Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
7 мар 2008, 14:36, 2205 прочитания

Бизнес етикет Към подарък се слага фирмена картичка в плик

Визитни картички се дават само при запознанство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Моя приятелка е собственик на българо-немска фирма и скоро ще празнува юбилей. Аз ще организирам тържеството и проучвам въпроса за поднасянето на подаръците - кутия с бутилка вино и фирмена торбичка с някакъв сувенир. Достатъчно ли е към тях да прикрепим само визитка? Ако трябва да е картичка, как да изглежда тя? Какво да пише върху нея и как да е разположен текстът? Какъв да е размерът, да има ли основни цветове?

Д.К., София


Според правилата на бизнес етикета визитни картички се дават само при запознанство. Към подарък се слага или поздравителна картичка, подходяща за повода, или специална фирмена картичка. Тя обикновено се прави на висококачествена хартия. Най-добре е да бъде от картон, като дебелината му може да стига до 350 г/кв.м. Най-подходящите размери са 112.5 мм на 162.5 мм или 210 мм на 99 мм. Универсалният цвят за този вид картички е белият, освен в случаите, когато фирмата има определен корпоративен цвят.

Тези картички се слагат в подходящи пликове. Отгоре не се изписва адресът на получателя, а само името му (и то ръкописно) с уважителното обръщение "господин" или "госпожа". Тези пликове не се залепват. За случай като вашия пликовете с картичките не е необходимо да се надписват. Достатъчно е само да се сложат в торбичката с подаръците.
За текста върху картичката трябва да изберете елегантен шрифт, за препоръчване черен. Неправилно би било подобни картички да са надписани на два езика. По принцип по-добре е да имате картички отделно на български, на английски или на немски и да избирате езика съобразно получателя на подаръка. Ако на юбилея, за който се подготвяте, очаквате гости от различни националности, най-добре е надписът на всички картички да бъде на английски.

Текстът на английски е with the compliments of. Под него може да се изпише името на фирмата и така картичката става универсална. Друг вариант е да се сложи логото на фирмата или името й най-отгоре по средата на картичката. Тогава под текста на английски или немски се изписва ръкописно името на този, от когото е подаръкът. Така тези картички ще могат да се използват от всички служители на фирмата по всякакви поводи. Адреси и телефони на тях не се печатат.

*Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ. Фирмата "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да пишете на e-mail: etiket@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седемте (смъртни) HR гряхa в интервюто за работа 4 Седемте (смъртни) HR гряхa в интервюто за работа

Или как не трябва да правите подбор на нови колеги

28 апр 2016, 133 прочитания

Мениджърът "командос" при телекомите 6 Мениджърът "командос" при телекомите

Два са най-срещаните проблеми в един екип – липсата на мотивация и ръководител без ясна стратегия, смята главният изпълнителен директор на "Макс телеком" Нейчо Величков

22 апр 2016, 96 прочитания

24 часа 7 дни

30 апр 2016, 16128 прочитания

30 апр 2016, 10044 прочитания

30 апр 2016, 2200 прочитания

30 апр 2016, 1771 прочитания

Всички новини

Библиотека / Енергетика»

Енергетика
Енергетика

Какво трябва да знаят потребителите за свободния пазар на електроенергия

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кариери" Затваряне
Жак Брюн: Няма правило колко дълго да останеш в една страна

Жак Брюн, генерален мениджър на "Хилтън София"

Коалиция на хаоса

Защо и как се случиха поправките в изборния кодекс, какво означават и какво се разбира за управляващите от скандалите около тях

TBI Bank: От Амстердам към Рига

Латвийската компания за бързи кредити 4finance, известна с марката Vivus, иска да купи групата TBIF включваща и българската банка за 69 млн. евро.

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Шарено ми палтото – шарено ми в душата

С благодарността си ще заслужим това, което имаме, а поводът за благодарност означава, че сме щастливи

Свободно движение

Токио показва най-детайлната изложба за 45-годишната кариера на Исей Мияке

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 17

Капитал

Брой 17 // 29.04.2016 Прочетете
Капитал Daily, 28.04.2016

Капитал Daily

Брой 82 // 28.04.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 17

Капитал Light

Брой 17 // 29.04.2016 Прочетете