Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю / Коли

1 14 юли 2017, 15:07, 2347 прочитания

Компасът на Jeep

Новият кросовър е модерен, с доста интегрирани технологии и с неувяхващия американски дух

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Двигатели за Европа
1.4-литров бензинов MultiAir2 Turbo, 140 к.с. и механична трансмисия, 170 к.с. с девет степенна скоростна кутия и 4x4
1.6-литров дизелов MultiJet II, 120 коня и механична трансмисия,
2 литров дизелов автоматик 4x4 със 140 коня.

Комбиниран разход на гориво (60-литров резервоар)
между 4.4 и 6.2 л/100
Десет години след като лансира своя първи Compass, Jeep излиза с поредно новo предложениe на своя модел. Амбицията на компанията, която е част от Fiat Chrysler, сега е голяма - тя атакува най-динамично растящия сегмент в света - този на компактни кросовъри. Само до 2020 г. компанията очаква секторът да нарасне с почти 20% до 7.5 млн. автомобила, а в Европа от 1.6 млн. в момента до над 2 млн. бройки. Първоначалният план беше Compass да се предлага в България от следващата година, но в шоурума на компанията в София модели ще има от 1 септември.

Моделът е разработен с два бензинови и два дизелови двигатели, които в комбинацията с две скоростни кутии предлагат осем варианта на мощност и задвижване и четири различни конфигурации на модела - Sport, Longitude, Limited и Trailhawk, като последният е за най-големите любители на офроуда.

В Европа Compass идва с един бензинов и два дизелови двигателя, които ще са с мощност от 120 до 170 конски сили в зависимост от кубатурата и скоростните кутии - 6-степенна механична и 9-степенна автоматична, съответно с предно предаване и 4x4.
Cmpass Trailhawk e за най-запалените любители на офроуда, като има и режим за придвижване върху скален терен. Ще го познаете и със специфичната шарка на предния капак.
Ускорение от 0 до 100 км/1
между 9.9 и 11 секунди в зависимост от модификациятa

Още по темата

Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди от 2019 г.

Шведската компания става първата в сектора, която се отказва от двигателя с вътрешно горене

5 юли 2017

"Балкан стар" остава в бизнеса с коли

Компанията, която от април не е партньор на Daimler, ще продължи да продава Mitsubishi и Fiat

10 апр 2017


Избор на няколко режима

Производителят използва две 4x4 системи на задвижване Jeep Active Drive и Jeep Active Drive Low. Първата работи при високите скорости, а втората при ниски. Наличието им позволява да се избират няколко режима за оф- и онроуд шофиране – автоматичен, сняг, пясък, кал и скали (който е валиден за модела Compass Trailhawk). С избора на режим системата координира по различен начин механиката на кросовъра – ускорението, подаването на газта, смяната на предавките, тракшън контрола и системата за контрол на стабилността на автомобила.



Извънградска стихия

Благодарение на всичко това при тест драйв Jeep Compass (в случая Trailhawk) се представи много добре в по-тежки условия - пясък, кал, черен път. В града и по магистрала впечатление направи по-скоро инфотейнмънт системата с добра и интуитивна навигация, която при грешка на пътя бързо и точно преизчислява маршрута.

В компанията очевидно са заложили много на нея - в случая използват UConnect във версии с 5-инчов, 7-инчов и 8.4-инчов сензорен екран. При версиите Limited и Trailhawk е стандартно интегрирана и с Apple CarPlay и Android Auto. Освен това колата има и асистент, който предупреждава водача, ако е опасно близо до обект или друг автомобил - ако няма реакция от него, автомобилът спира автоматично.

Двете системи 4x4 позволяват избор на няколко режима за оф- и онроуд шофиране – автоматичен, сняг, пясък, кал и скали (който е валиден за модела Compass Trailhawk).


Compass е добър и модерен кросовър, с доста интегрирани технологии и с неувяхващия дух на Jeep. Автомобилът би допаднал силно на онези, които често са в планината и край морето или просто обичат свободата извън прашните улици на големия град.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стилистичен хибрид Стилистичен хибрид

Mercedes GLE Coupe има свое виждане за дизайна и не се съобразява с норми

24 юни 2016, 5530 прочитания

Голямото пътуване Голямото пътуване

Opel Astra с фабрична газова уредба звучи скучно, но отвежда на 1400 км с едно зареждане

27 май 2016, 6621 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коли" Затваряне
Електрически, от Бавария

i3 на BMW е лек, маневрен, пъргав, красив градски електромобил и очевидно налага посоката, в която трябва да се движи секторът

Китайският път на Момчиловци

От седем години държавната Bright Dairy произвежда в Шанхай кисело мляко Momchilovtsi, като продажбите вече са за 100 млн. долара годишно

От Лондон, през Клуж, до София

Джон Котерел, изпълнителен директор на софтуената Endava, пред "Капитал"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете