Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Advertorial

16 юни 2017, 16:20, 4024 прочитания

Цветелина Николова: Човек трябва да се обучава всеки ден

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Публикацията е част от платеното съдържание в Капитал Light.

Според Цветелина Николова, управляващ директор на "Катаржина естейт", производството и дистрибуцията на вино не може да се нарече само бизнес. Във виното трябва да се влага сърце – първо, докато се създава, и след това, докато се разказва за него. Такава е и философията на екипа на компанията - да пресъздаде емоцията от сърцата си, която да предаде към приятелите, а те към своите и така да продължи маркетинга от уста на уста. Николова, която започва кариерата си през 2001 г. като маркетинг специалист и търговски представител в Red Bull - България, а през 2014 г. получава приза "Бизнес лидер на годината" от награди на Visa Club и е сред десетте финалисти в конкурсите "Мениджър на годината" за 2015 и 2016 г., е сигурна, че иновациите са средство за оцеляване и че в днешно време, за да бъдеш успешен, трябва задължително да си иновативен. "Иначе си един от всички останали." Че се стреми неуморно да следва нововъведенията, доказва завършването на новото й международно обучение. Преди три седмици, в заключителната вечер на 40-ия юбилеен световен конгрес по лозарство и винарство Цветелина Николова получи диплома "Магистър на науките по винен мениджмънт". Освен тази диплома тя бе удостоена и с международна диплома "Мениджмънт в сектора на винопроизводство и лозарство" от университета СупАгро (Монпелие, Франция). Така управляващата директоркa на "Катаржина естейт" се превърна в най-младата българка сред носителите на професионалното свидетелство и се нареди сред най-високопоставените експерти в областта на винопроизводството, винения мениджмънт и маркетинг.
Единственият златен медал за България от Decanter World Wine Awards 2017 бе присъден на "Катаржина естейт" за 10 Harvest, Merlot 2015

Франция сложи виното Encore Syrah 2011 "Катаржина естейт" в класацията "Топ десет" за най-добра сира в света


Разкажете ни малко повече за отличията и обучението, свързано с тях. Какво представлява International Organisation of Vine and Wine, основател на магистърската програма?
Международната International Organisation of Vine and Wine (OIV) е междуправителствена организация, която доскоро не беше добре позната в България. Създадена през 1924 г., тя управлява 46 държави членки, които представляват повече от 85% от световното производство на вино, както и 12 организации, между които и световната организация на университетите с 43 представители от целия свят. Преди 30 години OIV създава магистърска програма, чиято идея е да надгражда и обучава желаещи от целия свят в областта на винопроизводството, но не по обичайната практика – в даден университет, усвоявайки знания от учебници на фиксирано място, а да подходи креативно, като предложи обиколки в 25 държави винопроизводителки. Създателят на програмата Мишел Бурки казва: "Смятам, че всеки един бизнес е маркетинг, а в маркетингът влиза всичко. Заради това създадох програмата по този метод."

Как се кандидатства за нея и какви изпити се държат?
При кандидатстването OIV следва определена философия – на година се приемат между 13 и 16 души от целия свят, работещи главно във винения сектор. Мои състуденти бяха сомелиери, агрономи, технолози, маркетинг специалисти. За OIV не е важно какво е предишното обучение на всеки кандидат, а мотивацията му – нещо, което се разбира след дълги разговори и наблюдение. В моя случай проучването траеше една година, последвано от задачата да изготвя три теми – за собствения ми успех и този на компанията, създаването и имиджа й, както и да обясня какво очаквам да науча от магистърската програма и по какъв начин ще допринеса и приложа знанията си в България.

Обиколката в държавите е разделена на модули, като например Франция – майката на винопроизводството, се посещава поне в десет. Следва се определена програма, изготвена и следвана стриктно по часове от всички студенти. В нея се включва визита в местния водещ университет, в който преподаватели изнасят лекции на различни теми като съвременни методи и иновации, каква е икономиката, какви са тенденциите. Във всички тях се говори за случващото се през последните 10 и очакваното в следващите 20 години. Задължително се комуникира с някои от водещите дистрибутори, който разказва какъв е бизнесът, какво върви в дадената държава и т.н. Следва запознаване с местна асоциация, управляваща сектора на винопроизводство и създаваща маркетингови стратегии. Накрая се посещават всички изби, разделени на класове – малки, средни, големи, и предоставящи цялото си ноу-хау пред студентите. При определени етапи от образованието се държат изпити като право на виното, право на марката, финанси, маркетинг, икономически науки, защита на дипломна работа, изпити по социална политика и се разработват детайлни казуси.

Кой от модулите беше най-любопитен за вас?
Всички модули бяха такива, но по време на обучението успях да преоткрия и да се впечатля по нов начин от места, които вече бях посещавала. Като студент на OIV виждаш неща, които няма как да откриеш като турист. Любимите ми региони са Аржентина, Южна Африка, Австралия, Нова Зеландия и не на последно място – Испания и по-специално регионът Рьоха, където има страхотни изби с изключително модерно маркетингово презентиране. Когато говорим за добри изби, винаги трябва да търсим съвкупност от фактори – добър климат, отлично построени и отглеждани лозя. Да има красиво изградена изба, която невинаги е нужно да е голяма, а в нея да е вложен стил и емоция. Разбира се, нужен е добър екип, който да произведе виното, и търговски и маркетингов отдел с изключителни умения за позиционирането му. Най-много подобни изби се срещат в държавите, които изредих. Франция и Италия са невероятни винарски региони, от които може да се научи много, но те са носители на история, с която трудно се разделят и като винопроизводители предпочитат традицията пред иновацията. Случва се по-гъвкави французи да отиват в Новия свят и да създават коренно различни, невероятни и успешни изби, което смятам за много интересни.

Какво означава за вас връчването на дипломите "Магистър на науките по винен мениджмънт" и "Мениджмънт в сектора на винопроизводство и лозарство" от университета СупАгро в Монпелие, Франция?
Магистърската степен за мен не включва само знания от сектора вино и спиртни напитки. Чрез нея разбрах какво означава бизнес изобщо, какво е добра комуникация с хората и как да се вземе най-доброто от нея. Допълнително всяка година всички преминали успешно студенти можем да избираме най-интересните за нас държави, които да посетим отново. Това се прави, защото всичко в света – технологии, презентиране, идеи, се променя непрекъснато и това важи и за винопроизводството. Така всяка година ще научаваме нещо ново.
Цветелина Николова: Човек трябва да се обучава всеки ден


Казвате, че това е книгата на живота ви – какво пише в нея?
Завършила съм политология и международни икономически отношения, но преминаването през това обучение беше различно – не само защото сега съм на друг етап от живота си, но заради съвкупността от всички качества, които получих. Промених се в по-добра посока, защото пътуването и начинът, по който състудентите имахме възможността да комуникираме помежду си, промениха мирогледа ми. Всичко това обогатява много, дава знания и идеи, които не могат да се получат, ако стоиш на едно място. Така виждаш накъде върви светът, които са най-интересните бизнес сектори, как са били разработени. И ако преди бях добра, сега имам чувството, че съм станала още по-добра, защото искам да създавам и да помагам на всички. Човекът, който успява в кариерата, трябва да запази изключително доброто в себе си и да предаде и разкаже за придобитите от него знания на останалите, за да се амбицират и вдъхновят, а не да се пазят в тайна.

Какво все пак ви мотивира да преминете и през тези образователни степени? Защо му е на един професионалист на висока кариерна стълбица да надгражда знания?
Вярвам, че когато човек е постигнал дадени успехи, той трябва да продължава да ги защитава и да ги надгражда чрез комуникация с различни хора. А когато го правиш с хора от целия свят, те стават твои приятели. Успяваш да се учиш от добрите и лошите техни практики и се стремиш да не допускаш грешките им. Определено съм и много амбициозен човек, който иска да научава по нещо ново всеки ден – това ми помага да бъда удовлетворена от себе си, а когато съм такава, постигам добри резултати и завоювам нови територии. Смятам, че хората трябва да се обучават непрекъснато, затова и финалното ми обръщение към всички чужденци беше, че пожелавам на себе си да продължавам да се обучавам, защото колкото повече научавам, толкова разбирам колко малко знам.

Оттук насетне какво променя или какво добавя дипломата и титлата във вашата работа и професионално ежедневие?
Кандидатствах за обучението, когато вече бях управляващ директор на "Катаржина". Това за мен беше огромен плюс, защото бях в бизнеса и знаех всички детайли, които след това открих и по света. Бях наясно какво искам да науча, разбера и как да го реализирам в България. Мога да кажа, че всичко научено е въведено и ще се въвежда оттук нататък. Но освен че в ежедневната ми работа непрекъснато се връщат елементи от видяното, мирогледът ми стана по-широк. Решавам проблемите със замах, така идват и идеите. Не се замислям какво искам да постигна, защото знам целите си. Един успешен мениджър трябва да е наясно какво желае, да изгради в компанията с години напред и в перспектива, а не да следва месец по месец на парче. В "Катаржина" имаме план за следващите няколко години.

Какви други качества трябва да притежава успешният съвременен мениджър?
Фигурата на успешния мениджър е съвкупност от много качества. Знанията, които трябва да придобие в сферата, не са достатъчни. Той трябва да е изключително добър психолог, да е много точен с обещанията към всички хора, с които работи. Да умее да вдъхновява екипа си за каузи. Имидж и кариера се гради изключително трудно, но много лесно се пада от върха, затова, както казах, преди всичко трябва да запази доброто в себе си.

Какви са последните тенденции във винарството?
Световните тенденции са за намаляване на алкохолния градус и намаляване на дъба в състава, като така вината стават по-плодови и с по-естествени аромати. Чисто сортовите вина също са предпочитани. За българските вина можем да кажем, че в момента са актуални местните сортове, които предлагат по-различно усещане и концепция и са добре приети по света. "Катаржина" например предлага висококачествени вина, които, независимо че са произведени в страна, непопулярна като голям винопроизводител, се представят отлично на всеки пазар в света. Всяка година сме носители на златни медали от най-големите световни конкурси, което е огромно признание. Стремим се да имаме много различни вина за всеки потребител - с повече дъб или по-слабо ароматни, да се усеща повече тероарът или биовина, защото вярваме, че трябва да има различни вкусове. Стараем се да следим тенденциите, които се сменят всеки ден. Технолозите ни постоянно пътуват по света и посещават изложения, за да търсят специфичен вкус, и така успяваме да направим точното вино с новостите, които се очакват в следващите години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Advertorial" Затваряне
Жива музика и диджеи ще забавляват гостите в Hacienda

Затворен комплекс

Или как жилищните сгради на "Витоша парк" съществуват напук на градоустройствените правила в София

По български модел в Канада

Николай Христов, старши вицепрезидент "Устойчиво бизнес развитие" в Dundee Precious Metals

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Издай си сам

Изложба на книги и списания самиздат от Чехословакия и Полша

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 16.12.2017 Прочетете
Капитал Daily, 18.12.2017

Капитал Daily

Брой 193 // 18.12.2017 Прочетете