Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю

19 май 2017, 13:57, 10971 прочитания

Мечът на Гай Ричи

В новия "Крал Артур" митът е в "рокенрола" ритъм

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нищо свято за Гай Ричи (въпреки лице с име Мадона в биографията му.) През 2009 г. режисьорът на "Две димящи дула" и "Гепи" извади човека на мисълта Шерлок Холмс от страниците на Конан Дойл и праха на традицията, превърна го в екшън герой от дигитално-комиксовата епоха. Сега същото се случва на крал Артур, един от базисните митове. В киното той е бивал осмиван ("Монти Пайтън и Светият граал"), събличан от романтиката ("Ланселот от езерото" на Робер Бресон) или бил повод за грандиозно зрелище с коне и доспехи ("Екскалибур" на Джон Бурман). В ръцете на Ричи е цинична приказка за осъзнаването на аутсайдера в жестоки времена.
Мечът на Гай Ричи

Оценка:
2 и 1/2 от 5
Още от същото
"Шерлок Холмс"

За разлика от Шерлок сега Ричи работи с ефекта от "Игра на тронове" наоколо. Въображението на публиката е подготвено за истории с мечове, дракони и магьосници, иска още от същото. И все пак заявката това да е първият (King Arthur: Legend of the Sword) от шест филма около легендите за крал Артур изглежда смела. Белези на умора има още в пролога на сагата. Те са в механизирането на битките заради самите битки и превъртането на нивата на съзряването на Артур (Чарли Хънам) до пълното им бойно изчерпване през познатите стоп-кадри, каданси и кинетичен монтаж. Логиката обаче си остава на видеоигра, пълнежът от човешки мотиви и емоции е на втори и по-заден план.
Мечът на Гай Ричи


Но това, което е хвърлено в очите (работещо 3D и Дейвид Бекъм като епизодик), не оставя време за подобни размисли. Поне не за публиката, за която е предназначено. Бюджетът от $175 млн. е похарчен в нейно име. Дигиталните твари и магическите същества са импозантни и (излишно) често решават конфликтите вместо хората. Които са заети с размяна на духовитости и убеждаване на уличния хитрец и неудачник Артур да приеме мисията си на крал и легенда. На добрите приказки им трябва добър злодей и Джъд Лоу го внушава плашещо. Красивият стимул е испанският модел Астрид Берже-Фрисби, сирената от последните "Карибски пирати".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Непознатото момиче Непознатото момиче

Новият филм на Братя Дарден е за драмата на човека със съвест

23 юни 2017, 2010 прочитания

На маса с Дюма На маса с Дюма

"Голям кулинарен речник" е книга за "цивилизования човек"

23 юни 2017, 1084 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Театър и танц от три континента

Двете най-големи международни театрални събития в България – "Варненско лято" и платформата "Световен театър в София", представят между 1 и 11 юни селекция от интересни спектакли

Как се отглежда "Слънчоглед"

От сергия за канцеларски материали бизнесът на Живка и Пламен Панайотови се разраства до три магазина, склад и цех за производство на хартиени изделия

Върхът на слънчогледа

Компанията за преработка на слънчоглед "Олива" за първи път надхвърли оборот от над половин милиард лева, а до дни започва строителството на новия й завод за 40 млн. евро

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Пяната на дните

Джон Брус от холандската пивоварна De Molen

Луксозна отбивка

Шедьоври на виното, съвременното изкуство и архитектурата в отвореното за посещения Chateau La Coste недалеч от Марсилия

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.06.2017

Капитал Daily

Брой 96 // 27.06.2017 Прочетете