Регистрация

// Вестници / Капитал / K3

7 мар 2008, 14:36, 2071 прочитания

Бизнес етикет Към подарък се слага фирмена картичка в плик

Визитни картички се дават само при запознанство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Моя приятелка е собственик на българо-немска фирма и скоро ще празнува юбилей. Аз ще организирам тържеството и проучвам въпроса за поднасянето на подаръците - кутия с бутилка вино и фирмена торбичка с някакъв сувенир. Достатъчно ли е към тях да прикрепим само визитка? Ако трябва да е картичка, как да изглежда тя? Какво да пише върху нея и как да е разположен текстът? Какъв да е размерът, да има ли основни цветове?

Д.К., София


Според правилата на бизнес етикета визитни картички се дават само при запознанство. Към подарък се слага или поздравителна картичка, подходяща за повода, или специална фирмена картичка. Тя обикновено се прави на висококачествена хартия. Най-добре е да бъде от картон, като дебелината му може да стига до 350 г/кв.м. Най-подходящите размери са 112.5 мм на 162.5 мм или 210 мм на 99 мм. Универсалният цвят за този вид картички е белият, освен в случаите, когато фирмата има определен корпоративен цвят.

Тези картички се слагат в подходящи пликове. Отгоре не се изписва адресът на получателя, а само името му (и то ръкописно) с уважителното обръщение "господин" или "госпожа". Тези пликове не се залепват. За случай като вашия пликовете с картичките не е необходимо да се надписват. Достатъчно е само да се сложат в торбичката с подаръците.
За текста върху картичката трябва да изберете елегантен шрифт, за препоръчване черен. Неправилно би било подобни картички да са надписани на два езика. По принцип по-добре е да имате картички отделно на български, на английски или на немски и да избирате езика съобразно получателя на подаръка. Ако на юбилея, за който се подготвяте, очаквате гости от различни националности, най-добре е надписът на всички картички да бъде на английски.

Текстът на английски е with the compliments of. Под него може да се изпише името на фирмата и така картичката става универсална. Друг вариант е да се сложи логото на фирмата или името й най-отгоре по средата на картичката. Тогава под текста на английски или немски се изписва ръкописно името на този, от когото е подаръкът. Така тези картички ще могат да се използват от всички служители на фирмата по всякакви поводи. Адреси и телефони на тях не се печатат.

*Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ. Фирмата "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да пишете на e-mail: etiket@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още от K3

Остава само една седмица, за да се включите в конкурса Next Generation 2015 Остава само една седмица, за да се включите в конкурса Next Generation 2015

Всички 12 финалисти получават EMBA стипендии

22 май 2015, 5 прочитания

Пътят към успеха Пътят към успеха

Няколко съвета за младите мениджъри, които искат да минат на следващото ниво в кариерното си развитие

22 май 2015, 6 прочитания

24 часа 7 дни

21 май 2015, 5358 прочитания

22 май 2015, 3793 прочитания

22 май 2015, 3423 прочитания

22 май 2015, 3006 прочитания

22 май 2015, 2707 прочитания

Всички новини

Библиотека / K10»

К10: Най-скъпият урок
К10: Най-скъпият урок

Най-добрите банки и банкови клонове в България.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K3" Затваряне
Жак Брюн: Няма правило колко дълго да останеш в една страна

Жак Брюн, генерален мениджър на "Хилтън София"

Привилегировани по всички линии

Законови пробойни са оставили много начини депозанти с преференциални условия в КТБ да спасят част от парите си в банката

Програмисти извън фермата

Как "МамутДиБи" получи 1.6 млн. евро, за да расте, или какво им е интересното на големите масиви данни

Стартъп състезанието на DigitalK 2015 привлече над 60 проекта

Дванадесет екипа стигнаха до полуфиналната фаза

Привилегировани по всички линии

Законови пробойни са оставили много начини депозанти с преференциални условия в КТБ да спасят част от парите си в банката

Критикувай ми овца

Загива ли професионалната критика и какво от това

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 22.05.2015

Капитал Daily

Брой 94 // 22.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 20

Капитал Light

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете