Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю / Кино

1 9 мар 2017, 18:00, 13445 прочитания

София е кино

Най-важното от афиша на София филм фест

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Колко е важно да бъдеш несериозен

Режисьорката на комедията "Белгийският крал" Джесика Удуърт за стереотипите и работата в международен екип

30 мар 2017

Moonlight

"Лунна светлина" е с филмов финес, нежност към човека и си струва оскарите

17 мар 2017


Според Кристи Пую, режисьорът, с когото започна румънската "нова вълна" и президент на международното жури тази година, "киното е лаборатория, в която се задават въпроси за човешкото съществуване, за природата на хората и за света". В 21-ото издание на утвърдения благодарение усилията на Стефан Китанов–Кита и екипа му софийски форум има живи и страстни примери за това.

С конкурсна част до 19 март и продължаваща програма (www.siff.bg) до края на месеца, в познатите салони в София, после в Пловдив, Варна и Бургас идват над 150 пълнометражни игрални и документални, 20 късометражни филма, ще гостуват повече от 250 професионалисти от чужбина. Обетован месец за заглавия с послание и елемент на изкуство, в който зрителят да си почине от комерсиалния афиш.
"Аз, Даниел Блейк"

Фотограф: Капитал

Кино на "моралното безпокойство", което свързваме с името на Агнешка Холанд, започнала като сценарист за Анджей Вайда ("Без упойка"), сега председател на борда на Европейската филмова академия. Тя идва със "Следи" и специалната "Сребърна мечка" от последното "Берлинале", ще получи Наградата на София за цялостен принос към киноизкуството. Със съдбата на сирийски емигрант от Алепо и приемането му от обикновените хора в Хелзинки се занимава "Другата страна на надеждата" на финландския класик Аки Каурисмаки, отличен за режисура в Берлин.

В "Калейдоскоп", една от 28-те тематични секции, е драматичният победител от тазгодишните оскари, поетичният и жесток "Лунна светлина", който ще има цели осем прожекции. Ще видим и последната "Златна палма" от Кан "Аз, Даниел Блейк" на британския минималист Кен Лоуч, разказ за сблъсъка на обикновен дърводелец от Нюкасъл с държавната бюрокрация. Филипинският "Жената, която си тръгна" е актуалният "Златен лъв" от Венеция.

Победителят от "Карлови Вари 2016" "Живял съм и по-добре" е заснет за две седмици в жилището на режисьора си Саболч Хайду в Будапеща. Американско-иранският (!) "Радио мечти" е с голямата награда "Тигър" от Ротердам. Ще гледаме и номинирания за най-добър филм на оскарите "На чисто" (Hell or High Water) с голяма роля на Джеф Бриджис и режисьор приятелят на "София филм фест" Дейвид Макензи ("Младият Адам", "Перфектно чувство"). С безшокова стилистика и опростен разказ е "Мрежата" на фестивалния корифей Ким Ки-дук, разказът е за севернокорейски рибар, заловен на границата с Юга.

"Хадак"

"Хадак"

Фотограф: Капитал

В секцията "Големите майстори" личат връстниците Марко Белокио ("Сладки мечти") и Андрей Кончаловски ("Рай", "Сребърен лъв" от Венеция). Там е и последният филм на Фатих Акин "Сбогом, Берлин". За обичащите поезията на Емили Дикинсън ще е любопитен биографичният "Прикрита страст" със Синтия Никсън в главната роля. С галапрожекция ще бъде отбелязана немската семейна трагикомедия "Тони Ердман", едно от световните заглавия на 2016, номинирано за чуждестранен "Оскар".



Прожекциите "с автограф" и среща с именит гост са запазена марка на феста. Тази година до българската публика ще се доближат актьорите Джон Савидж ("Коса", "Ловецът на елени") и Рупърт Еверет ("Алтамира"), режисьорите Горан Паскалевич ("Земя на боговете") и Тони Палмър ("Бийтълс и Втората световна война"). За прожекцията на "Алтамира" в последния конкурсен ден (19.03, неделя) идва режисьорът легенда Хю Хъдсън ("Огнени колесници").

