Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю

11 авг 2017, 16:57, 3253 прочитания

Хали Бери и наглите

Гневът на майката в стегнатия трилър "Отвличане"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Оценка:
3 от 5
Още от същото:
"Откуп"
Филмът (Kidnap) е кратък и стремителен, време за поемане на дъх няма. Първите 5 минути (от общо към 80) са миловидно домашно видео за порастването на усмихнато тъмнокожо бебе до палаво 6-годишно хлапе, което обича да играе на криеница с отрудената си самотна майка (Хали Бери), сервитьорка в закусвалня с капризни клиенти в Ню Орлиънс.

Бери е в почти същата престилка, прическа и позиция, с които стигна до "Оскар"-а в "Балът на чудовищата" (2001). Но тук упражнението е чисто жанрово, целта е не "Оскар", а продадените билети, актрисата е и продуцент. "Откуп" отплаща за билета си с динамика и напрежение, по-малко с логика, мотиви и нюанси в характерите.

Когато сме достатъчно наясно, че детето е всичко в живота на майката, това "всичко" й е отнето в един миг на отклонено внимание в градския лунапарк. Разсейването е оправдано – съобщават й, че бившият съпруг иска пълно попечителство над малкия. И е много вероятно да го получи, защото има бизнес и втората му съпруга е педиатър, а тя е обикновена сервитьорка. Заедно с вестта идва и кошмарната картина в далечината – непознати влачат момченцето й до кола, която изчезва в трафика. От този момент филмът става разтеглено преследване в ускоряващ ритъм – Хали Бери с реакциите на обикновения човек срещу дебнещото в ежедневието зло.

Единственото й оръжие е майчиният инстинкт, срещу себе си има озлобени аутсайдери с опит в похищенията. Камерата и режисурата на испанеца Луис Прието (започнал като монтажист, правил арт филми в Аржентина) са подчинени на изпълнението на Бери. Ужасените й близки планове се редуват със скоростни детайли на преследването, ритъмът на кадрите е по ударите на сърцето на майката. Тя е сама след целта си, защото за процедурите на полицията няма време. Гневът и отчаянието й дават умения на командос. Тях филмът не обяснява. Взема ги гратис от предишната екшън биография (до момиче на Бонд) на самата Хали Бери.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Като на война 1 Като на война

Зрителят е очевидец в новаторското преживяване "Дюнкерк"

28 юли 2017, 4534 прочитания

Ново място: Emotion Ново място: Emotion

21 юли 2017, 3015 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Baby Driver

"Зад волана" е идеалният летен филм

Тайната на здравословното хранене

Надя Русенова, съосновател и изпълнителен директор на "Топ Форма", пред "Капитал"

IT доминация на борсата

Петте най-големи технологични компании оправдават инвеститорското довериe

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Tour de Sofia

Нова туристическа обиколка показва другото лице на София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 32

Капитал

Брой 32 // 12.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете