз самият запалвам цигара в мигове на истинско блаженство и дишам пушека в омая. Но, уважаеми пушачи, които сравнявате тази забрана едва ли не с инквизиция, защо просто не изпушите днес и по една цигара, мислейки за децата си или бъдещите си такива? И затова как те също имат право да изберат какво им доставя удоволствие – нищо по-различно от това.

Пак ще си говорим след пет години, сигурен съм.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

54 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил Rania Рейтинг: 162 Неутрално
1 юни 2012 13:48 1
- +Оценка
-9 +43

Поздравление за статията

 
Преглед на профил aron25 Рейтинг: 1360 Весело
1 юни 2012 14:02 2
- +Оценка
-25 +22

.."Аз самият запалвам цигара в мигове на истинско блаженство и дишам пушека в омая".

Ето, затова казвам, че сексът е върховно удоволствие, ама цигарата е венецът му на финала:)))))

 
Преглед на профил Тони Шнайдера Рейтинг: 1825 Весело
1 юни 2012 14:13 3
- +Оценка
-5 +12

До коментар [#2] от "aron25":
Ето, затова казвам, че сексът е върховно удоволствие, ама цигарата е венецът му на финала:)))))

Само една лека забележка - финалът никога не е сигурен. Имам навика, когато съм на гости на някое гадже, да си тръгвам към 2 през нощта, но понякога съм оставал и до сутринта. Даже последният път си тръгнах на обед - след 6 месеца.

_____

Три пъти го режа и все е късо.
 
Преглед на профил cipisec Рейтинг: 1338 Весело
1 юни 2012 14:15 4
- +Оценка
-1 +8

До коментар [#2] от "aron25":

цъ, когато съседите запалят след като си правил секс :)

 
Преглед на профил Мария Рейтинг: 7687 Весело
1 юни 2012 14:15 5
- +Оценка
-6 +13

До коментар [#2] от "aron25":

За разнообразие пробвай без цигара, само с прегръдка с любов. Така ще имаш база за сравнение.:)

 
Преглед на профил Галя G Рейтинг: 277 Неутрално
1 юни 2012 14:21 6
- +Оценка
-11 +6

Легалните наркотици са избутвани за сметка на...нелегалните
Подпис:
http://alchemicaltechnologies.blogspot.com/2012/05/mind-09111989.html

_____

http://alchemicalshots.blogspot.com
 
Преглед на профил aron25 Рейтинг: 1360 Весело
1 юни 2012 14:21 7
- +Оценка
-9 +8

пробвай без цигара, само с прегръдка с любов. Така ще имаш база за сравнение.:)- цитат на коментар #5 от “Мария”

Оо, веднъж даже ме изгониха на балкона! Възмутително ..измръзнаха ми т..! После два месеца ми звънеше и ме питаше учудено какео толкова било се случило, че не се обаждам:)))

 
Преглед на профил aron25 Рейтинг: 1360 Весело
1 юни 2012 14:23 8
- +Оценка
+5

Даже последният път си тръгнах на обед - след 6 месеца.- цитат на коментар #3 от “Тони Шнайдера”

Това..изчислено в цигари..бая "разход" си е:))))))

 
Преглед на профил ПАВЛА - Sorrylol Рейтинг: 10681 Весело
1 юни 2012 14:24 9
- +Оценка
-1 +10

Приятно написано и с положителен край. Една друга гледна точка, че ми писна да ми се обяснява колко сме вредни пушачите...

_____

Sion, човече, как можа да си ликвидираш профила заради малоумници???
 
Преглед на профил Мария Рейтинг: 7687 Весело
1 юни 2012 14:26 10
- +Оценка
-1 +3

До коментар [#7] от "aron25":

Било е в неправилния сезон.:))) Сега сме в термично правилния!

П.с. Само за статистиката, ти какво й обясни по телефона? Едва ли си се набутал да признаеш за измръзналите т.

 
Преглед на профил Николай Стоянов Рейтинг: 1405 Неутрално
1 юни 2012 14:27 11
- +Оценка
-41 +25

Ами Бойчев, то има и много изследвания за вредата от алкохола. Да предложим сух режим? Тогава децата няма да са под вредното влияние да гледат как бащите им пият и да се алкохолизират.

А има и изследвания, които показват, че колите замърсяват въздуха в градовете и причиняват заболявания - да ги забраним! :) Ще кажеш ама от колите има реална полза - придвижвам се от точка А до точка Б. Както обаче ти сам изтъкваш и от пушенето има полза - личното ми удоволствие. Как ще определим дали правото на някой комфортно да си щъка е по-важно от правото ми на удоволствие.

Като цяло дискусията е тотално изместена - истинският сблъсък е кое по-голяма ценност: личната свобода или здравето. Аз гласувам за първото, а ти? Ако човек реши да рискува живота си за някаква кауза е герой, а ако го рискува за собственото си удоволствие е нарушител? Ако аз и ти като съзнателни възрастни влезнем в бар да пием по уиски и да пушим по цигара, на кого нарушаваме свободата? Ако някой не иска да е там (знаейки че там се пуши), какво търси там?

Иначе статията ти има и малко манипулативни елементчета като "световния консенсус" - след като има дебат и протести, няма как да има консенсус. Да не говорим за "защо просто не изпушите днес и по една цигара, мислейки за децата си или бъдещите си такива". :)

Мислейки за сина ми бих казал, че не е работа на държавата да му забранява какво да прави...

 
Преглед на профил ПАВЛА - Sorrylol Рейтинг: 10681 Весело
1 юни 2012 14:27 12
- +Оценка
+5

До коментар [#3] от "Тони Шнайдера":
Даже последният път си тръгнах на обед - след 6 месеца.

Рекордьор. На това му се вика цигара.

_____

Sion, човече, как можа да си ликвидираш профила заради малоумници???
 
Преглед на профил Тони Шнайдера Рейтинг: 1825 Весело
1 юни 2012 14:29 13
- +Оценка
+4

На това му се вика цигара. - цитат на коментар #12 от “ПАВЛА”


Е, това беше преди 2 години, де.

_____

Три пъти го режа и все е късо.
 
Преглед на профил Arexander Рейтинг: 739 Весело
1 юни 2012 14:38 14
- +Оценка
-6 +21

До коментар [#11] от "Николай Стоянов":

Муди, не с лошо! Неуместни са ти сравненията. Все пак да не забравяме, че не се налага абсолютна забрана на тютюнопушенето, а само незначително териториално ограничение (който не вярва да изчисли каква част представляват "обществените места" по смисъла на ЗЗ от общата територия на републиката). Май не е точно като сух режим, а :)?

 
Преглед на профил Николай Стоянов Рейтинг: 1405 Неутрално
1 юни 2012 14:47 15
- +Оценка
-16 +11

До коментар [#14] от "Arexander":

Е, хубуу де Рапи, оттеглям си предложението за сух режим - да забраним пиенето на обществени места. Демек у баровете също. Ще цокаме лимонадка и ще дъвчем дъвки, следващия път :)

 
Преглед на профил kh Рейтинг: 422 Неутрално
1 юни 2012 14:49 16
- +Оценка
-13 +18

Лоши пушачи, лоши пушачи, лоши пушачи! Умирането ви от рак на белите дробове струва много пари!
Лоши затлъстели, лоши затлъстели, лоши затлъстели! Умирането ви от сърдечно-съдови проблеми струва много пари!
Лоши пиячи, лоши пиячи, лоши пиячи! Умирането ви от чернодробни проблеми струва много пари!
Днес е консумацията на цигари. А утре? Консумацията на пражена цаца и пражени картофки с бира? На "Снежанка" с палмово-млечен "фалшификат" и мастика?
Еднократния избор на здраве срещу лична свобода не изглежда чак толкова страшен. После пак еднократен избор на здраве срещу лична свобода. И после пак еднократен... Докато накрая не останат свободни хора, а само здрави хора... А щастливите кокошки и щастливите прасета са физиологично здрави.
Добре дошли на Магистралата, асфалтиран е първия километър към Фермата (Оруел).

 
Преглед на профил ilinko Рейтинг: 540 Неутрално
1 юни 2012 14:52 17
- +Оценка
-4 +27

До коментар [#15] от "Николай Стоянов":

Разликата е, че като пиеш вредиш само на себе си (освен ако не скочиш да биеш някого), а като пушиш вредиш на всички наоколо, които гълтат дим.

 
Преглед на профил Николай Стоянов Рейтинг: 1405 Неутрално
1 юни 2012 14:58 18
- +Оценка
-22 +7

До коментар [#17] от "ilinko":

Вредя на всички останали в бара, които са там доброволно и евентуално също пушат, въпреки че на кутията цигари пише, че е вредно и на входа на бара пише - ТУК СЕ ПУШИ!.... :)

 
Преглед на профил ilinko Рейтинг: 540 Неутрално
1 юни 2012 14:59 19
- +Оценка
-6 +21

До коментар [#18] от "Николай Стоянов":

Някои може да са доброволно, но някои не... барманът и сервитьорите може би нямат избор и трябва да дишат цял ден дима на другите... иначе ще са безработни

 
Преглед на профил kh Рейтинг: 422 Неутрално
1 юни 2012 15:02 20
- +Оценка
-11 +10

До коментар [#14] от "Arexander":

А какво правим с мазните пържени картофки, с мазните пържени кюфтета с 60% свинско, с хамбургерите, сладоледа, баклавата и тортите, със майонезените сосове, с пържената цаца с бира на плажа? Чипса, снаксовете, Кока Колата, Фантата и джина с тоник?
Когато се преборим с пушачите ще се преборим ли и със затлъстелите?
Нещо на бърза ръка от сайта на СЗО:
In 2008, more than 1.4 billion adults, 20 and older, were overweight. Of these over 200 million men and nearly 300 million women were obese.
65% of the world's population live in countries where overweight and obesity kills more people than underweight.

 
Преглед на профил Николай Стоянов Рейтинг: 1405 Неутрално
1 юни 2012 15:02 21
- +Оценка
-14 +6

До коментар [#19] от "ilinko":

Както и миньорът в урановата мина, който си рискува живота, защото иначе ще е безработен... Или пък пожарникаря, или пък полицая... И аз си жертвам здравето като се дзверя в монитора с часове дневно... Всяка работа коства рискове и част от здравето на човек...

 
Преглед на профил Arexander Рейтинг: 739 Неутрално
1 юни 2012 15:05 22
- +Оценка
-3 +17

До коментар [#15] от "Николай Стоянов":

Между другото идеята въобще не е абсурдна, дори е реализирана - в Мадрид. Забранено е да се пие по улиците, може само в баровете :). Причината (или по-скоро обосновката) е в зачестили масови прояви на хулиганство, в резултат на улични запои. В Англия пък кръчмите имат отсечено с нож работно време и то е далеч преди полунощ - обосновката е да нямат време почтените граждани да се накъркат както само един почтен англичанин може и да забравят, че са хора. Въпрос на преценка на ценностите.

Иначе забраната за тютюнопушенето навсякъде се приема с ропот, но като цяло е чудо за 3 дни и хората бърже свикват. Но най-големият куриоз го наблюдавах в Амстердам - там в кофи шоповете много насериозно я съблюдаваха и вътре позволяваха да се пуши само чист джойнт. Ако мешаш джойнта с тутун - требе да пушиш пред шопа :). Така беше преди няколко години де, не знам сега как е.

Но всички тези вопли по отнета свобода на избор и т.н. ги приемам с леко тъжна усмивка. Все пак ние не сме дечурлига и имаме некой и друг спомен от едни по-други времена, та да навеждаме понятието за свобода до правото да си палнеш фас у кръчмето...

 
Преглед на профил Arexander Рейтинг: 739 Весело
1 юни 2012 15:06 23
- +Оценка
-1 +10

До коментар [#20] от "kh":

А вие що биете негрите, а?

 
Преглед на профил Марин Рейтинг: 678 Неутрално
1 юни 2012 15:10 24
- +Оценка
-5 +21

Вредя на всички останали в бара- цитат на коментар #18 от “Николай Стоянов”

Само да ти поясня, че освен барове, в този режим попадаха и сладкарници, кафета, ресторанти, пицарии и т.н. При положение, че собственикът избере помещението да е за пушачи, къде да ходим ние непушачите? А къде да заведем децата си на сладкарница или на пицария? Въобще не ми се коментира какво трябва да направи човек с дрехите си след една вечер с пушачи.

_____

... потим ... не за славата ... създава изкуство!
 
Преглед на профил kh Рейтинг: 422 Неутрално
1 юни 2012 15:17 25
- +Оценка
-9 +8

До коментар [#23] от "Arexander":

Клати се подпийнал другар по малките часове на нощта в хеписоц населено място. Вижа го патрулка на Народна милиция, спира, натоварва го и в районното. Там - бой, бой, бой. Профилактично. За изтрезняване. Пускат го на сутринта, а той дирекнто при другаря началник и се оплаква:
- Другарю началник, биха ме вашите служители, много ме биха!
- Абсурд, другарю, абсурд!!! Днешната милиция не бие!!!
- Аде днешната не зная дали бие, ама снощната много ме би!!!