"Живял съм и по-добре" / "It's Not The Time Of My Life"

"Живял съм и по-добре" / "It's Not The Time Of My Life"

Фотограф: Капитал

Самият международен конкурс е с невиждано досега българско участие – три нови заглавия: "Безбог", "Христо" и непоказваният "И после светлина" на Константин Божанов ("Аве"). С българска копродуцентска връзка е сръбският "Писма до госпожа Й.", харесан на "Берлинале".

В извънконкурсната селекция са първите прожекции пред публика на "Извън пътя" на Николай Волев, "Асансьор за пациенти" на Иглика Трифонова, "Врагове" на Светослав Овчаров, както и показаният само на фестивала във Варна "Спомен за страха" на Иван Павлов, с мотиви от стари сценарии на Константин Павлов.

"Белгийският крал"

"Белгийският крал"

Фотограф: Капитал

Парадокументалният "Пощальонът" на Тонислав Христов идва след конкурсна селекция в "Сънданс 2017". Цели 12 български документални премиери излизат на феста, обръщаме внимание на човешките портрети от бедния Северозапад "Пустиняци" (реж. Цветан Драгнев) и на артистичния "Окото на минотавъра" на режисьора на "Стоичков" и "Салтомортале" Борислав Колев.

Силен акцент е белгийското присъствие на феста. Петер Бросенс в съавторство с Джесика Удуърт стои зад "Белгийския крал", спечелил публиката във Венеция. Съвременната сатира на нравите е снимана и в България, звучи български фолклор, играе певицата Нина Николина. Ще видим и останалите фестивални хитове на режисьорската двойка от последните години – "Хадак", "Алтиплано" и "Петият сезон".

В белгийската минипанорама от 9 заглавия личи последната субективна драма за индивидуална съдба на Братя Дарден - "Непознатото момиче". В немската подборка, осигурена от "Гьоте институт", са актуалният документ "Нойкьолн без граници" и класиката "Фицкаралдо" на Вернел Херцог.

"Непознатото момиче"

"Непознатото момиче"

Фотограф: Капитал

В тематични селекции са обединени филми с юношеска и спортна проблематика. От първата избираме Sing Street за младежка рок група в Дъблин на Джон Карни (Once), от втората финландската боксьорска драма по истински случай "Най-щастливият ден в живота на Оли Маки", спечелил "Особен поглед" на последния Кан.

Софийският фест е заченат с маята на музикалното кино и рокендрола, има ги обилно и в тазгодишната програма. Самият Иги Поп разказва за времената на The Stooges и раждането на пънка в Gimme Danger на Дим Джармуш. "Денят на свободата – "Лайбах" в Северна Корея" е за гостуването на словенската банда зад стоманената завеса. Ще си спомним с тъга за Ленърд Коен в поетичния документ на Тони Палмър Bird On A Wire. Съвсем нов е "Ролинг Стоунс: Оле, оле, оле" за миналогодишното гостуване на най-великите живи рок музиканти в Латинска Америка. Те пееха: "It’s only Rock ‘n Roll but I like it...", достатъчно е да сменим "рокендрол" с "кино" и "София филм фест" №21 може да започва.

"Извън пътя"

"Извън пътя"

Фотограф: Капитал

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ридли Скот и космическият ужас Ридли Скот и космическият ужас

Творението изяжда твореца в "Пришълецът: Завет"

2 юни 2017, 10978 прочитания

Другата страна на надеждата 1 Другата страна на надеждата

Урокът по емпатия на Каурисмаки идва със "Сребърна мечка" от Берлинале

26 май 2017, 7510 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кино" Затваряне
Дяволът в сандвича

The Founder е за драмата на човека, развил "Макдоналдс" до световна верига

Отнесени в Гърция

Все повече български моторни и ветроходни лодки се местят за постоянно в Северна Гърция

Собственикът на bTV продава тв канали заради дългове

Американският собственик на bTV Media Group сключи сделка за телевизионните си канали в Хърватия и Словения

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Френски междузведни войни

Люк Бесон за скъпото удоволствие да се върнеш към детството

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 15.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.07.2017

Капитал Daily

Брой 110 // 20.07.2017 Прочетете