Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю

5 1 апр 2017, 12:22, 15227 прочитания

Страхът изяжда душата

В радикалния "Безбог" корупцията е на морала и надеждата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Филмът на Ралица Петрова спечели тазгодишния "София филм фест". Преди това бе взел големите награди на фестивалите в Локарно, Рейкявик и Стокхолм, бе един от хитовете в Торонто. Първият пълнометражен филм на завършилата в Лондон и работила досега в чужбина режисьорка е висок пример за концептуално кино по болна обществена тема. Разказва за падението на обикновения човек, принуден да живее срещу съвестта си, в една реалност на безнаказано зло. От тази реалност Ралица емигрира през 90-те. Занимава се с фотография и скулптура, после избира киното заради една картина на Масуо Икеда – поискала да я види раздвижена, "в ритъма на реалността".
В "Безбог" реалността е злодеят. Днешната, българската, на деградиралия морално преход. Тя е стилизирана и дообработена в посока хлад и безнадеждност (съоператор Крум Родригес).
Страхът изяжда душата

Фотограф: Капитал
Оценка
4 от 5
Още от същото
Левитан

Локацията е зимна и сива Враца с олющените комунистически блокове срещу безразличието на планината. Това даде повод на критиците на филма да го сложат под знаменателя "чернилката на Изтока печели фестивалите на Запада". Щеше да е вярно, ако я нямаше болката по човека. Човекът е Гана (поетесата в живота Ирена Иванова, с призовете за главна роля в Локарно и Сараево), медицинска сестра, обслужваща възрастни хора по домовете. Краде личните им карти и ги продава на кредитната мафия, за да си набавя морфин. Има безстрастна връзка със съучастника си, автомонтьор (Венцислав Константинов). В схемата са корумпираните местни полиция (Александър Трифонов) и съд (Димитър Петков).

Страхът изяжда душата

Фотограф: Капитал

Гана е колективен портрет на нацията. Насилвана и търпяща. Сведена до оцеляване. Неспособна на любов (заради травмите в миналото), без кураж да се изправи срещу последствията от собствените си действия. Спасението е в непредаването на последния рубеж – душата. То е възможно само отвъд страха и през благородството и красотата – примерът на самоукия възрастен диригент на православния хор (Иван Налбантов). Филмът е за границите на понасянето. Гледането му е пречистващ естетически акт и подобно пърформънс на Марина Абрамович, изисква усилие от зрителя.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Живот на запис 1 Живот на запис

"Вездесъщият" е за драмата на наблюдаващия манипулатор

12 окт 2017, 2912 прочитания

Търговският пътник 1 Търговският пътник

Иранската драма на гордостта и прошката защитава чуждестранния си "Оскар"

6 окт 2017, 2527 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Приказка една

Магия за децата и романтика за възрастните в "Красавицата и Звяра"

Софтуер за офиси

Българската компания Office R&D привлече инвестиции за 800 000 паунда

Синдромът на клиентелното разложение

Комфортът на премиера Борисов изглежда силно разклатен от поредицата изненадали го скандали

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

От кухнята на Алмодовар

Испанският режисьор дарява средствата от продажбата на свои натюрморти на денонощно отворена църква в Мадрид

Щрак, чинийке, на портрет

Как Instagram променя снимането на храна

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 14.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 19.10.2017

Капитал Daily

Брой 160 // 19.10.2017 Прочетете