Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Лица

12 10 окт 2010, 16:07, 12694 прочитания

Mark Zuckerberg likes this

Фейсбук ще продължи да присъства в ежедневието ви със или без ваше съгласие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Facebook завист

Социалните мрежи може да ни действат и потискащо

4 фев 2011

Умира ли имейлът

Facebook пуска подобрена система за съобщения, която ще се опита да измести електронната поща

19 ное 2010

900 хиляди български потребители всекидневно ползват Facebook

Вицепрезидентът на Facebook Блейк Чендлий пред "Капитал"

28 окт 2010

Facebook навсякъде...

Най-голямата социална мрежа увеличава влиянието си чрез партньорства със Skype и Microsoft

22 окт 2010

Играчка плячка

Христо Тенчев от XS Software за страхотните възможности на FB платформата

7 окт 2010

За виртуалното "овцевъдство"

Елия и Боби от магазина за ръчноправени подаръци "100 овце" за бизнес предимствата на социалната мрежа

7 окт 2010

My Profile En Face

7 окт 2010



Фотограф: CC, World Economic Forum swiss-image.ch/Photo by Remy Steinegger

В края на 2007 г. Facebook беше едва тригодишна социална мрежа, на която все още й предстоеше да извоюва своето място в онлайн пространството. Популярността й в България растеше, а един колега посочи в своя текст "Facebook лудости. Пиянството на един народ - изповед на отчаян отчасти потребител" основната причина за бързото развитие на социалната мрежа:  "Facebook е мястото, където искам автоматично става мога."

Три години по-късно броят на регистрираните потребители вече доближава 600 млн. души (повече от населението на държавите, членуващи в Европейския съюз). Регистрираните българи надхвърлят 1.5 млн.

Профилът във Facebook устремно се превръща в канал за комуникация, по-постоянен от адреса или телефонния ви номер. "Добави ме като приятел" се превръща в норма.

Междувременно се зараждат сравнително устойчиви анти-Facebook настроения. Те са базирани основно върху аргументите, че мрежата е "клюкарник", води до загуба на ценно време и не дава нищо на потребителите, но за сметка на това заплашва сериозно личните данни. В отсрещния лагер мненията са противоположни – Facebook ни помага да комуникираме бързо и неформално с голям брой хора; да откриваме стари познати и приятели; да организираме бързо и лесно групови събития. Истината е, че Facebook е просто платформа, която дава на потребителите си голяма свобода, т.е. всеки сам създава своето преживяване в мрежата в зависимост от това дали предпочита да полива домати във Farmville, да разглежда снимки или да публикува линкове към интересни публикации.

Населението на социалната мрежа продължава да расте, така че явно голяма част от хората успяват да я нагодят по достатъчно добър начин към своите нужди. Това от своя страна отваря много врати пред бъдещето на платформата. Според предприемача и автор в технологичния блог TechCrunch Адам Рифкин без съмнение след пет години Facebook ще е по-голям, отколкото е Google днес (по приходи).



Facebook в телефона

За много хора целият уеб вече започва и свършва с Facebook. Там те получават интересни линкове, говорят с приятели, гледат видеоклипове, слушат музика и медитират, гледайки опулено в екрана. Желанието на създателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг е всичко това да се прехвърли към мобилните телефони. Не че и сега повечето смартфони не разполагат с приложения, които правят работата с Facebook лесна и бърза, но идеята на младия милиардер отива по-далеч. "Стратегията ни не е да създадем конкретно устройство или нещо подобно. Защото не се опитваме да се конкурираме с Apple или Droid (смартфона на Motorola), или който и да било друг производител на мобилни телефони... Нашата роля е да направим всички приложения за мобилни телефони по-социални. Това вече се случва в мрежата – с изключение на мобилните комуникации", твърди Зукърбърг пред TechCrunch. И обяснява какво точно има предвид: "Можем да направим един вход за всички интернет услуги, вместо потребителят да трябва да се логва навсякъде или да инсталира отделно приложение." Или с други думи – искате да си купите маратонки – направете го през Facebook; искате да разпуснете, играейки – пак там; трябват ви памперси – сещате се къде са.

Пазарувай във Facebook

Подобрената достъпност до социалната мрежа идва като прелюдия за следващата стъпка, която всъщност вече се реализира в партньорство с интернет компанията Amazon и Procter&Gamble. То позволява на потребителите да пазаруват, без да им се налагат да напускат профила си. По този начин Facebook ще монетаризира огромната маса потребители по двата познати към момента начини за печалба в интернет – чрез продажба на рекламни площи и на стоки – включително и виртуални. Партньорството с Amazon в момента позволява на милиони майки (засега само в САЩ) да пазаруват памперси дикретно от Facebook. А това със сигурност е само началото. Скоро ще можете да си купувате продукти от повечето страници, които харесвате. Дрехи, електроника, телефони и всичко, за което се сетите – на един клик разстояние, препоръчани или отхвърлени от вашите приятели, а не представени през призмата на лукави рекламисти.

Всичко останало

Увеличаването на влиянието на Facebook, улесняването на достъпа до нея и възможността за директни продажби в сайта са само част от бъдещето развитие на социалната мрежа. Добавете и успешните игри, които водещи производители интегрират в мрежата. Не забравяйте и факта, че социалната мрежа вече генерира повече импресии от Google, а прогнозните й приходи за 2010 г. ще са около 2 млрд. долара, което е четири пъти повече от приходите само две години по-рано.

Накратко Facebook продължава да расте, откри своя бизнес модел, който работи повече от добре. Бъдещето обещава диференцирани източници на приходи – онлайн реклама, онлайн търговия, платени услуги и приложения и други. Услугата Facebook Connect и днес ви позволява да посещавате голям брой сайтове, влизайки в тях с паролата и потребителското име, които използвате къде... във Facebook. Mark Zuckerberg likes this.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Аз, иноваторът Аз, иноваторът

Професорът по дизайн и креативен директор Даниел Чарни за подобрените връзки между творци и публика

17 юли 2017, 2072 прочитания

Born in the USA 2 Born in the USA

Номинираният за "Пулицър" писател Дейв Егърс за това как София напомня за Бруклин и защо не смята да променя адреса си въпреки Тръмп

12 юли 2017, 5699 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Африканска принцеса

Анджелик Киджо ще пее в София на 21 октомври

ЕМА, ела в София

Как България се изложи с искането за домакинство на Европейската лекарствена агенция

Искате ли да летите

Българската лека авиация има да догонва тази в Западна Европа. Потенциалът за развитие обаче е голям

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Висока топка

По-добрите тенис клубове в София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 32

Капитал

Брой 32 // 12.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете