Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 3 дек 2016, 14:22, 22255 прочитания

Има ли място на ферибота

"Трък фери" разработва нишата с резервации за превозвачите, които искат да комбинират превозите по суша с тези по море

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Поръчайте изданието на хартия или в pdf формат тук или на 02/4615 271 и 02/4615 349. Цена 15 лв. с ДДС и доставка.
Визитка:
Име: "Трък фери"
Сектор: Транспорт
Създадена: 2012 г.
Акционери: "БГ сървис 2011"
Управител: Васил Боснешки
Топ клиент на "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - плодивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си.

Още по темата

Двете ремаркета, които пораснаха до 120 камиона

Белгиецът Герт Бернард идва в България в средата на 90-те години с малък транспортен бизнес, но днес с неговите партньори управлява сериозна компания

18 ное 2017

Само ПИМК пожела товарния терминал в Пловдив

Компанията ще трябва да инвестира в съоръжението за претоварване на контейнери от камиони на влак минимум 4.6 млн. лв.

29 май 2017

Правителството търси стопанин на товарния терминал в Пловдив

Концесията ще бъде за 27 години, като победителят ще трябва да инвестира в оборудването на съоръжението за жп превоз

2 ное 2016

Камиони на релсите

Автомобилната ПИМК влиза и в жп бизнеса и инвестира 9 млн. евро в собствена компания

27 май 2016

От камион на влак и после пак

Интермодалните превози са новото голямо предизвикателство за българските спедитори

19 окт 2015
Ако притежавате камион и сте му осигурили стоки за Италия и Испания например, но искате да пропуснете блокирани заради бежанци граници, натоварения трафик или просто да намалите разходите си за гориво и тол-такси, вариант за вас е да натоварите камиона на ферибот от Гърция за Италия и оттам за Испания. Няколко години по-назад във времето обаче това не е било лесно начинание. Фериботните компании, опериращи между Гърция и Италия, са обслужвали приоритетно гръцките и италианските превозвачи, а български превозвач не можел да се качи на кораб, освен ако случайно не е останало място. Това разказва Васил Боснешки, управител на "Трък фери" - компанията, която е открила бизнес нишата да посредничи между българските превозвачи и италианската фериботна компания Grimaldi Group, като резервира места за камионите.

Бизнесът на компанията явно расте, като за изминалата 2015 г. "Трък фери" се нарежда на второ място на най-растящите малки и средни предприятия в сектор транспорт. Компанията е собственост на "БГ сървис 2011". Приходите й за 2015 г. са 24.9 млн. лв., което е с 435% повече от тези за 2014 г., когато са били 4.6 млн. лв. От компанията обясняват успеха си с това, че са дали сигурност на превозвачите за осъществяването на този тип превози, като към момента са обхванали 80% от българските превозвачи, пътуващи за Италия и Испания. "Трък фери" предвижда и сериозно разширяване на предлаганите услуги.

Дългите мостове

Компанията е основана през 2012 г., като за да осъществи бизнес плана си, тя има нуждата от фериботен превозвач партньор. Българската компания успява да се споразумее с италианската компания базирана в Неапол, Grimaldi Group, собственост на Гуидо Грималди, и става неин основен партньор за България и Турция. Чуждата компания разполага със 160 ферибота, казва Васил Боснешки, като от сайта на италианската компания става ясно, че групата има над 25 предствителства в други държави и е една от най-големите в този бизнес в Европа. Grimaldi Group включва седем основни корабни компании, сред които Atlantic Container Line, Malta Motorways of the Sea, Finnlines и Minoan Lines. Групата предлага морски превози между Северна Европа, Средиземноморието, Балтийско море, Западна Африка, Северна и Южна Америка, както и услуги за пътници в Средиземно и Балтийско море.

Привличането на Grimaldi Group да инвестира във фериботна линия между Патра и Игуменица в Гърция до Бриндизи в Италия и обратно компанията смята за един от най-успешните си проекти. Превозвачите могат да стигат и по-далече, като комбинират с линията от Чивитавекия (Италия) до Барселона и обратно. Тази връзка по суша и вода, с която може да се стигне от София до Барселона, от компанията са нарекли "Дълъг мост". Към момента фериботните линии, за които "Трък фери" предлага резервации, са от Патра или Игуменица за Бриндизи, Анкона, Равена и Триест. От Патра за Бари и Венеция пък се товарят само ремаркета (т.нар. RO-RO). Фериботните линии между Испания и Италия пък са между Баселона, от една страна, и Чивитавекия, Савона и Ливорно, от друга, и между Валенсия и Савона, Ливорно и Салерно в Италия.



Място, каюта и по-малко CO2

Към днешна дата "Трък фери" е станал най-големият клиент на Grimaldi Group на линиите между Гърция и Италия и между Италия и Испания, казват от дружеството. Принципът е компанията да изиска от фериботната компания определен брой места по заявка и те да бъдат 100% гарантирани, за да няма случай с останал на брега камион на превозвач и последващите от това проблеми. Резервацията трябва да се прави поне един ден предварително, като компаниите трябва да предоставят номерата на влекача и ремаркето, дължината на композицията, имената на шофьора, дестинацията и датата на пътуване.

От "Трък фери" са изчислили, че услугата "Дълъг мост" спестява 1120 км път, дава до 2 дни по-бърз транзит, намалява риска от кражби и щети, по-бавно се амортизира превозното средство. Дава безплатна храна за шофьорите и легло и баня в каюта, като шофьорът прави там задължителната си почивка вместо на пътя. Използването на комбинирани превози освен всичко друго позволява на превозвача да се движи в унисон с политиката на Европейския съюз превозвачите да използват все повече комбинираните превози, при които камионите се качват на фериботи или на жп платформи и така изминават основните разстояния от началната точка по пътя, а камионите служат само за довозването в малък периметър от началната точка до ферибота или влака и от тях до крайната точка. В основата на идеята е да се намалят емисиите и трафикът.

