Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Advertorial

10 юли 2017, 0:00, 1266 прочитания

The Big Beefeater Challenge: MIAM

The Big Beefeater Challenge представя петима артисти, поканени от Beefeater Gin да покажат лондонската естетика, приложена върху това, което умеят да правят най-добре.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Публикацията е част от платеното съдържание в Капитал Light.

The Big Beefeater Challenge представя петима артисти, поканени от Beefeater Gin да покажат лондонската естетика, приложена върху това, което умеят да правят най-добре. Всеки от тях създава проект, вдъхновен от мотото IT HAS A BIG TASTE и предизвикава следващия човек с "изключителен вкус" по веригата.

MIAM продължават историята от картината на Жоро Панчев (виж тук) и ни поднасят нещо вълнуващо за похапване. Стилът на Мира и Ангел е лесно разпознаваем и както сами го определят - "малко откачен". Ако поне веднъж си попадал на тяхно събитие, то знаеш, че храната им е повече от вкусна, около нея гравитират все интересни хора, а социалното взаимодействие е сигурно. Семпло, с подчертан натурален вкус и без прекомерна обработка - това е начинът, по който MIAM разбират храната и начина, по който ни я представят в The Big Beefeater Challenge.

Как разбирате IT HAS A BIG TASTE?

Ангел: IT HAS A BIG TASTE допълва нашата концепция, че това, което има "най-голям" вкус, е пред очите ти - то е това, което е в сезон, което е прясно.
Мира: За мен чистата храна е съставена от малко компоненти, но те си пасват чудесно. Иска ми се да излезем от рамките на вкуса и храната да е преживяване, да кара хората да мислят. Да се запитат какви са продуктите, как е приготвена, кой я е приготвил.
А: Да разказва история, да има загадка.

Каква е връзката между проекта на Жоро Панчев и вашия?

М: Проектът на Жоро е изкуство, а то е много вдъхновяващо за нашата работа.
А: Също така направихме връзка чисто цветово. При храната нямаш неестествени цветове, по-натурални са, но сме гонили да има красиво червено.
М: Излязохме навън и се огледахме за подходящи продукти. Така на пазара, например, събрахме всичко най-свежо, което бабите сутринта бяха откъснали. Сега е добър момент да се сдобиеш със страхотни свежи подправки.

От кое пазарче си пазарувате?

М: В случая отскочихме до това в Младост.
А: Там има много хора, които отглеждат сами продуктите си и после ги продават.
М: Искаме да избягаме от масовостта и затова се ориентираме към по-малките производители. Вярвам че трябва да сме от хората, които да покажат, че това е много по-устойчиво, отколкото най-лесното - да подкрепиш конвенционалното производство. Избрали сме по-трудния начин въпреки пречките - да отидем да намерим сами нужните продукти, да ги докоснем, да ги изберем.

А по пазарчетата намират ли се лесно по-специфични продукти?

М: Трудно е, но всичко постигаме с много информация и любопитство. Например, ако видя дадено растение, веднага започвам да се питам - ядливо ли е, не е ли, започвам да го проверявам. Имам даже едно мобилно приложение, което по снимка вади профил на растението с информация за него.

Илюстрация



Отглеждате ли си растения?

А: Ще започнем съвсем скоро, когато ще имаме ново място, нова кухня. Там ще имаме и дворче и ще си отглеждаме продукти. За момента отглеждаме само "microgreens", малки растения.

Какво е лондонското вдъхновение във вашия проект?

А: За нас Лондон е събирателен образ на различни култури, които съществуват в симбиоза. Когато различни нации работят заедно се получава много интересен краен резултат, включително по отношение на храната. Може би другото такова място, което събира влияния и вкусове от цял свят е Калифорния. Street food-а е особено интересен, и не е обезателно, както се случва тук в последните години, само сандвичи и бъргъри.
М: Този колорит е много вдъхновяващ!

Как ви се иска да се развие street food-a при нас?

А: В цял свят добрия street food е дело на местни хора, които работят с локални продукти и правят, това което правят, с много любов. Много ми се иска у нас хората да спрат да смятат, че пет лева за сандвич с ръчно омесен хляб е много, но за кутия цигари не е. Street food-а в България трябва да бъде нещо наистина българско, дори да е елементарно - печена чушка в хляб, например, просто да знаеш, че е крафт, натурално. Едно нещо трябва да се продава на дадено място, но да има голяма опашка, защото хората наистина го харесват.

Как обичате джина си?

М: Аз го предпочитам в храната. Можеш да сготвиш много хубава риба, маринована с джин, лайм и всякакви подправки и зелени чайове.
А: Това, което ми допада в Beefeater е, че е цитрусов и има пиперливи нотки. Връзва се чудесно с риба, подходящ е и за десерти. Като напитка го обичам с тоник и много ми допада начинът, по който го приготвят в СПУТНИК - с мащерка и чушка. Супер просто, но подчертава уникално вкуса на джина.

Издадохме ти няколко снимки от работния процес, виж завършения проект на MIAM тук.

Следващият предизвикан в The Big Beefeater Challenge е моделът и музикален селектор Ивета Димитрова.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Advertorial" Затваряне
София е предпочитана дестинация за July Morning благодарение на SOLAR Morning

Година затишие... и пак Мавродиев

Според няколко източника от изпълнителната власт и финансовия бранш бившият председател на КФН лобира през "Обединени патриоти" да стане изпълнителен директор на ББР

Милиардният холдинг на Пеевски

След като BAT купи марките на "Булгартабак" дъщерното "Благоевград БТ" се превръща в холдинг-касичка на депутата с активи за над 1 млрд. лв.

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Дъвки с мисия

Испания посреща Wugum с отворена уста

Отблизо в Арл

Одри Тоту, актрисата, изиграла Амели Пулен, дебютира като фотограф на прочутия фестивал във Франция

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 24.07.2017

Капитал Daily

Брой 111 // 24.07.2017 Прочетете