Не е като да нямаме спомен за онези времена. Тогава алкохолизъм не съществуваше. И извънбрачен секс не съществуваше. Не съществуваха и домове за деца и хора с увреждания. И хора и деца с уврежданияне съществуваха. Съществуваше здрав дух в здраво тяло. И здравеопазването беше безплатно. Ама една малка подробност - не ние сами си го избрахме. Трети украински фронт ни го донесе, след като Чърчил ни продаде за една торба драхми в Ялта и Потсдам. Та пак да си попитам аз - след като се преборим с тютюнопушенето ще се преборим ли с алкохолизма на обществени места? А със затлъстяването на обществени места? Доброволно де, защото Държавата е постановила със закон, че тя - Държавата, знае по-добре от Гражданите какво е по-добро за тях?

 
Преглед на профил tucker case Рейтинг: 1341 Весело
1 юни 2012 15:20 26
- +Оценка
-2 +7

ако не се съобразяваш с другите немаш никакво право да очакваш другите да се съобразяват с тебе... не бива да се сърдиш когато барманът ти сипва менте, сервитьорката ти надписва сметката, групата пияни шибаняци от съседната маса вие колку ѝ глас държи некой чалга хит... и прочее... :)

_____

фнимафъйтьи с пръвуписат, чи гръмътичкити дьебнът... :)
 
Преглед на профил Arexander Рейтинг: 739 Весело
1 юни 2012 15:29 27
- +Оценка
-2 +16

До коментар [#25] от "kh":

Е защо е това хиперболизиране, какво изкореняване на тютюнопушенето, какви страшни забрани, чудо! Аз например отдавна съм забранил тютюнопушенето вкъщи. Най-големият противник на забраната беше жена ми. Куриозът е, че аз съм пушач, а тя цигара не е опитвала през живота си. Но се бунтуваше, защото как така нямало да пушат гостите, особено пък на купоните. Викам - ще пушат, но на балкона. Пушенето е приятно, но вмирисването в резултат от него е отвратително. И айде, ако дрехите можеш да ги изпереш, дома си кво - да го преобзавеждаш и пребоядисваш на всеки 6 месеца ли? Мерси. Та така - наложих си аз забраната и пак имаше ропот за 3 дни и след тва свикнаха всички, че се пуши на балкона и няма драма. Стават си пак перфектни партитата, никой не се е оплакал от забраната, честно! А сега ще можем да ходим и на кръчми, без да се вмирисваме :).

 
Преглед на профил kh Рейтинг: 422 Неутрално
1 юни 2012 15:39 28
- +Оценка
-4 +4

До коментар [#27] от "Arexander":

Като пушач съм длъжен да се съглася с Вас относно осмърдяването. Аз като закоравял ерген си пуша в хола и в резултат на тази практика подкрепям с две ръце констатациите Ви за прането, пребоядисването и преобзавеждането.
Пък и по повод на затлъстяването нямам предвид да се забрани отглеждането на прасета в домашни условия и правенето на домашна кървавица. Нито домашните пържени картофки със сирене и биричка. Нито... сещате се. Просто да се забрани консумацията на тлъсто, мазно, пържено, солено, газирано-сладко и прочее на обществени места.
Едва ли ще е чак глобална драма Макдоналдс да спрат с пърженото и да минат на вегетарианско, пълнозърнесто (без мая обаче!) и пай от моркови? Или пък да си останат с менюто, просто на гражданите да е забранено със закон да консумират вредни храни, водещи до затлъстяване?
Нали в крайна сметка говорим за това? Кое е здравословно, ерго кое е полезно за обществото и неговите членове? И кое снижава реално разходите на системата на здравеопазването? Особено когато очевидно не се правят никакви реални опити за адекватни реформи в тази област - здравеопазването?

 
Преглед на профил The.Teacher Рейтинг: 1043 Неутрално
1 юни 2012 15:49 29
- +Оценка
-1 +6

"Страст, алкохол или цигари – хора сме, грешни сме и се стремим към греха"

Грях е примерно да крадеш, лъжеш или убиваш. Какъв грях е едно уиски с пура и хубава жена. Айде стига :-)

_____

Революция Z - http://www.vbox7.com/play:88f848409e :-) Стела Петрова - http://vbox7.com/play:d8935fc778 :-) GO WEEK - http://vbox7.com/play:a19ecc055c :-)
 
Преглед на профил DonAngel Рейтинг: 1063 Неутрално
1 юни 2012 15:54 30
- +Оценка
-2 +11

Муди, не с лошо! Неуместни са ти сравненията.- цитат на коментар #14 от “Arexander”

Аз досега не съм видял наркоман с уместни сравнения. Наркотичния глад е страшно нещо. Но, както статията изтъква, и това ще мине. И 30% от пушачите да намалят цигарите, пак си струва забраната, защото най-накрая в заведенията (се надявам!) да може да се диша нормално.

