Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Лица

7 окт 2010, 15:07, 6711 прочитания

За виртуалното "овцевъдство"

Елия и Боби от магазина за ръчноправени подаръци "100 овце" за бизнес предимствата на социалната мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Шев и кройка

Направи си сам коледна украса с Елия Атанасова от "100 овце"

12 дек 2014

Под моята вълшебна завивка

Ръчно изработените продукти са не само атракция за децата, а и добра бизнес ниша за предприемачи с въображение

13 апр 2012

Facebook навсякъде...

Най-голямата социална мрежа увеличава влиянието си чрез партньорства със Skype и Microsoft

22 окт 2010

Mark Zuckerberg likes this

Фейсбук ще продължи да присъства в ежедневието ви със или без ваше съгласие

10 окт 2010

Играчка плячка

Христо Тенчев от XS Software за страхотните възможности на FB платформата

7 окт 2010
Елия Атанасова и Борислав Милоев са създателите и управители на магазина за ръчно правени подаръци и неща за домашен уют "100 овце". Там ще намерите кукли, пачуърк одеяла, ръчно рисувани възглавници, чанти – най-вече неща от текстил, които са едновременно красиви и практични. Елия и Боби казват, че са управители най-вече на себе си, за което много им завиждаме. Преди са се занимавали с неща като финанси, счетоводство, телекомуникации, журналистика и енергетика... Създали са магазина-студио-ателие "100 овце" с желанието да се посветят на нещо ново, различно и цветно. Използват Facebook като основен канал за комуникация със своите клиенти и популяризиране на техните продукти. Да видим защо.

С какво се занимавате в момента?

В момента се грижим за магазина и неговата онлайн версия, което включва какви ли не задачи: от досадните дейности по планиране и бюджетиране до къде-къде по забавното изработване на много и различни пухкави артикули, снимането им, поддържането и актуализацията на сайта, блогване, фейсбукване … и не на последно място обслужване на клиентите във физическия ни магазин. Общо взето, радваме се на разнообразие.

Защо решихте да популяризирате бизнеса си във Facebook?

Facebook е подходящ от гледна точка на това, че човек лесно може да открие потенциалните си потребители или те да го намерят. Представянето на нещото, което правим във Facebook е забавно и за двете страни. Хубавото е, че с помощта на тази социална мрежа човек може да разбере наистина много неща за клиентите си, да чуе тяхното мнение и да получи обратна връзка … все много и все важни неща за един прохождащ бизнес.

Какви трудности срещнахте?

Не бихме ги нарекли чак трудности, просто има неща, които не са съвсем лесни. Например да направиш томбола с 3000 "харесващи", опитвайки се лесно да извадиш и разпечаташ всички имена.

Какви са предимствата?

Например това, че лесно можеш да споделиш много нови неща с хората, които искат да ги научат, защото харесват страницата ни, или пък да разгледаш статистика за "харесващите" страницата по демографски показатели, макар и в не безкрайно детайлен вид, да разбереш какво кара хората да кликат повече върху like и какво им харесва.Може би най-важното нещо е, че можеш да попиташ харесващите страницата за много неща и да получиш смислена обратна връзка … все полезни неща. Много хора идват в магазина ни и казват, че са се присъединили към групата. Макар че не можем да кажем какъв процент от реалните ни клиенти са това, тях ги има и това ни прави много щастливи.

Използвате ли и други социални мрежи, за да привличате клиенти и да популяризирате дейността си?

Усилията ни са съсредоточени основно във Facebook. Twitter е супер, но визуалната комуникация е по-естествена във Facebook, а ние споделяме много снимки на неща, които правим.

Рекламирате ли се по традиционен начин?

Да, но ограничено - флаери и други печатни материали. Но основно разчитаме на интернет реклама, защото е най-икономична за относително нов бизнес като нашия.

Какви бизнес възможности ще предлага Facebook в бъдеще според вас?

Вероятно ще има все повече възможности за забавление на потребителите – различни игри, които ще могат да се комбинират с промоции и реклама, позициониране на продукти. През идните месеци сме планирали различни интересни неща, с които да забавляваме хора, които харесват нашата страница, а и да напомняме за новото около нас. В краткосрочен план ще организираме конкурс и томбола с награди, така че всички са поканени да се забавляват и печелят на facebook.com/100ovce.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Аз, иноваторът Аз, иноваторът

Професорът по дизайн и креативен директор Даниел Чарни за подобрените връзки между творци и публика

17 юли 2017, 1398 прочитания

Born in the USA 1 Born in the USA

Номинираният за "Пулицър" писател Дейв Егърс за това как София напомня за Бруклин и защо не смята да променя адреса си въпреки Тръмп

12 юли 2017, 2679 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Играчка плячка

Христо Тенчев от XS Software за страхотните възможности на FB платформата

Тихите битки на големия човек

В памет на Кристиан Таков

Отнесени в Гърция

Все повече български моторни и ветроходни лодки се местят за постоянно в Северна Гърция

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Born in the USA

Номинираният за "Пулицър" писател Дейв Егърс за това как София напомня за Бруклин и защо не смята да променя адреса си въпреки Тръмп

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 15.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.07.2017

Капитал Daily

Брой 110 // 20.07.2017 Прочетете