Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 3 дек 2017, 8:40, 6715 прочитания

Къде са старите гепарди

Транспортните компании се представят много добре в две поредни години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Всички текстове от изданието можете да откриете тук.

Още по темата

Германският лидер от Божурище

Behr-Hella Thermocontrol очаква заводът й край София да достигне 500 души до няколко години

5 дек 2016

Миналогодишният победител в класацията беше "Бер-Хелла термоконтрол" - производителят на автомобилни компоненти за някои от премиум моделите на Audi, BMW и Mercedes. С ръст на своите с приходи от близо 4700% до 47 млн. лв. тя стана гепард на годината. През тази обаче отсъства, а причината е, че тя е продължила силно да увеличава продажбите си, които за 2016 г. са достигнали 108 млн. лв., което е ръст от 150%. Така компанията излезе от критериите за малко и средно предприятие и вече е при големите - заема 221 място в класацията К100 за най-големите компании в България. От останалите компании в топ 100 за миналата година точно 10 попадат в "Гепард 2017".

Транспортен ускорител

На най-високата позиция е друга компания с чуждестранен собственик и отново от Германия - "Витвер България", част от транспортна група Wittwer Transport, базирана в Ешенлое, Гармиш Партенкирхен. Както личи от името, основната дейност на компанията е транспортът, а основните клиенти на българското дружество са големи международни компании, сред които и самия Wittwer, но и "Теленор България" и "Порше лизинг". През миналата година за компанията са работили 123 души, става ясно от доклада за дейността й.

На второ място при старите гепарди също е транспортна компания. "Транспортес гарсе" е част от испанската "Транспортес Сересуела". През последните две години продължава да поддържа стабилен растеж две поредни години, а за миналата той остава двуцифрен. От сайта на компанията става ясно, че има над 400 превозни средства и 790 служители. Основните пазари на компанията са България, Великобритания, Австрия, Франция, Полша, Гърция и Унгария.

В транспортния сектор е и "Варнафери", която е свързана с Кирил Домусчиев. Компанията е създадена през 2011 г. като съвместна компания между БМФ и БРП. Тя оперира фериботния кораб "Варна", който вози по линията Варна - порт Кавказ. "Варна" е пуснат на вода в края на 2013 г. и започва работа през април 2014 г. С транспортна дейност се занимава и "Прима 91", която притежава над 100 превозни средства.



Машинен растеж

Интересна компания е и "Кяшиф", която е една от фирмите около групата на собственика на машиностроителното "Джебел 96" Кяшиф Кяшиф. Тя е създадена през 2008 г. под името "Джебел хидравлик" и след две промени вече носи днешното име. Компанията произвежда и търгува с машиностроителна продукция. От докладът за дейността й става ясно, че след направена инвестиция в нови мощности и модернизация през миналата година тя е успяла да затвори целия процес на производство на хидравлични цилиндри. Компанията изнася над 90% от продукцията си за държави от ЕС и трети страни, показва отчетът й.

В списъка е специализираната в жилищно строителство "Булдени", като голяма част от обектите и са по българското Черноморие. "Селект трейд" е наследникът на фалиралата верига магазини "Пикадили", а в търговския сектор е и "Мултитрейд Варна", която е специализирана в покупко-продажба на лекарства и медицински изделия.

Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Малко по-скромни печалби Малко по-скромни печалби

Рентабилността на малките и средните предприятия намалява леко за последната година, но остава стабилна

11 дек 2017, 1513 прочитания

Горива и енергетика: Картината остава шарена Горива и енергетика: Картината остава шарена

Причините за растежа на компаниите в сектора са различни, като почти при всяка компания има строго специфични

10 дек 2017, 1019 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
Мостовете на растежа

Компанията Deep Dive Systems проектира подводни съоръжения и е основен двигател за изпълнението на проекта "Плаващите кейове" на Кристо и Жан-Клод

Съживената офис кула на "Дървеница"

Строителната "Джи Пи груп" придоби от Бисер Лазов бившата централа на "Балканкар" за 3 млн. лв.

Последната битка за имотите на БСФС

Бившият спортен мастодонт харчи последните пари от продаден на спорни цени терен в "Дианабад"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Нощни п(т)ици

В сезона на коледните партита - преглед на местата, където да се нахраним след полунощ

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 09.12.2017 Прочетете
Капитал Daily, 11.12.2017

Капитал Daily

Брой 189 // 11.12.2017 Прочетете