Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
7 мар 2008, 14:36, 2487 прочитания

Бизнес етикет Към подарък се слага фирмена картичка в плик

Визитни картички се дават само при запознанство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Моя приятелка е собственик на българо-немска фирма и скоро ще празнува юбилей. Аз ще организирам тържеството и проучвам въпроса за поднасянето на подаръците - кутия с бутилка вино и фирмена торбичка с някакъв сувенир. Достатъчно ли е към тях да прикрепим само визитка? Ако трябва да е картичка, как да изглежда тя? Какво да пише върху нея и как да е разположен текстът? Какъв да е размерът, да има ли основни цветове?

Д.К., София


Според правилата на бизнес етикета визитни картички се дават само при запознанство. Към подарък се слага или поздравителна картичка, подходяща за повода, или специална фирмена картичка. Тя обикновено се прави на висококачествена хартия. Най-добре е да бъде от картон, като дебелината му може да стига до 350 г/кв.м. Най-подходящите размери са 112.5 мм на 162.5 мм или 210 мм на 99 мм. Универсалният цвят за този вид картички е белият, освен в случаите, когато фирмата има определен корпоративен цвят.

Тези картички се слагат в подходящи пликове. Отгоре не се изписва адресът на получателя, а само името му (и то ръкописно) с уважителното обръщение "господин" или "госпожа". Тези пликове не се залепват. За случай като вашия пликовете с картичките не е необходимо да се надписват. Достатъчно е само да се сложат в торбичката с подаръците.
За текста върху картичката трябва да изберете елегантен шрифт, за препоръчване черен. Неправилно би било подобни картички да са надписани на два езика. По принцип по-добре е да имате картички отделно на български, на английски или на немски и да избирате езика съобразно получателя на подаръка. Ако на юбилея, за който се подготвяте, очаквате гости от различни националности, най-добре е надписът на всички картички да бъде на английски.

Текстът на английски е with the compliments of. Под него може да се изпише името на фирмата и така картичката става универсална. Друг вариант е да се сложи логото на фирмата или името й най-отгоре по средата на картичката. Тогава под текста на английски или немски се изписва ръкописно името на този, от когото е подаръкът. Така тези картички ще могат да се използват от всички служители на фирмата по всякакви поводи. Адреси и телефони на тях не се печатат.



*Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ. Фирмата "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да пишете на e-mail: etiket@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Топ обявите за работа на Karieri.bg Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси...

20 окт 2017, 1271 прочитания

Различни заедно Различни заедно

Насоки и практики в управлението на "различните" служители и създаването на приобщаваща фирмена култура

20 окт 2017, 51 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кариери" Затваряне
Жак Брюн: Няма правило колко дълго да останеш в една страна

Жак Брюн, генерален мениджър на "Хилтън София"

Старите кучета още хапят в БСП

Ще може ли Корнелия Нинова да овладее партията

Всекиму според риска

След години на протакане системата бонус-малус при "Гражданска отговорност" е на финала

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Рони и Nasekomix: уроци по музика и искреност

Изпълнителката, композитор и актриса Андрония Попова почина на 44 години

Кой се страхува от Иван Хаджийски

Невероятната съдба на изчезналия ръкопис "Откъде започнахме ние"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 24.10.2017

Капитал Daily

Брой 162 // 24.10.2017 Прочетете