_____

-- Дончо http://blog.doncho.net
 
Преглед на профил krasi_kara Рейтинг: 366 Неутрално
1 юни 2012 15:58 31
- +Оценка
-4 +15

Абе, милион пъти ви се обясни, че накой не му дреме чак толкова дали вие се тровите или не. Проблемът е, че вашето тровене има директен ефект върху всички и всичко наоколо. А това е май доста уникален страничен ефект на пушенето, който го няма при никой друг порок. Освен може би пикаенето в басейните, което СЪЩО Е ЗАБРАНЕНО, нали?

Като ви е толкова зор да си пушите вътре, нахлупете си по един найлонов един плик на глава и си стойте с цигарата в него. Или си наденете по един противогаз с тръба към бутилка цигарен дим на гърба.

 
Преглед на профил kh Рейтинг: 422 Неутрално
1 юни 2012 16:08 32
- +Оценка
-3 +6

До коментар [#31] от "krasi_kara":

Всъщност на държавата специално изобщо не й дреме, че пушачите тровят непушачите ;) На държавата, също така изобщо не й дреме за здравеопазването и разходите за здравеопазване ;) На държавата й дреме за ДДС-то, акцизите, митата и данък "Печалба". От производството и търговията с тютюн и тютюневи изделия приверно. Или от производството и търговията със свинско месо. И слава на Господа Бога, че е така, защото в противен случай можеше да се стигне до абсурди като забраната на консумация на обществени места на всички храни, водещи до затлъстяване, ерго водещи и до сърдечно-съдови проблеми, заболявания и съответно смъртност.

 
Преглед на профил tucker case Рейтинг: 1341 Весело
1 юни 2012 16:30 33
- +Оценка
-2 +7

пък когато населението има предразсъдъци от сорта на туй, че на държавата не ѝ дреме за здравето на гражданите... резултата е, че на държавата наистина да не ѝ дреме за здравето на гражданите... щото гражданита правят държавата, нали така... :)

_____

фнимафъйтьи с пръвуписат, чи гръмътичкити дьебнът... :)
 
Преглед на профил kh Рейтинг: 422 Неутрално
1 юни 2012 16:44 34
- +Оценка
-2 +1

До коментар [#33] от "tucker case":

А дреме ли им на гражданите за здравеопазването?
Знаят ли например гражданите какъв процент от приходите от акциз върху тютюна и тютюневите изделия отиват директно за здравеопазване? Хайде да видим какво пише в Закона за здравето от последната му редакция:
Чл. 53. (3) (В сила от 01.01.2006 г.) Едно на сто от средствата, постъпили в републиканския бюджет от акцизите върху тютюневите изделия и спиртните напитки, се използват за финансиране на националните програми за ограничаване на тютюнопушенето, злоупотребата с алкохол и недопускане употребата на наркотични вещества.
Искате ли за упражнение да проверите Закона за държавния бюджет за 2011 и 2012 г. и отчетите за тяхното изпълнение и да пресметнете колко точно пари от акциз отиват за борба с тютюнопушенето?
И още нещо, хайде да преброим колко пъти тези граждани бяха подмамвани да намразват дадено съсловие? Лекарите, учителите, държавните служители, лекарите, таксиметровите шофьори, железопътните работници, държавните служители...
Та какво за гражданската съвест на гражданите?

 
Преглед на профил Izida Рейтинг: 670 Неутрално
1 юни 2012 16:49 35
- +Оценка
-3 +9

До коментар [#11] от "Николай Стоянов":

От моя гледна точка посоченият от теб избор звучи така:
Кое е по-важно: личната свобода или чуждото здраве?

Естествено, че ти ще избереш първото ;)

 
Преглед на профил mto Рейтинг: 1272 Любопитно
1 юни 2012 17:13 36
- +Оценка
-1 +4

истинският сблъсък е кое по-голяма ценност: личната свобода или здравето. Аз гласувам за първото, а ти?- цитат на коментар #11 от “Николай Стоянов”


Чия лична свобода имате по-конкретно предвид? Вашата или моята?

