Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Неща

13 апр 2017, 15:19, 9026 прочитания

Кино: Тони Ердман

Най-важният европейски филм за отминалата година е по кината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Мечтата стига

Необикновеният живот на поетесата Емили Дикинсън в "Прикрита страст"

5 май 2017
+ + + + + от 5
Още от същото: "Човек на Луната"
Щом реализмът не стига – да влезе сюрреализмът. "Тони Ердман" (Toni Erdmann) на 40-годишната германка Марен Аде - най-обговаряното европейско заглавие на отминалия фестивален сезон, стигнало и номинация за чуждестранен "Оскар" - щеше да е по сърце на хладнокръвен наблюдател на човешката природа през директно кино като Луис Бунюел. Болезнена комедия на съвременните нрави през доведени до абсурд реалистични ситуации от живота. За тъжния факт, че докато играем социални или интимни роли, губим връзката с живота и с най-близките си. Смел до лудост филм, на места шокиращ и изнервящ, за лудостта на света, в който живеем.

Историята е на баща (Петер Зимонишек) и дъщеря (Зандра Хюлер), фонът е днешна Европа (Германия и после Румъния) на ръба на икономическа и по-страшното – ценностна криза. Той е провинциален учител по музика, остаряващ в самота, за да се справи с която си има "второ аз" – Тони Ердман. В него е с разчорлена хипарска перука и смешни зъби, с детинска прямота казва каквото мисли. Тя е роботизирана бизнес дама, консултант по освобождаване на работни места – в случая от западаща румънска рафинерия. Той нахлува в нейния разграфен и рационализиран живот първо като себе си, после като Тони Ердман, за да й напомни, че е жива.

Също като Ердман самият филм е прям и без задръжки. Камерата присъства около героите без мизансцен, с цялото време да хване реакциите и мълчанията им. В нито един момент не знаем какво ще последва. Живи хора пред очите ни решават накъде ще кривне действието, а не някаква жанрова схема. Всяко следващо усилие на Ердман да извади дъщеря си от релсите е катастрофа – но от онези красивите, на Зорба гъркът. И – парадоксално – всяко разминаване сближава двамата по малко. До прозрението, че докато си мислим, че правим нещо много важно, животът отминава, разчленен на мигове. Всеки има своя Тони Ердман. Въпросът е колко често го пускаме на свобода.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Календар и домашно кино Календар и домашно кино

23 - 29 юни

23 юни 2017, 80 прочитания

Изложба: Музей на капитализма 1 Изложба: Музей на капитализма

16 юни 2017, 2626 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Книга: Исак Башевис Сингер – "Приятел на Кафка"

Една стенограма, едно КТБ и три години по-късно

Защо България още не дава банковия надзор на Европа

Ръчно, новаторско и местно

Пловдивската семейна компания "Биостайл" на Евгения и Димитър Стаменови произвежда сурови крекери и хапки с пробиотик и изнася от Европа до Нова Зеландия

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 17.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.06.2017

Капитал Daily

Брой 94 // 22.06.2017 Прочетете