Регистрация
7 мар 2008, 14:36, 2092 прочитания

Бизнес етикет Към подарък се слага фирмена картичка в плик

Визитни картички се дават само при запознанство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Моя приятелка е собственик на българо-немска фирма и скоро ще празнува юбилей. Аз ще организирам тържеството и проучвам въпроса за поднасянето на подаръците - кутия с бутилка вино и фирмена торбичка с някакъв сувенир. Достатъчно ли е към тях да прикрепим само визитка? Ако трябва да е картичка, как да изглежда тя? Какво да пише върху нея и как да е разположен текстът? Какъв да е размерът, да има ли основни цветове?

Д.К., София


Според правилата на бизнес етикета визитни картички се дават само при запознанство. Към подарък се слага или поздравителна картичка, подходяща за повода, или специална фирмена картичка. Тя обикновено се прави на висококачествена хартия. Най-добре е да бъде от картон, като дебелината му може да стига до 350 г/кв.м. Най-подходящите размери са 112.5 мм на 162.5 мм или 210 мм на 99 мм. Универсалният цвят за този вид картички е белият, освен в случаите, когато фирмата има определен корпоративен цвят.

Тези картички се слагат в подходящи пликове. Отгоре не се изписва адресът на получателя, а само името му (и то ръкописно) с уважителното обръщение "господин" или "госпожа". Тези пликове не се залепват. За случай като вашия пликовете с картичките не е необходимо да се надписват. Достатъчно е само да се сложат в торбичката с подаръците.
За текста върху картичката трябва да изберете елегантен шрифт, за препоръчване черен. Неправилно би било подобни картички да са надписани на два езика. По принцип по-добре е да имате картички отделно на български, на английски или на немски и да избирате езика съобразно получателя на подаръка. Ако на юбилея, за който се подготвяте, очаквате гости от различни националности, най-добре е надписът на всички картички да бъде на английски.

Текстът на английски е with the compliments of. Под него може да се изпише името на фирмата и така картичката става универсална. Друг вариант е да се сложи логото на фирмата или името й най-отгоре по средата на картичката. Тогава под текста на английски или немски се изписва ръкописно името на този, от когото е подаръкът. Така тези картички ще могат да се използват от всички служители на фирмата по всякакви поводи. Адреси и телефони на тях не се печатат.

*Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ. Фирмата "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да пишете на e-mail: etiket@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още от Кариери

Банкерът в кимоно Банкерът в кимоно

За предприемача и финалист в конкурса Next Generation Владимир Джаркълов спортът е задължителна част от живота на успешния човек

24 юли 2015, 23 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Технологии за бизнеса»

Технологии за бизнеса
Технологии за бизнеса

Поредицата представя ключови тенденции в технологиите и тяхното влияние върху подобряване на работата на компаниите.

Какво става

12:55 Геновева Жечева ще управлява временно фонда за наука

Началникът на отдел "Транснационални научни инициативи" в дирекция "Наука" на МОН беше назначена временно за управител на фонд "Научни изследвания" на мястото на Николай Христов, който беше задържан заради обвинение в убийство на 55-годишен мъж. Прочитане на цялата новина

12:44 Либийски съд осъди на смърт син на Кадафи

Съд в Триполи издаде смъртни присъди за Сейф ал-Ислям Кадафи и други осем души заради военни престъпления, извършени от тях по време на революцията от 2011 г. Прочитане на цялата новина

12:41 Прокуратурата поправи и внесе обвинителния акт срещу Христо Бисеров

Софийска градска прокуратура (СГП) е внесла повторно в съда поправения обвинителен акт за данъчни престъпления срещу бившия зам. Прочитане на цялата новина

11:56 EK: Над 12 милиона сирийци се нуждаят от хуманитарна помощ

Сирийската гражданска война се е превърнала в най-голямата хуманитарна криза в света след края на Втората световна война и вече 12. Прочитане на цялата новина

27/07 Проектът "Скопие 2014" е струвал 560 млн. евро

Реновацията на центъра на македонската столица е струвала около 560 млн. Прочитане на цялата новина

Още от деня
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кариери" Затваряне
Жак Брюн: Няма правило колко дълго да останеш в една страна

Жак Брюн, генерален мениджър на "Хилтън София"

Колко говеда правят един ТЕЦ

Промените в закона за възобновяемите източници на енергия са добра илюстрациия за приемaнето на законодателство в полза на частни интереси

"Свилоза" ще инвестира общо 250 млн. лв. за три години

Тази година 11.5 млн. лв. ще бъдат вложени в два по-малки проекта. Следващите целят вдигане на производството

Собственикът на "Нова тв" с ръст на печалбата през второ тримесечие

Българският пазар показва увеличаване на рекламните приходи

Сбогом, мои красавици!

Ще бъде ли лишена София от още три архитектурни шедьовъра?

Разговор с парфюм

Линда Пилкингтон за марката си Ormonde Jayne или как от една свещ се ражда парфюмна легенда

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 25.07.2015 Прочетете
Капитал Daily, 28.07.2015

Капитал Daily

Брой 141 // 28.07.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 29

Капитал Light

Брой 29 // 25.07.2015 Прочетете