Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
7 мар 2008, 14:36, 2232 прочитания

Бизнес етикет Към подарък се слага фирмена картичка в плик

Визитни картички се дават само при запознанство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Моя приятелка е собственик на българо-немска фирма и скоро ще празнува юбилей. Аз ще организирам тържеството и проучвам въпроса за поднасянето на подаръците - кутия с бутилка вино и фирмена торбичка с някакъв сувенир. Достатъчно ли е към тях да прикрепим само визитка? Ако трябва да е картичка, как да изглежда тя? Какво да пише върху нея и как да е разположен текстът? Какъв да е размерът, да има ли основни цветове?

Д.К., София


Според правилата на бизнес етикета визитни картички се дават само при запознанство. Към подарък се слага или поздравителна картичка, подходяща за повода, или специална фирмена картичка. Тя обикновено се прави на висококачествена хартия. Най-добре е да бъде от картон, като дебелината му може да стига до 350 г/кв.м. Най-подходящите размери са 112.5 мм на 162.5 мм или 210 мм на 99 мм. Универсалният цвят за този вид картички е белият, освен в случаите, когато фирмата има определен корпоративен цвят.

Тези картички се слагат в подходящи пликове. Отгоре не се изписва адресът на получателя, а само името му (и то ръкописно) с уважителното обръщение "господин" или "госпожа". Тези пликове не се залепват. За случай като вашия пликовете с картичките не е необходимо да се надписват. Достатъчно е само да се сложат в торбичката с подаръците.
За текста върху картичката трябва да изберете елегантен шрифт, за препоръчване черен. Неправилно би било подобни картички да са надписани на два езика. По принцип по-добре е да имате картички отделно на български, на английски или на немски и да избирате езика съобразно получателя на подаръка. Ако на юбилея, за който се подготвяте, очаквате гости от различни националности, най-добре е надписът на всички картички да бъде на английски.

Текстът на английски е with the compliments of. Под него може да се изпише името на фирмата и така картичката става универсална. Друг вариант е да се сложи логото на фирмата или името й най-отгоре по средата на картичката. Тогава под текста на английски или немски се изписва ръкописно името на този, от когото е подаръкът. Така тези картички ще могат да се използват от всички служители на фирмата по всякакви поводи. Адреси и телефони на тях не се печатат.

*Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ. Фирмата "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да пишете на e-mail: etiket@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Служители от следващо поколение 2 Служители от следващо поколение

Какъв е профилът на младите българи, на които им предстои да навлязат на пазара на труда, и какво очакват от бъдещите си работодатели

29 юли 2016, 53 прочитания

Отвъд корпоративната схема, между хората 1 Отвъд корпоративната схема, между хората

Успешна кариера може да се прави и в голяма комапния, но и в стартъп, показва историята на един от финалистите в конкурса Next Generation - Димитър Каданов

22 юли 2016, 51 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Пловдив
Регионален бизнес Пловдив

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кариери" Затваряне
Жак Брюн: Няма правило колко дълго да останеш в една страна

Жак Брюн, генерален мениджър на "Хилтън София"

За Бареков, Victoria's secret и данъчните

Съдът потвърди ревизионен акт на НАП срещу лидера на "България без цензура"

Дайте ни вашите дизели

България е лидер по възраст на автомобилите и ще остане дълго такава, ако не вземе бързи мерки

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Delight: Библията на сърфа

Книга с над двеста години история на сърфа

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 30

Капитал

Брой 30 // 30.07.2016 Прочетете
Капитал Daily, 29.07.2016

Капитал Daily

Брой 143 // 29.07.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 30

Капитал Light

Брой 30 // 30.07.2016 Прочетете