_____

Скромността е за хора, които не разполагат с други качества.
 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 321 Неутрално
1 юни 2012 17:18 37
- +Оценка
-4 +4

До коментар [#1] от "Rania": "Поздравление за статията"
Нищо над средното. Напомня ми "Уикито". Отношенията между "субекта и предиката" в отделните съждения, както и хармоничната "връзка" между съжденията ме кара да допусна, че проблемите са привлечени от външни източници (лъха нещо мисионерско):
"Порокът е искрената радост на човешката душа. Страст, алкохол или цигари – хора сме, грешни сме и се стремим към греха, за да изживеем на този свят до последно удоволствието, успокоявани от християнската религия, че след като се покаем, ни чака задгробен живот, смирение и в крайна сметка още щастие."
За голяма част от православните българи забраната, анатемата, порокът не са "кошмар" защото ние не преживяваме вярата си като преподчиняване на човешкото у нас.
Проблемите на огромната част от нас не е в душевните ни слабости, а в отсъствието на държавата и на богатите от личните и груповите ни проблеми. И на тази основа оправданото усещане, че Тя и Те са излишни.
Проблемът, изложен по протестантски: "Затова и абсолютно разбираема цялата вълна от недоволство, надигнала се сред пушещите БРАТЯ и СЕСТРИ."
Е отхвърлен поведенчески от хилядите пушещи колеги, колежки и родители, които не припечелват от "приватизацията" на проблема -"вредата от тютюнопушенето" (по примера на клубовете по интереси, които богатеят...

Прочитане на целия коментар
за сметка на стреса на хората от съжителството си с четириногитезверове - уличните кучета) и които са се вписали в средата си от десетилетия.
И резонният въпрос?- ако технологично цигарата (пурата, лулата на на стойка, нергелето) пуши, а субекта не извършва никакво укоримо от закона действие ( т.с. не пуши), като се има предвид, че и глобите по този закон няма как да минат без съдебен контрол (по инициатива на Омбуцманът), както и ако се замислят "глупавите", които палят в заведенията, но не пушат, колко международни, вътрешно европейски и конституционни права имат като РАЗЛИЧНИ (чужденци, зависими, инвалиди, психически болни - депресирани, фрустрирани, изпадналите в шокпенсионери от шоковото повишаване на минималната пенсия от 136 на 145 лева, служителите, от силовите структури избрали с този "инструмент" да привлекат вниманието на обществото и медиите и т.н.).
И като за капак, този закон подвежда българите да преживяват 23 годишната приказка за Доносниците в "обърнат вариант":
"Ало, ало Червената шапчица изяде Вълкът..."?!
Аз самият "истинското блаженство" го лекувам без да имам нужда от специализирана помощ, но като всеки средностатистически българин "не мога да дишам забраните"!
И един подарък към "геройте" на деня - няколко строфи от „ Пърдиада" на „поетът с ватенката" - Пеньо Пенев

"Пръдни и ти веднъж: в живота си,
госпожо, без да се срамиш!
Аз знам, че всяка нощ в леглото си
ти без стеснение пърдиш.
Пръдни със мен, приятел, здравата,
пръдни със мен във ритъм жив,
и виж - създали сме в държавата
нов самодеен колектив...!"
"Пръдни и ти веднъж: в живота си,
госпожо, без да се срамиш!
Аз знам, че всяка нощ в леглото си
ти без стеснение пърдиш."
Пръдни със мен, приятел, здравата,
пръдни със мен във ритъм жив,
и виж - създали сме в държавата
нов самодеен колектив...!"

 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 321 Неутрално
1 юни 2012 17:28 38
- +Оценка
+4

До коментар [#5] от "Мария": "За разнообразие пробвай без цигара..."
Когато се прави за разнообразие може и с "69", но когато е проза?...

 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 321 Неутрално
1 юни 2012 17:38 39
- +Оценка
-3 +6

До коментар [#35] от "Izida": "Кое е по-важно: личната свобода или чуждото здраве?" Защо преигравате?

Като незасегнат от акселарацията (acceleratio, от лат.) поропуших късно - в 10-ти клас. Но и до този момент не съм видял, човек да влиза в болнична стая, класна стая, стая с бебе, операта, специализирани обекти, хранилища и... допълнете Вие, със запалена цигара, а Вие?

