Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю / Коли

1 14 юли 2017, 15:07, 1297 прочитания

Компасът на Jeep

Новият кросовър е модерен, с доста интегрирани технологии и с неувяхващия американски дух

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Двигатели за Европа
1.4-литров бензинов MultiAir2 Turbo, 140 к.с. и механична трансмисия, 170 к.с. с девет степенна скоростна кутия и 4x4
1.6-литров дизелов MultiJet II, 120 коня и механична трансмисия,
2 литров дизелов автоматик 4x4 със 140 коня.

Комбиниран разход на гориво (60-литров резервоар)
между 4.4 и 6.2 л/100
Десет години след като лансира своя първи Compass, Jeep излиза с поредно новo предложениe на своя модел. Амбицията на компанията, която е част от Fiat Chrysler, сега е голяма - тя атакува най-динамично растящия сегмент в света - този на компактни кросовъри. Само до 2020 г. компанията очаква секторът да нарасне с почти 20% до 7.5 млн. автомобила, а в Европа от 1.6 млн. в момента до над 2 млн. бройки. Първоначалният план беше Compass да се предлага в България от следващата година, но в шоурума на компанията в София модели ще има от 1 септември.

Моделът е разработен с два бензинови и два дизелови двигатели, които в комбинацията с две скоростни кутии предлагат осем варианта на мощност и задвижване и четири различни конфигурации на модела - Sport, Longitude, Limited и Trailhawk, като последният е за най-големите любители на офроуда.

В Европа Compass идва с един бензинов и два дизелови двигателя, които ще са с мощност от 120 до 170 конски сили в зависимост от кубатурата и скоростните кутии - 6-степенна механична и 9-степенна автоматична, съответно с предно предаване и 4x4.
Cmpass Trailhawk e за най-запалените любители на офроуда, като има и режим за придвижване върху скален терен. Ще го познаете и със специфичната шарка на предния капак.
Ускорение от 0 до 100 км/1
между 9.9 и 11 секунди в зависимост от модификациятa

Още по темата

Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди от 2019 г.

Шведската компания става първата в сектора, която се отказва от двигателя с вътрешно горене

5 юли 2017

"Балкан стар" остава в бизнеса с коли

Компанията, която от април не е партньор на Daimler, ще продължи да продава Mitsubishi и Fiat

10 апр 2017


Избор на няколко режима

Производителят използва две 4x4 системи на задвижване Jeep Active Drive и Jeep Active Drive Low. Първата работи при високите скорости, а втората при ниски. Наличието им позволява да се избират няколко режима за оф- и онроуд шофиране – автоматичен, сняг, пясък, кал и скали (който е валиден за модела Compass Trailhawk). С избора на режим системата координира по различен начин механиката на кросовъра – ускорението, подаването на газта, смяната на предавките, тракшън контрола и системата за контрол на стабилността на автомобила.



Извънградска стихия

Благодарение на всичко това при тест драйв Jeep Compass (в случая Trailhawk) се представи много добре в по-тежки условия - пясък, кал, черен път. В града и по магистрала впечатление направи по-скоро инфотейнмънт системата с добра и интуитивна навигация, която при грешка на пътя бързо и точно преизчислява маршрута.

В компанията очевидно са заложили много на нея - в случая използват UConnect във версии с 5-инчов, 7-инчов и 8.4-инчов сензорен екран. При версиите Limited и Trailhawk е стандартно интегрирана и с Apple CarPlay и Android Auto. Освен това колата има и асистент, който предупреждава водача, ако е опасно близо до обект или друг автомобил - ако няма реакция от него, автомобилът спира автоматично.

Двете системи 4x4 позволяват избор на няколко режима за оф- и онроуд шофиране – автоматичен, сняг, пясък, кал и скали (който е валиден за модела Compass Trailhawk).


Compass е добър и модерен кросовър, с доста интегрирани технологии и с неувяхващия дух на Jeep. Автомобилът би допаднал силно на онези, които често са в планината и край морето или просто обичат свободата извън прашните улици на големия град.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стилистичен хибрид Стилистичен хибрид

Mercedes GLE Coupe има свое виждане за дизайна и не се съобразява с норми

24 юни 2016, 5318 прочитания

Голямото пътуване Голямото пътуване

Opel Astra с фабрична газова уредба звучи скучно, но отвежда на 1400 км с едно зареждане

27 май 2016, 6118 прочитания

24 часа 7 дни
 
420 километра мечти от София до Варна

Строителството на магистрала "Хемус" е започнало преди 44 години, а прогресът му е бавен

Што бара Борисов во Скопје*

Договорът с Македония е задължително условие България да успее да остави положителен отпечатък на Западните Балкани

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Новата музейна вълна

Десетте музея на 2017 г.

Отблизо в Арл

Одри Тоту, актрисата, изиграла Амели Пулен, дебютира като фотограф на прочутия фестивал във Франция

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 24.07.2017

Капитал Daily

Брой 111 // 24.07.2017 Прочетете