ПИМК и други клиенти

"Българските компании видяха сигурност при нас, че когато пристигнат на пристанището, ще имат място на кораба", казва управителят на "Трък фери". Проблем може да възникне, ако има протест на докерите в Гърция.

Най-големият клиент на "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си. През последните няколко години бизнесът на превозвача расте постоянно. Към момента има над 1200 влекача, които работят на европейския пазар, между Европа и Турция и вътре в страната. Компанията е известна с това, че вози стоката на испанската Inditex, собственик на марките Zara, Stradivarius и т.н. Извън тях инвестира и в жп транспорт, като създаде най-новата частна товарна железопътна компания на българския пазар - "ПИМК рейл". А и от години предпочита за превозите си към Италия и Испания да ползва фериботния транспорт.

Отделно по думите на Боснешки "Трък фери" обслужва 80% от българските превозвачи, пътуващи за Италия и Испания. "Има много гръцки транспортни фирми, регистрирани в България, те не са ни клиенти.

Тунели, фериботи и железница

От 2015 г. "Трък фери" вече започва да предлага на своите клиенти и услугата да им резервира преминаването през някои от най-натоварените тунели на Стария континент. В списъка са "Фрежус", между Франция и Италия, тунелът "Монблан" и "Евротунел" под Ла Манша. "За да се премине даден тунел, трябва да се плати такса. Ние предлагаме по-добри цени от това да се плати таксата на място, тъй като купуваме големи обеми, подаваме много заявки за преминаване на тунели накуп и така постигаме по-ниски цени", обяснява Боснешки защо да се ползва посредничеството на компанията. Тунелите обаче са нова услуга, която компанията предстои да разработва, и все още са много малка част от бизнеса и приходите на "Трък фери". Те обаче са един от фокусите за в бъдеще. Друг проект от тази година в развитие е клиентите на "Трък фери" да могат да използват услугата на швейцарски жп линии, което позволява на превозвачите да качат камион, ремарке и шофьор на влак за преминаването им през Швейцария.

Въпреки че фокусът е основно в превозите между Гърция, Италия и Испания, списъкът с фериботни линии, по които компанията предлага резервации, към момента е доста по-дълъг, като се предлагат фериботни линии от и за цяла Европа и Турция. "Използваните от нас фериботи тип RO-RO (които са само за ремаркета) и RO-PAX (с възможност за шофьори и пасажери на борда) са от и за Гърция, Италия, Испания, Англия, Швеция, Норвегия, Финландия, Албания, Сицилия, Сардиния, Тунис, Мароко, Малта, Либия, гръцки острови, Канарските острови и Балеарските острови", става ясно от сайта на компанията. "Успяхме да допълним предлаганите ни фериботни услуги, включвайки в портфолиото ни дестинации като Англия, Швеция, Норвегия, Финландия, Албания, гръцки острови, Канарските острови и Балеарските острови като основни кореспонденти за България и Турция на други фериботни компании", обясняват от "Трък фери". "С нашите партньори изградихме мрежа от контейнерни линии в цял свят", продължават оттам.

"За 2017 г. имаме още по-мащабни проекти, като ще развием и туристически отдел към "Трък фери", за да успеем да предложим отново най-добрите условия и за туристите, които пътуват с леки автомобили, бусове, автобуси и т.н. по предлаганите от нас корабни линии. За този момент разработваме подходящ софтуер, който да опрости самият процес за всеки, решил да пътува с атрактивните кораби", разказва още Васил Боснешки.
Всички истории на компании от Гепард 2016

"Бер-Хелла термоконтрол" – Германският лидер от Божурище

"Банк тех сис" – Машина за пари

"Клас Бойчев" – Изгаря всичко, топли навсякъде

"Трък фери" – Има ли място на ферибота

"Тайтън гейт" – "Титанът", който предизвиква Google

"Програмиста" – Програмисти мисионери

"Интер карс България" – Разрушителят на статуквото

"Био фарминг" – Новата земеделска звезда на северозапада

"Стримона строй" – Печеливша комбинация

"Оптикоелектрон" – Да береш плодовете, засадени по време на кризата

"Балдаран" – Извор на растеж от Родопите

"Мебелор" – Семейна традиция в производството на мебели

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Двете ремаркета, които пораснаха до 120 камиона 1 Двете ремаркета, които пораснаха до 120 камиона

Белгиецът Герт Бернард идва в България в средата на 90-те години с малък транспортен бизнес, но днес с неговите партньори управлява сериозна компания

18 ное 2017, 5851 прочитания

Търговия: Годината на разцвета Търговия: Годината на разцвета

Ръстът на икономиката и раздвиженото потребление се виждат чрез все повече ниши в търговския сегмент

12 ное 2017, 730 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
Мариета Захариева: Правим инициативи, с които да сме по-близо до и полезни за бизнеса

Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия пред "Капитал"

Ценни книжа без бъдеще

Държавата няма ясна идея какво да се прави с компенсаторните инструменти, от които активни на пазара са близо 0.5 млрд. лв.

Новият "вечен" фонд на Павел Езекиев

Neo Ventures набра първи портфейл от 3 млн. евро, които са почти изцяло инвестирани в три компании. Това са българската Ендуросат и чуждите Cannabi-Tech и Vostok VR

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Талант и предразсъдъци

Режисьорът Константин Божанов за героите аутсайдери и трудното създаване на новия му филм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете