Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю

1 6 окт 2017, 15:33, 2488 прочитания

Търговският пътник

Иранската драма на гордостта и прошката защитава чуждестранния си "Оскар"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка:
4 от 5

Още от същото:
"Скришна игра" (Cache)
Асгар Фархади бойкотира тазгодишната церемония заради ограничителната заповед на Тръмп, вменяваща тероризъм на гражданите на шест страни. Не взе лично статуетката за най-добър неанглоезичен филм за "Търговският пътник" (Forusande), на който е сценарист и режисьор.

Изтъкнати имена в киното (между тях и авторът на La La Land Деймиън Шазел) го подкрепиха, на същата дата, 26 февруари, кметът на Лондон организира алтернативна свободна прожекция на филма на "Трафалгар скуер". Това е вторият "Оскар" за Фархади след "Раздяла" (2011), средата, темата и някои от актьорите са същите. Пак става дума за разминаването на моралните правила, повечето външно наложени, с интимните чувства на човека.

След филма знаем повече за съвременен Иран и манталитета на хората там, автоматичният печат на "терористи" е несправедлив към тях. Пак сме в капсулата на модерно семейство под похлупака на ислямската държава. Емад (Шахаб Хосейни от "Раздяла", със "Златна палма" за мъжка роля от Кан 2016) е уважаван учител по литература в мъжка гимназия, Рана (Таранех Алидости от "Историята на Елли") е интелектуалка и красавица. Двамата са съпрузи и в постановката на "Смъртта на търговския пътник" на Артър Милър в частна театрална трупа. Тя е вплетена в действието, както беше "Трамвай Желание" във "Всичко за майка ми" на Алмодовар.

С Рана се случва акт на насилие, който отваря стари пукнатини в семейството. От засегната гордост Емад поема свое разследване срещу насилника. Минималистичният реализъм на Фархади се обогатява със съспенс на детайлите, погледите и мълчанията. Темата на Милър за унижението и страстите на "незабележимия" човек е вплетена деликатно. Въпросът е трябва ли представлението (и онова на сцената, и другото - заради фасадата на външните норми) да продължава на всяка цена при така понесените вътрешни рани. Високо кино на нюансите и потъването в човека, за това как понякога предаваме тези, които ни обичат, заради вътрешната си правота.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онова отвъд Онова отвъд

Новата екранизация на "То" е с духа на Стивън Кинг

29 сеп 2017, 1665 прочитания

Бандата на Содърбърг 1 Бандата на Содърбърг

Обикновеният човек надхитря системата в криминалната сатира "Късметът на Логан"

21 сеп 2017, 4776 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Живот на запис

"Вездесъщият" е за драмата на наблюдаващия манипулатор

София: революцията се отлага

Вече има външен анализ на най-големите проблеми в центъра на града. Сега общината трябва да покаже какво ще направи с него

Гривна на ухото

Поръчката за електронно наблюдение на арестанти и затворници е на прага да се провали. Това е проблем

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Живот на запис

"Вездесъщият" е за драмата на наблюдаващия манипулатор

Борба за диалог

Няколко нови проекта, които целят да поставят въпросите около човешките права (по-често) на дневен ред

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 14.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 18.10.2017

Капитал Daily

Брой 159 // 18.10.2017 Прочетете