 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 321 Неутрално
1 юни 2012 17:48 40
- +Оценка
-2 +5

До коментар [#24] от "Марин": "..къде да ходим ние непушачите?"
Народната библиотека, Народната опера, Банките, При гаджета,

 
Преглед на профил coceto Рейтинг: 8 Неутрално
1 юни 2012 18:36 41
- +Оценка
-1 +2

Аз съм заклет пушач по две кутии на ден, и съм ЗА забраната, обаче не ми харесва двойния стандарт, който следва след въвеждането и. За едни ще може , за други няма да може, едни ще бъдат глобявани други не, както всичко в България ... само пример под 18 год. навсякъде можеш да си купиш алкохол и цигари , да не говорим че в малките градове и кола можеш да караш, и точно двойните стандарти са ни проблема а това е още един.

 
Преглед на профил krasi_kara Рейтинг: 366 Неутрално
1 юни 2012 19:14 42
- +Оценка
-1 +3

До коментар [#32] от "kh":
Кой говори за обществено здраве насериозно?! За мен въпросът е в създаването на дискомфорт, казано по новому.

Да взема да пробивам с бормашината стената на съседа пушач в 2 през нощта, щот така ми уйдисва на личната свобода в дадения момент ли? И пробиването просто ми носи такова блаженството и наслада, че направо си нямате на представа.

 
Преглед на профил princess_x Рейтинг: 1722 Неутрално
1 юни 2012 19:28 43
- +Оценка
-2 +8

До коментар [#11] от "Николай Стоянов":

Големи простотии сте изръсили, Николай, изтърканите криворазбрани клишета за 'личната свобода' и 'избор'. А замисляли ли сте се у колко хора този избор е наистина свободен, т.е. да е базиран на пълно и информирано разбиране на проблема в цялата му дълбочина, с всичките му последствия - за вас и за другите? Когато ви сполети я рак на белия дроб, я на пикочния мехур, друга песничка ще запеете.
Не е въпрос на лична свобода и избор, а е показател за ниво на култура и цивилизованост. ¬овек се развива, поумнява, помъдрява и се стреми да се усъвършенства; да подобри условията си на живот, околната среда - и затова не само с пушенето ще се разделим, но и смного други неща, като алкохола, долнопробните захарни изделия, които ни тровят не по-малко, автомобилите и.т.н.

 
Преглед на профил jdj Рейтинг: 13 Любопитно
1 юни 2012 19:45 44
- +Оценка
-3 +4

Глупости на търкалета! Много ми е интересно за така наречените глобяващи, как точно ще глобяват например учениците, които пушат в междучасието пред училището :))))

 
Преглед на профил mirohero Рейтинг: 1035 Неутрално
2 юни 2012 02:25 45
- +Оценка
+1

До коментар [#20] от "kh":

Не, нищо не правим срещу тези работи все още. Собствениците на тютюневите корпорации наляха огромни пари в тези хранителни и безалкохолни бизнеси, така че скоро никой няма да е луд да говори колко са вредни.
Когато постепенно същите тези бизнеси си разработят базата, пазара и т.н. да продават еко-био-стоки, на цена около 50-100% над предходните, тогава ще се заговори за тоталната забрана и на "нездравословното" храни.
Мдам, всичко е бизнес и различни мащабни и скъпи маркетингови политики за правене ама на ОГРОМНИ пари. А знам, че е така, щото точно това ми е работата.

 
Преглед на профил Нефертити Рейтинг: 17565 Весело
2 юни 2012 09:02 46
- +Оценка
-1 +4

Малко се преиграва със забраната за пушене. Оставете пушачите на мира, че вече започнах да се притеснявам за тях :-)) Остава като в Америка да ми забранят да пийвам и биричка на улицата .... Ще има да си я нося увита в хартийка до вкъщи щото видите ли имало забрана ....

 
Преглед на профил t' Ankus Рейтинг: 4343 Неутрално
2 юни 2012 09:04 47
- +Оценка
-4 +4

ПЪЛНА МАНИПУЛАЦИЯ ! Цитат:"Забраната на тютюнопушенето на обществени места е политика на световния консенсус" НЯМА КОНСЕНСУС защото аз не съм съгласен + поне още милиард човека. Сега приемате терористичен закон! Утре може да има "световен консенсус" за дебелите, вдругиден за плешивите, после за евреите и сетне за журналистите ... !Не искам да съм лош пророк, но този път не свършва на добре ...

_____

ЗДРАВИТЕ СИЛИ ОТНОВО ПОБЕДИХА ЗДРАВИЯ РАЗУМ
 
Преглед на профил Dragoslava Рейтинг: 5586 Любопитно
2 юни 2012 09:44 48
- +Оценка
+2

Не вярвам в такива превенции. Точно децата на върли пушачи не пушат, защото знаят какво е, докато на тези, в чиито домове не се пуши, опитват, защото им е любопитно и ... после цял живот.

 
Преглед на профил Seola Рейтинг: 1372 Весело
2 юни 2012 17:36 49
- +Оценка
-5

Тъпа статия с олигофренско заглавие но какво пък има пповод за радост :

Титаничната битка с цигарените чудовища,навлеци - завърши с малка победа ДРУГАРИ -Браво.
Всичи те бяха скрити и покрити до скоро -всички си знаеха местата в които се спотайваха и хората ги избягваха .
Сега вече Те ще са повсеместно на светло и на въздух .
Ще опушват по плажове ,спирки и заведения на открито

Предлагам да им забраним тотлано да пушат !!!
Да им забраниим да пушат и отвън !!!

Пет пъти за начало по висок акциз и цени на Тютюневите боклуци
Глобиот по над 1800 лева за първи път .
Здравни осигуровки на пушачи минимум от по 500 лева на месец
Така де тровят и трябва дса плащат и лечението на другите '

Такса личен лекар за тях минимум -199 лева чисто с ДДС на пушач .

Орязване на заплатите и намаляването им с една трета за всички пушачи заради загуба на продуктивност и разходи на фирмите от пропуснатите им боледувания и чести отсъствия .

Крупни увеличения на застраховки автокаско за коли на пушачи минимум 1000 лв добавка за тях за това че пушат Блеят и карат.

Има още много какво да се направи за вас господа пушачи докато навикнете да си пушите у вас на терасата а може и общинските такси да скочат защото така и така пушачите са тези хвърлящите фасове под път и над път и тровещи хората насиа нарушавайки им душевният лукс и спокойствие с...

Прочитане на целия коментар
тяхните цигари

_____

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.
 
Преглед на профил jdj Рейтинг: 13 Весело
2 юни 2012 19:10 50
- +Оценка
+2

До коментар [#49] от "Seola":

Пушачите плащат по-големи данъци, сама трябва да се сетиш, освен ако не си бягала от училище, за да пушиш :)

 
Преглед на профил bahnev Рейтинг: 8 Неутрално
4 юни 2012 01:35 51
- +Оценка
-2 +1

За спора за мен това си е дискриминация.Хората могат сами да решат дали да пият,пушат или ядът месо. Тоталната забрана си е дискриминация. Аз имам 18г сам решавам дали да пия пуша каква музика да слушам и прочие не може това да е мисия невъзможна, Трябва да си има места и за пушачи.
Относно кодошенето също не го одобрявам. Първо ефект няма да има пушачите ще намерят де да се скрият за по фас. Доносниците, обаче ще са хора готови да издадат напълно непознат човек само за да се почустват гот от факта,че някой е загубил 20лева

 
Преглед на профил Грую Груев Рейтинг: 317 Гневно
6 юни 2012 16:12 52
- +Оценка
-3 +1

Авторът на статията е тъпанар !

_____

Хубав човек.Че и красив май.Аз си се харесвам!Какво ще кажете.
 
Преглед на профил ivanfotev Рейтинг: 8 Неутрално
10 юни 2012 12:34 53
- +Оценка
+1

До коментар [#11] от "Николай Стоянов":

Хайде пък аз малко да те перифразирам:
Ако аз и ти като съзнателни възрастни влезнем в бар да пием по уиски, без да се омирисваме на пушек, на кого нарушаваме свободата? Ако някой не иска да е там (знаейки че там НЕ се пуши), какво търси там?

И не мога да разбера защо пушачите решихте, че всички заведения са ваши, а който не желае да ви диша цигарения дим, да си седи в къщи. И защо по този начин не се нарушава моята свобода - да посещавам точно това заведение? И защо моята свобода да е по-малко важна от вашата?

 
Преглед на профил rainbou1 Рейтинг: 666 Весело
12 окт 2012 19:32 54
- +Оценка
+1

- Какво е суперсекс?
- След който дори съседите запалват по цигара :)

Сега сериозно:
Тютюнопушенето го забраняват на затворени обществени места, защото дима се пренася по въздуха и пряко трови другите. Алкохола трови само твоя черен дроб, наркотиците само теб.

 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Писма" Затваряне

Защо пълната забрана за пушене издава управленско безсилие

Вместо да въведе справедлив ред, властта избра по-лесното – абсолютна забрана