Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю / Кино

21 апр 2017, 16:34, 13629 прочитания

Дяволът в сандвича

The Founder е за драмата на човека, развил "Макдоналдс" до световна верига

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
С българско заглавие "Сделка за милиони бургери", филмът на Джон Лий Ханкок ("Спасяването на мистър Банкс") излезе по кината в Америка на 20 януари, началото на мандата на новия президент. Сп. "Нюйоркър" написа, че е "първият тръмпистки филм на новото време", препоръча "изберете него или церемонията по иногурацията в телевизорите, двете заедно ще са в повече". Външно филмът е прослава на амбициозния цинизъм като печеливша бизнес стратегия, трагичната ирония на ставащото е подмолният втори план.
Оценка
4 от 5
Още от същото:
"Стив Джобс"
Драматизирана е биографията на Реймънд Крок - човекът, присвоил идеята, после и бизнеса на братята Ричард и Морис Макдоналд във времето между 1954 и 1970 г. В ролята на Крок е Майкъл Кийтън, добър колкото в "Бърдмен" и "Спотлайт". Идеята го осенява, когато е на 52, за околните неудачник пред пенсия. Вижда бизнеса на братята в единствения им крайпътен ресторант в Сан Бернардино, където чакането за сандвич е 30 секунди вместо обичайните 30 минути. Представя си средното американско градче с кръста над църквата, знамето на съда и до тях – двете арки на бранда. Призовава братята – направете го заради Америка. Но те са идеалисти от стария тип, фиксирани в качеството, не в количеството.

"Бизнесът е война" е мотото на Крок, успяват тези с по-малкото скрупули. Талантът и образованието на стигат – печели се с постоянство и упоритост. "Светът е пълен с неуспели таланти" е любимият му довод. Визуалният стил е като на рекламен клип за прагматичния капитализъм. Единственият печеливш, уви. Човешките загуби по пътя към успеха са оставени на актьорските паузи, погледи и мълчания на Кийтън, героят му е като хищник, който се готви за следващия си скок, наясно с пораженията над околните. Те са само винтчета в машината на мечтата му, дори и най-близките (Лора Дърн като съпругата в сянка).


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

С очите на дете С очите на дете

Никол Кидман в трогващата истинска история "Лъв - стъпки към дома"

2 мар 2017, 13916 прочитания

Животът (не) е песен... и малко Тръмп 3 Животът (не) е песен... и малко Тръмп

Обрат като на кино и умерено политизиране на тазгодишните оскари

27 фев 2017, 15123 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Имоти Инвестиции»

Бизнес имоти
Бизнес имоти

Тенденции и ревю на бизнеса с недвижими имоти и инвестиции в него.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кино" Затваряне
София е кино

Най-важното от афиша на София филм фест

В Капана на славата

С развитието на Пловдив малката зона в центъра се превърна от културна в туристическа зона и това се отрази на наемите

Строй, земеделецо

Какво се крие зад промените в закона за земеделските земи, които ГЕРБ и патриотите опитаха неуспешно да прокарат

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Театър и танц от три континента

Двете най-големи международни театрални събития в България – "Варненско лято" и платформата "Световен театър в София", представят между 1 и 11 юни селекция от интересни спектакли

Мечът на Гай Ричи

В новия "Крал Артур" митът е в "рокенрола" ритъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 20.05.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.05.2017

Капитал Daily

Брой 77 // 23.05.2017 Прочетете