Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 дек 2017, 17:00, 3426 прочитания

По течението на успеха

Разширяването на пазарите помага на монтанския производител на риба "Фиш инвест" да расте

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Всички текстове от изданието можете да откриете тук.
Визитка

Име: "Фиш инвест"
Град: Монтана
Сектор: Храни
Създадена: 1998 г.
Собственик: Кирил Рапонски и Валентин Димитров

Още по темата

Храни: Троен скок за сектора

Само една компания отчита загуба през миналата година

10 ное 2017

Собствениците на "Алмар сийфуд" планират разширяване на предприятието

Очаква се инвестицията да бъде в размер на около 3 млн. лева

21 фев 2017

Кои са най-динамичните компании в Южна България

"Трък фери", "Клас Бойчев" и "Алмар сийфуд" оглавяват "Гепард" в Пловдив, Стара Загора и Бургас

3 ное 2016

Хотели и ресторанти: 20 градуса на слънце

Компаниите в сферата на туризма отново не могат да се похвалят с голям растеж

13 ное 2015
Един бизнес е успешен, когато може да се пребори и с лоши условия. Производителите на храни често са давани като пример за устойчивост при кризи, макар при тях детайлите от общата картина да не са толкова еднородни. Кризата и снижената покупателна способност засегнаха много компании, особено тези, които бяха ориентирани основно към българския пазар. Диверсификацията с износ е това, което помогна на мнозина да не усетят колебанията на българския пазар.

Разширяване на пазарите и повече продажби на съществуващите са в основата на добрите резултати за "Фиш инвест". Компанията е сред лидерите в обл. Монтана с впечатляващия ръст от близо 70% на приходите за 2016 г.

Към съседите

Причината за увеличението е и навлизането в Румъния и Сърбия, и ръстът в България, обясни Кирил Рапонски, съдружник в компанията. Той разказа, че в съседните държави има търсене на българска риба, която се приема като висококачествена. "Фиш инвест" отглеждат и продават риба за консумация и зарибителен материал. Рибовъдното стопанство е с. Брусарци, отделно има и садки в яз. "Огоста" до Монтана. Компанията има концесия на още няколко по-малки язовира в района. В момента съдружници с почти равни дялове са Рапонски и Валентин Димитров. И двамата работят заедно със служителите си и са постоянно на линия за клиентите и доставчиците си.

От язовирите и развъдниците идват 200 - 300 тона риба за директна консумация и отделно зарибителен материал от шаран, толстолоб, пъстърва, щука, сом и други сладководни. За продажба се предлагат шаран, пъстърва, толстолоб и бял амур. В стопанствата са заети общо 50 - 60 души. По думите на Рапонски има възможност да се разширят и да назначат още хора, но намирането на служители е проблем. Работата е тежка, затова и трудно се намират хора, разказа собственикът.



"Фиш инвест" е започнала като малко предприятие и разширението до сегашните близо 5 млн. лв. приходи става за близо 20 години работа. Фирмата е създадена през 1998 г. и в началото има само един язовир на концесия. Oт самото начало на бизнеса си предприемачите се занимават с рибовъдство. "Започнахме с един язовир, после с 2-3 рибарника и така продължавахме малко по малко", разказа Рапонски.

От малък язовир до "Огоста"

Дейността се разширява постепенно, купено е рибовъдно стопанство, следват инвестиции и постепенно компанията става най-големият производител на риба и зарибителен материал за региона. Преди пет години е направено ново постървово стопанство в Монтана, за да се покрие търсенето на този вид риба.

Година по-късно инвестициите се насочват и към яз. "Огоста" – с помощта на европейско финансиране са изградени 100 броя садки. Новото стопанство позволява отглеждане на повече видове и излизане на чужди пазари. Сред новите видове, които ще се продават, са есетра, чига, пъструга. Продукцията на "Фиш инвест" може да се намери и в големите търговски вериги. Компанията продава на доставчици, които работят с веригите.

В момента "Фиш инвест" отглежда риба и зарибителен материал в две стопанства и пет язовира. Продаваният зарибителен материал е около 90 тона годишно. Част от рибите, които се предлагат, са сезонни. Целогодишно се продават пъстървата и шаранът. Новите инвестиции в садково стопанство и новите видове риба ще запълнят целогодишното търсене на сладководни риби.

България все още е на едно от последните места в Европа по консумация на риба на човек от населението. В последните две години домакинството е купувало средно 10-11 кг риба годишно.

В сравнение с предишните години има спад, но обяснението може да е повишаващата се средна цена на прясната и на замразената риба. Може да се очаква, че с повишаване на покупателната способност и консумацията на риба ще се покачи. Все пак е продукт, който на килограм е по-скъп от птичето месо, малотрайните колбаси и каймата, които преобладават в менюто на българските домакинства.

Със сигурност успехът на "Фиш инвест" показва, че търсенето на прясна и качествена българска риба е стабилно и ще продължи да се покачва. Допълнителен плюс на българския продукт от развъдници е минималното влияние, което оказва върху равновесието в околната среда, и контролираната чистота на отглеждане - нещо, което е от ключово значение при засилващите се зелени политики и стремежа да се избягва риба от замърсени водни басейни.

Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Малко по-скромни печалби Малко по-скромни печалби

Рентабилността на малките и средните предприятия намалява леко за последната година, но остава стабилна

11 дек 2017, 1733 прочитания

Горива и енергетика: Картината остава шарена Горива и енергетика: Картината остава шарена

Причините за растежа на компаниите в сектора са различни, като почти при всяка компания има строго специфични

10 дек 2017, 1054 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
Мебели и дървообработка: Победители с традиции

Само при лидера скокът на приходите през 2016 надхвърля 100% в сравнение с 2015 г.

Луксозното гето на София

"Манастирски ливади-изток" е пример за това как не тябва да се развива един квартал.

Санаториумът, моят брокер

Лечебните заведения към здравното и социалното министерство незаконно налагат на пациентите си задължителна застраховка "Злополука"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Национализъм.bg

Адела Пеева за посветения на съвременния национализъм документален филм "Да живее България"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 09.12.2017 Прочетете
Капитал Daily, 12.12.2017

Капитал Daily

Брой 190 // 12.12.2017 Прочетете