Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю

1 28 юли 2017, 16:09, 4607 прочитания

Като на война

Зрителят е очевидец в новаторското преживяване "Дюнкерк"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новият филм (Dunkirk) на Кристофър Нолън е експериментален до степен, допустима само в авторското кино. Което не му пречи да е епично зрелище, оправдаващо вложените студийни милиони. Но холивудски са само парите, американци не са ангажирани, авторският дух и актьорските лица са европейски. В интервю за сп. "Тайм" (http://time.com/4864049/dunkirk-christopher-nolan-interview/) Нолън каза, че филмът му е за колективните добродетели, той счита, че индивидуалните са надценени в наше време. "Дюнкерк" е портрет на човешкия дух в момент на криза и оцеляване, изпълнен със средствата на тоталното кино, владени до съвършенство.

Героите нямат мирни биографии. За тях знаем колкото очевидец, спуснат през окото на камерата в онова време, виждащ ги за пръв път в сърцето на битката. Привичните военни филми разказват какво те са оставили у дома, прикачени са любовни истории, има щабове и генералски стратегии. Баталните сцени са кулминацията, в която се решават и интимните, и военните въпроси. "Дюнкерк" целият е една кулминация. Актове на героизъм или падение се случват мимолетно, често встрани и за секунди, на епичното платно (операторът Хойте ван Хойтема върху широкоформатна лента). В действителните локации на френския бряг на 10 км от Белгия, с взети от музеите истински самолети "Спитфайър". И в нито един момент визуалните ефекти нямат сюжетно значение.
Оценка:
5 от 5

Още от същото:
"Тънка червена линия".

Без трикове с монтажа, съспенсът е през лицата и очите. Камерата е само там, където конкретното действие я поставя – по улиците на градчето, на пясъка и вълнолома; в кабината на изтребителя в бой с месершмитите; на цивилната малка яхта, една от над 700-те "лодки за разходка", осигурили "евакуацията, граничеща с чудо" (по думите на Чърчил). Диалогът е функционален, с нулев патос. Уловените емоционални детайли правят разказа. Във въздуха Том Харди е само очи и жестове. В морето Марк Райлънс е стоицизмът на обикновения човек с чувство за дълг. Адът на сушата е през зениците и новото лице на младия Фион Уайтхед – той сме всички ние, със страха, егоизма, надеждата за чудо и избавление.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тъмната кула Тъмната кула

Смела адаптация на Стивън Кинг, за повече прочетете книгите

18 авг 2017, 2408 прочитания

Електрически, от Бавария 9 Електрически, от Бавария

i3 на BMW е лек, маневрен, пъргав, красив градски електромобил и очевидно налага посоката, в която трябва да се движи секторът

18 авг 2017, 1642 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Baby Driver

"Зад волана" е идеалният летен филм

ТОЛ-кова много чакане

Поръчката за изграждане на тол-система най-после стигна до етапа "отваряне на оферти", но дългото чакане доведе до представянето на екстравагантна идея: държавата да изгради системата

Страх и ненавист в Шарлотсвил

Демоните на разделението в САЩ след сблъсъците във Вирджиния

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Gorgeous Стара планина

Латвийският съвременен артист Луи Грудулс за вдъхновения от Стара планина проект [a]way

Вертикално погледнато

Катеренето се отваря за все по-широка публика, но трябва да запази душата си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете